چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

گاهی مواقع ممکن است شرایطی به وجود بیاید که نیاز باشد فقط از خشک کن لباسشویی استفاده کنید. مثلا برای رفتن به جایی عجله دارید و اگر بخواهید لباس را با لباسشویی بشویید، زمان زیادی طول خواهد کشید. به همین خاطر تصمیم می‌گیرید تا لباس را با دست بشویید. ولی خشک کردن آن با دست امکان ندارد و به سراغ لباسشویی می‌روید. حالا سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟ به همین خاطر قصد داریم در ادامه شما را با روش استفاده از خشک کن لباسشویی آشنا خواهیم کرد.

طریقه استفاده از خشک کن لباسشویی سامسونگ

طریقه استفاده از خشک کن لباسشویی سامسونگ

در ماشین لباسشویی سامسونگ به جای برنامه Spin از برنامه دیگری به نام Rinse+Spine استفاده می‌شود. با انتخاب این برنامه می‌توانید تمامی لباس‌ها، پتو، ملحفه و یا هر چیز دیگری را آبکشی کرده و خشک کنید. دقت داشته باشید که قرار دادن لباس‌های زیاد و یا سنگین در لباسشویی سامسونگ ممکن است باعث تولید صدای زیاد شود. به همین خاطر لازم است با توجه به ظرفیت دستگاه، درون آن لباس قرار دهید.

در لباسشویی سامسونگ برنامه Rinse+Spine سه حالت دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

  • No Spine: در این حالت لباسشویی برای خشک کردن لباس‌ها هیچ کاری انجام نمی‌دهد و به همان حالت که شسته شدند باقی می‌مانند.
  • Rinse Hole: در این حالت لباسشویی از اصل گریز از مرکز استفاده کرده و با چرخش شدیدی که انجام می‌دهد باعث می‌شود لباس‌ها کامل خشک شوند.
  • Spine Only: هنگامی که این حالت را انتخاب می‌کنید، فقط خشک کن لباسشویی کار خواهد کرد.

 علت چروک شدن لباس در لباسشویی چیست؟

استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی

چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی دوو استفاده کنیم؟

استفاده از خشک کن در ماشین لباسشویی دوو بسیار ساده بوده و تنها کاری که باید انجام دهید این است که لباس‌‌ها را در لباسشویی قرار داده و برنامه Spin را انتخاب کنید. بعد از آن می‌توانید دور خشک کن را در ۶ حالت ۴۰۰, ۸۰۰, ۱۰۰۰, ۱۴۰۰, Hold Rinse  و Spin No تنظیم کنید تا خشک کردن لباس‌ها شروع شود.

همچنین با استفاده از برنامه Gentie Care می‌توانید از خشک کن با دور آرام استفاده کنید. این برنامه برای لباس‌های حساس بسیار مناسب است.

 نحوه استفاده از مایع لباسشویی به چه شکل است؟

چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی ال جی استفاده کنیم؟

چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی ال جی استفاده کنیم؟

روند انجام کار در لباسشویی ال جی کمی متفاوت است. برای استفاده از خشک لباسشویی ال جی بهتر است ابتدا برنامه Drian را انتخاب کرده و بعد از تخلیه کامل آب دستگاه، برنامه Spine را اجرا کنید. مدت زمان اجرای خشک کن در لباسشویی ال جی معمولا ۱۲ دقیقه طول می‌کشد. در این زمان لباسشویی چندین بار آب لباس‌ها را تخلیه می‌کند و در حالت کلی تنها ۲ الی ۴ دقیقه از این زمان برای خشک کردن لباس‌ها صرف می‌شود.

 راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی جی پلاس

استفاده از برنامه خشک کردن در لباسشویی‌های قدیمی

برای استفاده از خشک کن در لباسشویی‌های قدیمی باید سیکل تایمر را در انتهای خود قرار داده و سپس دکمه Spine را انتخاب کنید. با اینکار فقط خشک کن دستگاه اجرا می‌شود.

 نحوه استفاده از جاپودری لباسشویی | ریختن پودر، درآوردن و تمیز کردن آن

نکات مهم قبل از استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی

قبل از اینکه بخواهید لباس‌ها را در خشک کن قرار دهید، بهتر است نکاتی که در ادامه گفته می‌شود را رعایت کنید.

  1. حتما لیبل داخل لباس‌ها را چک کنید و مطمئن شوید که می‌توان آن را داخل خشک کن قرار داد. چرا که الیاف برخی از پارچه‌ها حساس هستند و ممکن است دچار آسیب شوند. برای شستشو و خشک کردن لباس‌های ظریف و حساس باید از برنامه مخصوص به آن استفاده کنید.
  2. در صورتی که لباس‌ها مچاله شده‌ و به هم پیچ خوردند، قبل از قرار دادن در خشک کن آن‌ها را از یکدیگر جدا کنید. اینکار علاوه بر چروک شدن لباس‌ها، باعث می‌شود به درستی خشک نشوند.
  3. بعد از خارج کردن لباس از خشک کن آن‌ها را زود پهن کنید تا چروک نشوند.
  4. سعی کنید حجم زیادی از لباس را داخل دیگ لباسشویی قرار ندهید. چرا که اینکار باعث تولید گرمای زیاد شده و علاوه بر آسیب زدن به لباس‌ها به موتور دستگاه نیز فشار وارد می‌شود.
  5. همچنین بهتر است لباس‌های سنگین مثل ملحفه، لباس زمستانی و یا پتو را به صورت جداگانه قرار دهید.

 نحوه شستن شلوار جین با لباسشویی و با دست

خشک کردن لباس در لباسشویی

آیا استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی می‌تواند به لباس آسیب وارد کند؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که اگر جنس لباس شما مناسب باشد در برنامه خشک کن آسیبی به آن وارد نمی‌شود. اما لباس نامرغوب ممکن است دچار آسیب شود. در ماشین لباسشویی ال جی با انتخاب برنامه Dry، برای خشک کردن لباس‌ها از گرما و چرخش استفاده می‌شود و اگر لباس شما به گرما حساس است، می‌توانید قابلیت گرم کن آن را خاموش کنید.

 برنامه ماشین لباسشویی ال جی برای پتو

جمع بندی خشککن لباسشویی

خشک کن قابلیتی است که تقریبا در تمامی ماشین‌های لباسشویی وجود دارد و استفاده از آن امری رایج است. در این مقاله سعی کردیم تا در مورد سوال چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد.


مطالعه این مقالات نیز توصیه می‌شود:


 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.