نحوه شستن لباس با آب سرد و چگونگی شستشوی لباس نخی چیست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

نحوه شستن لباس با آب سرد و چگونگی شستشوی لباس نخی چیست؟ نحوه شستن لباس با آب سرد و چگونگی شستشوی لباس نخی طریقه ی شستن لباس نخی از جمله شستن تیشرت های نخی پنبه ای دستور و تکنیک هایی دارد که اگر خوب و درست رعایت نشود و قطعا لباس عمر کمتری خواهد نمود. در این مقاله گروه هوم کارا قصد داریم تا صفر تا صد تکنیک ها و روش ها و نحوه ی شستشوی لباس های نخی و نخ پنبه ای را برای شما توضیح بدیم.

بیشتر بخوانید:تعمیر کولر گازی در تهران

برای شستن لباس های نخی از این راهنما استفاده کنید

پارچه های نخی یا پنبه ای با استفاده از الیاف گیاهان طبیعی تولید می شوند که از ان ها برای دوخت انواع لباس بخصوص لباس های بچه و همچنین رومیزی ها استفاده می شوند. حتی برخی از شلوارهای جین و کتان نیز از جنس نخ می باشند، لباس های نخی بسیار بادوام هستند اما برای دوام آن ها باید در حین شستشو مسائلی را مورد توجه قرار دارد.

برای شستن لباس های نخی از این راهنما استفاده کنید

نحوه شستن لباس های نخی

همیشه قبل از شستشوی لباس به برچسب روی آن توجه کنید. لباس های پنبه ای با اینکه قابلیت شستشو دارند، اما برخی از تزئینات جانبی آنها قابل شستشو نیستند، مثلا لایه های برخی از کت ها قابل شستشو نیستند برای همین اگر در شستشوی البسه تجربه کمی دارید حتما قبلش به برچسب روی البسه دقت کنید.

نحوه شستن لباس با آب سرد و چگونگی شستشوی لباس نخی چیست؟

شستن لباس نخی و جلوگیری از آب رفتن آن

تا حالا توجه کردید چرا بعضی وقت ها لباساتون بعد شستشو دو سایز کوچیک ترتون میشه؟ همانطور که می دانید جنس پارچه های نخی از الیاف پنبه است و اگر کمی در شستشو دقت کنید مدت طولانی براتون قابل استفاده است.

نکات مورد توجه در شستن و خشک کردن لباس های نخی

  • اولین نکته : حائز اهمیت بعد از شستشوی لباس به کمک ماشین لباسشویی ابتدا لباس را به چوب لباسی وصل کنید سپس آویز بزنید.
  • نکته دوم : این است که از شستن لباس های نخی با تاید و پودرهای آنزیم دار بپرهیزید.
  • نکته سوم : بهترین شوینده برای شستشوی لباس ها استفاده از مایع های لباس شویی است که در دمای پایین و سرد بهترین شستشو را انجام می دهد و کیفیت لباس را نیز حفظ می کنه و جلوی الکتریسیته و پرز گرفتگی لباس را هم می گیرد من شخصا از مایع های لباسشویی استفاده می کنم که نسبت به پودر ها و هم برای شستشو درآب سرد مناسب است.
  • نکته چهارم : برای شستن لباس با ماشین لباسشویی یا به صورت دستی پودر را با مقداری آب مخلوط کرده و سپس مصرف کنید از ریختن پودر به صورت دستی روی لباس خودداری کنید زیرا علاوه خوب حل نشدن پودر مقداری از آن نیز گاهی به صورت گوله گوله روی لباس های می ماند و تمیز نمیشود.
  • نکته پنجم : قبل شستشو لباس ها را پشت و رو کنید سپس بشورید.
  • نکته ششم : برای بار اول لباس ها را به صورت جدا و تنها بشورید.
  • نکته هفتم : برای حفظ کیفیت و رنگ لباس و همچنین افزایش طول عمر لباس خود آن را به خشکشویی بدهید.

نحوه شستن لباس با آب سرد و چگونگی شستشوی لباس نخی چیست؟

اتو کردن لباس های نخی

یکی از ویژگی های لباس های نخی سخت اتو گرفتن آن هاست در صورتی که به راحتی چروک می شوند.

  • برای اتو کردن لباس های نخی حتما باید کمی نم دار و مرطوب باشند و با درجه پایین اتو بزنید.
  • توجه داشته باشید که درجه بالای اتو به بافت های لباس آسیب می زند.

اتو کردن لباس های نخی

لکه گیری لباس های نخی در زمان شست و شو

برای پاک کردن لکه لباس های نخی با توجه به نوع لکه مثل خون، لکه آدامس، لکه چربی، لگه گل و لای و… روش های مختلفی وجود دارد در ادامه به جدیدترین و بهترین روش ها اشاره شده:

  • لکه آدامس : برای حذف لکه آدامس، لکه را در آب سرد بگذارید و بعد با یخ روی آن را بمالید تا آدامس یخ بزند یا بصورت خورد شده قابل برداشته شدن می شود. و یا اینکه می توانید کل لباستان را درون فریزر بگذارید، این کار هم سبب یخ زدن آدامس و حذف راحت تر آن می شود.
  • لکه آرایشی : برای پاک کردن لکه لوازم آرایشی از  پارچه های رنگی و کتانی سفید و پنبه ای:
    ابتدا پارچه را خیس کرده و ماده سفید کننده ای روی آن بریزید و سپس  پارچه را چنگ بزنید و با آب داغ بشویید در صورت پاک نشدن لکه دوباره مواد شوینده بریزید و بگذارید تا مدتی بماند و وارد بافت پارچه شود.
    – با فوم اصلاح نیز می توان این لکه ها را پاک کرد.
  • بیشتر بخوانید: علت سوختن برد یخچال ساید بای ساید بوش چیست؟
    – در پارچه های رنگی به هیچ وجه از شوینده های کلردار استفاده نکنید.
    – از اسپری مو نیز برای پاک کردن لکه لوازم آرایشی می توان استفاده کرد.
  • لکه روی لباس سفید: برای رفع لکه روی لباس های سفید از سفید کننده می توان استفاده کرد.
    برای لباس های رنگی مقدار خیلی جزئی از سفید کننده را با پودر شست و شو مخلوط کرده و در آب بریزید سپس لباس ها را چند دقیقه در آن قرار دهید تا کاملا لکه ها برطرف شوند. بعد از گذشت نیم ساعت لباس ها را آب کشی نمایید.

نحوه شستن لباس با آب سرد و چگونگی شستشوی لباس نخی چیست؟

نتیجه گیری

طبق آنچه مه در این مقاله آموختیم شستن لباس با آب سرد اگر به صورت اصولی صورت نگیرد مزایای زیادی هم رای لباس و هم ماشین لباسشویی دارد: بنابراین اگر جنس لباس هایتان نخی، پنبه، پلی استر است و کثیفی زیادی بر روی آن ها نشسته، پیشنهاد می کنیم آن ها را یبا استفاده از آب سرد یشویید.

نحوه شستن لباس با آب سرد و چگونگی شستشوی لباس نخی چیست؟

تماس با ما

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.