برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی

برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی |آموزش ۰ تا ۱۰۰

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

ماشین‌های ظرفشویی در سال‌های اخیر به دلیل کمک به شستشوی ظرف‌ها، صرفه‌جویی در مصرف آب و بالا بردن سرعت انجام کارهای خانه توانسته‌اند محبوبیت بالایی به دست آورند. همه ظرفشویی‌ها دارای یک سری برنامه برای شستشو هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید انواع ظروف را تمیز نمایید. بسیاری از افراد حتی با داشتن دستگاه‌های پیشرفته از یک برنامه ثابت استفاده می‌کنند که در نهایت ممکن است برخی از ظروف به خوبی شسته نشوند. اما بهتر است بدانید برای شستن هر ظرف با توجه به میزان کثیفی و جنس آن باید از یک برنامه جداگانه استفاده نمایید. به همین خاطر تصمیم داریم در این مطلب به موضوع برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی بپردازیم تا بتوانید بهترین بهره‌وری را از این دستگاه داشته باشید.

آشنایی با دکمه‌های ظرفشویی الجی

آشنایی با دکمه‌ها و برنامه های ماشین ظرفشویی ال جی

شرکت ال جی برای تولید محصولات خود همواره از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کند. مدل‌های مختلف این برند دارای ظرفیت‌ها و فناوری‌های مختلفی هستند تا به نیازهای مختلف کاربران پاسخ دهند. قبل از ورود به بحث برنامه‌های ماشین ظرفشویی ال جی، بهتر است با معنی کلمات روی این دستگاه آشنا شویم. چرا که دکمه‌های زیادی بر روی آن وجود دارد و اگر ندانیم کاربرد هر کدام چیست، نمی‌توانیم استفاده درستی از ظرفشویی داشته باشیم. در ادامه لیستی از این دکمه‌ها را می‌توانید مشاهده نمایید.

  • Power: روشن و خاموش کردن دستگاه
  • Rinse: پیش شستشو
  • Delay Start: شروع با تاخیر
  • Display: نمایشگر
  • Quick: سریع
  • Half Load: ظرفیت نیمه
  • Option: تنظیمات تخصصی ظرفشویی
  • Eco: سازگار با محیط زیست، اقتصادی
  • Auto: خودکار
  • Normal: نرمال
  • Delicate: ظریف
  • Upper Only: فقط سبد بالایی دستگاه
  • Heavy: سنگین
  • Child Lock: قفل کودک
  • Extra Hot: گرمای اضافی

دقت داشته باشید تعداد دکمه‌ها و برنامه‌های ماشین ظرفشویی ال جی بسیار زیاد است و دکمه‌هایی که در بالا گفتیم تنها بخشی از آن‌ها بود. همچنین برخی از این دکمه‌ها و برنامه‌ها ممکن است در یک مدل وجود داشته و در مدل دیگر وجود نداشته باشند. برای اینکه بدانید دکمه‌های ظرفشویی شما چه کاربردی دارند، بهتر است ابتدا مقاله معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی را مطالعه فرمایید و سپس به دفترچه راهنمای محصول مراجعه نمایید.

برنامه شستشوی Normal ماشین ظرفشویی ال جی

برنامه شستشوی Normal (نرمال)

اگر تعداد ظروف تقریبا زیادی برای شستشو دارید، می‌توانید برنامه Normal را انتخاب نمایید. این برنامه برای شستشوی ظروف کثیف و نسبتا چرب مناسب بوده و شستشوی اولیه با دمای ۵۰ درجه و شستشوی اصلی با دمای ۷۰ درجه انجام می‌شود.

برنامه شستشوی Quick (کوئیک) ماشین ظرفشویی ال جی

از این برنامه برای شستن ظروفی که خیلی کثیف نیستند استفاده می‌شود. مدت زمان برنامه Quick حدود ۲۹ دقیقه بوده و کلیدهای جانبی مثل rinse و spray در آن کار نمی‌کند. این برنامه یک بار شستشو، ۲ بار آبکشی کرده و مرحله خشک کن ندارد. در آخر نیز یک بار خنک سازی یا همان cool dry انجام می‌شود.

برنامه شستشوی Quick & dry

مدت زمان این برنامه ۵۹ دقیقه بوده و برای ظروفی که چربی کمتری دارند مناسب است. در این برنامه ابتدا پیش شستشو سپس شستشوی اصلی، آبکشی و در نهایت خنک سازی انجام می‌شود. هیچ یک از برنامه‌های جانبی نیز در برنامه Quick & dry فعال نشده و ظروف با توجه به مواد شوینده مورد استفاده امکان دارد به طور کامل خشک نشوند.

برنامه شستشوی Auto ماشین ظرفشویی ال جی

برنامه خودکار یا همان Auto برای ظروف نسبتا چرب مناسب بوده و در ابتدا برای تشخیص میزان چربی توسط سنسور، پیغام F بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. این تشخیص ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا ظرفشویی بتواند زمان و دمای آب را تنظیم کند. در این برنامه امکان تغییر شدت فشار آبفشان وجود نداشته و بعد از انجام مراحل شستشو، Cool Dry فعال می‌شود تا ظروف را خنک کند.

