تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

لباسشویی از قطعات مختلفی تشکیل شده است و اگر برای یکی از آن‌ها مشکلی به وجود بیاید، ممکن است کل سیستم دچار اختلال شود. شلنگ تخلیه یکی از این قطعات بوده و وظیفه آن انتقال آب باقی مانده از فرایند شستشو به فاضلاب است. از این رو تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی از حساسیت بالایی برخوردار بوده و در عملکرد مناسب لباسشویی نقش مهمی دارد. این شلنگ ممکن است بر اثر گرفتگی و یا شکستن و خم شدن دچار مشکل شده باشد و عملیات تخلیه با دشواری مواجه شود.

نحوه تعویض شلنگ تخلیه با توجه به مدل‌های مختلفی که دارد متفاوت است. اما در حالت کلی دارای یک سری اصول است که با دانستن آن‌ها می‌توانید این شلنگ را تعویض کنید. به همین خاطر تصمیم داریم در این نوشته به بررسی نحوه تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی بپردازیم.

کلیک کنیم: تعمیر لباسشویی الجی

تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی چگونه است؟

مانند بسیاری از کارهای دیگر تعویض این قطعه نیز دارای یک سری اصول و روش مخصوص به خود است. اولین مرحله در تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی تهیه ابزار و تجهیزات مورد نیاز است که در ادامه آن‌‌ها را خواهیم آورد.

کلیک کنیم: تعمیر لباسشویی بوش

شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

تجهیزات و ابزارهای لازم برای تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی

  • شیلنگ تخلیه جدید جهت تعویض کردن با شلنگ خراب
  • آچار، انبردست و انبردست قفلی
  • پیچ گوشتی چهارسو و تخت
  • سطل آب به منظور تست پمپ تخلیه پس از تعویض شیلنگ

نکته: دقت داشته باشید که شلنگ تخلیه جدید باید با مشخصات درج شده در دفترچه راهنمایی لباسشویی همخوانی داشته باشد. بعد از تهیه آن و ابزار آلات لازم، مراحل زیر را دنبال کنید.

کلیک کنیم: تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد

۱. جریان برق و آب را قطع کنید.

در مرحله اول باید لباسشویی را از برق جدا کنید تا جریان برق قطع شود. همچنین برای اطمینان بیشتر می‌توانید منبع تغذیه برق لباسشویی را از قسمت مدار قطع کننده، غیرفعال کنید. بعد از آن باید جریان آب را نیز قطع کنید. سپس لوله تخلیه را در یک سطل قرار دهید تا آب باقی مانده در آن تخلیه شده و روی زمین نریزد.

آموزش تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی

۲. جدا کردن شیلنگ آسیب دیده

شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی به واسطه گیره‌هایی به پشت دستگاه متصل شده است. برای جدا کردن این گیره‌ها لازم است با استفاده از انبردست گیره را گرفته و با پیچ گوشتی آن را شل کنید. بعد از جدا کردن اگر گیره‌ها زنگ نزده بودند، می‌توانید دوباره از آن‌ها استفاده کنید و در نهایت باید به سراغ باز کردن بستی بروید که شلنگ را به پمپ تخلیه متصل کرده است.

کلیک کنیم: تعمیر لباسشویی ال جی در تهران

۳. نصب شلنگ جدید

ابتدا بست را روی شلنگ جدید قرار داده و آن را بر روی پمپ تخلیه فیکس کنید. سپس باید شلنگ را در محل صحیح خود قرار داده و گیره‌ها را محکم کنید. (قبل از جدا کردن شلنگ قدیمی می‌توانید محل صحیح قرار گیری آن را به خاطر بسپارید.)

نکته مهم قبل از تعویض شیلنگ

دقت داشته باشید که تخلیه نشدن آب لباسشویی همیشه به خاطر خراب بودن شلنگ تخلیه نیست. بلکه ممکن است این مساله به خاطر پمپ تخلیه و وجود ایراد در آن باشد. در این موارد بهتر است از یک متخصص بخواهید تا آن را بررسی و عیب‌یابی کند.

کلیک کنیم: تعمیر لباسشویی بوش در تهران

نکات مهم در تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

تعویض این شلنگ کار ساده و راحتی است و به راحتی می‌توانید آن را در خانه عوض کنید. اما بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

  1. برای اینکه اطمینان حاصل کنید آب به طور کامل از پمپ لباسشویی تخلیه شده، می‌توانید از جاروبرقی‌های مسافرتی برای مکش استفاده کنید. (دقت کنید که از جاروبرقی خانگی استفاده نکنید چون ممکن است موتور آن آسیب ببیند.)
  2. در هنگام تعویض نکات ایمنی را رعایت کنید.
  3. در هنگام خرید شلنگ جدید سعی کنید با افراد مطلع مشورت کنید.
  4. در صورتی‌که لباسشویی در فضای تنگی قرار دارد، می‌توانید مقداری آن را جابه‌جا کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.