ابعاد استاندارد انواع ماشین ظرفشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

ماشین ظرفشویی یک دستگاه الکترونیکی است و همانطور که از نام آن مشخص است، برای شستشوی ظروف آشپزخانه به کار برده می‌شود. عملکرد این دستگاه به طور خودکار است و با قرار دادن ظروف داخل محفظه ظرفشویی و اضافه کردن پودر مخصوص آن، نوبت به روشن کردن دستگاه می‌رسد. در حین عملکرد، ماشین با استفاده از پمپ‌های آب، سطل‌های شستشو را پر از آب  می‌کند و با استفاده از بخار و فن هوای گرم، ظروف را تمیز می‌کند. با توجه به کاربرد زیادی که این وسیله در منزل دارد، برندهای مختلفی اقدام به تولید ظرفشویی کردند که هر یک ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. یکی از نکات بسیار مهمی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کرد، اندازه و ابعاد دستگاه است که باید متناسب با محل قرارگیری و میزان استفاده شما باشد. بنابراین در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص ابعاد استاندارد انواع ماشین ظرفشویی در اختیار عزیزان قرار خواهیم داد.

hfuhn hsjhknhvn zvta,dd

نحوه عملکرد و ابعاد استاندارد انواع ماشین ظرفشویی

همانطور که گفتیم ماشین ظرفشویی عملکرد خودکار دارد. برای شروع این روند ابتدا باید ظرف‌های کثیف را داخل محفظه دستگاه قرار دهید. در مرحله بعد داخل دستگاه پر از آب می‌شود و با پودر مخصوص ترکیب می‌شود. سپس با کمی فشار روی ظرف‌ها ریخته می‌شود تا چربی و لکه‌های موجود روی ظروف از بین برود. پس از آن آب آلوده از داخل ماشین خارج می‌شود. فواره‌هایی داخل محفظه دستگاه تعبیه شده است که آب را با فشار نسبتا زیادی به ظروف می‌پاشد و باعث تمیز شدن کامل ظروف می‌شود. در پایان آب اضافی از دستگاه خارج می‌شود و هوای داخل دستگاه توسط فن موجود به گردش در می‌آید و باعث خشک شدن ظرف‌ها می‌شود. لازم به ذکر است که برای اجرای این مرحله می‌بایست قبل از روشن کردن دستگاه آن را فعال کنید.

معمولا بیشتر دستگاه‌های ظرفشویی مجهز به تایمر هستند که با استفاده از آن می‌توان زمان دقیقی را برای شستن ظرف‌ها تعیین کرد. همانطور که می‌دانید استفاده از آب داغ به هنگام شستشو ممکن است باعث آسیب رسیدن به ظروف شود. از این رو دماسنجی برای سنجش دمای آب درون دستگاه وجود دارد که باعث جلوگیری از آسیب به ظروف می‌شود. گاهی اوقات ممکن است ظرف‌ها به طور کامل تمیز نشده باشند که با استفاده از سنسوری که وجود دارد می‌توان میزان کثیفی آب خروجی را اندازه گرفت و در صورت لزوم فرایند شستشو را مجددا تکرار کرد. پس از اتمام فرایند شستشو دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود و می‌توان ظرف‌ها را از آن خارج کرد.

اندازه استاندارد ماشین ظرفشویی

ابعاد دستگاه

برای ساخت دستگاه‌های ظرفشویی، شرکت‌های سازنده باید از ابعاد استاندارد تعریف شده مربوط به ماشین ظرفشویی استفاده کنند. ابعاد استاندارد انواع ماشین ظرفشویی به شرح زیر است.

