تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی

تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی {بررسی تمام برندها +انواع لوازم}

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

امروزه زندگی مردم با لوازم خانگی به گونه‌ای گره خورده است که افراد در طول روز چندین بار از آن‌ها استفاده می‌کنند زیرا با کمک آن‌ها می‌توانند برخی از فعالیت‌های روزانه خود را سریع‌تر انجام داده و در وقتشان صرفه‌جویی کنند. اما گاهی استفاده مداوم از لوازم خانگی باعث ایجاد خرابی‌های جبران‌ناپذیری می‌شود که باید از آن‌ها جلوگیری کرد. یکی از راه‌های جلوگیری و کاهش خرابی‌ دستگاه‌ها، خریداری و استفاده از لوازم خانگی اصل است. در حال حاضر افراد زیادی برای کسب سود بیشتر محصولات تقلبی را باکیفیت پایین وارد بازار می‌کنند. اما جای نگرانی نیست! زیرا ما در این مقاله با بیان راه‌های تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی به شما کمک می‌کنیم تا باکیفیت‌ترین محصولات را خریداری کرده و متضرر نشوید.

فهرست مطالب (کلیک کنید)

انواع روش‌های تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، افراد امکاناتی در دسترس دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانند به سرعت و با کمترین تفاوت، محصولات تقلبی تولید کنند که تشخیص آن‌ها از اصل، کار سختی باشد. همین امر باعث شده تولیدکنندگان معتبر به فکر راه‌حل‌هایی باشند تا مشتریان با استفاده از آن‌ها از اصل بودن کالای خود مطمئن شده و به آن‌ها اعتماد کنند. ما در این قسمت از مقاله برخی از این روش‌ها را بیان می‌کنیم تا شما بتوانید به راحتی لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

شماره سریال لوازم خانگی

  • با استفاده از شماره سریال و کد درج شده روی محصول

اصلی‌ترین و آسان‌ترین راه برای تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی، استفاده از شماره سریال و کد درج شده روی محصول است زیرا تنها محصولات اصل از آن برخوردار هستند که برای هر برند و هر محصول منحصربه‌فرد و متفاوت است. حال شاید برایتان سوال باشد که چگونه با یک شماره سریال می‌توان اصل یا تقلبی بودن محصول را تشخیص داد؟ ما در این قسمت به طور کامل به این سوال پاسخ داده‌ایم پس با ما همراه باشید.

برای استفاده از این روش ابتدا باید شماره سریال حک شده بر روی بدنه محصول را بخوانید. سپس آن کد را با همان شرایط و مشخصات و بدون هیچ تغییری به صورت انگلیسی در گوگل جستجو کنید. در این زمان سایت‌های گوناگونی باز می‌شوند که شما باید تنها به سایت اصلی محصول که برای شرکت تولیدکننده آن است، بروید. اکنون نوبت آن است که محصول مورد نظر را با محصول موجود در فروشگاه اینترنتی تطابق داده و از خرید خود مطمئن شوید.

اگر شماره سریال مورد نظر بر روی بدنه محصول حک نشده و بر روی برچسب‌های محصول موجود بود یا زمانی که شماره سریال درج شده در جستجوی اینترنتی یافت نشد، می‌توان مطمئن شد که محصول تقلبی بوده و باید از خرید آن پرهیز کنید.

  • با استفاده از مدل محصول

یکی دیگر از رو‌ش‌های تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی، مدل دستگاه است که برای انجام این کار باید مطابق مراحل زیر پیش بروید تا با مشکلی مواجه نشوید.

برای استفاده از این روش باید از روی بدنه محصول بدون توجه به برچسب‌ها و کاتالوگ‌ها، مدل محصول را بخوانید. نام مدل را با دقت بالا و بدون تغییر وارد سایت اصلی تولیدکننده کنید. اگر به طور کامل مطابقت داشت می‌توانید از اصل بودن کالای مورد نظر مطمئن شوید و بدانید با خرید آن متضرر نمی‌شوید.

اگر مدل محصول بر روی بدنه محصول وجود نداشت یا حتی یک حرف آن با مدل اصلی تفاوت داشت، می‌توان فهمید کالا تقلبی بوده و نباید آن را خریداری کرد.

  • با استفاده از شناسه محصول

یکی از راه‌حل‌هایی که به تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی کمک می‌کند و استفاده از آن برای هر محصول و برندی امکان‌پذیر است، شناسه کالا بوده که تمامی محصولات از آن برخوردارند. شناسه کالا شامل یک کد چندرقمی است که اغلب بر روی بسته‌بندی یا کارتن نوشته شده و نشان‌دهنده گارانتی آن محصول است.

