نحوه ریست ماشین لباسشویی ال جی LG

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

آیا این سوال برای شما هم پیش آمده است که روش ریست ماشین لباسشویی ال جی چگونه می‌باشد؟

استفاده کردن طولانی مدت از لوازم برقی منزل مانند ماشین لباسشویی نیازمند نگهداری و مراقبت دقیق و مرتب می‌باشد. به دلایل مختلفی اعم از نوسانات برق بهتر است تا پس از گذشت مدتی از استفاده کردن وسیله برقی آن را ریست کنید. این کار باعث می‌شود تا مشکلی برای دستگاه به وجود نیاید و بازهم بتواند با قدرت قبلی که داشته به کار خود ادامه دهد.

ماشین لباسشویی ال جی هم از چنین قاعده‌ای مستثنی نیست و باید بعد از آن که برق به صورت چند باره رفت و آمد داشته است و یا برخی از اختلالات جزئی را در ماشین لباسشویی مشاهده کردید آن را ریست کنید. با وجود پیشرفت کردن ماشین‌های لباسشویی در بحث نرم افزار و تکنولوژی، بیشتر افراد نمی‌دانند که نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی به چه صورت است. از این رو اگر شما هم قصد ریست ماشین لباسشویی ال جی را دارید این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

مطالعه مقاله مفید: تعمیر لباسشویی ال جی

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی LG

بهترین زمان برای ریست کردن ماشین لباسشویی

اگر به لوازم برقی منزل خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید بهترین مراقبت را داشته باشید بهتر است تا زمان درست ریست کردن آن را نیز بشناسید. زیرا دانستن این موضوع باعث می‌شود تا هر زمان که مشکلی پیش آمد، پس از گذشت مدت زمان کوتاهی اختلالی که برای شما دردسرساز شده بود از بین برود.

قاعدتاً مشاهده کردید که دستگاه مواقعی که کار می‌کند یک سری ایرادها و مکث‌های غیر طبیعی دارد و برای چند ثانیه این توقف ادامه دارد و دوباره شروع به کار می‌کند. چنین دسته‌ای از مشکلات با ریست کردن به آسانی حل می‌شود. این موضوع قابل ذکر است که پس از نوسانات برق و هنگامی که در روز بیشتر از ۲ یا ۳ بار برق رفته باشد باید ماشین لباسشویی را ریست کرد.

ریست ماشین لباسشویی ال جی اغلب برای زمان‌هایی که مشکلات نرم افزاری رخ داده باشد بسیار کارساز است. به عنوان مثال اگر بر روی نمایشگر ال جی عددهایی اشتباه نشان داده شود با ریست کردن این مشکل رفع خواهد شد.

حال پس از آن که متوجه شدید در چه زمانی باید ماشین لباسشویی ال جی را reset کرد وقت آن رسیده که نحوه ریست ماشین لباسشویی ال جی را شرح دهیم.

مطالعه مقاله مفید: عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی با گوشی + آموزش نرم افزار

چگونه می‌توان ماشین لباسشویی ال جی را ریست کرد؟

نحوه ریست کرد ماشین لباسشویی ال جی به دو روش مختلف امکان پذیر است.

۱- ریست ماشین لباسشویی ال جی با دکمه

دکمه ریستی که بر روی دستگاه طراحی شده است برای چنین مواقعی مفید است که با انجام دادن دستورالعمل ذکر شده در متن زیر به راحتی هرچه ‌تمام‌تر بتوانید ماشین لباسشویی را دوباره به کار بی‌اندازید.

مراحل ریست ماشین لباسشویی الجی با دکمه

  • ماشین لباسشویی را خاموش کنید.
  • در مرحله بعد با گذاشتن دستگاه در حالت Cotton باید آن را دوباره روشن کنید و گزینه Speed Spin را انتخاب نمایید.
  • تا اینجا نصف راه را رفتید! حال باید گزینه Level Water را فشار دهید و منتظر بماند تا عبارت T01 بر روی دستگاه ظاهر شود.
  • در این مرحله باید گزینه Start را پس از آن که T01 به T02 تبدیل شد، فشار دهید.
  • در مرحله آخر، گزینه‌ای به نام ELT بر روی نمایشگر دستگاه نمایش داده می‌شود که اکنون باید دکمه ریست را فشار دهید.

تمامی مراحل Reset کردن با دکمه همان بود که در اینجا گفته شد و در اکثر مواقع یک هشدار و اخطاری بر روی دستگاه پیدا می‌شود که خیلی مورد مهمی نیست. هشدار مشاهده شده بعد از چند ثانیه از بین می‌رود که در نتیجه هر اختلال و مشکلی که وجود داشته، دیگر از بین رفته است.

