تفاوت ماشین لباسشویی با تسمه و بدون تسمه

تفاوت ماشین لباسشویی با تسمه و بدون تسمه

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

لباسشویی‌ها نیز مانند بسیاری از وسایل برقی دیگر انواع مختلفی داشته که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. یکی از این ویژگی‌های مهم، داشتن و یا نداشتن تسمه است. همین موضوع سبب می‌شود تا بسیاری از خریداران با سوالات مختلفی همچون آیا لباسشویی با تسمه خوب است و یا لباسشویی بدون تسمه؟ تفاوت بین لباسشویی با تسمه و بدون تسمه در چیست؟ کدام یک بر دیگری برتری دارد؟ و… مواجه شوند. بنابراین اگر شما هم با چنین سوالاتی روبه‌رو هستید در ادامه همراه ما باشید تا شما را با تفاوت لباسشویی با تسمه و بدون تسمه آشنا کنیم.

لباسشویی با تسمه و بدون تسمه

تفاوت لباسشویی با تسمه و بدون تسمه در چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به تفاوت لباسشویی با تسمه و بدون تسمه بپردازیم، بهتر است ابتدا با عملکرد هر کدام از آن‌ها آشنا شوید.

نحوه کارکرد لباسشویی بدون تسمه

لباسشویی‌های بدون تسمه که بسیاری از افراد آن را با نام لباسشویی گیربکسی و یا دایرکت درایو می‌شناسند، طوری طراحی شدند که بدون نیاز به تسمه و به صورت مستقیم دیگ لباسشویی را به چرخش در می‌آورند. از آنجایی که در این مدل، سیم پیچی‌های مسی با آهن ربا تماسی ندارند، اصطکاکی به وجود نمی‌آید. همچنین ارتباط نداشتن سیم پیچ با آهن ربا باعث کاهش صدای لباسشویی می‌شود.

بهتر است بدانید که در طراحی این لباسشویی هیچگونه گیربکسی به کار نرفته است و در عرف به آن گیربکسی می‌گویند. از این رو یک تفاوت لباسشویی با تسمه و بدون تسمه در این است که لباسشویی بدون تسمه به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های جدید، از نوع تسمه دار قدرتمند بوده و از مزیت‌های زیادی برخوردار است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  1. کاهش لرزش لباسشویی
  2. تولید صدای کمتر
  3. دقت بالا در شستشوی لباس‌ها
  4. افزایش ظرفیت دیگ لباسشویی
  5. عمر مفید بالا
  6. بالا رفتن راندمان موتور به دلیل اتصال مستقیم موتور به دیگ
  7. کاهش مصرف برق؛ چرا که قدرت کمتری برای چرخاندن دیگ نیاز دارد.
  8. احتمال خرابی در این مدل بسیار کمتر است.

معایب لباسشویی بدون تسمه

معایب لباسشویی بدون تسمه

لازم به ذکر است لباسشویی بدون تسمه با اینکه دارای مزایای زیادی است ولی در عوض گران‌تر بوده و هزینه تعمیر آن بسیار بالاتر از مدل تسمه دار خواهد بود. علت بالا بودن هزینه تعمیر هم به خاطر پیچیدگی تجهیزات آن است. به همین خاطر در هنگام بروز مشکل برای لباسشویی گیربکسی باید از یک متخصص و فرد حرفه‌ای بخواهید آن را تعمیر کند. اما در لباسشویی با تسمه، یک فرد نیمه حرفه‌ای هم می‌تواند مشکل به وجود آمده را برطرف کند.

