چروک شدن لباس در لباسشویی

علت چروک شدن لباس در لباسشویی چیست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

در صورتی که بعد از خارج کردن لباس‌ها از ماشین لباسشویی متوجه چروک شدن آن‌ها ‌شدید، احتمالا در لباسشویی مشکلی وجود دارد که باید آن را حل کنید. به همین خاطر تصمیم داریم در این نوشته به بررسی علت چروک شدن لباس در لباسشویی (Wrinkling clothes in the washing machine) پرداخته و روش‌های حل این مشکل را با شما به اشتراک بگذاریم.

پیشنهاد مطالعه مقاله: تعمیر لباسشویی بوش در تهران

علت چروک شدن لباس ها در لباسشویی و راه حل آن

به طور حتم نمی‌توان برای این مشکل یک راه حل قطعی ارائه کرد، چرا که علت‌های مختلفی می‌تواند این مشکل را به وجود بیاورد. اما با انجام روش‌های زیر می‌توانید مشکل چروک شدن لباس در لباسشویی را برطرف کنید تا دیگر مجبور به اتوکشی آن‌ها نباشید. در واقع رعایت نکردن هر یک از موارد زیر می‌تواند دلیل چروک شدن لباسها باشد.

پیشنهاد مطالعه مقاله:  تعمیر لباسشویی ال جی

روش چروک نشدن لباسها در لباسشویی

۱-   لباس‌ها را با آب سرد بشویید.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث چروک شدن البسه می‌شود، آب گرم است. بالا بودن درجه آب علاوه بر چروک شدن می‌تواند به بافت پارچه‌ها نیز صدمه وارد کند. در حالت کلی می‌توان گفت بهترین دما برای شستن لباس‌ها بین ۳۰ الی ۴۰ درجه سانتی‌گراد است.

برای حل این مساله می‌توانید دمای لباسشویی را روی حالت Cold یا همان سرد تنظیم کنید. همچنین می‌توانید برای تمیز شدن بهتر لباس‌ها از مواد شوینده مخصوص آب سرد استفاده نمایید.

در حالت عادی لباس‌ها با آب سرد خشک می‌شوند اما اگر متوجه شدید که لباس‌های شما بعد از خشک شدن گرم هستند، بهتر است شیرهای آب گرم و سرد پشت دستگاه را بررسی کنید. زیرا اگر آن‌ها را اشتباه بسته باشید، لباس‌ها به جای آب سرد با آب گرم خشک می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه مقاله: تعمیر لباسشویی بوش

۲-   مقدار لباس، متناسب با حجم لباسشویی باشد.

هر یک از ماشین‌های لباسشویی حجم مخصوص به خود را دارند و چنانچه عادت دارید حجم زیادی از لباس‌ها را داخل دستگاه قرار دهید، باید بدانید که همین موضوع می‌تواند باعث چروک شدن لباس در لباسشویی شود. همچنین رعایت نکردن این مساله می‌تواند فشار زیادی به موتور دستگاه آورده و پس از مدتی آن را از کار بیاندازد. به همین خاطر بهتر است به اندازه ظرفیت دستگاه در آن لباس بریزید.

برای اطلاع از حجم دقیق لباسشویی می‌توانید دفترچه راهنمای آن را مطالعه کرده و یا مدل آن را در اینترنت جستجو کنید.

تفکیک لباسها در هنگام شستشو

۳-   لباس‌ها را از یکدیگر تفکیک کنید.

در لباسشویی‌های امروزی برنامه‌های متنوعی برای شستن لباس‌ها وجود دارد. اگر لباس‌ها را درهم و بدون تفکیک کردن در لباسشویی قرار دهید، اولا لباس‌ها به خوبی شسته نمی‌شوند و همچنین ممکن است باعث چروک شدن آن‌ها شود. برای دسته‌بندی و تفکیک دقیق لباس‌ها می‌توانید از لیبل‌هایی که در داخل لباس نصب می‌شود کمک بگیرید.

۴-   لباس‌ها را به موقع از لباسشویی خارج کنید!

یکی دیگر از علت‌های چروک شدن لباس، خارج نکردن به موقع آن‌ها از لباسشویی است. سعی کنید بلافاصله بعد از اتمام کار لباسشویی البسه را از محفظه خارج کرده و آن‌ها را پهن کنید. اگر هنگامی که لباس‌ها نمدار هستند آن‌ها را پهن کنید، جلوی چروک شدن لباس ‌ها گرفته می‌شود. همچنین این کار از تولید بوی بد در داخل لباسشویی نیز جلوگیری می‌کند.

دلیل چروک شدن لباسها در لباسشویی

۵-   دور خشک کن را خودتان تنظیم کنید.

خشک‌کن ماشین‌های لباسشویی معمولا با حداکثر قدرت کار می‌کنند و سرعت زیادی دارند. اگر می‌خواهید لباس‌هایتان چروک نشوند بهتر است دور خشک کن را پایین بیاورید. در حالت کلی می‌توان گفت بهترین دور بین ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ است و عدد بیشتر از این می‌تواند علت چروک شدن لباس‌ در ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی و یا هر برند دیگری باشد.

راهکار صاف شستن لباسها

۶-   استفاده از نرم کننده در شستن لباس‌ها

یکی از موثرترین راه‌ها برای جلوگیری از چروک شدن لباس در لباسشویی استفاده از نرم کننده‌ها است. البته دقت داشته باشید قبل از استفاده از نرم کننده از میزان مورد نیاز آن آگاه باشید. چرا که استفاده بیش از حد می‌تواند لکه‌های سفید بر روی لباس ایجاد کند.

۷-   از دکمه ضد چروک لباسشویی غافل نشوید!

در ماشین لباسشویی‌های امروزی دکمه‌ای به نام Crease Relax یا  Crease Care وجود دارد که با انتخاب آن، لباس‌ها را بدون چروک تحویل داده می‌شوند. این دکمه در اکثر برندهای لباسشویی از جمله سامسونگ، ال جی، بوش و پاکشوما با همین نام شناخته می‌شود. اما چنانچه این دکمه را بر روی لباسشویی پیدا نکردید بهتر است دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.

 البته بهتر است بدانید که اگر لباسشویی شما قدیمی باشد، این دکمه بر روی آن قرار ندارد و باید از سایر روش‌ها برای جلوگیری از چروک شدن لباس در لباسشویی استفاده کنید.

دکمه Delicate و چروک نشدن لباس

۸-   استفاده از برنامه شستشوی ظریف یا همان Delicate

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید از چروک شدن لباس در لباسشویی جلوگیری کنید، استفاده از برنامه Delicate است. در این برنامه به دلیل آرام و کوتاه بودن چرخش دیگ، لباس‌ها کمتر چروک می‌شوند. نکته‌ای که وجود دارد این است که این برنامه معمولا از آب گرم برای شستشو استفاده می‌کند که بهتر است قبل از شروع، دمای آن را روی حالت Cold قرار دهید.

سخن پایانی در رابطه با دلیل چروک شدن لباسها در لباسشویی

با مطالعه کامل مقاله‌ی علت چروک شدن لباس در لباسشویی متوجه شدید که دلایل مختلفی می‌تواند این مساله را به وجود بیاورد. اگر چنانچه با انجام دادن این موارد باز هم مشکل باقی بود، می‌توانید با هوم کارا تماس گرفته و از کارشناسان ما کمک بگیرید.


هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.