برای استفاده از این روش باید ابتدا وارد سایت جامع گارانتی شوید. سپس کد شناسه کالا را وارد کرده و جستجو را بزنید. اگر کالای مورد نظر اصل باشد و گارانتی و ضمانت آن توسط سامانه جامع گارانتی تایید شده باشد پس از جستجو آن را نشان می‌دهد. در غیر اینصورت یعنی محصول تقلبی بوده و گارانتی ندارد. زیرا تولیدکنندگان معتبر اغلب برای کسب رضایت مشتریان خود خدمات پس از فروشی را برای آن‌ها در نظر می‌گیرد.

  • با استفاده از برند محصول

برند محصول یکی دیگر از راه‌های تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی است. زیرا شرکت‌های معتبری که کالاهایشان را وارد بازار می‌کنند، نام برند خود را به صورت کاملا صحیح بر روی بدنه کالا حک می‌کنند. اما کالاهای تقلبی معمولا نام برندشان به صورت ناقص و یا اشتباه حک شده است.

برای خرید از هر برندی بهتر است ابتدا به سایت اصلی و معتبر آن مراجعه کنید. نحوه نوشتار نام آن را به خاطر بسپارید تا هنگام خرید اگر تفاوتی داشت آن را تشخیص داده و متوجه شوید کالای مورد نظر تقلبی بوده و با خرید آن ضرر می‌کنید.

تشخیص اصل بودن انواع لوازم خانگی

در حال حاضر شرکت‌های زیادی مشغول به تولید انواع لوازم خانگی هستند تا بتوانند نیاز مشتریان خود را رفع کنند. در میان تمامی محصولات تولید شده تنها یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و کولر گازی است که پرکاربرد بوده و تقریبا در هر خانه‌ای یافت می‌شود. به همین خاطر هنگام خرید آن‌ها باید بسیار دقت داشت زیرا اینگونه می‌توانید کالای اصلی را باکیفیت بالا تهیه کنید تا هنگام استفاده مداوم از آن آسیبی به قطعاتش وارد نشود.

بخوانیم: تفاوت ماشین لباسشویی با تسمه و بدون تسمه

تشخیص اصل بودن یخچال فریزر

  • تشخیص اصل بودن یخچال فریزر

اولین و ضروری‌ترین لوازم خانگی در هر آشپزخانه‌ای یخچال فریزر است زیرا باعث می‌شود موادغذایی که به طور مستقیم با سلامت بدن انسان ارتباط دارد، برای مدت زمان بیشتری سالم باقی بمانند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این بخش از مقاله تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی در سایت هوم کارا را به بررسی اصل بودن یخچال فریزر اختصاص دهیم.

  1. برای تشخیص اصل بودن یخچال فریزر نباید به وجود لیبل‌ها و برچسب‌ها و حتی حک شدن نام برند سازنده اکتفا کرد زیرا در سال‌های اخیر در آن‌ها نیز تقلب شده است.
  2. برای اطمینان خاطر از اصل بودن یخچال فریزر خریداری شده علاوه بر نکاتی که در بخش قبلی مقاله گفته شد، باید توجه ویژه‌ای به ظاهر دستگاه نیز داشت و آن را با محصول اورجینال آن برند مقایسه کرد. برای جستجوی ظاهری باید به قسمت‌های مختلف یخچال مانند جنس، تعداد، امدازه عمق، اندازه طول، اندازه عرض طبقات توجه کرد.

بخوانیم: بهترین یخچال از نظر تعمیرکاران چه ویژگی هایی دارد؟

تشخیص اصل بودن ماشین لباسشویی

  • تشخیص اصل بودن ماشین لباسشویی

دومین لوازم خانگی مورد نیاز در هر آشپزخانه ماشین لباسشویی بوده که ممکن است در طول روز چندین بار مورد استفاده قرار گیرد. به همین خاطر بسیار اهمیت دارد که کالای خریداری شده اصل باشد زیرا در این صورت قطعات آن کیفیت بالایی داشته و به مرور زمان آسیب کمتری به آن‌ها وارد می‌شود.

  1. برای خرید ماشین لباسشویی اورجینال باید ابتدا ظاهر کالای مورد نظر را با ظاهر نمونه‌های اصلی که در سایت معتبر شرکت سازنده قرار دارد، مقایسه کرد.
  2. پس از آن باید به برنامه‌های شستشو ماشین لباسشویی دقت کرد یعنی باید دکمه‌ها و امکانات آن را چک کرد زیرا هر کدام از آن‌ها دارای یک سیستم پیچیده هستند که در کمتر کالاهای تقلبی دیده می‌شود.

