چرا ظرفشویی بوش اب را تخلیه نمی کند؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چرا ظرفشویی بوش اب را تخلیه نمی کند؟ دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی بوش بیشترین مشکلاتی که برای ماشین ظرفشویی ها با برندهای مختلف پیش می آید تخلیه نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی پس از شستن ظرو می باشد. افرادی که ماشین ظرفشویی دارند ممکن است با این مشکل رو به رو شوند. زمانی که آب ماشین ظرفشویی تخلیه نشود هم به ماشین ظرفشویی شما آسیب می زند و هم دچار نشت آب دستگاه خواهید شد. همین مشکلات باعث ایجاد شدن بوی نامطبوع و بد در ماشین ظرفشویی خواهد شد. همراه شما هستیم تا دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی بوش را با هم بررسی کرده و مشکلات را برای شما حل کنیم. برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:تعمیر کولر گازی در تهران

دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی بوش

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش مانند گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش در بیشتر مواقع خیلی جدی نمی باشد و راحت رفع می شود اما در بعضی مواقع جدی بوده و ممکن است دستگاه را از کار بیاندازد و در این جور مواقع باید از تکنسین های ماهر کمک بگیرید. حال می خواهیم ۴ بخش از ماشین ظرفشویی بوش که می تواند دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی بوش باشد به شما معرفی کنیم:

  • فیلتر کف ماشین ظرفشویی بوش 
  • پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش
  • شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش
  • بخش فاضلاب ماشین ظرفشویی بوش

فیلتر کف ماشین ظرفشویی بوش: شما باید از فیلتر داشتن ماشین ظرفشویی خود و سالم بودن آن که در فرآیند شست و شو  باید به درستی عمل کند مطمئن شوید. بیشتر اوفات فیلتر درست زیر قطعه گردان زیر سینی پایینی قرار گرفته است. حال که فیلتر را پیدا کردید آن را از محل نگهداری خارج کنید و حفره زیر را برای وجود تکه های ریز اضافی غذا بررسی کنید. اگر با تمیز کردن فیلتر هیچ تغییری ایجتد نشد می توانید آن را کاملا تعویض کنید و بدانید بخش های دیگر هم می توانید باعث تخلیه نشدن آب باشد. لازم است ابتدا همه ی موارد را بررسی و بعد اقدام به درستی آن بکنید.

۱.   یک دسترسی برای کف ماشین ظرفشویی از داخل ایجاد کنید.

۲.   صافی داخل فیلتر را تمیز کنید.

۳.   فیلتر را از کف ماشین ظرفشویی خارج کنید.

برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی بهترین کار این است که آن را با مواد شوینده بسیار قوی بشویید ممکن است در کارایی صافی اختلال ایجاد کند.

دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی بوش

نوع مواد شوینده : دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی بوش، یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی بوش میتواند استفاده از مواد شوینده اشتباه باشد که نوع مواد باعث شود فرآیند شست و شو طی نشود . برای ماشین های ظرفشویی قرص ها و پودر های مخصوص ساخته شده است.

چرا ظرفشویی بوش اب را تخلیه نمی کند؟

بررسی شیلنگ تخلیه : دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشوی بوش ، اگر تمیز کردن فیلتر و تغییر مواد شوینده هم تاثیری نداشت، شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی شما مسدود شده ماشین ظرفشویی بوش است. یکی از اجزای ضروری ماشین ظرفشویی شیلنگ تخلیه آن است که به لوله تخلیه سینک متصل می باشد. گرفتگی شیلنگ تخلیه از کثیفی و بقایای مواد غذایی به وجود می آید. برای تمیز کردن آن را از ماشین ظرفشویی خارج سینک را تخلیه نمایید.

لازم به ذکر است ابتدا همه ی موارد را بررسی و بعد اقدام به درستی آن بکنید :

  1.  در ابتدا کارباید آب و برق دستگاه را قطع کنید تا دچار خسارت نشوید .

۲. سعی کنید از طریق باز کردن پیچ ها کاور ماشین ظرفشویی را بیرون آورید.

۳. شیلنگ تخلیه از یک طرف به پمپ تخلیه وصل شده است و در طرف دیگر به لوله ای که به سینک ظرفشویی متصل است ، وصل است.

۴. مشکلی که برای شیلنگ ممکن است رخ داده باشد، همان طور که که قبلا گفتیم گرفتگی در بخشض هایی از شیلنگ تخلیه است یا دچار پیچ و تاپ شدن می باشد. هر دو مورد را به سادگی می توانید بررسی کنید.

۵. کافیست شیلنگ را خارج کرده و آن را به طور کامل از جهات مختلف بررسی کنید.

۶. برای رفع پیج و تاب شیلنگ را خارج کرده و آن را با توجه به تصاویر داخل دفترچه راهنما یا داخل سایت های مرجع پیدا کنید و آن را با پیج دادن دوباره به حالت استاندارد برگردانید.

۷. در صورت گرفتگی نیز می توانید با عبور آب پرفشار از شیلنگ گرفتگی آن را به طور کامل رفع کنید.

بررسی فاضلاب : دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی بوش، شاید شما هم به این فکر باشید که چرا ماشین ظرفشویی تخلیه نمی کند. مممکن است ضایعاتی در فاضلاب گیر کند وجود این گرفتگی باعث خواهد شد که خروجی بسته شود  و تخلیه آب صورت نگیرد.

بررسی پمپ تخلیه : دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی بوش ، پمپ تخلیه هم مانند فیلتر ظرفشویی است که به راحتی توسط ذرات غذا مسدود می شود. بسیار ضایعات در نزدیکی پروانه های ماشین ظرفشویی سافت خواهد شد. اجسام خارجی مانند شیشه شکسته نیز می توانند به راحتی داخل پمپ تخلیه بلغزند و از کارکرد پمپ جلوگیری کنند.

چگونه مشکل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی را برطرف کنیم ؟

دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی بوش ، به جز بررسی پمپ در موارد بالا بقیه دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی بوش را به راحتی خود شما می توانید برطرف کنید. اگر بررسی تمام این علت ها اگر مشکل حل نشود شما باید با یک تکنسین خوب و با اطمینان در تماس باشید.  لوازم خانگی برند بوش فناوری و تکنولوژی بسیار بالایی دارند.  و به همین دلایل است که می خواهیم عیب یابی این دستگاه بر عهده تکنسین های ماهر باشد. شما می توانید با مطالعه برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

چگونه مشکل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی را برطرف کنیم ؟

دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی بوش را جدی بگیرید

 

بیشتر افراد فکر می کنند تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی طبیعی است و پس از یه مدت رفع خواهد شد. باید به شما بگوییم خیر باید جدی بگیرید. شما اگر می خواهید عمر دستگاه شما بیشتر باشد باید علت های مختلف را در نظر بگیرید و به فکر تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش خود باشید تا بیشتر از خسارتی که خورده اید هزینه هایتان دو برابر نشود. با تعمیرات ماشین ظرفشویی زمان طولانی تری را برای استفاده از آن خواهید داشت.

چرا ظرفشویی بوش اب را تخلیه نمی کند؟

شما باید برای تعمیرات ماشین ظرفشویی خود جهت تخلیه نشدن آب آن دلایل تخلیه نشدن آب ظرفشویی بوش را کاملا بدانید و به اطلاعات خود بیفزایید تا در مواقع ضروری بدانید باید چه کارهایی را برای ماشین ظرفشویی خود انجام دهید. ما همراه شما هستیم تا بتوانید بهترین تعمیرگاه را برای لوازم خانگی خود داشته باشید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.