مقدار مصرف آب ماشین لباسشویی

مقدار مصرف آب ماشین لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

ماشین لباسشویی ابزار مدرن و پیشرفته‌ای است که با شستن لباس‌ها کار ما را بسیار راحت کرده است. روش استفاده از این دستگاه به این صورت است که ابتدا باید لباس‌های کثیف را داخل مخزن لباسشویی قرار داده و مقدار لازم از مواد شوینده را در قسمتی که برای آن قرار داده شده، بریزید. سپس با زدن دکمه استارت و انتخاب برنامه مورد نظر، کار شستشوی لباس‌ها آغاز می‌شود. در پایان نیز آب کثیف از لباسشویی تخلیه شده و فرایند خشک کردن لباس‌ها شروع می‌شود. در این میان یکی از سوالاتی که امکان دارد برای عده زیادی به وجود بیاید این است که ” مقدار مصرف آب ماشین لباسشویی چقدر است؟” که در ادامه قصد داریم به جواب این سوال بپردازیم.

مطالعه مقالات مفید: تعمیر لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی چند لیتر آب مصرف میکند؟

در حالت کلی می‌توان گفت میزان مصرف آب لباسشویی در هر سیکل شستشو بین ۳۵ الی ۷۵ لیتر است. اگر از برنامه‌های شستشوی اضافی و یا برنامه خیساندن لباس‌ها استفاده کنید این میزان ممکن است بیشتر باشد. بهتر است بدانید لباسشویی‌های تولید شده تا قبل از سال ۲۰۱۱ حدود ۱۵۰ لیتر آب در هر سیکل شستشو استفاده می‌کردند.

مطالعه مقالات مفید: تعمیر لباسشویی ال جی

راه‌های صرفه جویی در مصرف آب دستگاه

امروزه لباسشویی‌های درب از بالا نسبت به سایر مدل‌ها مقدار مصرف آب بیشتری دارند. در واقع این مدل از ماشین‌های لباسشویی با اینکه عملکرد بهتری در شستشو دارند ولی در عوض به آب بیشتری نیز احتیاج دارند. چرا که برای شستشو، مخزن دستگاه باید به طور کامل پر شود.

اما در لباسشویی‌های درب از جلو، با چرخش مخزن، کثیفی‌ها از روی لباس خارج می‌شوند و همین مساله سبب شده تا میزان مصرف آب کمتری داشته باشند. در حالت کلی می‌توان گفت مصرف آب لباسشویی درب از جلو یک سوم لباسشویی درب از بالا است.

نکته: اگر لباسشویی درب از بالا دارید بهتر است لباس‌ها را در بیرون خشک کنید. چرا که استفاده از خشک کن مقدار مصرف آب را بالا می‌برد.

مطالعه مقالات مفید: تعمیر لباسشویی بوش در تهران

میزان مصرف آب ماشین لباسشویی

دکمه‌های کاهش مقدار مصرف آب لباسشویی

در واقع می‌توان گفت ماشین لباسشویی یکی از پرمصرف‌ترین وسایل برقی محسوب می‌شود. این مساله موجب شده تا شرکت‌های تولید کننده لباسشویی کلیدهایی را بر روی آن تعبیه کنند تا میزان مصرف آب این دستگاه به اندازه استاندارد باشد. اگر از این کلیدها استفاده کنید شستشوی لباس با میزان آب کمتری انجام می‌شود.

اگر دقت کرده باشید بر روی ماشین لباسشویی کلیدهای زیادی برای شستشوی لباس قرار داده شده که هر کدام از آن‌ها لباس‌ها را با یک برنامه خاص می‌شویند. شستشوی ساده، شستشوی لباس‌های خیلی کثیف، شستشوی لباس‌های کتان و شستشوی لباس‌های نخی تنها برخی از این دکمه‌ها هستند. بهتر است بدانید که برخی از لباسشویی‌ها علاوه بر برنامه شستشو، دکمه‌های مجزایی برای خشک کردن لباس نیز دارند که علاوه بر مصرف آب، مصرف برق را نیز کاهش می‌دهد.

