راهنمای تعمیر ظرفشویی ال جی

کاملترین راهنمای تعمیر ظرفشویی ال جی {بررسی ۲۰ مشکل}

از آنجایی که یکی از وسایل پرکاربرد خانه، ماشین ظرفشویی است، ممکن است اشکالاتی نیز برای آن به وجود بیاید. اگر ماشین ظرفشویی LG شما خراب شده است و به دنبال عیب یابی و راهنمای تعمیر ظرفشویی ال جی (LG dishwasher repair) خود هستید به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با ۱۹ مشکل رایج + راهنمای تعمیر ظرفشویی ال جی در محل

پیش از پرداختن به موضوع راهنمای تعمیر ظرفشویی ال جی خوب است بدانید خرابی‌هایی که برای این دستگاه پیش می‌آید به ۲ دسته تقسیم می‌شود. یک دسته از آن‌ها طوری هستند که توسط هر فردی قابل تعمیر می‌باشند اما دسته دیگر خرابی ظرفشویی ال جی به صورتی است که باید فقط به دست تعمیرکاران خبره سپرده شود.

در بحث عیب یابی ماشین ظرفشویی ال جی باید بگوییم که علاوه بر ارورهایی که روی نمایشگر دستگاه نمایش داده می‌شود و هر کدام نشان دهنده وجود یک مشکل است، مشکلات دیگری نیز ممکن است به وجود بیاید. از جمله این خرابی‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • سر و صدای زیاد ماشین هنگام کار کردن
  • کار نکردن دکمه‌های ماشین
  • بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی ال جی ( رجوع شود به مقاله تعمیر درب ماشین ظرفشویی ال جی + آموزش)
  • خشک نشدن ظرف‌ها
  • وجود نشتی در ماشین ظرفشویی

و البته مشکلات بسیار دیگری که در ادامه، برخی از رایج‌ترین آن‌ها را بررسی خواهیم کرد و به راهنمای تعمیر ظرفشویی lg می‌پردازیم.

١- تولید صدای زیاد هنگام کار کردن و تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

هر دستگاه هنگام کار کردن صدایی تولید می‌کند و این یک امر عادی است. اما اگر به تازگی صدای ماشین ظرفشویی ال جی شما شدت یافته، نشان دهنده وجود مشکل در قسمتی از دستگاه است.

از جمله دلایلی که می‌تواند باعث تولید صدای آزاردهنده در ماشین ظرفشویی شود، می‌توان به معیوب بودن پمپ و یا تراز نبودن دستگاه  اشاره کرد. همچنین اگر ظروف را به صورت ناصحیح چیده باشید، در اثر اصابت آب از بازوهای آبپاش به ظرف‌ها، می‌تواند صدای ناهنجاری تولید شود. از این رو توصیه می‌شود مقاله نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.

در صورتی که با بررسی موارد بالا، باز هم این مشکل ادامه داشت، ممکن است علت متفاوتی داشته باشد. در این مواقع برای تشخیص دقیق مشکل و تعمیر ظرفشویی ال جی لازم است یک تکنسین، دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

اسپری آبپاش ظرفشویی

٢- کار نکردن دکمه های ظرفشویی ال جی

دکمه های ظرفشویی ال جی

همانطور که در مقاله معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی گفتیم، بر روی ماشین‌های ظرفشویی دکمه‌های بسیاری وجود دارد و برای اینکه دستگاه شروع به شستن ظروف کند، لازم است از دکمه‌های آن استفاده کنیم. اما متأسفانه گاهی دکمه‌های ظرفشویی کار نمی‌کنند و همه ظروف کثیف باقی می‌ماند.

دکمه‌های ماشین ظرفشویی یا به صورت لمسی هستند و یا به صورت دکمه‌ای. در هر صورت باید به صورت صحیح از آن‌ها استفاده کنیم. بنابراین هنگام لمس، به آن‌ها زیاد فشار نیاورید و یا اگر در خانه بچه دارید، مراقب باشید تا با دکمه‌های ظرفشویی بازی نکند.

اما همیشه علت خرابی دکمه‌ها به خاطر استفاده غیر صحیح نبوده و ممکن است به خاطر بروز اختلالات فنی به وجود آمده باشد. علت‌هایی که سبب کار نکردن دکمه‌های ظرفشویی ال جی می‌شود را می‌توان موارد زیر دانست:

  • خراب شدن برد کنترل اصلی
  • خرابی تاچ پد و کنترل پل
  • ریست نشدن ماشین ظرفشویی
  • فعال بودن قفل کودک: در صورتی که قفل کودک فعال باشد، هیچ یک از دکمه‌ها کار نمی‌کنند. با خاموش کردن قفل کودک می‌توانید این مساله را حل کنید.