بخوانیم: اندازه و ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی

تشخیص اصل بودن ماشین ظرفشویی

  • تشخیص اصل بودن ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی دیگر از لوازم خانگی است که تشخیص اصل بودن آن از تقلبی بسیار اهمیت دارد. زیرا اگر اورجینال نباشد نه تنها خود دستگاه دچار خرابی‌های زیادی می‌شود بلکه به ظروف نیز آسیب وارد می‌کند. بنابراین باید با راه‌های تشخیص ماشین ظرفشویی اصل از تقلبی که در این قسمت از مقاله تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی بیان شده آشنا شوید و به آن‌ها دقت کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

  1. در حال حاضر افراد سودجو برای کسب سود بیشتر سعی دارند تفاوت‌های میان اجناس تقلبی خود و کالاهای اورجینال را کاهش دهند. به همین خاطر برچسب‌هایی مشابه اصل را روی دستگاه می‌چسبانند. بنابراین نباید به آن‌ها اکتفا کرد و باید راه‌های دیگری را برای تشخیص اصل بودن ماشین ظرفشویی در نظر گرفت.
  2. در ماشین‌های‌ظرفشویی اورجینال به هیچ عنوان پرچم کشور سازنده به صورت برچسب بر روی بدنه کالا قرار نمی‌گیرد. در حالی که در محصولات تقلبی برچسبی از پرچم آن کشور می‌زنند تا طبیعی‌تر به نظر برسد.

بخوانیم: ابعاد استاندارد انواع ماشین ظرفشویی

تشخیص اصل بودن کولر گازی

  • تشخیص اصل بودن کولر گازی

از دیگر لوازم خانگی که باید در اورجینال بودن آن دقت کرد، کولر گازی است. زیرا این کالا به دلیل آن که تنها ۳ ماه در سال استفاده می‌شود بسیار مورد توجه کلاهبرداران است. به همین خاطر باید به اصل بودن آن توجه داشت تا میزان خرابی‌ها کاهش یابد.

  1. برای تشخیص اصل بودن یا نبودن کولرهای گازی علاوه بر آن که باید نام آن را در سایت چک کرد، باید فونتی که مارکی که بر روی بدنه محصول قرار دارد را با لوگو اصلی برند مقایسه کرد تا تفاوتی میان آنها نباشد. زیرا در اینصورت می‌توان به اصل بودن کالا مطمئن بود.
  2. بسته‌بندی کولرهای گازی از دیگر نکاتی هستند که برای تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی باید به آن‌ها توجه کرد. زیرا کالاهای اصل در کارتن‌های شرکت سازنده یا مونتاژکننده قرار دارند اما محصول‌های تقلبی بسته‌بندی شیک و زیبایی دارند.
  3. کولرهای گازی دارای دو مدل درج شده در داخل و خارج دستگاه هستند که با جستجوی هر کدام در اینترنت باید نام مدل دیگر نیز آورده شود؛ در غیر اینصورت باید متوجه تقلبی بودن کالا شد.
  4. هنگام خرید کولرهای گازی باید دقت کرد که مدل معمولی را به جای نمونه‌های اینورتور به شما ندهند زیرا قیمت‌هایشان متفاوت بوده و شما متضرر می‌شوید. برای تشخیص مدل‌های کولرهای گازی باید به برچسب‌هایی که بر روی آن‌ها برای مدل اینورتور کولرگازی ۴۱۰a و مدل‌های معمولی R22 نشان داده شده، دقت کرد.

بخوانیم: راهنمای خرید کولر گازی ۲۰۲۳ {پیش از خرید حتما بدانید!)

تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی در برندهای خارجی

تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی در برندهای خارجی

تاکنون دانستید که چگونه می‌توان اصل یا تقلبی بودن هر محصول خارجی و داخلی را تشخیص دهید. حال در این قسمت از مقاله قصد داریم راه‌های بررسی برندهای درجه یک دنیا که به دلیل کیفیت بالایی که دارند از متقاضیان زیادی برخوردارند را بیان کنیم تا از هدر رفتن سرمایه خزیداران این برندها جلوگیری کنیم.

بخوانیم: موتور یخچال مابه ساخت کجاست؟ | تشخیص اصل از تقلبی

تشخیص اصل بودن انواع لوازم خانگی سامسونگ

یکی از برندهای محبوب در دنیا که محصولات آن در ایران نیز به وفور یافت می‌شود، سامسونگ است. این برند به دلیل کیفیتی که دارد هزینه نسبتا زیادی را برای محصولاتش در نظر گرفته است. همین امر باعث شده سودجویان برای کسب سود بیشتر، محصولات بی‌کیفیتی را با نام این برند وارد بازار کنند که موجب ضرر خریداران می‌شود. بنابراین بسیار اهمیت دارد که نحوه تشخیص اصل از تقلبی لوازم خانگی سامسونگ را که ما در این قسمت بیان کرده‌ایم، بدانید.