برنامه Eco ماشین ظرفشویی ال جی

برنامه Eco

همانطور که از اسم این برنامه مشخص است هنگام استفاده از آن در مصرف آب و برق صرفه‌جویی می‌شود. در برنامه Eco میزان کار المنت پایین آمده و برای کنترل مصرف آب و برق مدت زمان کار دستگاه افزایش پیدا می‌کند. همچنین در این برنامه دکمه spray نیز عمل نمی‌کند. در برنامه اقتصادی یک مرحله پیش شستشو سپس شستشوی اصلی، دو دور آبکشی و در نهایت خشک کن و خنک سازی انجام می‌شود. دقت کنید با انتخاب برنامه‌های تکمیلی می‌توانید زمان شستشو را کم و یا زیاد کنید.

برنامه Care

دیگر برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی Care است. از این برنامه برای شستشوی ظروف ملایم مثل ظروف کریستال، بلور و پیرکس استفاده می‌شود. برنامه Care می‌تواند از ایجاد خط و خش بر روی این ظروف جلوگیری کند. امکان استفاده از تمام برنامه‌های تکمیلی نیز وجود دارد. Care جزء برنامه‌های بخار شور بوده و در حین شستشوی اصلی، بخار اسپری می‌شود. در این برنامه یک مرحله پیش شستشو، یک دور شستشوی اصلی، دوبار آبکشی، یکبار خشک کردن و خنک سازی انجام می‌شود. مدت زمان آن هم با توجه به انتخاب برنامه‌های تکمیلی می‌تواند متفاوت باشد.

برنامه شستشوی Spray dual ماشین ظرفشویی ال جی

در این برنامه نشانگر Half Load به صورت پیش‌فرض روشن شده و فشار آبفشان‌ها به صورت متوسط است. البته با استفاده از دکمه spray می‌توان این فشار را کم و یا زیاد کرد. در برنامه Spray dual یک مرتبه پیش شستشو، یک دور شستشوی اصلی همراه با بخار، سه بار آبکشی، خشک کن و خنک سازی انجام می‌گیرد.

fvkhli zvta,dd hg [d

برنامه Rinse

Rinse یکی دیگر از برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی است که از آن برای آبکشی اضافی یا آبکشی با آب داغ استفاده می‌کند. در صورتی که می‌خواهید آبکشی ظروف یک مرتبه بیشتر انجام شود، می‌توانید این برنامه را انتخاب نمایید. برنامه‌های Rinse+ و Extra Hot با استفاده از این دکمه انتخاب می‌شوند که Rinse+ برای آبکشی اضافی و Extra Hot برای آبکشی با دمای ۸۰ درجه کاربرد دارد.

برنامه شستشوی Half load ماشین ظرفشویی ال جی

در صورتی که تعداد ظروف کمتری برای شستشو دارید، می‌توانید آن‌ها را روی یکی از سبدها قرار داده و برنامه Half Load را انتخاب نمایید. در این حالت فقط ظروف موجود در یکی از سبدها شسته شده و در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود. کلید Half Load به شما این امکان را می‌دهد تا سبد بالایی و یا پایینی را انتخاب نمایید.

برنامه Delay Start

دیگر برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی، برنامه Delay start است که شروع کار دستگاه را بین ۱ الی ۱۹ دقیقه به تاخیر می‌اندازد. شروع با تاخیر جزء برنامه‌های تکمیلی بوده و بعد از انتخاب برنامه مورد نظر و بستن درب دستگاه می‌توانید کلید Delay Start را زده و زمان آن را تنظیم نمایید.

برنامه PreWash ماشین ظرفشویی lg

برنامه شستشوی Heavy ماشین ظرفشویی ال جی

اگر ظروف شما پرچرب و بسیار کثیف هستند، می‌توانید برنامه Heavy را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید این برنامه برای ظروف حساس و شکننده مناسب نبوده و ممکن است به آن‌ها صدمه بزند.

برنامه PreWash

این برنامه برای پیش شستشو استفاده می‌شود و در هنگام انتخاب آن هیچ پودری مصرف نخواهد شد. معمولا در برنامه‌های شستشوی ظروف چرب و کثیف یک مرتبه این برنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برنامه شستشوی Delicate ماشین ظرفشویی ال جی

از این برنامه برای شستشوی ظروف حساس مثل ظروف شیشه‌ای استفاده می‌شود. همچنین در برخی از مدل‌ها یک برنامه دیگر به نام Express نیز برای شستن ظروف کریستالی، شیشه‌ای و بلوریجات در ظرفشویی وجود دارد.

برنامه ظرفشویی ال جی

برنامه UV

در صورتی که می‌خواهید باکتری‌های احتمالی بر روی ظروف را از بین ببرید، می‌توانید دکمه UV را انتخاب نمایید. با اینکار بعد از پایان مرحله خشک کن، چراغ UV روشن شده و شروع به میکروب زدایی می‌کند. این برنامه ممکن است تا ۴ ساعت نیز به طول بینجامد. به این صورت که ۲۵ دقیقه فعال بوده و ۹۵ دقیقه خاموش می‌شود.

نکته آخر در رابطه با برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی

برای استفاده طولانی مدت از ماشین ظرفشویی و تمیز شسته شدن ظروف، بهتر است با برنامه‌های مختلف آن آشنا شوید. فراموش نکنید ظرفشویی شما برای داشتن عملکرد صحیح نیاز به نگهداری اصولی دارد. به همین خاطر باید هر چند وقت یکبار تمام قسمت‌های آن را تمیز کرده و هر ۶ ماه آن را یک مرتبه سرویس نمایید. امیدواریم با مطالعه این نوشته یعنی برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.