٣- ماشین ظرفشویی بوی سوختگی می‌دهد.

ممکن است هنگامی که ماشین ظرفشویی کار می‌کند، بوی سوختگی احساس کنید. لازم است بدانید بر روی برد دستگاه از ژلاتین استفاده شده است و هنگامی که دستگاه کار می‌کند، قطعات روی برد گرم شده و احتمال دارد بوی سوختگی به مشام شما برسد.

البته دقت داشته باشید، زمانی می‌توان گفت این بو مربوط به قطعات روی برد می‌باشد که دستگاه ظرفشویی عملکرد صحیحی دارد و مشکلی در شستن ظروف مشاهده نمی‌شود.

اما اگر این بو ادامه‌دار بود و همچنین در عملکرد طبیعی ظرفشویی مشکلی وجود داشت، بهتر است ابتدا دستگاه را از برق جدا کنید. سپس بسته به شهر و محله سکونت خود، از طریق شماره‌های درج شده در سایت هوم کارا، برای تعمیر ظرفشویی ال جی نمایندگی موردنظر خود را انتخاب فرمایید. تعمیرکارهای حرفه‌ای ما در سریع‌ترین زمان به محل مراجعه کرده و مشکل دستگاه را برطرف می‌کنند.

نمایندگی مرکزی تعمیر ظرفشویی ال جی

شماره تماس نمایندگی تعمیر ظرفشویی ال جی مرکزی: ۰۲۱۸۸۴۵۹۳۵۸

تلفن راهنمای تعمیر ظرفشویی ال جی تهران و شهرستان

نمایندگی تعمیر ظرفشویی ال جی شمال تهران 

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳

نمایندگی تعمیر ظرفشویی ال جی جنوب تهران

شماره تماس: ۰۲۱۳۶۶۰۴۶۵ 

نمایندگی تعمیر ظرفشویی ال جی در غرب تهران

شماره تماس: ۰۲۱۴۴۶۹۰۴۱۶

نمایندگی تعمیر ظرفشویی ال جی در شرق تهران 

شماره تماس: ۰۲۱۷۷۸۹۷۲۶۴

نمایندگی تعمیر ظرفشویی ال جی در کرج

شماره تماس: ۰۲۶۳۶۵۱۶۰۳۷

نمایندگی تعمیر ظرفشویی ال جی در مشهد

شماره تماس: ۰۵۱۳۷۶۰۳۹۳۹

٤- چرا ظرف‌ها تمیز شسته نمی‌شوند؟ آیا نیاز به تعمیر ظرفشویی ال جی دارید؟

تمیز نشستن ظروف ماشین ظرفشویی ال جی

اینکه ماشین ظرفشویی ال جی به خوبی نمی‌تواند ظرف‌ها را تمیز کند، علت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد. برخی از آن‌ها با انجام چند کار ساده قابل حل شدن است و برای درست کردن برخی دیگر، نیاز به تعمیرکار مجاز ماشین ظرفشویی ال جی خواهید داشت.

در راستای راهنمای تعمیر ظرفشویی ال جی باید بگوییم اگر بعد از شستشو، لکه‌های چربی بر روی ظروف باقی می‌ماند، خوب است موارد زیر را بررسی کنید.

  • یک علت آن می‌تواند باز نشدن درب جاپودری باشد که در این حالت باید از یک تعمیرکار بخواهید به تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی شما بپردازد.
  • دلیل دیگر درست شسته نشدن ظرف‌ها می‌تواند از چینش نامناسب باشد. در صورتی که ظرف‌ها را به صورت صحیح، چیدمان نکنید، ممکن است ظرف‌ها به خوبی شسته نشود.
  • همچنین باید از برنامه مناسب با ظرف مورد نظر استفاده کرده و میزان پودر نیز با تعداد ظروف همخوانی داشته باشد.

نکات مهم

 اگر پس از چند ساعت بخواهید ظروف را بشویید، ابتدا باید حالت ماشین را روی Prewash قرار دهید، تا ماشین بدون مواد شوینده ظرف‌ها را بشوید و بعد از پایان، از سایر برنامه‌های شستشو استفاده کنید.

بعد از هر بار شستشو، بهتر است فیلترهای ماشین ظرفشویی را نیز تمیز کنید.

