اندازه و ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی

اندازه و ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

اندازه و ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی از جمله مواردی است که دانستن آن برای افراد ضروری است. چرا که استفاده از لباسشویی به یک بخش مهم و جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده و با دانستن اندازه و ابعاد آن می‌توانیم مکانی مناسب برای این وسیله در خانه در نظر داشته باشیم.

هر یک از برندهای تولید کننده ماشین لباسشویی با توجه به ظرفیت دستگاه، اندازه‌های مختلفی را برای آن در نظر گرفته‌اند که متفاوت از یکدیگر است. به همین خاطر تصمیم داریم در این مقاله شما را با اندازه و ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی آشنا کنیم.

بنابراین اگر با سوالاتی همچون: لباسشویی استاندارد چه ابعادی دارد؟ ابعاد ماشین لباسشویی دوو، پاکشوما، سامسونگ و یا ال جی چقدر است؟ چه سایزی از ماشین لباسشویی را خریداری کنیم؟ و… مواجه هستید، حتما با ما در ادامه همراه باشید.

بیشتر بخوانید:نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش در مشهد

ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی

آشنایی با اندازه و ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی

از آنجایی که این روزها آپارتمان‌نشینی بسیار گسترش یافته، دانستن ابعاد لباسشویی اهمیت زیادی پیدا کرده است. همچنین دانستن اندازه و ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی به ما کمک می‌کند تا ابعاد مناسبی برای کابینت و سایر وسایل آشپزخانه انتخاب کنیم.

ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی

تقریبا می‌توان گفت تمام وسایل برقی موجود در آشپزخانه مثل یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، مایکروفر و… دارای ابعاد و اندازه‌های استانداری هستند که شرکت‌های تولید کننده سعی می‌کنند همین ابعاد را رعایت کنند. اما ممکن است بنابر دلایل مختلفی ماشین لباسشویی‌های کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر از اندازه استاندارد تولید کنند.

ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی طبق اعداد زیر است.

  • ارتفاع: ۸۳.۵ تا ۱۰۴.۴ سانتی متر
  • عرض: ۵۹.۷ تا ۷۳.۷ سانتی متر
  • عمق: ۵۰.۸ تا ۸۶.۴ سانتی متر

اما علاوه بر سایز استاندارد، سایزهای دیگری نیز در بازار وجود دارد که اندازه آن‌ها بر طبق جدول زیر است.

نوع لباسشویی ارتفاع عرض عمق
لباسشویی سایز کامل ۸۵ سانتی متر ۶۰ سانتی متر ۶۰ سانتی متر
لباسشویی باریک ۸۵ سانتی متر ۶۰ سانتی متر ۳۲ تا ۴۲ سانتی متر
لباسشویی کوچک ۶۷ تا ۷۰ سانتی متر ۵۱ سانتی متر ۴۵ سانتی متر
لباسشویی عمودی ۸۵ تا ۹۰ سانتی متر ۵۱ سانتی متر ۴۵ سانتی متر

ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی ال جی

اندازه و ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی ال جی

یکی از برندهای پرطرفدار در بازار برند ال جی است و بسیاری از افراد دوست دارند با ابعاد و اندازه ماشین لباسشویی‌های این برند آشنا شوند. به همین خاطر در ادامه ابعاد لباسشویی ال جی را با توجه به ظرفیت آن‌ها ذکر کردیم.

ظرفیت ماشین لباسشویی ال جی سایز و ابعاد دستگاه
لباسشویی ۷ کیلویی ال جی ۵۹.۵*۶۵.۵*۳۶.۴ سانتی متر
لباسشویی ۸ کیلویی ال جی ۶۶*۶۶*۸۹ سانتی متر
لباسشویی ۹ کیلویی ال جی ۵۶*۸۵*۶۰ سانتی متر
لباسشویی ۱۰.۵ کیلویی ال جی ۶۰*۸۵*۶۱ سانتی متر

اندازه استاندارد ماشین لباسشویی سامسونگ

اندازه و ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی سامسونگ

برند دیگری که توانسته مشتریان زیادی را در بازار به دست آورد، سامسونگ است. لازم به ذکر است که لباسشویی‌های سامسونگ در اندازه‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند که در ادامه ابعاد برخی از مدل‌ها را می‌آوریم.

ظرفیت ماشین لباسشویی سامسونگ سایز و ابعاد دستگاه
لباسشویی ۶ کیلویی سامسونگ ۶۰*۸۵*۵۵ سانتی متر
لباسشویی ۷ کیلویی سامسونگ ۶۰*۸۵*۵۵ سانتی متر
لباسشویی ۸ کیلویی سامسونگ ۶۰*۸۵*۶۰ سانتی متر
لباسشویی ۹ کیلویی سامسونگ ۶۰*۶۰*۸۵ سانتی متر
لباسشویی ۱۱ کیلویی سامسونگ ۶۰*۸۵*۶۰ سانتی متر

ابعاد و اندازه استاندارد ماشین لباسشویی پاکشوما

پاکشوما یکی از برندهای معتبر ایرانی در بازار است که توانسته با ارائه محصولات با کیفیت، رقابت خوبی با محصولات خارجی داشته باشد. این شرکت نیز لباسشویی‌های خود را در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف تولید می‌کند تا نیازهای کاربران را برطرف نماید. در ادامه با ابعاد ماشین لباسشویی پاکشوما نیز آشنا خواهیم شد.

