چرا درب لباسشویی بوش بسته نمی شود؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

طریقه بستن درب ماشین لباسشویی

چرا درب لباسشویی بوش بسته نمی شود؟ در هنگام کارکرد صحیح ماشین لباسشویی ما شاهد این موضوع هستیم که  پس از طی شدن و تمام شدن پروسه شستشو درب لباسشویی باز میگردد. همچنین بعد از قرار دادن لباس ها درون دیگ لباسشویی و اعمال تنظیمات مورد نیاز بر روی آن باید درب این دستگاه به راحتی و به طور کامل بسته گردد تا فرآیند شستشو آغاز شود اما گاهی مصرف کنندگان از بسته نشدن درب لباسشویی خود گاه مند هستند و یا نحوه صحیح بستن آن را نمیدانند در ادامه برای شما عزیزان طریقه بستن درب ماشین لباسشویی را توضیح خواهیم داد:

  • بعد از قار دادن لباس ها به طور کامل درون دیگ لباسشویی شما باید اقدام به بستن درب لباسشویی نمایید.
  • توجه داشته باشید که به مقدار لباس در لباسشویی دقت کنید زیرا در صورت زیاد بودن حجم لباس ها ممکن است درب ماشین لباسشویی شما بسته نشود.
  • بعد از آن به راحتی بافشار کمی میتوانید درب لباسشویی خود را ببندید.
  • پس از آن تنظیمات شست و شو را روی لباسشویی خود اعمال نمایید.

۵ دلیل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی 

گاهی ممکن اسصت پس از قرار دادن لباس ها درون دیگ لباس شویی متوجه شوید که نمی توانید درب لباسشویی خود را ببندید قرار گرفتن در این موقعیت میتوانید تا حد زیادی موجب آزردگی خاطر شما گردد از این رو در ادامه این مقاله قصد داریم علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی را برای شما شرح دهیم:

۱.همانطور که گفته شد ممکن است حجم لباسی که درون دیگ قرار داده اید بسیار زیاد باشد که این موضوع سبب بسته نشدن درب ماشین لباسشویی شما گردد.

۲. ممکن است یک جسم خارجی در فضای دور درب لباسشویی شما قرار گرفته باشد که سبب جلوگیری از بسته شدن درب لباسشویی شما شده باشد.

۳. امکان دارد به دنبال پاره شدن لاستیک دور درب لباسشویی درب دستگاه شما بسته نشود.

۴. ممکن است قسمتی از درب لباسشویی شما در اثر آسیب فیزیکی و یا شکسته شده باشد که این موضوع از علل بسته نشدن درب ماشین لبباسشویی است.

۵. امکان دارد کلید باز وبسته شدن درب لباسشویی شما یا همان ضامن خراب شده باشد.

5 دلیل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی 

راهکارهایی برای جلوگیری از مشکل قفل نشدن درب لباسشویی

 

در  قسمت قبل برای شما علل بسته نشدن درب لباسشویی را توضیح دادیم در این قسمت سعی داریم با ارئه راهکارهایی برای جلوگیری از مشکل قفل نشدن درب لباسشویی از ایجاد این مشکل جلوگیری کنیم:

  • در صورت مشاهده پارگی در لاستیک دور درب لباسشویی خود در اسرع وقت برای تعویض آن اقدام نمایید؛ زیرا ممکن است قسمت پاره شده این لاستیک در محل بسته شدن درب گیر کرده و مانع از بستن درب شود.
  • به ظرفیت ماشین لباسشویی توجه داشته باشید زیرا ممکن است در اثر زیاد بودن آنها نتوانید درب لباسشویی خد را به راحتی ببندید.
  • چرا درب لباسشویی بوش بسته نمی شود؟
  • در صورت شکسته شدن و یا معیوب بودن شاسی و قفل درب لباسشویی در اسرع وقت و برای جلوگیری از مشکلات بیشتر جهت تعویض آن اقدام نمایید.

چرا درب لباسشویی بسته نمی شود؟

بسیاری از مصرف کنندگان لباسشویی با مشکل بسته نشدن درب لباسشویی موجه هستند، بدین منظور تعمیرکاران ما در ادامه به سوال چرا درب لباسشویی بسته نمی شود؟ پاسخ میدهد.