اگر بعد از شستن ظروف، لکه‌های سفید بر روی ظروف باقی بماند برای حل این مشکل باید از جلادهنده، برای شستشو استفاده کنید. همچنین ممکن است علت اینکار کیفیت پایین شوینده و یا گذشتن تاریخ انقضای آن باشد. در صورتی که تمایل دارید به طور کامل در این باره اطلاعات کسب کنید پیشنهاد می‌شود مقاله علت کدر شدن، لک، خش و سفیدک زدن ظروف در ظرفشویی را مطالعه فرمایید.

در صورتی که با بررسی موارد بالا، باز هم مشکل شما حل نشد، باید دستگاه شما توسط یک تکنسین ماشین ظرفشویی ال جی بازدید شود.

برای تعمیر ظرفشویی ال جی ابتدا بدون هیچگونه ظروفی، ماشین را تست می‌کنند. اینکار باعث می‌شود تا کثیفی‌های احتمالی از دستگاه خارج شود. اگر باز هم مشکل باقی بود، باید صفحه دستگاه و واشر مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین وجود مشکل در بازوهای اسپری نیز می‌تواند از جمله علت‌های تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی LG باشد.


اگر ساکن تهران هستید کلیک کنید: تعمیر ظرفشویی ال جی در تهران +گارانتی

٥- نشتی آب و راهنمای تعمیر ظرفشویی ال جی

نشتی آب ماشین ظرفشویی ال جی

یکی از مشکلات شایعی که می‌تواند برای ماشین‌های ظرفشویی به وجود بیاید، نشتی آب است. فرقی نمی‌کند که نشتی آب کم باشد و یا زیاد، اگر آن را درست نکنید ممکن است آب به همه جای خانه سرایت کند.

از جمله مواردی که تعمیرکاران مجاز محصولات ال جی برای تعمیر و همچنین سرویس ماشین ظرفشویی ال جی انجام می‌دهند، می‌توان به بررسی سلامت واشر، ساختار پمپ سیستم، سلامت بست درب ظرفشویی و شلنگ تخلیه آب، اشاره کرد.

٦- چرا ماشین ظرفشویی ON نمی‌شود؟

هنگامی‌که مشتریان برای راهنمای تعمیر ظرفشویی ال جی با ما تماس می‌گیرند اولین قسمتی که به آن‌ها می‌گوییم چک کنند اتصال ظرفشویی است. زیرا در هنگام روشن نشدن هر وسیله الکترونیکی باید در وهله اول از اتصال دستگاه به برق مطمئن شد. در صورتی که در این بخش اختلالی وجود نداشت، علت آن می‌تواند از وجود مشکل در سلکتور، رله، سوئیچ قفل درب، فیوز حرارتی و یا تایمر باشد که در این حالت باید از یک متخصص برای تعمیر ظرفشویی lg کمک گرفت.


پیشنهاد مطالعه: علت روشن نشدن ظرفشویی و کار نکردن آن {بوش، ال جی و…}

٧- ماشین ظرفشویی بعد از شستن ظروف خاموش نمی‌شود!

یکی از دلایل اصلی این اتفاق می‌تواند خرابی برد کنترل باشد. وظیفه برد کنترل این است که دستورات روشن و یا خاموش را ارسال کند؛ بنابراین اگر این قطعه دچار مشکل گردد، در چرخه شستشو نیز اختلال ایجاد شده و ماشین به درستی کار نمی‌کند.

از دیگر دلایلی که خاموش نشدن ماشین ظرفشویی ال جی می‌تواند داشته باشد، وجود مشکل در تایمر دستگاه است. چون در اینصورت زمان پایان عملیات شستشو تشخیص داده نمی‌شود و ماشین روشن می‌ماند. در این مواقع برای تعمیر ظرفشویی ال جی ابتدا دستگاه را از برق کشیده و سپس از تعمیرکار ماشین ظرفشویی بخواهید آن را درست کند.

٨- علت نیاز به تعمیر ظرفشویی ال جی هنگامی که ظروف را خشک نمی‌کند.

از دیگر علت‌های شایعی که می‌تواند برای ماشین ظرفشویی به وجود آید، خشک نشدن ظروف است. این مشکل می‌تواند از هیتر، المنت گرمایی، ترموستات و یا خرابی کلاهک ناشی شود. در ماشین ظرفشویی، هیتر در زیر لگن قرار می‌گیرد و ترموستات نیز دما را تنظیم می‌کند؛ بنابراین اگر مشکلی برای این قطعات به وجود بیاید، ظروف خشک نمی‌شوند.

