معنی دکمه های ظرفشویی ال جی

معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی +تصویر آن

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

بر روی ماشین‌های ظرفشویی دکمه های زیادی وجود دارد که اگر با آن‌ها آشنا شویم، می‌توانیم استفاده بهینه‌تری از این دستگاه داشته باشیم. به همین خاطر قصد داریم در این مقاله به توضیح دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی بپردازیم. برای اینکه مطلب جامع‌تری را به شما ارائه دهیم سعی کردیم مدل‌های مختلف و پنل‌های هرکدام را به صورت جداگانه بررسی کنیم. از آنجا که پنل‌های ظرفشویی ال جی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند با مطالعه این مطلب می‌توانید از تمامی مدل‌ها استفاده کنید. همچنین در این نوشته سعی کردیم معنی rinse در ماشین ظرفشویی ال جی و برنامه‌های شستشوی این ماشین را نیز بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید:تعمیر ظرفشویی بوش در تهران

پنل کنترلی ماشین ظرفشویی ال جی

آشنایی با نوع اول دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی از پنل کنترلی

دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی این پنل به عبارت است از:

  1. Rinse: دکمه آبکشی
  2. Intensive: دکه شستشوی شدید
  3. Auto: دکمه شستشوی خودکار
  4. Eco: شستشوی بهینه
  5. Quick: شستشوی سریع
  6. Prewash: دکمه پیش شستشو
  7. Power: روشن و خاموش کردن دستگاه
  8. نشانه‌های خاص
  • علامت a: قفل کودک
  • علامت b: اگر این دکمه روشن شده باشد به معنای تمام شدن مایع سفید کننده است.
  • علامت c: در صورتی که این چراغ روشن باشد یعنی نمک کافی وجود ندارد و باید دوباره پر شود.
  1. صفحه نمایش: در این بخش زمان باقیمانده از شستشو و خطاهایی که ممکن است به وجود بیاید نمایش داده می‌شود.
  2. Delay Start: دکمه تاخیر زمانی

– در صورتی که دکمه آبکشی را مکرر فشار دهید، حالت‌های Extra Hot یا همان خیلی داغ و Rinse+ یا همان آبکشی اضافه فعال می‌شود. در حالت خیلی داغ دمای آب روی ۸۰ تنظیم می‌شود. دقت کنید Extra Hot با حالت‌های شستشوی شدید، خودکار و بهینه کار می‌کند. اگر هم حالت آبکشی اضافه را انتخاب کنید، یک دور آبکشی بیشتر انجام می‌شود.

برای اینکه بتوانید حالت کودک را فعال و یا غیرفعال کنید کافی است دکمه های Intensive و Auto را به طور همزمان فشار داده و نگه دارید.

همچنین می‌توانید برای روشن و خاموش کردن زنگ دستگاه، دکمه های Intensive و Prewash را به صورت همزمان و دوبار فشار دهید.

در صورتی که می‌خواهید با مشکلات رایج لباسشویی‌های ال جی و نحوه تعمیر آن‌ها آشنا شوید، می‌توانید به صفحه تعمیر ظرفشویی ال جی مراجعه کنید.

معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

آشنایی با نوع دوم چراغ های ماشین ظرفشویی ال جی از پنل کنترلی

  1. چراغ های ماشین ظرفشویی ال جی به ترتیب عبارت است از:
  • Wash: دستگاه در حال شستشوی ظروف است.
  • Rinse: دستگاه در حال آبکشی است.
  • Dry: دستگاه در حال خشک کردن است.
  • Clean: ظروف پاکیزه شدند.
  1. چراغ های نمک (Salt) و مایع سفید کننده (Rinse) ماشین ظرفشویی
  2. Half Load: نشان دهنده حالت ظرفیت نیمه
  3. چراغ های قفل کودک (Child Lock) و حالت خیلی داغ (Extra HOt)
  4. صفحه نمایش برای نشان دادن کد خطاها و زمان باقیمانده از شستشو
  5. Delay Start: تاخیر در شروع شستشو
  6. برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی
  7. Extra Hot: این حالت با فشار دادن همزمان کلیدهای Auto و Eco فعال می‌شود.
  8. روشن و خاموش کردن صدای بیپ ظرفشویی که با فشار دادن همزمان دکمه های Delay و Care انجام می‌شود.
  9. فعال کردن و یا غیر فعال کردن حالت کودک با فشار دادن همزمان کلیدهای Care و Quick
  10. دکمه روشن و خاموش کردن دستگاه

در توضیح چراغ های ماشین ظرفشویی ال جی باید گفت که دقت داشته باشید چراغ های Wash، Rinse و Dry در تمامی مراحل چشمک می‌زنند. چراغ Clean نیز ۴ دقیقه قبل از پایان شستشو روشن می‌شود.