  • بعضی از دلایل قفل نشدن درب ماشین لباسشویی مربوط به استفاده نادرست کاربران میباشد.
  • اگر بیش از انداره لباس در آبکشی بی اندازید درب لباسشویی بسته نمی شود.
  • اگر درب ماشین لباسشویی بسته نمی شود چک نمایید تا به دور لاستیک چیزی گیر نکرده باشد.
  • درب لباسشویی شامل مجموعه ای از قفل میباشد.
  • چنانچه زبانه درب و یا دستگیره شکسته باشد درب لباسشویی بسته نمی شود.
  • اگر میکروسوئیچ درب ماین لباسشویی خراب شده باشد مهم ترین دلیل بسته نشدن درب لباسشویی است.
  • توجا نمایید که میکروسوئیچ از برد الکترونیکی فرمان میگیرد.
  • بنابراین اگر برد الکترونیکی معیوب شده باشد و نتواند به کیروسوئیچ فرمان دهد، درب لباسشویی بسته نمی شود.

کاربران گرامی برای رفع مشکل بسته نشدن درب لباسشویی ، لاستیک ، زبانه قفل، دستگیره و میکروسوئیچ باید توسط خودتان یا تکنسین متخصص بررسی شود.

چرا درب لباسشویی بسته نمی شود؟

نتیجه گیری از علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

بسته نشدن درب ماشین لباسشویی برای ما مساوی است با ناتوانی در شست لباس ها که این امر میتواند موجب آزردگی خاطر ما گردد.

اما با خواندن مقاله بالا و به کارگیری راهکارهایی که برای بستن درب لباسشویی به شما ارائه دادیم میتوانید تا حد زیادی به برطرف کردن این مشکل بپردازید.

خرابی برد

در برخی از موارد درب دستگاه به درستی و کامل بسته شده است اما ماشین لباسشویی شروع به ادامه فعالیت نمی کند و ارور مربوط به درب بر روی نمایشگر ظاهر می شود. در این حالت احتمالا برد با مشکل روبرو شده و به اشتباه باز بورن درب دستگاه را تشخیص داده است.

خرابی برد به عنوان فرمانده و مغز دستگاه میتواند علت خشک نکردن ماشین لباسشویی ، عدم تخلیثه آب لباسشویی و ایرادات متعدد دیگری باشد.

لذا خرابی برد می تواند علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی شما باشد و برای تعمیر برد لباسشویی باید تنها از یک تکنسین مجرب کمک بخواهید تا پس از بررسی تمامی دلایل خرابی قطعی آن را تشخیص داده و  نسبت به تعمیر ماشین لباسشویی اصولی آن اقدام کند.

جهت جلوگیری از بروز مشکل برای درب ماشین لباسشویی بهتراست چند نکته زیر را رعایت کنید:

  • کشیده شدن بیش ازحد درب هنگام قفل بودن توسط کودکان یکی از مهم ترین دلایل خرابی زبانه و میکروسوئیچ ماشین لباسشویی است.
  • همان طور که گفتیم خرابی دستگیره می تواند علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی شما باشد. برای جلوگیری از خرابی زود هنگام این قطعه و همچنین نگهداری از ماشین لباسشویی پیشنهاد می شود از فشار دادن و کشیدن بیش از حد دستگیره و درب جلوگیری کنید. همچنین در برخی از مدل های لباسشویی چند دقیقه پس از پایان شستشو درب دستگاه قفل باقی می ماند. لذا تا باز شدن درب توسط میکروسوئیچ منتظر بمانید ودرب رانکشید.
  • چرا درب لباسشویی بوش بسته نمی شود؟
  • لازم به ذکر است که بربای بستن درب نیازی به گرفتن و فشردن دستگیره ندارید و اجازه دهیثد درب به صورت عادی بسته شود چرا کا ممکن است باعث شود زبانه درب به درستی در جای خود قرار نگیرد.
  • یکی دیگر از مواردی که می تواند علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی شما باشد، استفاده از مواد شوینده نامرغوب است. در این حالت استهلاک قطعاتی مانند لاستیک عایق به شدت افزایش پیدا می کند و پاره و شل می گردد.
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.