از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

چگونگی از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

بوی بد ماشین لباسشویی مساله‌ای است که دیر یا زود با آن مواجه خواهید شد و حتی ممکن است همین الان نیز به سراغ شما آمده باشد. از آنجایی که داخل درام لباسشویی محیطی تاریک و مرطوب است، شرایط مناسبی برای رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها وجود دارد. این موجودات باعث ایجاد بوی مشمئز کننده‌ای در لباسشویی می‌شوند که موقع باز کردن درب دستگاه با بوی نامطبوعی مواجه می‌شوید. مهم نیست که از چه برندی استفاده می‌کنید، مساله مهم این است که باید شرایط نگهداری از آن را به طور کامل رعایت کنید تا با چنین مسائلی روبه‌رو نشوید. به همین خاطر قصد داریم در ادامه به چگونگی از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی بپردازیم تا اگر شما هم با این مساله مواجه هستید، بتوانید مشکل را حل کنید.

۸ علت وجود بوی بد در ماشین لباسشویی

قبل از اینکه بخواهیم به چگونگی از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی بپردازیم، بهتر است با عواملی که باعث ایجاد این بو می‌شود، آشنایی پیدا کنید. چرا که دانستن این مطالب به رفع بوی بد ماشین لباسشویی کمک بسیار زیادی خواهد کرد. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ماندن لباس‌ها به مدت طولانی در داخل درام

۱- ماندن لباس‌ها به مدت طولانی در داخل درام

هنگامی که لباس‌ها شسته می‌شوند، رطوبت و گرمای زیادی در داخل درام به وجود می‌آید. چنانچه لباس‌ها به مدت طولانی در داخل لباسشویی بمانند، محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها به وجود می‌آید. همچنین ممکن است در داخل سوراخ‌های دیگ رسوب ایجاد شود. به همین خاطر بلافاصله بعد از تمام شدن پروسه شستشو، لباس‌ها را خارج نمایید تا هوای داخل دستگاه خارج شود.

بستن درب لباسشویی و تولید بوی نامطبوع از لباسشویی

۲- درب لباسشویی را بلافاصله نبندید.

بسیاری از افراد عادت کردند که بعد از بیرون آوردن لباس‌ها، بلافاصله درب دستگاه را می‌بندند. اما بهتر است بدانید این یک کار اشتباه است. چرا که در داخل درام رطوبت و گرمای زیادی وجود دارد و برای اینکه این رطوبت به طور کامل از بین برود، لازم است مدتی درب دستگاه را باز بگذارید. بنابراین اگر به دنبال چگونگی از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی هستید، اجازه دهید یکی دو ساعت درب لباسشویی باز بماند.

۳- تمیز نکردن پمپ تخلیه و فیلتر

یکی از قطعات بسیار مهمی که در لباسشویی وجود دارد، فیلتر پمپ تخلیه است. با گذشت زمان و به مرور در فیلتر، رسوب زیادی ایجاد می‌شود و اگر آن را تمیز نکنید، می‌تواند باعث ایجاد بوی نامطبوعی گردد. حتی ممکن است این بو به لباس‌ها نیز سرایت کند. به همین خاطر برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی لازم است هر چند وقت یکبار نسبت به تمیز کردن این فیلتر اقدام نمایید.

تمیز کردن لاستیک دور درب لباسشویی

۴- تمیز نکردن لاستیک دور درب

بهتر است بعد از شستن لباس‌ها با استفاده از یک دستمال نرم، لاستیک دور درب را به طور کامل خشک کنید. چرا که این لاستیک دارای چین‌خوردگی‌هایی است و اگر آن را خشک نکنید، می‌تواند مکان مناسبی برای رشد قارچ و باکتری‌ها باشد.

۵- خالی نکردن جیب لباس‌ها

قبل از اینکه بخواهید لباس‌ها را در لباسشویی قرار دهید، حتما جیب آن‌ها را به دقت بگردید تا هیچ چیزی در داخل آن‌ها نباشد. این وسایل می‌توانند در فیلتر پمپ تخلیه گیر کرده و در نهایت باعث ایجاد بوی بد شوند.

تمیز کردن جاپودری، راهکار از بین بردن بوی بد لباسشویی

۶- تمیز نکردن جاپودری

بعد از مدتی استفاده از لباسشویی اگر به قسمت جاپودری نگاه کنید، متوجه می‌شوید که مقداری از پودر به دیواره‌های چسبیده و سفت شده است؛ بنابراین برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی لازم است جاپودری را از جای خود خارج کرده و آن را تمیز کنید.

