چرا فن کولر گازی یکسره کار می کند؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چرا فن کولر گازی یکسره کار می کند؟ یکی از مشکلات متداول کولر گازی یکسره کار کردن فن کولرگازی است که گاه منشا داخلی داشته و گاه به دلیل برهم خوردن تنظیمات دستگاه رخ می دهد. آشنایی با علل مختلف روشن شدن فن کولر گازی می تواند به شما کمک کند تا در زمان در خواست کمک تکنسین بتواند مشکل را دقیق تر توضیح دهید و از طرفی بتواند حتی پیش از وقوع چنین مشکلی از بروز آن پیشگیری کنید.

بیشتر بخوانید:تعمیر کولر گازی اجنرال

فن کولر گازی چگونه کار می کند؟

این بخش از کولر گازی مسئول تامین هوایی است که در زمان روشن بودن دستگاه باید در آن جریان پیدا کند. درواقع، داخل کشیدن هوای گرم اتاق به داخل یونیت و انتقال هوای سرد از آن به خارج از دستگاه، از وظایف فن در سیستم کولر گازی است.

همچنین می‌توان جهت صرفه‌ جویی در مصرف انرژی، زمانی که هوای داخل اتاق به اندازه‌ی کافی خنک است، دستگاه را روی حالت فن قرار داد و صرفا به جریان بهتر هوای خنک اتاق در فضا کمک کرد.

به این صورت می‌توان بدون روشن کردن کولر گازی، از هوای مطبوع موجود در فضا استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که از این حالت زیاد استفاده نکنید، چون به کمپرسور کولر گازی فشار آمده و منجر به خراب شدن آن خواهد شد.

فن کولر گازی چگونه کار می کند؟

علت یکسره کار کردن فن کولر گازی

حالا که با نقش این قسمت از کولر گازی آشنا شدید زمان آن رسیده تا به بررسی علل کار کردن فن کولر گازی در زمانی که دستگاه خاموش شده است بپزدازیم. این دلایل عبارت اند از:

  • کثیف شدن یونیت یا پنل کولر گازی
  • انسداد در سیستم حرکت آب
  • اختلال در سیستم برق دستگاه
  • یخ زدن کندانسور
  • خراب شدن کمپرسور

 

۱. کثیف شدن یونیت یا پنل کولر گازی

گاهی کار کردن مداوم فن در کولر گازی به دلیل مشکل فنی خاصی نبوده و صرفا یونیت یا پنل دستگاه شما کثیف شده است و باید هرچه سریع‌تر آن را تمیز کنید.

برای پیشگیری از بروز این مشکل به دلیل وجود جرم و قارچ در پنل بهتر است دستگاه کولر گازی را هر شش ماه یکبار سرویس کنید.

چرا فن کولر گازی یکسره کار می کند؟

۲. انسداد در سیستم حرکت آب

اگر لوله های آب کولر گازی به هر دلیلی مسدود شوند، فن روشن می ماند. چرا که وظیفه لوله های آب کولر گازی این است که رطوبت جذب شده از محیط را به یونیت خارجی منتقل کرده و از فضای اتاق خارج کنند.

زمانی که این لوله ها با جرم یا گرد و خاک مسدود شوند، قادر به انجام وظیفه ی خود نخواهد بود در چنین حالتی کولر خاموش شده و فن کولر گازی به کار می افتد.

 

۳. یخ زدن کندانسور علت یکسره کار کردن فن کولر گازی

کولر گازی ممکن است به دلایل مختلفی یخ بزند. اما یخ زدن کندانسور تا حدودی با آنچه در مورد کل دستگاه مطرح است، تفاوت‌هایی دارد.

آلودگی فیلترها، خرابی ترموستات، سرد شدن ناگهانی هوای محیط و نشتی گاز مبرد می‌توانند موجب شوند تا کندانسور یخ بزند.

در چنین شرایطی، کولر به محض روشن شدن، خاموش شده و فن کولر گازی به کار می‌افتد. یکی از به صرفه‌ترین راه حل‌های برطرف کردن یخ زدگی کندانسور، سرویس دوره‌ای کولر گازی است.

3. یخ زدن کندانسور علت یکسره کار کردن فن کولر گازی

۴. خراب شدن کمپرسور کولر گازی

کمپرسور با موتور کولر گازی ممکن است بنا به دلایل مختلفی خراب شده و از کار بیفتد. گاهی تعمیر کمپرسور ممکن است اما در بیشتر مواقع به دلیل دیر رسیدگی کردن به مشکل کمپرسور این قطعه نیاز به تعویض خواهد داشت.

اگر کمپرسور کولر گازی دچار خرابی های اساسی شود دستگاه خاموش شده و فن کولر گازی شروع به کار خواهد کرد.

چرا فن کولر گازی یکسره کار می کند؟

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، مداوم کار کردن فن کولر گازی می تواند علت های گوناگونی داشته باشد که برای تشخیص دقیق آن باید از تعمیرکارانی مجرب و خبره کمک بگیریم. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی نیز بهتر است که هر چند وقت یکبار کولر گازی خود را سرویس نماییم. سرویس کار با رفع نواقص و مشکلات فنی کوچکی که در دستگاه شما وجود دارد، موجب می شود که کولر گازی همانند روز اول کار کند و دچار مشکلات حاد با هزینه های بالا نشود.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.