همچنین اگر بعد از شستن ظروف، علاوه بر خشک نشدن، هنگام باز کردن درب دستگاه، آب جاری شود، ممکن است در پمپ تخلیه مشکلی به وجود آمده و یا مسیر تخلیه آب مسدود شده باشد.

جهت کسب اطلاعات کاملتر به مقاله علت خشک نکردن ظروف توسط ظرفشویی {۸ دلیل!} رجوع فرمایید.

خشک نکردن ظروف ماشین ظرفشویی ال جی

٩- ماشین ظرفشویی روشن می‌شود ولی کار نمی‌کند!

این مساله می‌تواند به خاطر وجود اختلال در چند بخش ناشی شود. در وهله اول باید سلکتور یا سوییچ را بررسی کرد. وظیفه سلکتور این است که حالات مختلف عملکرد در ماشین ظرفشویی را انتخاب کند؛ بنابراین اگر در حالت خاموشی گیر کرده باشد، ماشین ظرفشویی کار نخواهد کرد.

همچنین ممکن است در تایمر و یا رله استارت مشکلی به وجود آمده باشد. در این مواقع ابتدا یکبار دستگاه را از برق کشیده و دوباره آن را وصل کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، باید تعمیرکار ماشین ظرفشویی ال جی، ماشین دستگاه را بررسی کند.

١٠- فضای داخل ماشین ظرفشویی ال جی بوی بدی می‌دهد.

کثیف شدن فیلتر ظرفشویی

بد بو بودن فضای داخل ظرفشویی یک اتفاق ناخوشایند است. علت آن می‌تواند به خاطر رعایت نکردن برخی از نکات و یا وجود خرابی در بخشی از دستگاه باشد. این مساله ممکن است به خاطر وجود پسماند غذایی در فیلتر تخلیه، باقی ماندن ذرات مواد غذایی در درون دستگاه و یا گرفتگی سوراخ بازوهای آبپاش باشد. در این موارد باید دستگاه را روی بالاترین درجه دما تنظیم کرده و بدون هیچگونه ظرفی، دستگاه را روشن کنید.

با این کار دستگاه کاملا تمیز و ضد عفونی می‌شود و اگر مانده غذایی وجود داشته باشد، از بین می‌رود. همچنین با یک دستمال می‌توانید درزهای اطراف درب را نیز تمیز کنید. اگر کارهایی که گفته شد را انجام دهید، احتمالا مشکل شما حل می‌شود و نیاز به تعمیر ظرفشویی ال جی نخواهید داشت.

١١- دستگاه از قرص یا پودر استفاده نمی‌کند!

رخ دادن این اتفاق مربوط به باز نشدن درب محفظه شوینده است. اگر حین کار کردن ظرفشویی ال جی، برای آن مشکلی پیش بیاد که دستگاه مجبور شود اروری را نمایش دهد این احتمال وجود دارد که دیگر دستگاه قادر نباشد از قرص یا پودر استفاده کند.

کیفیت ماده‌ای که استفاده می‌کنید، تاریخ انقضای محصول و میزان مصرف مواد شوینده بسیار در بروز این خرابی نقش دارند.

نکته‌ای که باید توجه داشت این است که ظروف را در سمت چپِ طبقه پایین (بخش جلویی ظرفشویی) طوری بچینید که مزاحمتی برای باز شدن محفظه شوینده ایجاد نکند. 

حل نشدن پودر ظرفشویی lg

۱۲- مشکل تخلیه

اگر پس از پایان کارِ ظرفشویی، در کف دستگاه آب مشاهده کردید یکی از احتمالات زیر وجود دارد.

  • گرفتگی فیلتر: اگر هنگامیکه دستگاه خاموش شد مقدار زیادی آب کثیف در ظرفشویی دیدید به احتمال زیاد مشکل از فیلتر تخلیه ظرفشویی ال جی است.
  • انسداد فیلتر: در صورتی که شلنگ تخلیه ظرفشویی دچار پیچ خوردگی یا انسداد شده باشد سبب می‌شود تا تخلیه به خوبی صورت نگیرد.
  • خراب شدن پمپ تخلیه: آسیب دیدن این بخش از ظرفشویی نیز یکی دیگر از عوامل رخ دادن این مشکل است. (برای بررسی سلامت این قطعه تعمیرکار ظرفشویی ال جی از مولتی‌متر استفاده می‌نماید.)

۱۳- چرا مواد شوینده به ظروف نمی‌رسد؟

در صورتی‌که ظرف‌های بزرگ را در بخش جلوی سبد پایین قرار دهید محفظه شوینده نمی‌تواند باز شود. از این رو باید آن‌ها را در قسمت عقب سبد ظرفشویی الجی قرار دهید تا مشکلی پیش نیاید.

