تعمیر لباسشویی بوش

تعمیر لباسشویی بوش در محل| گارانتی ۳۵۶ روزه

تعمیر لباسشویی بوش (Bosch washing machine repair) در گذشته چندان مورد استقبال مردم نبود اما این روزها با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و گرانی‌های اخیر تمایل مردم به تعمیر لوازم خانگی مثل لباسشویی، ظرفشویی، یخچال و… بیشتر شده است. زیرا در صورتی که کار تعمیرات لباسشویی بوش و یا هر وسیله دیگری را به افراد متخصص بسپارند، توانسته‌اند در هزینه‌های خود مبلغ قابل توجهی صرفه‌جویی کنند. بنابراین اگر ماشین لباسشویی بوش شما از کار افتاده و به دنبال یک مرکز معتبر برای رفع خرابی‌های آن هستید و یا دوست دارید بدانید خطایی که در صفحه نمایش نشان داده می‌شود چیست؟ یا چرا هنگام آبگیری دیگ دستگاه نمی‌چرخد؟ علت نشتی آب از دستگاه چیست؟ آیا خشک نشدن لباس‌ها قابل تعمیر است یا خیر؟  تعمیر لباسشویی بوش در تهران چه مراحلی دارد؟ و… در ادامه همراه ما باشید تا به پاسخ تمام سوالاتی که در ذهن خود دارید برسید.

معرفی معتبرترین شرکت تعمیر لباسشویی بوش

از آنجایی که تعمیر لباسشویی بوش نیاز به تخصص دارد، لازم است حتما از یک مرکز با سابقه درخشان بخواهید اقدام به تعمیر لباسشویی شما کند تا با یک بار هزینه کردن مشکل دستگاه به کلی رفع شود. شرکت‌های معتبر برای اطمینان دادن به مشتریان خود تمامی تعمیرات را با ضمانت انجام می‌دهند.

ما نیز در هوم کارا به دلیل اطمینان از کار خود، جز معدود شرکت‌هایی هستیم که برای تعمیرلباسشویی بوش ضمانت ۱ ساله (۱۲ ماهه) به همه مشتریان می‌دهیم تا اگر در طی یک سال آینده مجددا همان خرابی برای دستگاه به وجود آمد به صورت رایگان آن را رفع نماییم!

این اعتماد و ضمانت از اطمینان به تخصص ما می‌آید و بدلیل داشتن تکنسین‌هایی که آموزش دیده هستند و دارای تجربه بالایی می‌باشند ما برای شما یک تعمیر مطمئن و راحت را رقم خواهیم زد.

در هوم کارا شما دیگر نیازی نیست نگران قدرت تشخیص تعمیرکار خود باشید، یا نگران این باشید با تشخیص اشتباه تکنسین شما دچار هزینه مادی و زمانی شوید؛ مهارت و تجربه همه‌ی تکنسین های ما برسی شده و تضمین شده می‌باشد و شما می‌توانید با خیال راحت به تخصص آن‌ها اعتماد کنید.

بهترین مرکز تعمیر لباسشویی بوش

مزایای تعمیرات لباسشویی بوش در هوم کارا

هزینه تعمیر لباسشویی بوش، طبق نرخ اتحادیه

در هوم کارا هزینه تعمیر ماشین لباسشویی بوش و سایر لوازم خانگی کاملا طبق نرخ اتحادیه حساب می‌شود و هزینه اضافه‌ای دریافت نمی‌گردد.

تعمیر ماشین لباسشویی بوش در منزل

اگر ایرادی برای لباسشویی بوش شما به وجود آمده، لازم نیست آن را جابه‌جا کنید! فقط کافی است با هوم کارا تماس بگیرید و از خدمات تعمیر در محل آن استفاده کنید.

گارانتی ۱۲ ماهه برای تمام خدمات

فرض کنید یک تعمیرکار غیر متخصص، ماشین لباسشویی شما را تعمیر کرده باشد و بعد از یکی دو ماه، همان مشکل برای دستگاه به وجود بیاید! اگر در این هنگام آن تعمیرکار پاسخگو نباشد متاسفانه باید دوباره هزینه‌ای بابت رفع آن مشکل بپردازید. اما در هوم کارا هیچوقت شاهد این اتفاق نخواهید بود! چرا که تمام خدمات این مجموعه دارای گارانتی یکساله هستند و اگر مشکل به وجود آمده همان مشکلی باشد که برای شما تعمیر کردیم، دیگر هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

تعمیرکار لباسشویی بوش مجرب و با تجربه

تعمیرکار ماشین لباسشویی بوش در هوم کارا و سایر تکنسین‌های این شرکت، سال‌ها تجربه در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی را دارند و صدها مورد موفق در این رابطه در کارنامه خود ثبت کردند. بنابراین آن‌ها پس از شناسایی دقیق مشکل لباسشویی بوش، به صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای اقدام به رفع آن می‌کنند.