در صورتی که ظروف کم بود بهتر است از حالت Half Load استفاده کنید. در این حالت کافی است فقط سبد فوقانی و یا تحتانی را پر کرده و دکمه ظرفیت نیمه را فشار دهید. با هر بار فشار دادن این دکمه های ظرفشویی ال جی می‌توانید موقعیت سبد را تغییر دهید.

همچنین اگر حالت خیلی داغ را فعال کنید، دمای آب در ماشین ظرفشویی ال جی به ۸۰ درجه می‌رسد.

نوع سوم پنل کنترلی ماشین ظرفشویی ال جی

آشنایی با نوع سوم دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی از پنل کنترلی

  1. تنظیم برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی
  2. Rinse: دکمه آبکشی کردن ظروف
  3. قفل کودک
  4. Spray: دکمه آبپاش: با هر بار فشار دادن این دکمه شدت آب بین حالات ملایم (Soft)، متوسط (Medium) و قوی (Strong) تغییر می‌کند.
  5. Half Load: حالت ظرفیت نیمه در مواقعی که مقدار ظروف کم باشد.
  6. Delay Start: تاخیر در شروع فرایند شستشو
  7. روشن و خاموش کردن دستگاه
  8. روشن و خاموش کردن صدای بیپ ظرفشویی که با فشار همزمان دکمه Spray و Delay انجام می‌گیرد.
  9. این دکمه ماشین ظرفشویی ال جی نشان دهنده حالت‌های قفل کودک، شارژ نمک، شارژ مایع سفید کننده و UV است. به عنوان مثال روشن بودن چراغ قفل کودک به معنای فعال بودن حالت Child Lock است.

در صورتی که دکمه Rinse را به طور مکرر فشار دهید، حالت‌های Extra Hot و Rinse+ فعال می‌شود.

UV یا همان اشعه ماورای بنفش برای استریل و ضدعفونی کردن ظروف به کار می‌رود. این حالت بعد از مرحله خشک کردن اجرا شده و در صفحه نمایش عبارت St ظاهر می‌شود. اگر در این حالت درب ظرفشویی ال جی را باز کنید، لامپ UV خاموش می‌شود.

معنی rinse در ماشین ظرفشویی ال جی

معنی rinse در ماشین ظرفشویی ال جی

یکی از چراغ های ماشین ظرفشویی ال جی، rinse نام دارد. در ماشین ظرفشویی برای اینکه ظروف کدر نشوند و عملیات خشک کردن به خوبی انجام شود از مایع جلادهنده استفاده می‌کنند. در صورتی که مقدار این مایع کم شده باشد چراغ rinse روشن می‌شود. در این زمان باید مقدار مایع جلادهنده را شارژ کنید. علاوه بر این ممکن است مواردی مانند خراب شدن ماشین ظرفشویی نیز باعث روشن شدن این چراغ شود.

علامت‌های ماشین ظرفشویی ال جی

در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی ممکن است با علامت‌هایی بر روی صفحه نمایش مواجه شوید و ندانید که معنای آن‌ها چیست. از این رو در کنار توضیحات درباره معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی، درباره برخی از این علامت‌ها نیز صحبت می‌کنیم تا با آن‌ها هم آشنا شوید.

  • علامت F: هنگامی که حالت Auto را برای شستشو ظروف انتخاب می‌کنید، این علامت بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود.
  • علامت دو فلش: این علامت زمانی روشن می‌شود که میزان نمک داخل ظرفشویی کم شده باشد. در برخی از مدل‌ها ممکن است به جای این علامت، چراغ Salt روشن شود.
  • علامت قفل: این علامت نشان‌دهنده فعال بودن حالت کودک است.
  • علامت خورشید یا علامت ستاره: در ماشین ظرفشویی ال جی هنگامی که این علامت نشان داده می‌شود یعنی مایع سفید کننده یا جلادهنده تمام شده است.
  • عبارت St: نشان دهنده فعال بودن چراغ های ماورای بنفش (UV)

آشنایی با ماشین ظرفشویی ال جی

آشنایی با برنامه‌های شستشو در ماشین ظرفشویی ال جی

مطمئنا ظروفی که در ماشین ظرفشویی قرار می‌دهیم از لحاظ کثیفی و سایر موارد با یکدیگر متفاوت هستند. این مساله باعث شده تا سازندگان این دستگاه برنامه‌های شستشوی مختلفی را روی آن قرار دهند. بنابراین صرف دانستن معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی برای کار کردن با ان،کافی نیست و خوب است با برنامه‌های شستشوی این دستگاه نیز آشنا شوید.

با انتخاب این برنامه‌ها، فشار آب، درجه حرارت، ولتاژ برق و سایر موارد متناسب با آن تغییر می‌کند تا ظروف به بهترین شکل ممکن تمیز شوند.

نکته: دقت کنید دماهایی که در هر یک از برنامه‌ها اشاره می‌شود، ممکن است با توجه به مدل‌های مختلف ظرفشویی متفاوت باشد.