۱۴- خارج شدن هوای داغ از لای درب دستگاه

اگر متوجه خروج هوای داغ از لای درب دستگاه شدید اصلا نگران نباشید زیرا برای خشک کردن رطوبت داخل ماشین ظرفشویی ال جی، هوای داغ آن باید به بیرون فرستاده شود.

۱۵- تولید صدا هنگام خشک کردن

بسیاری از مشتریان با نگرانی از ما می‌پرسند که چرا ظرفشویی هنگام خشک کردن صدا می‌دهد؟!

در پاسخ به این سوال باید بگوییم هنگامی‌که فن خنک کننده دستگاه شروع به کار می‌کند تا بخارات داغ را خارج کند صدایی تولید می‌شود که این صدا اصلا نشان‌دهنده خرابی ظرفشویی ال جی نیست.

juldv;hv zvta,dd hg[d

۱۶- روشن شدن خود به خود دستگاه!

دو علت برای رخ دادن این مشکل وجود دارد.

  • در صورتیکه آب در کف دستگاه جمع شده باشد ظرفشویی ال جی بطور اتوماتیک روشن می‌شود تا آن آب‌ها را تخلیه کند!
  • اگر پنل لمسی دستگاه درست کار نکند ممکن است شاهد این اتفاق باشید. خوب است بدانید در صورتیکه این قطعه خراب شده باشد حتما باید یک تعمیرکار ظرفشویی ال جی آن را چک کند. زیرا بررسی برد گنل یک امر کاملا تخصصی است.

۱۷- قفل نشدن درب

در صورتی که درب ماشین ظرفشویی الجی بسته نمی‌شود باید موارد زیر را چک کنید.

  • نحوه چیدن ظروف: گاهی ممکن است نحوه قرارگیری ظرف‌ها به صورتی باشد که اجازه بسته شدن درب دستگاه را ندهد.
  • شکستگی قفل: گاهی نیز شکستگی یا فرسودگی قفل سبب بروز این مشکل می‌شود.
  • قفل و سوئیچ: خرابی این قطعات نیز در قفل نشدن درب موثر است.

پیشنهاد مطالعه: علت قفل نشدن درب ظرفشویی | بررسی ۰ تا ۱۰۰

۱۸- خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

هنگامیکه با این مشکل مواجه می‌شوید یعنی مقداری نمک در محفظه مخصوص نمک ظرفشویی جمع شده است. برای رفع این خرابی باید کمی آب را در مخزن مخصوص نمک بریزید و با کمک هم‌زن، هم بزنید.

نکته: اگر سنسور این بخش خراب شده باشد چراغ نمک روشن می‌ماند و برای تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی خود باید از یک متخصص کمک بگیرید.

خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی lg

۱۹- روشن ماندن چراغ جلادهنده

جهت پیدا کردن علت رخ دادن این مشکل، اول باید مخزن جلادهنده را چک کنید که خالی نباشد. زیرا اگر پر باشد و همچنان چراغ روشن باشد نشان‌دهنده این است که سنسور سالم نیست و نیاز به عوض کردن دارد.

۲۰- جلو نرفتن تایمر

اگر تایمر ظرفشویی کار نکند عوامل متعددی از سیم و اتصالات دستگاه تا موتور آن دخیل هستند.

از این رو پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات درباره دلایل این خرابی مقاله علت جلو نرفتن تایمر ظرفشویی و کار نکردن آن چیست؟ را مطالعه فرمایید.

۲۱- باز نشدن قرص ظرفشویی

علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی شامل موارد زیر است.

  1. قرص بی‌کیفیت و نامرغوب

  2. ایرادات مربوط به دیسپنسر

  3. انسداد و بسته بودن درب دیسپنسر

  4. مصرف بیش از حد مواد شوینده

  5. عدم تنظیم دمای آب ورودی

  6. مشکلات مربوط به بازوی شستشو

  7. ایرادات مربوط به مولتی تب

در مقاله علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی و راه حل آن به طور کامل به بررسی این موضوع پرداختیم.

راهنمای راه های پی بردن به تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

هر یک از دستگاه‌های الکترونیکی دارای یک زبان هستند. ماشین ظرفشویی ال جی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هنگامی که مشکلی برای آن به وجود می‌آید، با نمایش خطاها و هشدارهایی این اختلال را به ما گزارش می‌دهد.

ارورهایی که این دستگاه به ما نشان می‌دهد در واقع حکایت از بروز مشکل در یک بخش از سیستم دارد. در اصل آن‌ها یک راهنمای تعمیر ظرفشویی ال جی برای ما هستند.