تشخیص اصل بودن یخچال سامسونگ

  • تشخیص اصل بودن یخچال سامسونگ

یخچال به دلیل آن که کاربرد زیادی دارد، افراد سعی می‌کنند از بهترین برندها مانند سامسونگ آن را خریداری کنند تا کمتر دچار خرابی شوند. از این رو کلاهبرداران نیز تولیدات زیادی از این محصول انجام می‌دهند. ما در این بخش از مقاله با بیان یک سری نکات شما را در تشخیص اصل بودن یخچال سامسونگی که قصد خریداری آن را دارید، کمک می‌کنیم.

  1. در مرحله اول باید نام مدل یخچال را بدون هیچ تغییری در سایت معتبر سامسونگ سرچ کنید زیرا این برند پرفروش در دنیا برای کسب رضایت مشتری، راه‌هایی را برای ارتباط با آن‌ها در سراسر دنیا فراهم کرده تا بتوانند با راهنمایی‌هایی که می‌کنند از متضرر شدن مشتریان خود جلوگیری کنند. یکی از همین راه‌های ارتباطی سایتی است که در آن مدل تمامی یخچال‌های تولید شده با امکاناتشان بیان شده تا مشتری هنگام خرید بتواند محصول اصل را شناسایی و آن را خریداری کند و بتواند از خدمات پس از فروش شرکت نیز بهره‌مند شود.
  2. یکی دیگر از راه‌های تشخیص اصل بودن یخچال سامسونگ دیدن نام کشورهایی غیر از کره و تایوان بر روی آن است. زیرا تنها در این دو کشور است که یخچال‌های سامسونگ مونتاژ شده و به سایر کشورها می‌رود.

تشخیص اصل بودن ماشین لباسشویی سامسونگ

  • تشخیص اصل بودن ماشین لباسشویی سامسونگ

از دیگر محصولات پرفروش سامسونگ که به دلیل امکاناتی که دارد و همچنین پرطرفدار بودن آن، می‌توان به ماشین لباسشویی samsung اشاره کرد. اصل بودن این دستگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا این محصول چندین بار در روز مورد استفاده قرار می‌گیرد که اگر اصل نباشد ممکن است پس از مدت زمانی کوتاه دچار خرابی شده و هزینه زیادی را برای تعمیر آن باید پرداخت. بنابراین ما در این بخش از مقاله به تشخیص اصل بودن ماشین لباسشویی سامسونگ پرداخته‌ایم.

  1. در ابتدا لوگو و فونت آن را با لوگو اصلی سامسونگ مقایسه کنید. زیرا به دلیل دقت پایین مشتریان به این لیبل، سودجویان نیز توجه‌ای به آن ندارند.
  2. پس از آن ظاهر مدل اصلی را با ظاهر دستگاهی که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید.
  3. برای اطمینان خاطر می‌توانید از شماره سریال و نام مدل که بر روی بدنه ماشین لباسشویی حک شده نیز استفاده کنید و با سرچ آن در سایت اصلی سامسونگ متوجه اصل یا تقلبی بودن آن شوید.
  • راهنمای تشخیص سریال ماشین لباسشویی سامسونگ

شماره سریال ماشین‌لباسشویی‌های سامسونگ دارای ۱۵ حرف است که هر کدام از آن‌ها معنای ویژه‌ای دارند.

۴ حروف اول این سریال که همیشه با عبارت 0FF9 شروع می‌شود، نشان می‌دهد که این دستگاه، ماشین لباسشویی است.

حرف پنجم تکنولوژی دستگاه را بیان می‌کند به عنوان مثال عدد ۵ نشان‌ می‌دهد این ماشین‌لباسشویی، خشک‌کن نیز دارد.

حرف ششم نام کشوری که ماشین لباسشویی در آن مونتاژ شده را بیان می‌کند.

A  برای کشور چین

B برای مکزیک

D برای تایلند

E  برای لهستان

۴ برای کره جنوبی

 Lبرای روسیه

W  برای چین

حرف هفتم بیان می‌کند که محصول تولید شده در کدام خط مونتاژ شده است.

حرف هشتم سالی که محصول در آن سال تولید شده را بیان می‌کند.

R برای سال ۲۰۰۱

 T برای ۲۰۰۲

 W برای ۲۰۰۳

 X برای ۲۰۰۴

Y برای ۲۰۰۵

A, L  برای ۲۰۰۶

P  برای ۲۰۰۷

Q  برای ۲۰۰۸

S  برای ۲۰۰۹

Z  برای ۲۰۱۰

B  برای ۲۰۱۱

C  برای ۲۰۱۲

D  برای ۲۰۱۳

E  برای ۲۰۱۴

G  برای ۲۰۱۵

H  برای ۲۰۱۶

J  برای ۲۰۱۷

K  برای ۲۰۱۸

حرف نهم ماه تولید آن را به میلادی نشان می‌دهد.

