علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی

علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی چیست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

 رماشین لباسشویی یکی از مهمترین وسیله‌ها در هر خانه‌ای به شمار می‌رود و با تمیز کردن لباس‌های کثیف کار ما را بسیار راحت کرده است. به همین دلیل هنگامی که علائمی از خرابی در آن مشاهده می‌کنید، باید هر چه سریع‌تر نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. یکی از این مشکلات می‌تواند وجود بوی سوختگی در لباسشویی باشد که در صورت تعمیر نکردن آن ممکن است صدمات زیادی به دستگاه وارد شود. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم شما را با علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی آشنا کنیم.

مطالعه بیشتر:  تعمیر لباسشویی بوش

۱۰ علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی

خیلی‌ها بر این باور هستند که علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی به خاطر موتور دستگاه است. اما بهتر است بدانید این مشکل دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که در ادامه ۱۰ علت بوی سوختگی را بررسی خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر: تعمیر لباسشویی ال جی

پاره شدن تسمه لباسشویی

۱- پاره شدن تسمه لباسشویی؛ علت وجود بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

دیگ لباسشویی و پولی آن توسط یک تسمه لاستیکی به یکدیگر متصل شده است. در صورتی که این تسمه دچار پوسیدگی شده و یا در جای خود قرار نگرفته باشد، با سایش به دیگر قطعات باعث می‌شود بوی سوختگی از لباسشویی بیاید.

مطالعه بیشتر: تعمیر لباسشویی بوش در تهران

خراب شدن موتور لباسشویی و بوی سوختگی آن

۲- خراب شدن موتور دستگاه

دومین علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی، خراب شدن موتور دستگاه است. در واقع بوی سوختگی یکی از علائم نیم‌سوز شدن موتور به شمار می‌رود. در این مواقع به خاطر استفاده‌ی پشت سر هم و یا بیشتر بودن وزن لباس‌ها، ممکن است به موتور دستگاه فشار بیشتری وارد شده و این بو را از خود منتشر کند. در صورتی که مشکل از موتور لباسشویی باشد، باید از یک تعمیرکار مجاز بخواهید آن را تعمیر کند.

مطالعه بیشتر: تست قطعات ماشین لباسشویی | بررسی تمام قطعه‌ها

تعمیر سوختگی لاستیک المنت

۳- سوختگی لاستیک المنت یکی دیگر از علت‌های وجود بوی سوختگی در لباسشویی

در لباسشویی برای آب‌بندی المنت معمولا از یک لاستیک استفاده می‌کنند. در صورتی که در المنت اتصالی وجود داشته باشد، المنت بیش از حد گرم شده و باعث سوختن این لاستیک می‌شود. دقت داشته باشید که حل مشکل این قطعه از اهمیت زیادی برخوردار است.

خرابی برد ماشین لباسشویی و بوی سوختگی

۴- خراب شدن تایمر و یا برد لباسشویی

علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی خرابی برد و یا تایمر است. هنگامی که این دو قطعه با مشکل مواجه می‌شوند، اگر در داخل لباسشویی آبی وجود نداشته باشد، فرمان خشک کردن را به المنت می‌دهند. در نهایت المنت شروع به کار کرده و داغ می‌شود و بوی سوختگی از لباسشویی به مشام می‌رسد.

مطالعه بیشتر: تعمیر برد لباسشویی ال جی | بررسی+ هزینه

سیم کشی لباسشویی

۵- سوختن سیم کشی لباسشویی و آمدن بوی سوختگی از آن

مساله بعدی که می‌تواند در لباسشویی رخ دهد، سوختن سیم کشی دستگاه است. هنگامی که در سیم کشی یکی از قطعات لباسشویی اتصالی وجود داشته باشد، جریان الکتریکی بالا رفته و باعث سوختن عایق و روکش سیم‌ها می‌شود.

مطالعه بیشتر: علت روشن نشدن ماشین لباسشویی و کار نکردن آن

۶- وجود ایراد در دوشاخه برق

طبق گفته بسیاری از تکنسین‌ها، گاهی مواقع علت بوی سوختگی لباسشویی به خاطر وجود مشکل در دوشاخه برق است. برخی از مدل‌های لباسشویی سیم رابط سه شاخه دارند و در ایران برای اتصال آن‌ها به پریز معمولا از یک رابط استفاده می‌کنیم. در صورتی که در این رابط مشکلی وجود داشته باشد، می‌تواند بوی سوختگی تولید کند.

مطالعه بیشتر: تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد

۷- سوختن برد ماشین لباسشویی

یکی دیگر از علت‌هایی که می‌تواند بوی سوختگی در لباسشویی تولید کند، سوختن قطعات و یا عایق‌بندی برد و یا تایمر دستگاه است.