  • برنامه شستشوی شدید Intensive

این برنامه مخصوص حجم ظروف زیاد و بسیار کثیف به همراه باقیمانده غذا است. در شستشوی شدید ابتدا ظروف در دمای ۵۰ درجه پیش شستشو شده و سپس در دمای ۷۰ درجه شستشوی اصلی انجام می‌گیرد. بعد از آن ۳ مرحله آبکشی شده و در نهایت با آب ۷۰ درجه آبکشی انجام می‌شود. در آخر با خشک کردن، سیکل شستشوی ظروف در لباسشویی ال جی تمام می‌شود.

  • برنامه شستشوی خودکار Auto

در این حالت میزان کثیف بودن ظروف توسط خود دستگاه انجام می‌گیرد و مطابق با آن مراحل شستشو و آبکشی تنظیم می‌شود. هنگامی که ماشین ظرفشویی در حال تشخیص میزان کثیفی ظروف است بر روی دستگاه عبارت F نمایش داده می‌شود.

کلیدهای روی ماشین ظرفشویی ال جی

  • برنامه شستشوی ملایم با استفاده از بخار Care

در شستشوی با بخار ابتدا یک مرحله پیش شستشو و سپس شستشوی اصلی با دمای ۵۰ درجه انجام می‌گیرد. بعد از آن یک مرحله آبکشی در همین دما و سپس یک مرتبه دیگر در دمای ۷۰ درجه انجام می‌شود. در این برنامه برای اینکه ظروف تمیزتر شوند، مقداری بخار به سیکل شستشو اضافه می‌شود.

  • برنامه شستشوی سریع Quick

این برنامه مناسب ظروف نه چندان کثیف بوده و برای افزایش سرعت، پیش شستشو انجام نمی‌شود. فقط یک مرحله شستشوی اصلی در دمای ۳۵ درجه انجام شده و سپس یکبار آبکشی در همان دما و بعد آبکشی در دمای ۴۰ درجه انجام می‌گیرد.

  • برنامه شستشوی اقتصادی و بهینه Eco

این برنامه بهترین حالت برای شستشو را در نظر می‌گیرد تا در مصرف آب و برق صرفه‌جویی شود. در برنامه Eco ابتدا یک مرحله آبکشی در دمای ۴۵ درجه انجام شده و سپس شستشوی اصلی و آبکشی در همان دما اجرا می‌شود. در آخر نیز یکبار آبکشی در دمای ۶۵ درجه انجام و بعد از خشک شدن، سیکل شستشو تمام می‌شود.

  • برنامه شستشوی دوگانه Dual Spray

در برنامه دوگانه روند شستشو در سبد فوقانی و تحتانی متفاوت از یکدیگر انجام می‌شود. در سبد فوقانی با فشار ملایم آب و در سبد تحتانی با فشار بالای آب، ظروف کثیف شسته می‌شوند. این برنامه با پیش شستشو در دمای ۴۵ درجه کار خود را شروع کرده و سپس در دمای ۶۰ درجه شستشوی اصلی و دو مرحله آبکشی را انجام می‌دهد. در نهایت در دمای ۷۰ درجه یکبار دیگر ظروف را آبکشی کرده و سیکل شستشو با خشک کردن ظروف پایان می‌یابد.

نتیجه گیری دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

در این مقاله سعی کردیم به معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی بپردازیم و کارکرد آن‌ها را توضیح دهیم. ممکن است مدلی که شما دارید دکمه های بیشتر و یا کمتری داشته باشد که در این صورت می‌توانید به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی مراجعه کرده و با نحوه کار آن‌ها آشنا شوید.

سوالات متداول

برنامه شستشوی intensive چه معنایی دارد؟

این برنامه مخصوص شستشوی حجم زیادی از ظروف است که بسیار کثیف و به همراه باقیمانده غذا هستند و شامل پیش شستشوی ظروف در ۵۰ درجه و سپس شستشوی آنها در ۷۰ درجه می‌شود.

برنامه شستشوی Silence به چه معناست؟

این برنامه مشابه با برنامه بهینه است با این تفاوت که ظروف در دمای ۶۵ درجه آبکشی بهداشتی می شوند. همچنین عملکردهای اضافی قابل انتخاب به همراه این برنامه متفاوت بوده و همه موارد را شامل نمی شود.

برنامه care در ماشین ظرفشویی ال جی چه معنایی دارد؟

در این برنامه مقداری بخار جهت تمیزتر شدن ظروف ظریف همچون لیوان ها و غیره به سیکل اضافه می شود. این برنامه با پیش شستشو و شستشوی اصلی در ۵۰ درجه سانتیگراد کار را شروع می کند و پس از یک مرحله آبکشی در همین دما، مجددا در ۷۰ درجه ظروف را آبکشی و سپس خشک می نماید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.