حروف دهم، یازدهم و دوازدهم نیز به سه ماه پایانی سال اشاره می‌کند.

و در آخر حروف پایانی که شماره سریال آن دستگاه را مشخص می‌کند، کد منحصربه‌فرد هر محصول است.

  • راهنمای تشخیص مدل ماشین لباسشویی سامسونگ

علاوه بر سریال، هر ماشین لباسشویی دارای یک مدل است که بر روی بدنه دستگاه حک شده که ما در این قسمت نحوه تشحیص آن را بیان می‌کنیم.

نام مدل ماشین لباسشویی‌های سامسونگ با حرف W شروع می‌شود که بیان می‌کند دستگاه تولید شده ماشین لباسشویی است زیرا از اول کلمه Washing Machine استفاده شده است.

حرف دوم آن نوع دستگاه را نشان می‌دهد؛ که اگر W باشد یعنی درب از جلو است و اگر D باشد یعنی دارای قابلیت خشک‌کن است.

حرف سوم و چهارم حداکثر بار ماشین لباسشویی را نشان می‌دهد. به طور مثال عدد ۶۰ یعنی حداکثر ظرفیت دستگاه ۶ کیلوگرم است.

حرف پنجم سال تولید محصول را بیان می‌کند.

F  برای سال ۲۰۱۳

H  برای ۲۰۱۴

J  برای ۲۰۱۵

K  برای ۲۰۱۶

M  برای ۲۰۱۷

N  برای ۲۰۱۸

حرف ششم به سری دستگاه اشاره می‌کند.

حرف هفتم سرعت چرخش موتور دستگاه را بیان می‌کند.

۸ یعنی ۸۰۰ دور

۰ یعنی ۱۰۰۰ دور

۲ یعنی ۱۲۰۰ دور

۴ یعنی ۱۴۰۰ دور

۶ یعنی ۱۶۰۰ دور

حرف هشتم نشان‌دهنده حالت دستگاه است که برای حالت باریک از E و برای حالت استاندارد از K و L استفاده می‌شود.

حرف نهم مدل کنترل برقی ماشین لباسشویی را نشان می‌دهد.

حروف دهم و یازدهم طرح و رنگ محصول را بیان می‌کند.

حروف آخر و حرف دوازدهم و سیزدهم که بعد از / بیان می‌شود، نام کشوری که دستگاه در آن مونتاژ شده را نشان می‌دهد.

EU  انگلستان

 EFفرانسه

EC  اسپانیا

 EO لهستان

 EP  پرتقال

 ET  ایتالیا

 EG آلمان

 SA استرالیا و نیوزلند

 SH هنگ‌هنگ

 SP سنگاپور

ZA آفریقای‌جنوبی

 US ایالات‌متحده

 A1-A5  کانادا

 AX  مکزیک

 AZ  برزیل

 AH ترکیه

 LP  روسیه

 LE اسلوونی

بخوانیم: تعویض یا تعمیر لباسشویی؛ تصمیم درست چیست؟

تشخیص اصل بودن ماشین ظرفشویی سامسونگ

  • تشخیص اصل بودن ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی سامسونگ یکی دیگر از محصولاتی است که طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. به همین خاطر نحوه تشخیص اصل از تقلبی بودن آن بسیار اهمیت دارد؛ که ما در این قسمت به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم.

  1. در قدم اول باید دقت کنید که نام ایران بر روی آن درج نشده باشد. زیرا این محصول در ایران مونتاژ نمی‌شود و اگر نام آن بر روی بسته‌بندی دستگاه بود یعنی آن تقلبی است.
  2. دفترچه راهنمای اصلی این مدل را پیدا کرده و امکانات و برنامه‌های آن را با مدلی که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید. زیرا اگر تنها یک برنامه نیز جابه‌جا باشد، دلیلی برای تقلبی بودن آن دستگاه است.
  3. شماره سریال روی دستگاه را پیدا کرده و ببینید که روی بدنه آن حک شده باشد زیرا در اجناس تقلبی تنها با یک برچسب آن را چسبانده‌اند.

تشخیص اصل بودن انواع لوازم حانگی بوش

یکی دیگر از معتبرترین برندهای دنیا که طرفداران زیادی دارند، برند بوش آلمان است. بوش همواره سعی داشته فناوری‌های به کار رفته در محصولات خود را با کیفیت بالایی تولید و در اختیار مشتریان خود قرار دهد. همین امر باعث شده روز به روز به تعداد مشتریان این کارخانه اضافه شود که این سودجویان را به این فکر می‌اندازد که با تولید محصولاتی مشابه این شرکت اما با کیفیت بسیار پایین بخشی از سود این کارخانه را نصیب خود کنند. اما ما در این مقاله قصد داریم با بیان راه‌های تشخیص اصل از تقلبی بودن محصولات بوش از این کار جلوگیری کرده و مانع ضرر شما شویم.