اگر یک خطا به طور مداوم نشان داده شود، بیانگر یک اختلال جدی در آن بخش است. برخی از ارورهایی که ممکن است بر روی صفحه نمایش این دستگاه ببینیم عبارتند از خطای NE، کد EI، کد LE و ارور OE که در واقع این‌ها رایج‌ترین خطاها به شمار می‌روند.

راه های پی بردن به تعمیر ظرفشویی ال جی

آشنایی با خطاها و ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی

در حالت کلی می‌توان گفت تعداد ارورهایی که این دستگاه به شما نمایش می‌دهد، تقریبا ۱۵ خطا است. هر یک از این خطاها در تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی نقش مهمی دارند.

مهم‌ترین خطاها

  • خطای IE: این خطا زمانی رخ می‌دهد که آب کافی وارد دستگاه نمی‌شود. از جمله مواردی که باعث به وجود آمدن این خطا شود، می‌توان به وجود مشکل در آب منزل و وجود ایراد در شلنگ ورودی و یا شیر برقی اشاره کرد.
  • ارور EI ظرفشویی ال جی و یا ارور AE: این خطا زمانی به وجود می‌آید که در اتصالات شلنگ‌ها و یا قطعات داخلی ماشین، مشکلی وجود داشته باشد و یا نحوه چیدمان ظروف داخل ماشین اشتباه باشد.
  • ارور OE: یکی دیگر از ارورهایی که در ماشین ظرفشویی ال جی وجود دارد، خطای OE است که در صورت وجود مشکل در تخلیه آب ماشین نشان داده می‌شود.
  • ارور PF: این خطا نیز زمانی نشان داده می‌شود که در برق دستگاه ایرادی به وجود آمده باشد. از جمله علت‌های آن می‌توان به وجود مشکل در جریان برق منزل و یا ایراد در برق ماشین ظرفشویی اشاره کرد.
  • خطای CL: این هشدار نشان دهنده این است که قفل کودک فعال شده است.
  • هشدار BF: اگر داخل ماشین بیش از حد کف ایجاد شده باشد، این خطا را می‌بینیم.
  • ارور F: این هشدار یک عملکرد عادی بوده و هنگامی که برنامه Auto را انتخاب کرده باشید، حرف F را مشاهده می‌کنید.
  • ارور ST: برای اینکه بعد از شستن ظروف، داخل ماشین ظرفشویی LG عاری از باکتری شود، بعد از اتمام شستشو، عملکرد UV شروع به کار می‌کند و ارور ST نمایش داده می‌شود.
  • خطای Cd: بعد از شستن ظروف این پیغام نمایش داده می‌شود و به این معنی است که دستگاه در حال خنک سازی است.
  • ارور HE و CE: این خطا زمانی نمایش داده می‌شود که در تجهیزات گرمایشی مثل هیتر، ترمیستور و… مشکلی به وجود آمده باشد.
  • ارور LE و CE: این خطا نمایانگر مشکل در موتور دستگاه است. (رجوع شد به مقالات: تعمیر موتور ماشین ظرفشویی ال جی در ۶ مرحله! و تعویض موتور ظرفشویی ال جی حرفه ای)
  • خطای nE: نشان‌دهنده وجود مشکل در موتور مقسم آب است.

نکته مهم درباره راهنمای تعمیر ظرفشویی ال جی در محل

در ادامه بحث راهنمای تعمیر ظرفشویی ال جی باید بگوییم همانطور که مشاهده کردید، بعضی از ارورهای ذکر شده، خطا به شمار نمی‌روند و در واقع نشان دهنده عملکرد صحیح ماشین ظرفشویی ال جی هستند. ولی برخی دیگر نشان دهنده وجود اختلال در عملکرد سیستم هستند.

پس در این مواقع بهترین کار این است که از یک متخصص بخواهید دستگاه را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل آن را برطرف کند.

هوم کارا با داشتن صدها متخصص تعمیر ظرفشویی الجی، آماده ارائه خدمات نصب، سرویس و تعمیرات بوده و در سریع‌ترین زمان مشکلات دستگاه شما را عیب یابی و رفع می‌کند.