خراب شدن پمپ تخلیه و بوی سوختگی ماشین لباسشویی

۸- خراب شدن پمپ تخلیه

پمپ تخلیه وظیفه خالی کردن آب لباسشویی را بر عهده دارد. در صورتی که برای یکی از قطعات آن مشکلی به وجود آمده باشد، ممکن است بوی سوختگی را در لباسشویی احساس کنید. اگر علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی از پمپ تخلیه باشد، تخلیه آب با مشکل مواجه خواهد شد.

مطالعه بیشتر: تعمیر لباسشویی ال جی در کرج

۹- خراب شدن کلاچ دستگاه؛ علت دیگر وجود بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

برخی از لباسشویی‌های درب از بالا برای حرکت دادن سبد شستشو از یک کلاچ استفاده می‌کنند. در صورتی که کلاچ فرسوده شده باشد، بوی سوختگی از لباسشویی خواهد آمد. همچنین لباسشویی در هنگام کار کردن صدای خراشیده شدن بلندی ایجاد خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: تعویض یا تعمیر لباسشویی

۱۰- خراب شدن قرقره موتور ماشین لباسشویی

آخرین علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی خراب شدن قرقره موتور است. این قطعه ممکن است به مرور زمان دچار فرسودگی و یا شکستگی شده و در نتیجه اصطکاک آن بالا رود. با بالا رفتن اصطکاک نیز شروع به ذوب شدن کرده و بوی سوختگی تولید می‌کند.

جلوگیری از سوختن موتور ماشین لباسشویی

روش‌ جلوگیری از سوختن موتور ماشین لباسشویی

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث سوختن و یا نیم سوز شدن موتور لباسشویی می‌شود، ریختن بیش از اندازه لباس در آن است. دقت داشته باشید همانطور که در مقاله تعمیر لباسشویی ال جی صحبت کردیم هر مدل از لباسشویی ظرفیت مخصوص به خود را دارد و اگر بیش از آن لباس بریزید به موتور دستگاه فشار می‌آید.

برای جلوگیری از بروز اینگونه مشکلات بهتر است از ظرفیت مجاز لباسشویی استفاده کنید. اکثر لباسشویی‌ها توانایی شستن پارچه‌های سنگین و یا پتو را ندارند. چرا که وزن این موارد هنگام خیس شدن چندین برابر می‌شود و به موتور لباسشویی فشار وارد می‌شود.

مطالعه بیشتر: تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی و تعویض آن

علت سوختن دوشاخه ماشین لباسشویی

از آنجایی که دوشاخه وظیفه تامین برق لباسشویی را بر عهده دارد، ممکن است در گذر زمان و به خاطر نوسانات برق دچار اتصالی شده و بسوزد. همچنین کشیدگی کابل برق نیز می‌تواند یکی دیگر از علت‌های سوختن دوشاخه لباسشویی باشد. در این مواقع بهترین راهکار تعویض دوشاخه است. علت بعدی که می‌تواند باعث سوختن دوشاخه لباسشویی شود، خراب بودن رابط سه شاخه به دو شاخه است.

دقت داشته باشید لباسشویی یک وسیله الکتریکی بوده و کوچکترین اتصالی می‌تواند صدمات زیادی به دستگاه وارد کند. به همین خاطر سعی کنید بهترین دوشاخه را برای آن تهیه کرده و همواره از یک محافظ استفاده کنید.

تعمیر بوی سوختگی ماشین لباسشویی

در مواجه با بوی سوختگی ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

اگر به هر دلیلی متوجه بوی سوختگی در لباسشویی شدید اولین کاری که باید انجام دهید، خاموش کردن دستگاه و خارج کردن دوشاخه از پریز است. بعد از آن باید با یک تکنسین تماس گرفته و از او بخواهید مشکل لباسشویی را بررسی کند.

به هیچ عنوان شخصا اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی نکنید. چرا که امکان دارد صدمات جبران ناپذیری به خودتان و یا لباسشویی وارد کنید. به عنوان مثال ممکن است علت بوی سوختگی به خاطر اتصال برق باشد و دچار برق گرفتگی شوید.

مطالعه بیشتر: علت توقف یا خاموش شدن ناگهانی لباسشویی در حین کار+ پیشگیری

علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی انواع برندها

در مقاله علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی چیست سعی کردیم اطلاعات کامل و دقیقی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اما به عنوان نکته پایانی خوب است بگوییم که علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی سامسونگ، علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی ال جی و پاکشوما یکسان است.

در صورتی که  نیاز به راهنمایی و یا مشاوره داشتید می‌توانید با مجموعه هوم کارا در تماس باشید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.