نحوه کارکرد لباسشویی با تسمه

نحوه کارکرد لباسشویی با تسمه و معایب آن

در این نوع لباسشویی برای چرخاندن دیگ از یک تسمه استفاده شده که نسبت به مدل گیربکسی دارای مزیت‌های خاصی است. از جمله این مزایا می‌توان به داشتن قیمت به صرفه و پایین بودن هزینه تعمیر و نگهداری آن اشاره کرد. اما در مقابل این مزایا، معایب زیادی نیز دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  1. داشتن صدای بیشتر
  2. بالا بودن مصرف برق
  3. پایین بودن قدرت موتور که در نتیجه باعث کاهش راندمان لباسشویی می‌شود.
  4. لرزش زیاد دستگاه نسبت به مدل گیربکسی
  5. به دلیل استفاده از تسمه، ممکن است هر چند وقت یکبار تسمه پاره شود.
  6. طول عمر کمتر
  7. شستشوی کند و دیر خشک کردن لباس‌ها

 لباسشویی بدون تسمه

لباسشویی با تسمه خوبه یا بدون تسمه؟

همانطور که مشاهده کردید هر کدام از لباسشویی‌های تسمه دار و بدون تسمه دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. به دلیل اینکه در لباسشویی‌های بدون تسمه اینورتر از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده کردند، مزایای بیشتری نسبت به مدل با تسمه داشته و لباس‌های شما را به بهترین نحو ممکن تمیز می‌کند. در عوض به دلیل بالا بودن قیمت این مدل، ممکن است برخی از افراد به سراغ مدل تسمه دار بروند. در نهایت این شما هستند که باید با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام مدل برای شما مناسب‌تر است.

بهترین لباسشویی گیربکسی

بهترین لباسشویی گیربکسی

لباسشویی‌ها با توجه به کارکردهای مختلفی که دارند، در مدل‌های متفاوتی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. هر فرد با توجه به انتظاراتی که از لباسشویی دارد باید مدل مورد نظر را خریداری نماید. لباسشویی‌های گیربکسی دارای حسگرهای پیشرفته‌ای بوده و کیفیت شستشوی بالایی دارند. این موارد باعث می‌شود این نوع از لباسشویی‌ها جزو بهترین انتخاب‌ها به شمار بروند.

دستگاه‌های ساخت دو شرکت ال جی و سامسونگ از بهترین لباسشویی‌های موجود در بازار جهانی به شمار می‌روند. این دو شرکت همواره دستگاه‌های پیشرفته و با امکانات فراوان را عرضه می‌کنند. همین مساله سبب شده تا بسیاری از مشتریان به دنبال خرید لباسشویی‌های این دو برند باشند. اما بهتر است بدانید دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت‌های ایرانی نظیر پاکشوما و اسنوا نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند و لباسشویی‌های گیربکسی خوبی تاکنون تولید کردند.

ماشین لباسشویی دایرکت درایو

آیا خرید ماشین لباسشویی دایرکت درایو (گیربکسی) به صرفه است؟

با توجه به مطالبی که در بالا گفتیم متوجه می‌شویم که خرید لباسشویی گیربکسی بسیار به صرفه‌تر از مدل تسمه دار است. چرا که این مدل دارای بازدهی بسیار بالایی بوده و از لحاظ سرعت و عملکرد در رتبه خوبی قرار دارد. درست است که پول زیادی بابت خرید لباسشویی گیربکسی باید بپردازید ولی در عوض امکانات و قابلیت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد.

از طرفی، برخی از افراد نگران بالا بودن هزینه تعمیر لباسشویی‌های گیربکسی هستند و به همین خاطر به سراغ مدل تسمه دار می‌روند. اما بهتر است بدانید مدل دایرکت درایو به خاطر بهینه بودن آن، خیلی کمتر دچار خرابی می‌شود و اگر شرایط نگهداری از لباسشویی را به خوبی رعایت کنید، می‌تواند تا سالیان سال بدون هیچ مشکلی کار کند. اما مدل تسمه دار در مدت زمان کوتاهی دچار مشکل می‌شود و مجبور هستید بارها برای آن هزینه کنید. بنابراین با یک حساب و کتاب ساده می‌توان متوجه شد مدل گیربکسی بسیار بهتر و باصرفه‌تر از مدل با تسمه‌ است.

امیدواریم مطالعه مقاله تفاوت لباسشویی با تسمه و بدون تسمه به شما دید تازه‌ای نسبت به انواع لباسشویی‌ها داده باشد و با استفاده از آن بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.


پیشنهاد مطالعه مقالات مرتبط: 


 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.