قیمت تعمیر ظرفشویی ال جی سال ۱۴۰۲

هزینه تعمیر ظرفشویی ال جی رابطه مستقیمی با مدل، نوع خرابی و قیمت قطعات دارد. به همین دلیل تا زمانی که دستگاه از نزدیک و توسط تکنسین بررسی نشود، مشخص کردن قیمت تعمیرات امکان‌پذیر نیست. از مهمترین عواملی که در تعیین هزینه تعمیر ظرفشویی تأثیرگذار هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کیفیت و گارانتی خدمات
  • تعداد قطعاتی که نیاز به تعمیر دارند.
  • قیمت قطعاتی که باید تعویض شوند.
  • هزینه ایاب و ذهاب

مجموعه هوم کارا برای رعایت حال مشتریان، تعمیر ظرفشویی LG را با مناسب‌ترین قیمت و گارانتی ۳۶۵ روزه انجام می‌دهد. بنابراین اگر در این مدت، مشکلی که برای شما برطرف کرده‌ایم دوباره به وجود آمد، تعمیر مجدد آن به صورت رایگان انجام می‌شود.

دقت داشته باشید که قیمت تعمیر ظرفشویی ال جی در محل به مراتب کمتر از جابه‌جایی و بردن دستگاه به تعمیرگاه است. چرا که در جابه‌جایی علاوه بر وجود مشکلات حمل و نقل باید هزینه جداگانه‌ای را بابت بردن و آوردن دستگاه از تعمیرگاه پرداخت کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما از خدمات تعمیر ظرفشویی ال جی در محل هوم کارا استفاده کرده و در زمان، انرژی و هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید.

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی LG در منزل

هنگامی که ماشین ظرفشویی و یا هر یک از دستگاه‌های برقی دچار مشکل می‌شود، دغدغه‌ای که بسیاری از افراد دارند این است که چطور باید آن را به تعمیرگاه ببریم به خصوص زمانی که آن وسیله وزن بالایی داشته باشد؟

اما لازم نیست دیگر نگران این موضوع باشید! زیرا یکی از خدماتی که هوم کارا به مشتریان خود ارائه می‌کند، تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی در منزل است. بنابراین دیگر نیازی به بردن دستگاه به تعمیرگاه نیست و متخصصین این مجموعه در محل مورد نظر شما حضور یافته و اقدام به تعمیر و یا سرویس دستگاه می‌کنند.

همچنین تمامی تعمیراتی که توسط ما انجام می‌شود، دارای گارانتی یکساله (۱۲ ماهه) هستند. یعنی اگر خرابی ماشین ظرفشویی ال جی مجددا از همان مشکلی باشد که قبلا برای شما رفع کردیم، جهت تعمیر کردن آن، مجددا هیچ هزینه‌ای دریافت نخواهیم کرد و به رایگان خرابی پیش آمده را رفع می‌کنیم.

PDF دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی

برای دانلود دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی بر روی آیکون کتابچه کلیک کنید.

راهنمای پیشگیری از تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

juldv zvta,dd hg [d

مطمئنا شما هم برای خرید ماشین ظرفشویی، هزینه زیادی را پرداخت کرده‌اید.پس برای اینکه بتوانید مدت زمان زیادی از دستگاه استفاده کنید، باید به آن رسیدگی کنید. با اینکار علاوه بر داشتن عمر طولانی، هزینه کمتری نیز بابت تعمیرات پرداخت خواهید کرد.

در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی سعی کنید از قرص‌ها و مایع شوینده مناسب استفاده کنید. زیرا استفاده از قرص‌های نامرغوب می‌تواند به دستگاه شما آسیب بزند و بوی بد ایجاد کند.

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث افزایش طول عمر دستگاه شود، سرویس دوره‌ای و تعمیر به موقع است. همانطور که در مقاله سرویس ماشین ظرفشویی ال جی شامل چه مواردی است؟ صحبت کردیم، در سرویس دوره‌ای تمام قطعات، سیم پیچی‌ها، لوله‌های ورودی و خروجی و… مورد بررسی قرار می‌گیرند. اگر مشکلی در هر یک از قطعات وجود داشته باشد، قبل از اینکه به سایر بخش‌ها آسیب بزند، تعویض می‌شود.

به خاطر اینکه ماشین ظرفشویی همواره با آب و املاح معدنی مختلف سروکار دارد و چربی‌ها و ذرات مواد غذایی به مرور باعث ایجاد رسوب می‌شوند، رسوب زدایی و تعویض فیلترها یکی دیگر از کارهایی است که تعمیرکاران ماشین ظرفشویی ال جی آن را در سرویس دوره‌ای انجام می‌دهند.

دلیل تعویض و اهمیت فیلتر غذا چیست؟

گاهی بازماندهٔ غذاها برای آنکه بتواند خارج شود، نخست آسیاب و سپس همراه با آب خارج می‌شود.