تشخیص اصل بودن یخچال بوش

  • تشخیص اصل بودن یخچال بوش

یخچال بوش از آن دسته از محصولاتی به حساب می‌آید که خواهان زیادی دارد و مردم از سراسر جهان به دنبال خرید اصل آن هستند. به همین خاطر ما پیش از هر چیزی به نحوه تشخیص اصل بودن یخچال این برند پرداخته‌ایم.

  1. پیش از هر کاری ابتدا ببینید نام مدل محصول بر روی بدنه آن حک شده باشد. زیرا در غیر اینصورت محصول تقلبی است.
  2. اگر مطمئن شدید که حک شده حال باید نام مدل را بدون هیچگونه تغییری در سایت معتبر بوش سرچ کنید. زیرا با این کار هم می‌توانید متوجه شوید که آیا شرکت بوش این مدل از یخچال را تولید کرده است یا خیر و همچنین می‌توانید مشخصات ظاهری و امکانات آن را با دستگاه مورد نظر مقایسه کنید تا اگر متفاوت بودند آن را خریداری نکنید.
  3. یکی دیگر از راه‌های تشخیص اصل بودن یخچال‌ها بوش، دو کد شناسایی به نام‌های FD و E-Nr است که بر روی بدنه یخچال وجود دارد. با سرچ هر کدام از آن‌ها در سایت اصلی بوش می‌توان به نمونه اورجینال آن رسید.

تشخیص اصل بودن ماشین لباسشویی بوش

  • تشخیص اصل بودن ماشین لباسشویی بوش

ماشین ‌لباسشویی بوش نیز یکی از دیگر از محصولات پرطرفدار این شرکت است که سودجویان توجه ویژه‌ای به آن دارند و به همین خاطر باید به طور کامل با نحوه تشخیص اصل بودن آن آشنا باشید. پس این قسمت از مقاله تشخیص لوازم حانگی اصل از تقلبی را از دست ندهید.

  1. شماره سریالی که بر روی محصول است را در اینترنت جستجو نمایید. دقت داشته باشید که این شماره را از روی بدنه محصول یا پشت ماشین بردارید و اینگونه از اصل بودن آن مطمئن خواهید شد.
  2. از طرفی با تطبیق دادن عکسی که در گوگل آمده و دستگاه خودتان از اصل بودن آن اطمینان حاصل نمایید. البته ناگفته نماند که باید بسیار حواس جمع عمل کنید که گاهی اوقات تفاوت های بسیار ریزی در ظاهر آنها وجود دارد که به تشخیص اصل و فرع بودن کمک می‌کند.

بخوانیم: لباسشویی بوش ساخت کجاست، لباسشویی بوش در کجا مونتاژ می شود؟

نحوه بررسی کد E-Nr ماشین لباسشویی بوش

در این قسمت از مقاله نکاتی را برای شناسایی هرچه بهتر کد E-Nr درج شده روی ماشین لباسشویی بوش را بیان می‌کنیم. زیرا با استفاده از این نکات می‌توانید بهتر ماشین لباسشویی بوش اصل را از تقلبی تشخیص دهید

 کد E-Nr با حرف W آغاز می‌شود که نشان‌دهنده ماشین لباسشویی است زیرا اول کلمه Washing Machine  است.

حرف دوم این کد نوع کارکرد دستگاه را بیان می‌کند. اگر با حرف A نشان داده شده که به معنای این است که این ماشین لباسشویی درب از جلو بوده و عمق آن ۶۰ سانتی‌متر است. اگر با حرف L است که به معنای این بوده که دستگاه مورد نظر درب از جلو بوده و عمق آن ۴۵ سانتی‌متر است. گاهی نیز با حرف i نشان داده می‌شود که بیان‌کننده مدل  built-in است و همچنین گاهی با حرف O نیز نشان داده می‌شود که بیان‌کننده مدل ماشین لباسشویی درب از بالا است.

حرف سوم این کد به نوع سری این دستگاه اشاره می‌کند؛ که ممکن است با حروف Y، V، S، W، Q، T، G, H, E, K, N  به نمایش گذاشته شود.

حرف بعدی که معمولا با حرف H نشان داده می‌شود به هوشمند بودن دستگاه اشاره دارد.

 در قسمت‌های بعدی این کد اعدادی وجود دارد که هر کدام به ترتیب به سرعت چرخش موتور، نوع کنترل و رنگ بدنه اشاره می‌کنند.

دو حرف آخر نیز نام کشوری که این محصول به سفارش آن‌ها توسط کارخانه تولید شده است.

بخوانیم: راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش +جدیدترین مدل

تشخیص اصل بودن ماشین ظرفشویی بوش

  • تشخیص اصل بودن ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی بوش یکی دیگر از کاربردی‌ترین محصولات این شرکت است به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم در این قسمت از مقاله راه‌های تشخیص اصل از تقلبی آن را بیان کنیم.