تعمیر لباسشویی بوش در تهران و شهرستانها

یکی از خدمات ویژه هوم کارا این است که امکانی را فراهم کرده تا بتواند در تمام نقاط ایران به هم‌وطنان خود انواع خدمات شامل نصب و تعمیرات لوازم خانگی را ارائه دهد! یعنی مشتریان در هر کجای ایران که باشند می‌توانند از طریق شماره‌های زیر با نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش تماس بگیرند تا سریعا کارشناسان در محل حضور یابند و درخواست‌های آن‌ها را انجام دهند.

نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش در ایران

شماره تماس نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش واحد مرکزی: ۰۲۱۸۸۴۵۹۳۵۸

نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش تهران

هوم کارا مفتخر است با داشتن نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی Bosch در کلیه مناطق تهران و همچنین سراسر ایران، در خدمت هموطنان خود باشد.

 نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش در شمال تهران 

تعمیر لباسشویی بوش در جردن، تجریش، فرمانیه، شریعتی، قیطریه، نیاوران، آجودانیه، میرداماد، پاسداران، ونک، هروی و… 

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳

 نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش در جنوب تهران 

تعمیر ماشین لباسشویی بوش در اسلامشهر، جوادیه، شوش، مسعودیه، نازی آباد، خانی آباد، شهرک ولیعصر، فداییان اسلام و…

شماره تماس: ۰۲۱۳۶۶۰۰۹۳

 نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش در غرب تهران 

تعمیر لباسشویی bosch حصارک، دریاچه چیتگر، مرزداران، جنت آباد، شهرک اکباتان، پونک، ستارخان، صادقیه، اشرفی اصفهانی و…

شماره تماس: ۰۲۱۴۴۶۹۰۴۲۶

 نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش شرق تهران 

تعمیر لباسشویی BOSCH در تهرانپارس، نارمک، رسالت، لویزان، پیروزی، حکیمیه، نیروهوایی، شمس‌آباد، مجیدیه، رودهن، بومهن و… 

شماره تماس: ۰۲۱۷۷۸۹۷۲۶

 نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی بوش در کرج 

تعمیر لباسشویی بوش عظیمیه، مهرشهر، گوهردشت، فردیس و…

شماره تماس: ۰۲۶۳۶۵۰۰۸۴

 نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش در مشهد 

تعمیر لباسشویی بوش احمد آباد، وکیل آباد، طبرسی، طرقبه، مصلی، الهیه و…

شماره تماس: ۰۵۱۳۷۶۰۳۹۳

آشنایی با ۱۴ مشکل رایج و روش تعمیر لباسشویی بوش

به طور کلی مشکلاتی که ممکن است برای لباسشویی این برند به وجود آید، زیاد هستند. آشنایی با این مشکلات می‌تواند به شما کمک کند تا برخی از آن‌ها را خودتان در منزل درست کنید. همچنین آشنایی با ایرادات رایج این دستگاه باعث می‌شود در صورت وجود مشکل هر چه سریع‌تر اقدام به تعمیر لباسشویی بوش کنید تا از ایجاد هزینه‌های بیشتر جلوگیری شود.

پس اگر به دنبال اموزش تعمیر لباسشویی بوش هستید و دوست دارید با روش رفع کردن مشکلات این دستگاه آشنا شوید اصلا این مقاله را از دست ندهید.

۱- علت روشن نشدن لباسشویی و تعمیر رختشویی بوش

خرابی های لباسشویی بوش

اصلی‌ترین دلیلی که باعث می‌شود دستگاه شما روشن نشود، مربوط به نرسیدن برق به دستگاه است. اما همانطور که در مقاله علت روشن نشدن ماشین لباسشویی و کار نکردن آن صحبت کردیم، مواردی دیگری نیز وجود دارد که باعث رخ دادن این اتفاق می‌شود. بنابراین برای رفع این مشکل می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید.