از این رو فیلتر غذا یک بخش مهم محسوب می‌شود و هر گونه خرابی در آن سبب بوی بد و مشکلات بسیار دیگری خواهد شد.

زمان تعویض فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی

در صورتیکه به خوبی از فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی خود نگهداری کنید، معمولا این قطعه از دستگاه تا ۵ سال به خوبی کار می‌کند. بنابراین تا وقتی‌که متوجه سائیدگی و یا پارگی قابل توجهی نشدید یا تا زمانی‌که تمیز کردن فیلتر به تنهایی کارایی ماشین ظرفشویی را به حالت عادی بازنگردانده نیازی به فکر تعویض فیلتر نیست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره ( از محل قرارگیری فیلتر، زمان و نحوه تعویض آن و…) مقاله تعویض فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی را از دست ندهید.

نحوه تعویض فیلتر ظرفشویی

در این ویدئو به طور کامل به آموزش تعویض فیلتر ظرفشویی الجی پرداخته شده است.

چگونه ظرفشویی LG را تمیز کنیم؟

مراحل تمیز کردن ماشین ظرفشویی ال جی به صورت زیر است.

  1. یک پیمانه تقریبا نیم لیتری بردارید.
  2. درون آن را سرکه سفید بریزید.
  3. پیمانه را در سبد پایینی ظرفشویی قرار دهید.
  4. شستشوی معمولی را اجرا و extra rinse و hot rinse را انتخاب کنید و درب دستگاه را ببندید.
  5. پس از تمام شدن شستشو شاهد تمیز شدن ظرفشویی ال جی خواهید بود.

توجه: هنگامیکه با این روش دستگاه خود را تمیز می‌کنید، از مواد شوینده استفاده نکنید.

گیف ظرفشویی ال جی

فیلم تعمیر ظرفشویی ال جی

جهت آموزش تعمیر ظرفشویی ال جی می‌توانید بر روی آیکون یوتیوب کلیک کنید تا از طریق فیلم تعمیر ظرفشویی الجی، اطلاعات جامعی کسب کنید.

سوالات متداول راهنمای تعمیر ظرفشویی ال جی

علت صدای زیاد ظرفشویی ال جی چیست؟

معیوب بودن پمپ، تراز نبودن دستگاه و یا چیدن ناصحیح ظروف سبب تولید سرو صدای زیادی می شود.

دلایل روشن نشدن ظرفشویی ال جی چیست؟

وجود مشکل در سلکتور، رله، سوئیچ قفل درب، فیوز، تایمر و محل اتصال دستگاه به ۲ شاخه برق از مواردی است که باعث می شود دستگاه شما روشن نشود.

علت بوی بد داخل ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟

وجود پسماند غذایی در فیلتر تخلیه، باقی ماندن ذرات مواد غذایی در درون دستگاه و یا گرفتگی سوراخ بازوهای آبپاش می تواند از دلایل بوی بد داخل ماشین ظرفشویی ال جی باشد. در این مواقع باید دستگاه را روی بالاترین درجه دما تنظیم کنید و بدون هیچگونه ظرفی، دستگاه را روشن کنید.

آیا امکان تعمیر ظرفشویی lg در محل هست؟

بله، ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا تعمیرات ظرفشویی ال جی در محل انجام شود و فقط در صورتیکه موارد خاصی پیش بیاید با هاهنگی شما آن را به تعمیرگاه ظرفشویی ال جی منتقل می‌کنیم.

خدمات تعمیرات ظرفشویی ال جی شامل کدام شهرها است؟

در حال حاضر ما در هوم کارا به شهرهای تهران، کرج و مشهد انواع خدمات تعمیر لوازم خانگی را ارائه می‌کنیم.

قیمت تعمیر ظرفشویی lg چقدر است؟

در هوم کارا قیمت تعمیر ظرفشویی lg طبق نرخ اتحادیه است.

آیا تعمیر ظرف شویی ال جی همراه با گارانتی است؟

بله، مفتخریم اعلام کنیم تعمیر ظرف شویی ال جی و سایر تعمیرات را با گارانتی ۱۲ ماهه انجام می‌دهیم.

درخواست تعمیرات ظرفشویی ال جی و نصب فوری آن

"-" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

نام خانوادگی
نوع خدمات درخواستی

بیشتر بخوانیم.

تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی در تهران

نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

تعمیر ظرفشویی الجی در کرج

نمایندگی تعمیر ظرفشویی ال جی

تعمیر ماشین ظرفشویی الجی در مشهد

نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی