علت خرابی تاخو لباسشویی ال جی

علت خرابی تاخو لباسشویی ال جی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

پی بردن به علت خرابی تاخو لباسشویی ال جی و دیدن نشانه‌های آن، کمک بزرگی به شما در تعمیر درست و به‌موقع این قطعه می‌کند. تاخو بخشی از سیستم خودکار ماشین لباسشویی است که کارکرد موتور را کنترل می‌کند تا از عملکرد صحیح آن در زمان شستشو مطمئن شوید.

خرابی تاخو می‌تواند همراه نمایش دادن علائم یا بدون نمایش علائم باشد. درصورتی که شما شاهد نشانه‌های آن بودید می‌توانید بدون نیاز به تعمیرکار آن را درست کنید. درغیراین‌صورت باید از یک کارشناس کمک بگیرید. در ادامه درباره این قطعه در لباسشویی ال جی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تعمیر لباسشویی ال جی در تهران

علائم و علت خرابی تاخو لباسشویی ال جی

این دستگاه دارای یک بخش کنترلی است که اطلاعات لازم را از تاخو دریافت می‌کند. با دستور این قطعه است که چرخه شستشوی لباس تنظیم می‌شود. حالا اگر این بخش از ماشین خراب شود و ارتباط آن با کنترل‌گر قطع گردد، سنسور دیگر توانایی ندارد تا دستور چرخش موتور را بدهد، در نتیجه دستگاه متوقف خواهد شد. شایع‌ترین علائم و علت خرابی تاخو لباسشویی ال جی عبارت است از:

  1. لرزش و تکان خوردن‌های بسیار شدید ماشین لباسشویی
  2. شسته نشدن صحیح لباس‌ها در ماشین
  3. تولید سر و صدای زیاد لباسشویی
  4. نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی
  5. روشن نشدن ماشین لباسشویی
  6. پر نشدن درست مخزن آب

آموزش تعمیر لباسشویی ال جی در منزل

ovhfd-jho,d-gfhsa,dd

تاخو در کدام قسمت از لباسشویی ال جی قرار دارد و چگونه می‌توان به آن دسترسی داشت؟

تاخو روی بخش ثابت از ماشین به نام استاتور است که در قسمت پشتی موتور قرار دارد. بعد از اینکه دلیل خراب شدن آن را متوجه شدید از طریق مراحل زیر می‌توانید آن را پیدا کنید.

  1. برای دسترسی به این قطعه ابتدا باید صفحه پشتی دستگاه را باز کرده و آن را جدا کرده تا موتور را مشاهده کنید.
  2. سپس پیچ و مهره‌های اصلی که در قسمت پشت موتور هستند را باز کرده و روتور را بردارید.
  3. حالا استاتور که به شکل یک حلقه بزرگ است و دارای سیم‌پیچی‌های متعدد از جنس مس هست قابل مشاهده خواهد بود. با باز کردن پیج‌های این قسمت و جدا کردن آن، به اتصالات الکتریکی که به قطعه موردنظر می‌رسند دسترسی پیدا می‌کنید.

در لباسشویی‌های ال جی این قسمت به شکل یک مستطیل پلاستیکی در ابعاد کوچک است که دارای سه سوراخ به شکل مربع در وسط آن قرار داشته و روی آن دو یا چند سیم‌ پیچ استاتور نصب شده است.

تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد

سخن پایانی درباره علت خرابی تاخو لباسشویی ال جی

اگر علت خرابی تاخو لباسشویی ال جی شما از علائمی بود که در ابتدای این مطلب به آن اشاره کردیم بهتر است نسبت به تعمیر و تعویض این قطعه اقدام کنید. این کار بسیار راحت است و اگر شما اندکی دانش و تجربه فنی داشته باشید می‌توانید آن را رفع کنید. در غیر این صورت باید از فردی ماهر برای انجام آن کمک بگیرید.


هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.