  1. در ماشین‌های ظرفشویی بوش باید در مرحله اول نام مدل دستگاه را از روی بدنه آن پیدا کرده و در اینترنت سرچ کرد تا بتوان ظاهر و مشخصات نسخه اصلی آن را با محصول مورد نظر مقایسه کرد.
  2. شرکت بوش در ظاهر محصولات خود از فناوری‌هایی مانند صفحه نمایش دکمه‌ها استفاده کرده و ظرافت ویژه‌ای در ظاهر آن نیز به خرج داده که هیچ محصول تقلبی آن ظرافت را ندارد. به همین خاطر می‌توان به راحتی اصل آن را از تقلبی تشخیص داد.

بخوانیم: تشخیص ظرفشویی بوش اصل از نمونه های تقلبی

تشخیص اصل بودن قطعات بوش

یکی از معضلات بزرگی که مشتریان لوازم خانگی بوش با آن روبرو هستند، خرابی دستگاه‌ها است. زیرا نگران آن هستند که تعمیرکاران از قطعات فیک و متفرقه در هنگام تعمیرات این لوازم خانگی استفاده کنند. بنابراین باید علاوه بر تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی بوش باید فکری هم به حال این قطعات بی‌کیفیت نمود. برای این کار روش‌هایی وجود دارد که ما در این قسمت به تعدادی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

یکی از راه‌های تشخیص اصل بودن قطعات بوش فناوری هولوگرام‌های مدرن است که بر روی قطعات اورجینال بوش وجود دارد. بنابراین می‌توان به راحتی اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص داد. زیرا کپی کردن این هولوگرام با همان کیفیت اصلی امکان‌پذیر نیست.

بر روی این هولوگرام یک کد ۱۸ رقمی وجود دارد که برای هر محصول و قطعه‌ای منحصربه‌فرد است.

 ۶ حرف آخر این کد نیز زمانی که در نور غیرمستقیم قرار می‌گیرند به صورت سایه‌های سیاه و نقره‌ای قابل مشاهده هستند. در صورتی که زمانی که در زیر نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرند می‌توان رنگ‌های گرادیانت شده و رنگین‌کمانی آن را به وضوح دید.

اگر از طریق نور نتوانستید اصل بودن هولوگرام را تشخیص دهید می‌توان کدی که بر روی آن حک شده را در سایت معتبر بوش وارد نموده و آن را پیگیری کنید. زیرا تمامی قطعات تولید شده در این سایت ثبت شده‌اند.

تشخیص اصل بودن لوازم خانگی ال جی

تشخیص اصل بودن لوازم خانگی ال جی

برند کره‌ای ال جی یکی دیگر از تولیدکنندگان معتبر لوازم خانگی است که اعتبار زیادی میان مردم دنیا دارد و افراد زیادی سالانه محصولات آن را خریداری کرده و از امکانات و کیفیت بالای آن استفاده می‌کنند. اما باید دقت داشت که هنگام خرید باید به اصل بودن آن نیز دقت کرد زیرا تنها در اینصورت است که می‌توان از مزایای محصولات این شرکت بهره‌مند شد.

بخوانیم: لوازم خانگی ال جی ساخت کجاست؟

  • تشخیص اصل بودن یخچال ال جی

از معروف‌ترین محصولات شرکت ال‌ جی می‌توان به یخچال‌های آن اشاره کرد که به دلیل کاربرد زیادی که در خانه‌ها دارند با کیفیت بالایی تولید شده‌اند. ما در این قسمت از مقاله تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی راه‌های تشخیص اصل بودن یخچال ال جی را بیان می‌کنیم.

  1. در ابتدا باید نام مدل مورد نظر را در سایت Support LG سرچ کنید تا نسخه اصلی آن نمایان شود و بتوانید مشخصات ظاهری آن را با دستگاه مورد نظر مقایسه کنید. به این نکته نیز توجه کنید که نباید تنها به بدنه یخچال اکتفا کرد بلکه در زمان مناسب به طور کامل داخل و طبقات یخچال را با نمونه اصلی مقایسه کنید زیرا یک تفاوت کوچک نیز می‌تواند نشان‌دهنده تقلبی بودن آن باشد.
  2. به امکانات یخچال‌های ال‌جی نیز توجه کنید زیرا برخی از آیتم‌های آن به دلیل هزینه‌بر بودن در نسخه تقلبی وجود ندارند.

بخوانیم: بررسی کیفیت یخچال جی پلاس

  • راهنمای تشخیص کد یخچال‌های الجی

همانطور که گفتیم یکی از راه‌های تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی کدی است که بر روی بدنه محصولات حک شده است. به همین خاطر تشخیص صحیح آن بسیار اهمیت دارد. ما در این بخش از مقاله نکاتی که برای تشخیص کد مورد نظر بیان کرده‌ایم پس با ما همراه باشید.