  • عرض ۴۵ تا ۶۰ سانتی‌متر
  • عمق ۵۳ تا ۶۴ سانتی‌متر
  • ارتفاع بین ۷۹ تا ۸۷ سانتی‌متر

همانطور که می‌دانید انواع مختلفی از ماشین‌های ظرفشویی وجود دارد که هر یک ابعاد، کاربرد و ویژگی جداگانه‌ای دارد. در ادامه انواع ماشین ظرفشویی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 تشخیص ظرفشویی بوش اصل از نمونه های تقلبی

معرفی انواع ظرفشویی + ابعاد استاندارد انواع ماشین ظرفشویی

ابعاد، اندازه و حجم ماشین‌های ظرفشویی معمولا با توجه به کاربردی که دارند، ساخته می‌شود. به طور کلی سه نوع مختلف از ماشین ظرفشویی وجود دارد که عبارتند از:

  1. ماشین ظرفشویی ایستاده
  2. ماشین ظرفشویی رومیزی
  3. ماشین ظرفشویی توکار

در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص انواع این ماشین‌ها در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

بهترین محل برای نصب ظرفشویی

ابعاد ظرفشویی مدل ایستاده

  • ماشین ظرفشویی ایستاده

این ماشین دارای یک درب در قسمت جلویی است که باز شده و ظروف درون آن قرار می‌گیرند. سپس با تنظیم برنامه و دکمه‌ها، ماشین  فرایند شستشو را شروع می‌کند. در حین عملکرد، آب و محلول شوینده روی ظروف پاشیده می‌شود و با حرکت پره‌های داخل ظرفشویی، ظروف را تمیز می‌کند. پس از اتمام برنامه، درب باز شده و ظروف خشک و تمیز خارج می‌شوند. این نوع از ماشین ظرفشویی، ابعاد و اندازه بزرگ‌تری نسبت به دیگر دستگاه‌ها دارد و می‌تواند ظروف بیشتری را خود جای دهد. از این رو پیشنهاد می‌شود، خانواده‌هایی که تعداد بیشتری دارند از این نوع ماشین استفاده کنند. با توجه به ویژگی و امکانات این دستگاه، قیمت تعریف شده برای آن ممکن است کمی زیاد باشد.

ابعاد استاندارد ماشین ظرفشویی‌ ایستاده  به صورت زیر است.

  1. ارتفاع ۹۶ سانتی‌متر
  2. عرض ۶۵ سانتی‌متر
  3. عمق ۷۴ سانتی‌متر

 میزان مصرف برق لوازم خانگی | بررسی ۰ تا ۱۰۰ انواع لوازم

hfuhn zvta,dd v,ldcd

  • ماشین ظرفشویی رومیزی +ابعاد استاندارد انواع ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی رومیزی یک دستگاه کوچک و قابل حمل است که برای شستشوی ظروف و لوازم آشپزخانه استفاده می‌شود. این نوع ماشین ظرفشویی همانطور که از نام آن پیدا است، به صورت رومیزی طراحی شدند. به این معنی که معمولاً فضای کمتری را اشغال می‌کند و بر روی یک میز یا سطح قرار می‌گیرند. این نوع دستگاه‌ها با توجه به حجم کمی که دارند، قابل حمل هستند و به راحتي می‌توان آن را جابجا کرد. لازم به ذکر است که این نوع ماشین ظرفشویی قادر به شستشوی ظروف و لوازم آشپزخانه با کیفیت بالا است و عملکرد مشابه ماشین‌های بزرگ‌تر را دارد.

به طور کلی، ماشین ظرفشویی رومیزی گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که فضای محدودی دارند و تعداد اعضای خانواده کمتری دارند. یکی از ویژگی‌های محبوب این نوع ماشین ظرفشویی، تایم کوتاه شستشو با کیفیت بالا است که باعث شده بسیاری از افراد به خرید این نوع دستگاه علاقمند باشند. ابعاد استاندارد ماشین ظرفشویی رومیزی عبارتست از:

  1. ارتفاع ۶۰ تا ۸۲ سانتی‌متر
  2. عرض ۴۶ تا ۶۰ سانتی‌متر
  3. عمق حدود ۵۶ سانتی‌متر

 معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

hfuhn zvta,dd j;hv

  • ماشین ظرفشویی توکار و ابعاد استاندارد آن

این نوع ماشین ظرفشویی دارای یک درب در قسمت جلو است که باز شده و ظروف در داخل آن قرار می‌گیرند. سپس درب بسته شده و دستگاه به صورت خودکار شروع به شستشو می‌کند. این نوع ماشین ظرفشویی همچنین دارای قابلیت‌های مختلفی مانند تنظیمات دمای آب، برنامه‌های شستشو، تاخیر در شروع عمل و… است. طراحی این نوع ماشین ظرفشویی به گونه‌ای است که به آشپزخانه شما جلوه‌ای مدرن و امروزی می‌بخشد. می‌توان این دستگاه‌ را به طور کاملا مخفی داخل کابینت‌ها نصب کرد. این مورد باعث می‌شود که نظم خاصی در آشپزخانه به وجود بیاید. لازم به ذکر است که صدای تولید شده توسط این دستگاه بسیار کم است و هیچ گونه مزاحمتی ایجاد نمی‌کند. ابعاد استاندارد ماشین ظرفشویی توکار به صورت زیر است.

  1.  ارتفاع ۸۲ تا ۸۸ سانتی‌متر
  2. عرض ۶۱ تا ۷۷ سانتی‌متر
  3. عمق ۶۰ تا ۶۶ سانتی‌متر

 علت خراب شدن لوازم خانگی | بررسی ۰ تا ۱۰۰

نکات مهم به هنگام خرید ماشین ظرفشویی

  1. فضای قرار گیری دستگاه را انتخاب کنید: در نظر داشته باشید که محل قرارگیری ماشین ظرفشویی بسیار مهم است. از این رو باید قبل از خرید، اندازه و فضای موجود در آشپزخانه خود را بسنجید تا بتوانید یک ماشین ظرفشویی مناسب با اندازه صحیح را انتخاب کنید.
  2. انتخاب ظرفیت درست دستگاه: برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید، ابتدا تعداد ظروف خود را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی ظرفیت کافی برای شستشوی همه‌ی آن‌ها در یک دور را دارد.
  3. انتخاب نوع نصب: برای این که بتوانید نوع نصب را انتخاب کنید، باید به فضای آشپزخانه و نظام لوله‌کشی خانه توجه کنید. به طور کلی دو نوع نصب دائم یا قابل حمل برای این دستگاه‌ها وجود دارد.
  4. قابلیت‌های خاص: بعضی از مدل‌های ماشین ظرفشویی دارای قابلیت‌های خاصی هستند، مانند برنامه‌های شستشوی خاص، قابلیت تنظیم دما و زمان شستشو و یا سیستم‌های صوتی و تصویری. بررسی کنید که آیا این قابلیت‌ها برای شما ضروری است یا خیر.
  5. توجه به میزان مصرف انرژی دستگاه: به نشانه‌های مصرف انرژی در برچسب محصول توجه کنید. مدل‌های با رده انرژی A++ و A+++ به عملکرد بهینه‌تر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کنند.
  6. داشتن برچسب استاندارد: داشتن این نشان مهر تاییدی بر عملکرد درست و بهینه دستگاه است. در صورتی که این علامت را نداشتند، بهتر است از خرید آن‌ها خودداری کنید.
  7. میزان صدای تولید شده: بعضی از مدل‌های قدیمی تولید شده سطح صدای بالاتر و نامطلوبی دارند. در صورت تمایل به استفاده در شبانه روز گزینه‌ای با سطح صدای پایین را انتخاب کنید.
  8. قابل حمل بودن: گاهی اوقات ممکن است نیاز به جابه‌حایی دستگاه باشد. داشتن وزن و ابعاد استاندارد ماشین ظرفشویی در حمل و نقل آسان‌تر بسیار موثر است.

 برچسب انرژی چیست؟

 نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی و تفاوت ژل، پودر و قرص ماشین ظرفشویی

 نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.