ظرفیت ماشین لباسشویی پاکشوما سایز و ابعاد دستگاه
لباسشویی ۶ کیلویی پاکشوما ۸۵*۶۰*۴۷ سانتی متر
لباسشویی ۷ کیلویی پاکشوما ۸۵*۶۰*۵۰ سانتی متر
لباسشویی ۸ کیلویی پاکشوما ۸۵*۶۰*۵۵ سانتی متر

ابعاد و اندازه استاندارد ماشین لباسشویی دوو

محصولات برند دوو در کشور کره جنوبی تولید می‌شود و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. برخی از محصولات این برند در ایران نیز مونتاژ شده و به بازار عرضه می‌شود. در ادامه ابعاد برخی از لباسشویی‌های این شرکت را ذکر می‌کنیم.

ظرفیت ماشین لباسشویی دوو سایز و ابعاد دستگاه
لباسشویی ۷ کیلویی دوو ۸۵*۶۸*۵۸ سانتی متر
لباسشویی ۸ کیلویی دوو ۸۵*۶۳*۵۹ سانتی متر

راهنمای ابعاد لباسشویی

ظرفیت دیگ؛ معیاری مهم در انتخاب ماشین لباسشویی

یکی از معیارهای مهمی که باعث تفاوت اندازه و قیمت ماشین لباسشویی می‌شود، اندازه و ظرفیت دیگ دستگاه است. شرکت‌های تولید کننده لباسشویی مثل سامسونگ، ال جی، پاکشوما و… برای پاسخگویی به نیازهای مختلف کاربران، این دستگاه را در اندازه‌های مختلفی تولید کردند. اکثر ماشین‌های لباسشویی در اندازه‌های ۵ الی ۱۲ کیلوگرمی در بازار وجود دارند که هر چقدر ظرفیت آن بیشتر باشد، اندازه آن نیز بزرگ‌تر خواهد بود.

در یک تقسیم‌بندی کلی می‌توان گفت که لباسشویی ۵ و ۶ کیلویی برای خانواده ۱ الی ۲ نفره، دستگاه ۷ و ۸ کیلویی برای خانواده  ۴ الی ۵ نفره، لباسشویی ۹ و ۱۰ کیلویی برای خانواده‌های نسبتا بزرگ و لباسشویی‌های ۱۱ الی ۱۲ کیلویی برای خانواده‌های بسیار بزرگ کافی هستند. اما دقت داشته باشید تعداد دفعات شستشوی لباس‌ها نیز می‌تواند یک عامل تعیین کننده در انتخاب لباسشویی باشد.

برای درک بهتر این موضوع می‌خواهیم ظرفیت دستگاه را براساس تعداد تیشرتی که می‌تواند ماشین لباسشویی بشوید، با شما در میان بگذاریم.

ظرفیت ماشین لباسشویی تعداد تیشرت‌ها در هر بار شستشو
لباسشویی ۶ کیلویی ۳۰ تیشرت
لباسشویی ۷ کیلویی ۳۵ تیشرت
لباسشویی ۸ کیلویی ۴۰ تیشرت
لباسشویی ۹ کیلویی ۴۵ تیشرت
لباسشویی ۱۰ کیلویی ۵۰ تیشرت
لباسشویی ۱۲ کیلویی ۶۰ تیشرت

andazeye lebasshuei

در انتخاب لباسشویی چه مواردی را در نظر داشته باشیم؟

همانطور که در بالا گفتیم یکی از اصلی‌ترین معیارها برای انتخاب لباسشویی، اندازه فضایی است که برای آن در آشپزخانه در نظر گرفتید. البته امروزه اکثر خانه‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که می‌توان از ابعاد گوناگون لباسشویی‌ها نیز در آن استفاده کرد ولی بهتر است قبل از خرید این مورد را بررسی نمایید.

نکته بعدی که اهمیت زیادی در انتخاب لباسشویی دارد، میزان لباسی است که قصد دارید بشویید. تعداد نفرات خانواده، نوع لباس‌ها و عادات شستشو از جمله مواردی هستند که باید در نظر داشته باشید. منظور از عادات شستشو تعداد دفعاتی است که لباس‌های خود را می‌شویید. به عنوان مثال برخی از افراد به صورت هفتگی لباس می‌شویند و برخی دیگر هر روز از لباسشویی استفاده می‌کنند.

با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید لباسشویی مورد نظر خود را انتخاب کنید. مثلا اگر تازه ازدواج کردید و هر هفته دو سه بار از لباسشویی استفاده می‌کنید، ظرفیت‌های ۷ و یا ۸ کیلویی می‌تواند تا چندین سال نیاز شما را برطرف کند. اما اگر خانواده پرجمعیتی دارید و یا هر روز تعداد زیادی از لباس‌ها را در لباسشویی قرار می‌دهید، بهتر است به سراغ ظرفیت‌های ۱۰ کیلویی و بالاتر بروید.

در مقاله بررسی اندازه و ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.


پیشنهاد مطالعه چند مقاله  مفید


 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.