تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی و تعویض آن

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

هنگامی که دیگ لباسشویی با سرعت بالایی می‌چرخد، اگر جلوی لرزش آن گرفته نشود باعث ایجاد صدای زیاد در دستگاه شده و همچنین باعث خراب شدن دیگر قطعات خواهد شد. وظیفه کنترل لرزش در لباسشویی را قطعه‌ای به نام کمک فنر انجام می‌دهد و تقریبا در تمام لباسشویی‌های امروزی وجود دارد. اما کمک فنر نیز مانند بسیاری از قطعات دیگر ممکن است در گذر زمان دچار مشکل شده و خراب شود. به همین خاطر قصد داریم در ادامه این نوشته به تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی و تعویض آن بپردازیم.

مطالعه بیشتر:  تعمیر لباسشویی بوش در تهران

تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی

کمک فنر چه نقشی در ماشین لباسشویی دارد؟

کمک فنر در واقع یک فنر قوی است که از یک طرف به دیگ و از طرف دیگر به بدنه دستگاه متصل می‌شود. این قطعه وظیفه نگه‌داشتن دیگ در هنگام چرخش را بر عهده دارد تا هنگامی که با سرعت بالایی در چرخش است به بدنه و دیگر قطعات آسیبی وارد نکند. همچنین کمک فنر جلوی لرزش دستگاه و ارتعاشات دیگ را می‌گیرد. هنگامی که دیگ با سرعت بالایی در حال چرخش است امکان ندارد هیچ ارتعاش و لرزش نداشته باشد. به همین خاطر وجود کمک فنر در لباسشویی بسیار مهم و ضروری است؛ بنابراین شناخت این قطعه برای تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی و تعویض آن لازم است.

مطالعه بیشتر:  تعمیر لباسشویی ال جی

خرابی کمک فنر انواع لباسشویی

تشخیص خرابی های کمک فنر ماشین لباسشویی

همانطور که در بالا گفتیم وظیفه این قطعه جلوگیری از لرزش لباسشویی است. پس می‌توان نتیجه گرفت اگر در دستگاه شما لرزش‌های شدیدی در هنگام شستشو و یا خشک کردن لباس‌ها وجود دارد، به احتمال زیاد کمک فنر ماشین لباسشویی خراب شده است و نمی‌تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

برای اینکه مطمئن شوید مشکل از کمک فنر است، باید به صداهایی که از لباسشویی می‌آید با دقت گوش کنید. در صورتی که کمک فنر خراب و یا ضعیف شده باشد، صداهای آزاردهنده‌ای از دستگاه به گوش خواهد رسید که تحمل آن خیلی سخت است. در این مواقع اولین کاری که باید انجام دهید، متوقف کردن لباسشویی و خاموش کردن آن است؛ چرا که لرزش می‌تواند به قطعات دیگر لباسشویی نیز صدمه وارد کند و حتی باعث شکسته شدن آن‌ها شود.

همچنین علاوه بر لرزش ممکن است لباسشویی از محل فعلی خود نیز جابه‌جا شود که در این مواقع حتما باید نسبت به تعویض کمک فنرها اقدام نمایید. البته بهتر است بدانید لباسشویی در هنگام خشک کردن لباس به دلیل بالا بودن دور دیگ، دچار لرزش‌هایی می‌شود اما مقدار آن به اندازه‌ای نیست که شما را اذیت کند.

مطالعه بیشتر: تعمیر لباسشویی بوش

jaodw ovhfd ;l; tkv gfhsa,dd

تعویض کمک فنر لباسشویی

بعد از تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. از آنجایی که این قطعه پیچیدگی خاصی ندارد برای تعویض آن به یک پیچ گوشتی و آچار نیاز خواهید داشت. بعد از تهیه وسایل مورد نیاز، لباسشویی را از برق خارج کرده و لوله تخلیه و لوله ورودی آب را از دستگاه جدا نمایید. سپس پیچ‌های پنل پشتی دستگاه را با پیچ گوشتی باز کنید. با اینکار می‌توانید کمک فنر را مشاهده کنید.

د رمرحله بعد باید با استفاده از پیچ گوشتی و آچار پیچ‌های مربوط به کمک فنر را باز نمایید تا از جای خود خارج شوند. دقت داشته باشید یک سر کمک فنر به دیگ و طرف دیگر آن به بدنه خارجی متصل شده است.

در نهایت کمک فنر خراب را بیرون آورده و قطعه جدید را جای‌گذاری کنید. در آخر هم دوباره پیچ‌های کمک فنر و پنل پشتی را ببندید.

مطالعه بیشتر: علت توقف یا خاموش شدن ناگهانی لباسشویی در حین کار+ پیشگیری

تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، بوش و… و تعویض آن

عملکرد کمک فنر در تمام برندهای ماشین لباسشویی یکسان بوده و تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. به همین خاطر با انجام مراحل بالا می‌توانید کمک فنر همه مدل‌ها و همه برندها را تعویض نمایید.

توصیه ما به شما این است که در هنگام بروز هرگونه صدایی در لباسشویی حتی صداهای بسیار ریز، آن‌ را جدی گرفته و در اولین فرصت از یک تکنسین بخواهید دستگاه را بررسی نماید.

در نوشته تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی و تعویض آن سعی کردیم تمام نکات مربوطه را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم مورد رضایت شما واقع شده باشد.

مطالعه بیشتر: تست قطعات ماشین لباسشویی | بررسی تمام قطعه‌ها


هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.