لوازم خانگی ال جی ساخت کجاست؟

لوازم خانگی ال جی ساخت کجاست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

لوازم خانگی ال جی یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات در بازار است که به خاطر داشتن کیفیت و تنوع بالا توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. LG یک برند قدیمی و نام آشناست که تقریبا در هر خانه‌ای یک یا چند عدد از محصولات آن از تلویزیون گرفته تا لباسشویی و یخچال وجود دارد. حتی جالب است بدانید ال جی در زمینه تولید آسانسور نیز فعالیت دارد. این برند رقیب سرسخت برندهایی همچون سامسونگ، بوش، سونی و دوو بوده و همواره در تلاش است تا بهترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار دهد. یکی از سوالات مهمی که برای افراد پیش می‌آید این است که لوازم خانگی ال جی ساخت کجاست؟ در ادامه این نوشته به بررسی این موضوع پرداخته و تاریخچه‌ای از برند LG را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

کشور سازنده لوازم خانگی ال جی

آیا می‌دانید لوازم خانگی ال جی ساخت کجاست؟

ال جی در سال ۱۹۵۸ توسط Koo In-Hwoi در کشور کره جنوبی پایه گذاری شد. از آنجایی که ال جی از ادغام دو شرکت Lucky و Goldstar به وجود آمده بود، نام آن را Lucky Goldstar گذاشتند که بعدا به اختصار LG نامیدند. الجی در ابتدا کار خود را با تولید رادیو آغاز کرد و در ادامه توانست اولین تلفن، اولین یخچال، اولین تلویزیون سیاه سفید و رنگی را در کره تولید کند. حتی اولین تلویزیون ۶۰ اینچ پلاسما در جهان نیز توسط این برند تولید شده است.

در حال حاضر دفتر مرکزی ال جی در شهر سئول کره جنوبی قرار دارد و در حوزه صنعت الکترونیک و فناوری اطلاعات یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های جهان به شمار می‌رود. همچنین اولین نمایندگی این شرکت در ایالت متحده ایجاد شد و توانست در آنجا نیز فروش بسیار بالایی را تجربه کند.

لوازم آشپزخانه ال جی

شرکت ال جی چه محصولاتی را تولید می‌کند؟

حال که متوجه شدید لوازم خانگی ال جی ساخت کجاست بهتر است در ادامه با محصولاتی که این شرکت تولید می‌کند، بیشتر آشنا شوید. محصولات این شرکت از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و علاوه بر لوازم خانگی در حوزه‌های دیگر نیز محصولاتی را تولید کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تولید انواع موبایل، لوازم ارتباطی، کامپیوترهای شخصی، محصولات ایمنی خودرو و تجهیزات اطلاعات و سرگرمی اشاره کرد. یکی از حوزه‌های اصلی این شرکت، لوازم خانگی است که در ادامه می‌توانید لیستی از محصولات آن را مشاهده نمایید.

  • تولید انواع یخچال فریزر و ساید بای ساید
  • تلویزیون
  • ماشین لباسشویی
  • ماشین ظرفشویی
  • جاروبرقی
  • اجاق گاز
  • انواع لوازم برقی آشپزخانه مثل آبمیوه گیر، چرخ گوشت و….
  • استایلر
  • انواع سیستم صوتی
  • سیستم تهویه هوای مطبوع

محصولات ال جی

تفاوت ال جی چین و کره در چه چیزی است؟

در پاسخ به سوال لوازم خانگی ال جی ساخت کجاست گفتیم که کشور اصلی تولید کننده آن کره جنوبی است. اما بهتر است بدانید برخی از محصولات این شرکت در کشور چین نیز تولید می‌شود و اگر بر روی یک محصول ال جی برچسب ساخت چین خورده بود، تعجب نکنید. بسیاری از افراد وقتی نام چین به گوششان می‌خورد، فکر می‌کنند محصول فیک و تقلبی است. در حالی که این یک طرز فکر کاملا اشتباه است.

امروزه بسیاری از برندهای معروف جهان محصولات خود را در کشور چین مونتاژ می‌کند. چرا که در این کشور دسترسی به مواد اولیه و کارگر بسیار ساده و راحت است. محصولات ال جی تولید شده در کشور چین تحت لیسانس این شرکت بوده و مانند محصولات دیگر چین تقلبی نیستند.

البته بهتر است بدانید کیفیت و درجه ساخت محصولات ال جی چینی به اندازه محصولات ال جی ساخت کره و ژاپن نبوده و درجه ۲ محسوب می‌شوند و این یک امر کاملا طبیعی است. چرا که محصولات ساخته شده در کره و ژاپن از جدیدترین تکنولوژی‌ها و مواد اولیه استفاده می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود تا قیمت و کیفیت آن‌ها بالاتر باشد. بنابراین ال جی محصولات چینی را با قیمتی پایین‌تر از محصولات کره و ژاپن به بازار عرضه می‌کند.

انواع لوازم ال جی

آیا واردات لوازم خانگی ال جی در ایران انجام می‌شود؟

در ادامه بررسی لوازم خانگی ال جی ساخت کجاست? شاید این سوال برای شما به وجود آید که آیا در حال حاضر محصولات ال جی در کشور ما وجود دارد یا خیر؟ در سال‌های گذشته بسیاری از لوازم خانگی‌های موجود در بازار مربوط به برند ال جی بودند. اما به دلیل وجود برخی مشکلات سیاسی و تحریم‌های مختلف، چندین سال است که واردات این محصولات به کشور متوقف شده است. علاوه بر شرکت ال جی، محصولات برند سامسونگ نیز وارد ایران نمی‌شود و این دو شرکت تمام فعالیت‌های خود را در ایران متوقف کردند.

بنابراین اگر در فروشگاه‌ها، لوازم خانگی ال جی را مشاهده کردید، یا محصول فیک است یا به صورت غیر قانونی وارد کشور شده است. محصولات غیر قانونی هم فاقد گارانتی هستند و اگر بعدا مشکلی برای آن‌ها به وجود آمد هیچکس پاسخگو نخواهد بود. همچنین محصولات غیر قانونی معمولا مونتاژ شده سایر کشورها مثل اندونزی، چین و… هستند.

چطور بفهمیم لوازم خانگی ال جی ساخت کجاست؟

با اینکه محصولات تقلبی این شرکت، کمتر در بازار وجود دارد ولی بازهم ممکن است برخی افراد سودجو، محصولات تقلبی را در اختیار افراد قرار دهند. البته از آنجایی که لوازم خانگی ال جی در ایران به صورت قانونی وجود ندارد، بهتر است فعلا از خرید این برند خودداری کرده و از سایر برندها استفاده کنید. ما در مقاله‌ای تحت عنوان تشخیص ماشین لباسشویی الجی اصل از نمونه های تقلبی مسائل مهمی در این باره مطرح کردیم که توصیه می‌شود آن را مطالعه نمایید.

در نوشته لوازم خانگی ال جی ساخت کجاست؟ سعی کردیم نکات مربوط به این موضوع را به طور کامل بیان کنیم. در صورتی که در سال‌های گذشته محصولات برند ال جی را تهیه کردید بهتر است بدانید قطعات اورجینال آن‌ها در بازار وجود دارد و لازم نیست برای تعمیر آن نگران باشید. در هر صورت اگر به تعمیر لوازم خانگی ال جی نیاز داشتید، می‌توانید با هوم کارا در تماس باشید و از خدمات خاص این مجموعه‌ی معتبر بهره‌مند شوید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.