مقدار آب مصرفی در لباسشویی‌ها با توجه به برند و ظرفیت دستگاه متفاوت بوده و نمی‌توان یک عدد مشخص برای آن تعیین کرد. اما با اطمینان می‌توان گفت میزان مصرف آب لباسشویی بسیار کمتر از میزان مصرف آب در شستشوی دستی است.

لباسشویی‌های مدرن و امروزی دارای سنسور (حسگر) تشخیص میزان لباس هستند. این تکنولوژی قبل از شروع فرایند شستشو، میزان لباس موجود در لباسشویی را تشخیص داده و براساس آن آب مورد نیاز را وارد دستگاه می‌کند. این قابلیت باعث شده تا مقدار مصرف آب ماشین لباسشویی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

مطالعه مقالات مفید: میزان مصرف برق لوازم خانگی | بررسی ۰ تا ۱۰۰ انواع لوازم

صرفه جویی در مصرف آب لباسشویی

چه عواملی در میزان مصرف آب ماشین لباسشویی تاثیر دارند؟

  1. ماشین‌های لباسشویی ظرفیت‌های مخزن متفاوتی دارند و هر چقدر که درام بزرگ‌تر باشد، مصرف آب نیز بیشتر می‌شود؛ بنابراین بهتر است مدلی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد. مثلا برای خانواده‌های ۴ نفره مدل‌های ۷ کیلو و یا ۸ کیلو مناسب هستند. همچنین سعی کنید در صورت امکان نوع درب از جلو را انتخاب کنید تا مصرف آب کاهش پیدا کند.

نکته: سعی کنید لکه‌های لباس‌ها را قبل از قرار دادن در لباسشویی با دست بشویید. چرا که برخی از لکه‌ها را می‌توانید با ماساژ دست و یا استفاده از لکه‌برهای مخصوص از بین ببرید. اینکار موجب می‌شود در دور اول شستشو لباس‌ها کاملا تمیز شده و نیاز به شستشوی مجدد نباشد.

  1. ماشین‌های لباسشویی برای شستشوی لباس‌ها برنامه‌های مختلفی دارند که با توجه به نوع لباس و مقدار کثیفی آن‌ها، میزان ورود آب به مخزن لباسشویی متفاوت است. اگر شستشو ساده باشد میزان مصرف آب کم و اگر لباس‌ها کثیف باشند آب بیشتری مصرف می‌شود.
  2. عده‌ای لباس‌های کثیف را جمع می‌کنند و سپس به یک باره آن را در لباسشویی قرار می‌دهند. این مساله موجب می‌شود تا دستگاه یکبار کار کرده و تمام لباس‌ها را تمیز کند. اما در مقابل افرادی وجود دارند که روزانه تعداد محدودی از لباس‌ها در لباسشویی قرار می‌دهند. در نتیجه میزان مصرف آب و برق آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.
  3. برخی از مواد شوینده و نرم کننده بعد از شستشو بر روی لباس‌ها باقی می‌مانند که باعث ایجاد آلرژی در افراد می‌شود. از این رو برای از بین بردن این مواد، یک شستشوی اضافی به لباسشویی می‌دهند که باعث می‌شود مقدار مصرف آب ماشین لباسشویی بیش از حد استاندارد باشد. افرادی که حساسیت و آلرژی دارند بهتر است از نرم کننده‌های ملایم و طبیعی استفاده کنند تا پوست آن‌ها واکنش نشان ندهد.
  4. یکی دیگر از مساله‌هایی که موجب مصرف آب زیاد در لباسشویی می‌شود وجود چرخه شستشوی ثانویه است. برای صرفه جویی در مصرف آب بهتر است این ویژگی را غیرفعال کنید.
  5. هر گونه نشتی و یا خرابی در اتصالات دستگاه و یا لوله‌کشی‌ها می‌تواند مقدار مصرف آب ماشین لباسشویی را افزایش دهد. به همین خاطر بهتر است لباسشویی را به صورت سالانه سرویس کنید تا علاوه بر کاهش مصرف آب، نیاز کمتری به تعمیر لباسشویی داشته باشید.


 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.