  • اگر هیچ‌یک از چراغ‌های صفحه نمایش دستگاه روشن نیستند، ممکن است در دوشاخه و یا پریز برق مشکل وجود داشته باشد.
  • در صورتی که برخی از چراغ‌های صفحه نمایش روشن هستند و یا برخی از کلیدها کار می‌کنند و برخی دیگر خیر، امکان دارد در برد کنترلی و یا نمایشی دستگاه مشکلی به وجود آمده باشد.
  • اینکه می‌گویید لباسشویی کار نمی‌کند، اگر منظور شما شروع نشدن فرایند شستشوی لباس است، علت آن می‌تواند از خراب شدن درب و یا وجود خرابی در برد و یا تایمر آن باشد.

در صورتی که این مشکل برای شما پیش آمده بود، بهتر است با هوم کارا یا امداد خدمات تماس بگیرید و از یک متخصص بخواهید هر چه سریع‌تر به تعمیر ماشین لباسشویی بوش شما بپردازد.

نکته: سعی کنید در این مواقع لباسشویی را قبل از آمدن تکنسین از برق بکشید.

۲- دلیل عدم آبگیری توسط دستگاه و تعمیر لباسشویی Bosch

برای حل این مساله در ابتدا باید شلنگ ورودی آب را بررسی کنید و از نبود خمیدگی و پیچ و خم در آن مطمئن شوید. سپس باید بررسی کنید که چیزی داخل شلنگ گیر نکرده باشد و همچنین شیر آب نیز باز باشد.

از دیگر مواردی که باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود، فشار کم آب است. علاوه بر این‌ها، اگر شیر برقی نیز دچار مشکل شود، لباسشویی به خوبی آبگیری نمی‌کند؛ بنابراین لازم است یک تکنسین حرفه‌ای در اسرع وقت لباسشویی شما را بررسی و تعمیر کند.

تعمیر آبگیری نکردن لباسشویی بوش

جهت آشنایی با رفع خرابی شیر برقی به مقاله تعمیر شیر برقی لباسشویی بوش + تعویض آن رجوع کنید.

تکنسین‌های هوم کارا با داشتن سابقه‌ای چندین ساله در زمینه تعمیر لباسشویی بوش، در سریع‌ترین زمان لباسشویی شما را بررسی و تعمیر می‌کنند. برای استفاده از خدمات ما، کافی است از طریق شماره تماس‌های موجود در وب‌سایت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

۳- چرا درب لباسشویی بوش قفل شده است؟

خرابی قفل درب لباسشویی بوش

در تعمیر لباس شویی بوش یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، قفل و باز نشدن درب آن است. به این صورت که بعد از پایان مراحل شستشو، وقتی می‌خواهید درب دستگاه را باز کنید، متوجه می‌شوید که قفل شده و باز نمی‌شود. از آنجایی که دلایل مختلفی می‌تواند باعث به وجود آمدن این مشکل شود، بهتر است موارد زیر را بررسی کنید.

  • خراب شدن سوئیچ قفل درب
  • وجود پوسیدگی در لولای درب ماشین
  • خراب شدن قفل حرارتی
  • گرم شدن بیش از اندازه ماشین لباسشویی و از کار افتادن برخی از مدارها
  • فعال بودن قفل کودک

غیر از این موارد، ممکن است دلایل دیگری نیز باعث به وجود آمدن این مشکل شده باشد. بنابراین بهتر است از یک تعمیرکار لباسشویی بوش بخواهید تا آن را برای شما تعمیر کند.

۴- مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

اگر شما هم با این مساله مواجه شدید، برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش می‌توانید موارد زیر را چک کنید.