مطالعه مقاله مفید: ارور IE در ماشین لباسشویی LG (ال جی) + راهکار

زمان ریست لباسشویی ال جی

۲- ریست ماشین لباسشویی ال جی بدون دکمه

در این روش خیلی با دستگاه و گزینه و دکمه‌های پیش رو کاری نداریم و اکثرا کسانی این روش را انجام می‌دهند که به هر دلیل دکمه ریست ماشین لباسشویی LG آن‌ها خراب شده است و یا دستگاهشان دکمه ریست ندارد.

مراحل ریست ماشین لباسشویی الجی بدون دکمه

  • اولین کاری که باید انجام داد این است که ماشین لباسشویی را از برق با احتیاط بکشید.
  • در مرحله دوم باید از بین دو گزینه Start و Pause یکی را به مدت ۳ الی ۵ ثانیه فشار دهید.
  • وقتی که به مرحله سوم رسیدید دوباره ماشین را به برق وصل کنید تا دستگاه ریست شود.

معمولاً چنین روشی اولویت آخر برای ریست کردن است و مقبول‌تر است که با دکمه‌ی ریست این کار انجام شود ولی اگر این روش را انتخاب کردید هیچ مشکلی نیست و دستگاه به خوبی ریست می‎‌شود.

مطالعه مقاله مفید: راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی جی پلاس

آیا با یکبار ریست کردن مشکل برطرف می‌شود؟

بعضی از مشکلات درون دستگاه‌های برقی نرم‌افزاری هستند و با یک بار ریست کردن برطرف می‌شوند و آن مشکل از بین می‌رود. اما دیگر اختلالات، مثل بیش از حد صدا دادن دستگاه یا کار نکردن برخی از قطعات جزء مشکلات سخت افزاری به حساب می‌­آیند که بهتر است با نمایندگی تماس گرفته شود تا دستگاه بیشتر از آن خراب نشود و خرج زیادی برای شما نداشته باشد.

مطالعه مقاله مفید: تعمیر برد لباسشویی ال جی

مشکلاتی که با ریست ماشین لباسشویی ال جی رفع می‌شود.

مشکلاتی که در زیر آورده شده است کاملاً طبیعی و رایج می‌باشد و با ریست کردن برطرف می‌شوند. اصلاً نیاز نیست که نگران شوید و بهتر است تا از روش ریست ماشین لباسشویی ال جی با دکمه برای چنین مواردی استفاده نمایید.

  1. قفل شدن درب ماشین لباسشویی
  2. مشکلات مربوط به آبکشی دستگاه
  3. بیش از حد سنگین بودن لباسشویی مثلا انداختن پتو در دستگاه
  4. مشکلاتی که به عدم برقراری ارتباط بین موتور و پنل کنترلی مربوط است و معمولاً پس از گذشت چندین ماه رخ می‌دهد.

مطالعه مقاله مفید: لیست خطاها و ارورهای ماشین لباسشویی ال جی LG

ارورهایی که با ریست کردن رفع می‌شوند.

برخی از خطاها یا ارورها هستند که برای رفع آن‌ها باید حتما لباسشویی الجی خود را ریست کنید. لیست این خطاها در زیر آورده شده است.

  • OE

این ارور نمایانگر وجود ایراد در سیستم آبکشی لباسشویی است که احتمال دارد بعلت حرکت واشر و تراز نبودن آن، این ارور را مشاهده کنیم.

  • DE

این کدخطا مربوط به قفل درب است. اگر اطمینان دارید که درب دستگاه مشکلی ندارد و این خطا را می‌بینید، می‌توانبد با ریست لباسشویی ال جی این مشکل را حل کنید.

  • LE

این ارور مربوط به موتور دستگاه است. (مشکل عدم برقراری اتصال بین موتور و پنل کنترلی لباسشویی)

  • UE

این کدخطا از نامتوازن بودن بار درون دیگ صحبت می‌کند. با ریست لباسشویی ال جی، این مشکل رفع می‌شود. اما نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که برای رفع این ارور، بهتر است دکمه‌ی pause دستگاه را فشار دهید. سپس درب دستگاه را باز کنید و جسم سنگینی که درون دیگ وجود دارد را از آن خارج کنید.

مطالعه مقاله مفید: تعمیر لباسشویی ال جی در تهران

جمع‌بندی ریست ماشین لباسشویی ال جی

ریست ماشین لباسشویی ال جی با دکمه و بدون دکمه کار راحتی به شمار می­‌رود به شرط آن‌که دستورالعمل‌های گفته شده را به خوبی رعایت کنید. اگر که یک سری از موارد یا گزینه‌ها را پیدا نکردید جای هیچ نگرانی نیست و می‌توانید از دفترچه راهنما استفاده کنید.

مسئله‌ای که نباید از ذهنتان پاک شود این است که پس از گذشت چندین ماه استفاده از دستگاه و یا بعد از رفتن مکرر برق حتماً دستگاه را ریست کنید تا مشکلی برای ماشین لباسشویی به وجود نیاید و قطعه‌ای نسوزد.


هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.