۷- وجود مشکل در فاضلاب

اگر به دنبال چگونگی از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی هستید، مورد بعدی که باید بررسی کنید، فاضلاب است. اگر در مسیر اتصال شلنگ تخلیه به فاضلاب، سیفون وجود نداشته باشد، بوی بد فاضلاب می‌تواند به داخل لباسشویی راه پیدا کند. به همین خاطر بهتر است از یک سیفون استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه: تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

۸- سرویس دوره‌ای لباسشویی را جدی بگیرید.

هر وسیله برقی که در خانه داشته باشید، نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. به همین خاطر بهتر است حداقل سالی یکبار نسبت به سرویس کردن آن‌ها اقدام نمایید. این کار موجب می‌شود مشکلات احتمالی دستگاه شناسایی شده و قبل از به وجود آمدن هر مشکلی خیلی سریع رفع گردند. در سرویس لباسشویی، لوله تخلیه، لوله ورودی و برخی قطعات دیگر بررسی می‌شود تا از نبود رسوب و یا کثیفی در آن‌ها اطمینان حاصل شود.

بوی بد ماشین لباسشویی را چگونه از بین ببریم؟

در صورتی که هنگام استفاده از لباسشویی متوجه بوی بد نامطبوع و تندی در آن شدید، لازم نیست نگران باشید. چرا که می‌توانید با انجام یکسری کارهای ساده این مشکل را به راحتی حل کنید. روش‌های مختلفی برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی وجود دارد که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

  • استفاده از آب گرم

برخی از افراد برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، برای شستن لباس‌ها همواره از آب سرد استفاده می‌کنند. اما بهتر است بدانید این مساله می‌تواند باعث ایجاد بوی بد در لباسشویی شود. چرا که آب سرد نمی‌تواند چربی‌ها و یا پودر شستشو را به طور کامل پاک کند و در نتیجه این مواد به دیواره درام چسبیده و می‌توانند باعث ایجاد بوی بد شوند. به همین خاطر لازم است هر چند وقت یکبار از آب گرم نیز برای شستشوی لباس‌ها استفاده نمایید. البته دقت کنید لباس‌هایی که می‌خواهید با آب گرم بشویید، نسبت به دمای بالا حساس نباشند.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی با استفاده از سرکه

  • چگونگی رفع بوی بد ماشین لباسشویی با استفاده از سرکه

سرکه یکی از ساده‌ترین موادها برای تمیز کردن و از بین بردن بوی بد است که معمولا در هر خانه‌ای نیز پیدا می‌شود. برای استفاده از این روش کافی است نیم پیمانه سرکه را در داخل محفظه جاپودری ریخته و لباسشویی را بدون هیچ لباسی روشن کنید. برای اثر گذاری مناسب، بهتر است ولوم را روی دور تند تنظیم کرده و از آب گرم استفاده نمایید. سپس اجازه دهید لباسشویی طبق برنامه، عملیات شستشو را انجام دهد. سرکه قدرت بالایی در از بین بردن انواع باکتری و تمیز کردن چربی‌ها دارد و می‌تواند شما را از شر بوی بد خلاص کند.

  • استفاده از جوش شیرین، یک راهکار از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

روش بعدی که برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی وجود دارد، استفاده از جوش شیرین است. برای اینکار کافی است یک پیمانه از جوش شیرین را داخل درام ریخته و دستگاه را روشن نمایید. بعد اجازه دهید لباسشویی بدون هیچ لباسی عملیات شستشو را انجام دهد. پس از تمام شدن سیکل شستشو، بوی بد دستگاه از بین رفته و داخل درام ضد عفونی می‌شود.

  • چگونگی رفع بوی بد ماشین لباسشویی با استفاده از بو گیر

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن بوی بد لباسشویی را از بین ببرید، استفاده از بوگیرها و یا خوشبو کننده‌های مخصوص است. در بازار انواع مختلفی از این بوگیرها وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را خریداری کرده و استفاده نمایید.

جلوگیری از ایجاد بوی بد در لباسشویی

قبل از اینکه بخواهید به دنبال چگونگی از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی باشید، بهتر است موارد پیشگیری مثل تمیز کردن لباسشویی، باز گذاشتن درب دستگاه بعد از شستشو و… را رعایت نمایید. اما اگر به هر دلیلی با این مشکل مواجه شدید، می‌توانید با روش‌های ساده و کم هزینه‌ای که در بالا گفتیم مساله را حل نمایید.


هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.