  • در صورتی که بیش از حد مجاز در لباسشویی لباس ریخته باشید، سنسورهای دستگاه بار اضافی را تشخیص داده و از حرکت آن جلوگیری می‌کنند. همچنین ممکن است دستگاه شروع به کار کند ولی سرعت آن آهسته باشد. در این موارد بهتر است میزان لباس داخل لباسشویی را کاهش دهید.
  • اگر لباس‌ها به صورت نامتقارن در لباسشویی قرار گرفته باشند، تعادل ماشین برقرار نمی‌شود و در نتیجه لباسشویی شروع به حرکت نمی‌کند.
  • در برخی از برنامه‌ها مثل برنامه شستن لباس پشمی، نچرخیدن لباسشویی امری طبیعی است. همچنین اگر کف تولید شده بیش از اندازه باشد، لباسشویی کار نخواهد کرد.
  • دیگر عللی که سبب نچرخیدن لباسشویی می‌شود، پاره شدن تسمه درام است. این تسمه وظیفه اتصال موتور به درام را دارد و در صورت پارگی، درام نمی‌چرخد. برای بررسی آن، درب لباسشویی را باز کرده و با دست درام را بچرخانید، اگر مقاومتی احساس نکردید، یعنی تسمه پاره شده است.
  • از عوامل دیگری که ممکن است باعث به وجود آمدن این مشکل شود، می‌توان به تمام شدن ذغال موتور، خرابی کوپلینگ موتور، خرابی کلاچ، خرابی یاتاقان‌ها و خرابی قفل درب اشاره کرد.

۵- علت تخلیه نکردن آب

چنانچه این مشکل برای دستگاه شما پیش آمد، ممکن است علت آن یکی از موارد زیر باشد.

  • مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه
  • مسدود شدن شلنگ تخلیه
  • وجود خرابی در الکتروپمپ

برای عیب یابی این مشکل در ابتدا شلنگ تخلیه را از ورودی فاضلاب جدا کرده و آن را در یک سطل قرار دهید. سپس برنامه تخلیه آب را انتخاب کنید. اگر آب از شلنگ خارج نشد، یعنی مسدودی در آن وجود دارد.

کار بعدی که باید انجام دهید، بررسی فیلتر تخلیه است. اگر چیزی در آن گیر کرده باشد، آب به خوبی تخلیه نمی‌شود. همچنین ممکن است در پمپ تخلیه لباسشویی، یک تکه لباس و یا یک شیء خارجی گیر کرده باشد و مانع حرکت پروانه‌ها شود. در این حالت باید پمپ را باز کرده و آن را بررسی کنید. دقت داشته باشید که باز کردن پمپ تخلیه یک کار تخصصی است و نباید خودتان اقدام به این کار کنید.

تقریباً هر ۶ ماه یکبار فیلتر پمپ تخلیه را تمیز کنید.

پیشنهاد می‌شود مقاله علت تخلیه نشدن آب لباسشویی را مطالعه فرمایید.

۶- صدای غیرعادی لباسشویی بوش هنگام کار کردن

سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی می‌تواند بسیار اذیت کننده باشد. اگر دستگاه شما صدای زیاد و عجیبی دارد، موارد زیر را بررسی کنید.

  • برخی از صداهایی که در لباسشویی تولید می‌شوند، کاملا عادی و طبیعی هستند. مثلا هنگامی که زیپ لباس به درام و یا شیشه درب برخورد می‌کند، باعث تولید صدا می‌شود. همچنین هنگامی که شیر برقی شروع به تخلیه آب می‌کند نیز ممکن است صداهایی از لباسشویی شنیده شود.
  • تراز نبودن و باز نشدن پیچ‌های حمل و نقل نیز می‌تواند باعث تولید صداهای عجیب در لباسشویی باشد. علاوه بر این موارد اگر دکمه لباس و یا یک شی دیگر در داخل پمپ گیر کرده باشد، صدای عجیبی از لباسشویی به گوش می‌رسد.
  • از دیگر دلایلی که ممکن است باعث به وجود آمدن این مساله شود، می‌توان به خرابی یاتاقان، پولی، کوپلینگ موتور، کلاچ، تسمه و پمپ اشاره کرد.

۷- بررسی مشکل سرریز شدن آب از دستگاه

تعمیر سرریز شدن آب از لباسشویی بوش

در لباسشویی‌ها، دو قطعه وظیفه ورود آب را بر عهده دارند. اولی شیر برقی است که کار قطع و وصل آب را انجام می‌دهد و قطعه دومی آکوا استاپ نام دارد. در صورتی که در هر یک از این قطعات مشکلی به وجود بیاید، بر روی صفحه نمایش، کد خطا F29 به نمایش درمی‌آید.

قطعه دیگری که خرابی آن باعث سرریز شدن آب از لباسشویی بوش می‌شود، سوئیچ فشاری است. این قطعه با فرستادن سیگنال به شیر ورودی، میزان ورود آب را کنترل می‌کند. همچنین اگر در محفظه‌ی فشار نیز مشکلی به وجود بیاید، در روند شستشو اختلال ایجاد می‌شود؛ بنابراین برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش لازم است حتما با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

۸- علت نشتی یا آبریزش و آموزش تعمیر ماشین لباسشویی بوش

هنگامی که لباسشویی نشتی آب پیدا می‌کند، به ۴ قسمت، نشتی از پشت، نشتی از جلو، نشتی از زیر دستگاه و از جاپودری تقسیم می‌شود. چرا که هر کدام علل منحصر به فرد خود را دارند.

  • اگر نشتی از پشت لباسشویی باشد:

در این نوع نشتی به احتمال زیاد شلنگ‌های ورودی و یا خروجی آب دچار مشکل شده‌اند. لازم است از اتصال صحیح شلنگ آب به شیر ورودی مطمئن شوید. همچنین بررسی کنید که شلنگ خروجی آب در دریچه فاضلاب قرار گرفته باشد. در صورت وجود مشکل در هر کدام از این‌ها، لازم است آن را تعویض کنید.

  • اگر نشتی از جلوی لباسشویی بوش باشد:

در این حالت لازم است محفظه جاپودری، فیلتر ماشین و درب لباسشویی را بررسی کنید. هنگامی که درب دستگاه را می‌بندید، مطمئن شوید که چیزی در بین آن گیر نکرده باشد. همچنین مقدار لباسی که در ماشین قرار می‌دهید، نباید از حد مجاز بیشتر نباشد. خرابی لاستیک دور درب نیز می‌تواند علت به وجود آمدن این مشکل باشد.

  • اگر نشتی از زیر لباسشویی باشد:

اگر آب از زیر لباسشویی نشتی دارد، برای تعمیر لباسشویی بوش لازم است ابتدا از سالم بودن موارد بالا مطمئن شوید. اگر باز هم نشتی آب ادامه داشت، امکان دارد که نشتی از قطعات داخلی لباسشویی باشد؛ بنابراین در اولین فرصت ممکن، با کمک افراد حرفه‌ای، این مساله را حل کنید.

  • اگر مشکل از جاپودری باشد:

علت آن می‌تواند از زیاد بودن فشار آب و یا مسدود شدن نازل باشد. در صورتی هم که آب از فیلتر لباسشویی نشت می‌کند، بهتر است از محکم بودن پیچ درپوش فیلتر اطمینان حاصل کنید.

به طور کلی، این ایراد باعث می‌شود آب از شکاف‌هایی که در عایق‌بندی وجود دارد عبور کند و وارد یاتاقان شود. در نتیجه نشتی آب سبب می‌شود این قطعه نیز آسیب ببیند.

۹- دستگاه بیش از اندازه تکان دارد و هنگام کار جابه‌جا می‌شود!

هنگامی که در لباسشویی چندین کیلو لباس قرار می‌دهیم و با سرعت ۱۰۰۰ دور بر دقیقه کار می‌کند، حرکت و تکان زیاد در آن رخ خواهد داد. از این رو برای کنترل این تکان‌ها، از کمک فنرها استفاده کرده‌اند. این کمک فنرها در قسمت پایین دیگ قرار دارند و لرزش را کنترل می‌کنند. بنابراین یکی از علت‌هایی که ممکن است باعث تکان‌های بیش از اندازه در لباسشویی شود، خراب بودن کمک فنرها است. عمر مفید این قطعه ۱۰ سال است ولی با این وجود ممکن است زودتر نیز خراب شوند.

در مقاله تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی و تعویض آن به طور کامل در این باره صحبت کردیم.

رفع لرزش لباسشویی

اما قبل از اینکه تقصیر را گردن کمک فنرها بیندازیم، بهتر است جایگاه قرارگیری لباسشویی را بررسی کنید. چنانچه جایگاه دستگاه مناسب نبوده و تراز نباشد، لباسشویی با مشکل عدم تعادل مواجه شده و هنگام کار کردن لرزش خواهد داشت. بهتر است لباسشویی را در یک جای سفت و سخت قرار دهید.

هنگام حمل لباسشویی برای اینکه درام تکان نخورد، از پیچ استفاده می‌کنند؛ بنابراین در هنگام نصب لباسشویی مطمئن شوید که این پیچ‌ها را باز کرده‌اید. باز نکردن این پیچ‌ها موجب لرزش بیش از اندازه لباسشویی می‌شود.

۱۰- لباس‌ها بعد از شسته شدن خیلی گرم هستند!

خراب شدن ماشین لباسشویی bosch

اگر بعد از اینکه سیکل شستشو به پایان رسید، موقع برداشتن لباس‌ها متوجه گرمای بیش از حد آن‌ها شدید، لازم نیست نگران باشید. اصلی‌ترین علتی که باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود، جابه‌جا بستن شیر ورودی آب گرم و سرد است. برای تعمیر لباسشویی بوش در این مواقع لازم است از درست بسته شدن این دو شیر در جای اصلی خود مطمئن شوید.

در صورتی که با اینکار مشکل حل نشد، می‌توانید با هوم کارا تماس بگیرید. بعد از بررسی مشکل توسط کارشناسان ما، در سریع‌ترین زمان تکنسین به محل مراجعه و کار تعمیرات را شروع می‌کند.

۱۱- علت خشک نشدن لباس‌ها در دستگاه و تعمیر آن

اگر ماشین لباسشویی شما لباس‌ها را آنطور که باید خشک نمی‌کند، برای حل این مشکل بهتر است موارد زیر را بررسی کنید.

  • در صورتی که مسیر خروجی آب مسدود باشد، لباس‌ها به خوبی خشک نمی‌شوند؛ بنابراین مسیر خروج آب را بررسی کنید تا چیزی در آن گیر نکرده باشد.
  • اگر مقدار لباسی که در داخل دستگاه ریخته‌اید، بیش از حد مجاز باشد، خشک کن به درستی عمل نمی‌کند و به موتور لباسشویی نیز فشار وارد می‌شود.
  • وجود خرابی در سنسور راه انداز و یا وجود مشکلات در موتور نیز عامل دیگر این مشکل است.

۱۲- عیب یابی و تعمیر گرم نکردن آب توسط لباسشویی بوش

هر یک از برنامه‌های شستشو در لباسشویی از دمای آب مخصوص به خود استفاده می‌کنند. بعضی از برنامه‌ها از آب سرد استفاده می‌کنند و برخی دیگر از آب گرم. در صورتی که برنامه مورد نظر برای کار کردن نیاز به آب گرم با دمای بالا داشته باشد، خود لباسشویی اقدام به گرم کردن آب می‌کند. اما ممکن است دستگاه شما با مشکل مواجه شده و نتواند آب را گرم کند. در این حالت علت آن وجود مشکل در یکی از قطعات زیر است.

  • وجود خرابی در المنت
  • وجود اشکال در هیدرواستات
  • خراب شدن برد الکترونیکی و یا تایمر
juldv gfhsa,dd f,a

جهت آشنایی بیشتر با روش‌های بررسی سلامت قطعه‌های لباسشویی، پیشنهاد می‌شود به مقاله تست قطعات ماشین لباسشویی | بررسی تمام قطعه‌ها رجوع فرمایید.

۱۳- عدم کارکرد اسپینر

گاهی مواقع گرفتگی در فیلتر، یکدست نبودن جنس لباس‌های درون ماشین، گرفتگی شلنگ تخلیه، پارگی تسمه و کامل بسته نشدن درب می‌تواند از کارکرد اسپینر لباسشویی بوش جلوگیری کند.

۱۴- مشکلات موجود در ترموستات و هیتر

زمانی که چرخه شستشو تمام نمی‌شود یا در اواسط کار به صورت ناگهانی به پایان می‌رسد، ترموستات یا هیتر آن باید بررسی و تعویض گردد.

تعمیر ماشین لباسشویی بوش در منزل

تعمیر لوازم خانگی به خصوص ماشین لباسشویی همواره با چالش‌های مختلفی از جمله سختی حمل و نقل، امکان صدمه دیدن و زمان‌بر بودن همراه بوده است. اما در تعمیر لباسشویی بوش در منزل، تعمیرکار در محل حاضر شده و بعد از پیدا کردن ایراد دستگاه، آن را برطرف می‌کند. برخی از مزایای تعمیر در محل عبارت است از:

  • از نزدیک شاهد تمام مراحل بودن.
  • عدم نیاز به حمل دستگاه تا تعمیرگاه.
  • صرفه جویی در هزینه‌های حمل و نقل و تعمیرات.

دقت داشته باشید که تمامی مشکلات به وجود آمده برای لباسشویی بوش قابل تعمیر در محل بوده و فرقی نمی‌کند کدام قطعه از لباسشویی دچار مشکل شده است.

فیلم تعمیر لباسشویی بوش (تعویض قفل)

جهت مشاهده فیلم تعمیر لباسشویی بوش به زبان اصلی بر روی آیکون قرمز کلیک کنید.

پیشگیری از خراب شدن لباسشویی بوش با سرویس آن

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که مردم از آن غفلت می‌کنند سرویس کردن لوازم برقی است. با توجه به هزینه‌های سنگین زندگی در این روزها، سرویس لباسشویی بوش یک سرمایه‌گذاری بزرگ محسوب می‌شود.

شاید برای شما سوال پیش بیاید چرا این کار را سرمایه‌گذاری می‌دانیم؟ زیرا قطعات لباسشویی بوش یک شبه از کار نمی‌افتند و به مرور زمان این اتفاق رخ می‌دهد. از طرف دیگر عدم واردات این برند در کشور ما سبب شده تا علاوه بر تقلبی بودن تمام قطعات بوش، قیمت آن‌ها نیز بسیار بالا باشد. بنابراین اگر یک سرویس کار لباسشویی بوش، یک یا دوبار در سال دستگاه شما را بررسی کند می‌تواند از بروز خرابی‌های جدی جلوگیری کند و در نتیجه دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف نیست.

چگونه عمر دستگاه خود را زیاد کنیم؟

اگر می‌خواهید مدت زمان بیشتری از لباسشویی استفاده کنید و کمتر دچار خرابی شود، بهتر است توصیه‌هایی که در ادامه می‌آید را رعایت کنید.

  1. ماشین لباسشویی را در مکانی سفت و سخت قرار داده و آن را در جای خود تراز کنید. برای تراز کردن می‌توانید از پیچ‌های زیر دستگاه استفاده کنید.
  2. لباسشویی را در جایی قرار دهید که دور از تابش مستقیم آفتاب باشد. همچنین حداقل ۵ سانت از دیوار فاصله داشته باشد.
  3. در صورتی که می‌خواهید برنامه شستشو را تغییر دهید، ابتدا دستگاه را خاموش و سپس تغییرات را انجام دهید.
  4. بعد از پایان شستشو، با یک دستمال نرم، آب باقیمانده در اطراف لاستیک دور درب را خشک کنید. همچنین مدتی درب را باز بگذارید تا رطوبت آن از بین برود.
  5. محفظه جاپودری را هر چند وقت یکبار از جای خود خارج کرده و تمیز کنید. (جهت کسب اطلاعات بیشتر، بهتر است مقاله نحوه استفاده از جاپودری لباسشویی | ریختن پودر، درآوردن و تمیز کردن آن را مطالعه فرمایید.)
  6. در هنگام کار لباسشویی، تایمر را تغییر ندهید.
  7. هنگامی که تعداد لباس‌ها بیشتر است و نیاز به دوبار شستشو پشت سرهم دارید، بهتر است بین آن‌ها یک ساعت فاصله بیاندازید.
  8. هر چند وقت یکبار لوله‌های ورود و خروج آب را بررسی کرده و از باز بودن آن‌ها مطمئن شوید.
  9. هنگامی که لباسشویی بوش خاموش است، شیر آب را بسته و آن را از برق بکشید.
  10. استفاده از محافظ برق برا فراموش نکنید.
  11. برای پاک کردن رسوبات دستگاه، بهتر است هر چند وقت یکبار با استفاده از محلول کلسیم، لباسشویی را بدون لباس روشن و برنامه کامل شستشو را اجرا کنید.

با انجام کارهای بالا، نیاز به تعمیر لباسشویی بوش کاهش می‌یابد.

انواع کدهای خطای لباسشویی بوش و روش برطرف کردن آن‌ها

تولید کنندگان ماشین رختشویی به خصوص برند بوش، همواره سعی می‌کنند کار را برای مصرف کنندگان راحت کنند. از این رو اگر مشکلی برای لباسشویی به وجود بیاید، با ارورها که به زبان انگلیسی هستند، مشکل را گزارش می‌دهند. بنابراین در ادامه سعی می‌کنیم به برخی از آن‌ها بپرازیم تا بتوانید خیلی زود برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش خود اقدام کنید. 

✔ پر تکرارترین ارورها

  1. خطای E16 یا F16: درب دستگاه باز است و یا میکروسوئیچ عمل نمی‌کند.
  2. خطای Apdate error: وجود خرابی در برد دستگاه و مشکل نوسانات برق.
  3. خطای E17 یا F17: زمان آبگیری بیش از حد مجاز است. علت آن می‌تواند از بسته بودن شیر آب و یا خرابی آکوا استاپ باشد.
  4. خطای E18 یا F18: پمپ تخلیه دچار مسدودی شده است.
  5. خطای E19 یا F19: زمان گرم شدن آب بیش از حد مجاز است. علت آن می‌توند از ضعف ولتاژ و یا خرابی المنت باشد.
  6. ارور E20 یا F20: وجود خرابی در سنسور NTC یا خرابی المنت.
  7. ارور E21 یا F21: این خطا مربوط به موتور لباسشویی بوده و برای حل آن باید برد الکترونیکی را بررسی کنید.
  8. ارور E23 یا F23: وجود خرابی در آکوا استاپ و یا بسته بودن شیر آب.
  9. کدخطای E25 یا F25: خرابی سنسور کف دیگ.
  10. کدخطای E26 یا F26: وجود خرابی در هیدرواستات.
  11. کدخطای E27 یا F27: وجود مشکل در هیدرواستات و یا گرفتگی شلنگ هیدرواستات.
  12. ارور E28 یا F28: وجود خرابی سنسور کف دیگ به علت شکستگی سنسور.
  13. ارور E29 یا F29: بسته بودن شیر آب، خراب شدن سنسور کف و یا آکوا استاپ.
  14. ارور E31 یا F31: خراب بودن پمپ تخلیه، مسدود بودن شلنگ تخلیه، وجود مشکل در هیدرواستات و یا شلنگ آن.
  15. ارور E32 یا F32: تعداد لباس‌ها بیشتر و یا کمتر از حد مجاز است.
  16. ارور E34 یا F34: خرابی میکروسوئیچ درب.

سوالات متداول تعمیر ماشین لباسشویی بوش

نحوه محاسبه هزینه تعمیر لباسشویی بوش چگونه است؟

هوم کارا، هزینه تعمیرات لباسشویی بوش را کاملا طبق نرخ اتحادیه محاسبه می کند.

علت تخلیه نکردن آب در لباسشویی بوش چیست؟

علت تخلیه نکردن آب توسط ماشین لباسشویی بوش می‌تواند به دلیل مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه، مسدود شدن شلنگ تخلیه و وجود خرابی در الکتروپمپ باشد که در باره راهکار رفع آن به طور کامل صحبت کردیم.

علت نشت آب از لباسشویی چیست؟

علت نشت کردن یا آبریزش از ماشین لباسشویی بوش به محل این نشتی بستگی دارد. برای رفع این مشکل، ابتدا باید محل نشت مشخص و سپس طبق مراحل گفته شده در مقاله به تعمیر آن پرداخته شود.

اگر پس از انجام تعمیرات لباسشویی بوش، دوباره مشکلی برای دستگاه پیش آید، آیا تعمیر مجدد آن کاملا رایگان است؟

بله، تا ۱۲ ماه در صورتی که همان مشکل رخ دهد ما به رایگان آن را برای شما تعمیر می‌کنیم.

آیا تعمیر لباسشویی بوش در منزل انجام می‌شود؟

بله، جهت صرفه‌جویی در هزینه‌های شما و همچنین آسیب نرسیدن به لباسشویی، کلیه خدمات در محل انجام می‌گیرد.

آیا اگر گارانتی لباسشویی بوش تمام شده باشد باز هم می‌توانم از خدمات هوم کارا استفاده کنم؟

قطعا پاسخ مثبت است و ما به تمام هموطنان خود خدمات عالی را ارائه می‌کنیم.

چه گارانتی برای تعمیر لباسشویی بوش در هوم کارا ارائه می‌شود؟

در مجموعه عظیم هوم کارا، به جهت اطمینان از کار متخصصین شرکت، کلیه تعمیرات همچون تعمیر لباسشویی بوش با ضمانت ۱۲ ماهه (۱ ساله) معتبر انجام می‌شود.

دانلود PDF دفترچه راهنمای لباسشویی بوش

جهت دانلود دفترچه راهنمای لباسشویی بوش، بر روی آیکون قرار داده شده کلیک کنید.