این کد با حرف G شروع شده است که نشان‌دهنده یخچال بودن محصول است.

حرف دوم نشان‌دهنده کشوری بوده که محصول به سفارش آن‌ها تولید شده است.

B  برای اروپا

R برای کره

N  برای اندونزی

A  برای روسیه

C و S برای چین

حرف سوم بیان‌کننده مدل یخچال است. اگر B باشد به پایین بودن فریزر یا ساید بودن آن اشاره دارد و F  به مدل فریزر پایین با دستگاه آب ریز اشاره دارد. . X, L, J, Mحروف دیگری هستند که نشان از یخچال فریزرهای سبک آمریکایی و Door In Door دارد.

قسمت چهارم و پنجم یا ششم یک عدد دو رقمی یا سه رقمی درج شده که مدل یخچال را مشخص می‌کند.

دو حرف بعدی این کد یعنی حروف هفتم و هشتم، رنگ درب یخچال را نشان می‌دهند.

سه حرف آخر نیز جزئیات طراحی یخچال را مشخص می‌نمایند.

بخوانیم: موتور یخچال ال جی ساخت کجاست؟

تشخیص اصل بودن ماشین لباسشویی ال جی

  • تشخیص اصل بودن ماشین لباسشویی ال جی

ماشین ‌لباسشویی ال جی به دلیل امکاناتی که دارد بسیار مورد توجه مردم جهان قرار گرفته است. به همین خاطر سودجویان و کلاهبرداران نیز روی آن تمرکز کرده‌اند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که خریداران با نحوه تشخیص اصل از تقلبی ماشین‌لباسشویی‌های ا‌لجی که در این قسمت نیز بیان شده است، آشنا باشند.

  1. یکی از راه‌های تشخیص اصل بودن ماشین لباسشویی ال‌جی، بسته‌بندی آن است.
  2. یکی دیگر از روش‌ها برای تشخیص اصل بودن محصول خریداری شده سرچ مدل و شماره سریال حک شده بر روی بدنه محصول در سایت معتبر ال‌جی است. زیرا نشان می‌دهد که آیا این محصول توسط شرکت ال‌جی تولید شده است یا خیر.

بخوانیم: تشخیص ماشین لباسشویی الجی اصل از نمونه های تقلبی

تشخیص اصل بودن ماشین ظرفشویی ال جی

  • تشخیص اصل بودن ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی ال جی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت به حساب می‌آید. بنابراین بسیار اهمیت دارد که همگان با نحوه تشخیص اصل آن از تقلبی‌اش آشنا باشند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم این قسمت از مقاله را به معرفی روش‌های تشخیص نسخه اصل ماشین ظرفشویی ال‌جی از نمونه تقلبی آن اختصاص دهیم.

  1. زمانی که شما مدل و شماره سریال دستگاه را به صورت حک شده بر روی بدنه محصول پیدا کردید باید آن را در سایت اصلی کمپانی جستجو کنید. زیرا اگر این محصول در سایت ال‌جی موجود باشد و تصاویر اصلی با محصول مورد نظر تطابق داشته باشد می‌توان مطمئن شد که این دستگاه اصل بوده و توسط شرکت ال‌جی تولید شده است.

چند نکته مهم برای تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی

در کل برای خرید لوازم خانگی باید به نکاتی توجه کرد تا دیگر نگرانی از بابت اصل بودن یا نبودن کالای مورد نظر نداشته باشید.

  1. از فروشگاه‌های معتبر که دارای کسب جواز هستند و اعتبار دارند، خرید کنید.
  2. تمامی محصولات و لوازم خانگی قیمت مشخصی دارند. اگر قیمت فاحشی دیدید می‌توانید به تقلبی بودن آن شک کنید و از آنجا خرید نکنید.
  3. هرگز نباید محصولی که فاقد گارانتی است را خریداری کنید. زیرا اغلب کالاهای تقلبی گارانتی و خدمات پس از فروش ندارند.
  4. لوگوی برندهای مختلف را به خطر بسپارید تا اگر قصد خرید از هر کدام از آن‌ها را داشتید بتوانید تشخیص دهید که اصل یا تقلبی است.

بخوانیم: راهنمای خرید یخچال و فریزر و ساید بای ساید دوو

جمع‌بندی تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی

با خواندن این مقاله از سایت هوم کارا دانستید که چگونه می‌توان اکنون که روز به روز تعداد اجناس تقلبی در بازار افزایش می‌یابد، لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص دهید و از خرید کالای تقلبی جلوگیری کنید تا متضرر نشوید و رضایت کاملی از خرید خود داشته باشید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.