نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی

نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

شستن ظروف با ماشین ظرفشویی یک راه حل مناسب و آسان برای تمیز شدن آن‌ها است. اما فقط داشتن یک ظرفشویی مشکل شما را برطرف نمی‌کند بلکه باید با نحوه چیدمان صحیح ظروف در دستگاه نیز آشنا باشید. اینکه کدام ظرف‌ها را در طبقه پایین و کدام یک را در طبقه بالا قرار دهید نقش بسیار مهمی در پاکیزه شدن ظروف دارد. به همین خاطر تصمیم داریم شما را با نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی آشنا کنیم تا از قابلیت‌های این دستگاه به نحو احسن استفاده نمایید.

در واقع اگر ظرف‌ها را آنطور که دوست دارید در ظرفشویی قرار دهید نباید انتظار داشته باشید تمام ظرف‌ها تمیز و درخشان شوند. همچنین بهتر است بدانید نحوه کار ماشین لباسشویی در اکثر برندها تقریبا یکسان بوده و تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.

آموزش قرار دادن ظروف در ظرفشویی

نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی و نکات آن

پیش از آنکه درباره نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی صحبت کنیم، خوب است ابتدا به ۴ نکته مهم قبل از قرار دادن ظروف در ظرفشویی بپردازیم.

  • هر ظرفشویی ظرفیت مخصوص به خود را دارد؛ بنابراین قبل از چیدن ظروف دقت کنید که آن‌ها را در محدوده تعیین شده قرار دهید. اگر تعداد ظرف بیش از حد مجاز باشد، کیفیت شستشو پایین خواهد آمد. از طرفی قرار دادن تعداد ظروف کم نیز باعث هدر رفت انرژی و آب می‌شود. پس باید حد اعتدال را رعایت کنید.
  • اگر بر روی ظروف باقی مانده غذا وجود دارد قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی آن‌ها را تمیز کنید. همچنین در صورتی که غذای سوخته به ته ظرف چسبیده بود، سعی کنید ابتدا قسمت چسبیده را جدا کرده و سپس در دستگاه قرار دهید.
  • اگر ظروفی که دارید به حرارت دما حساس هستند بهتر است آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. به عنوان مثال برخی ظروف پیرکس به علت اینکه جاذب گرما نیستند، امکان دارد بعد از شستشو لکه‌های آب بر روی آن‌ها باقی بماند.
  • لازم است بدانید که ظروف آلومینیومی، مسی، ظروفی که با طلا و نقره آبکاری شدند و یا ظروفی که بر روی آن‌ها تزئیناتی از طلا و نقره وجود دارد را نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید. چرا که امکان دارد دچار آسیب دیدگی شوند.

بخش های مختلف ماشین ظرفشویی

آشنایی با بخش‌های مختلف ماشین ظرفشویی

معمولا نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف فرقی با یکدیگر ندارد. به طور مثال نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ با ال جی یکسان است. اما مساله‌ای که وجود دارد این است که کدام ظرف‌ها را در کدام طبقه قرار دهیم. در ادامه با این مساله آشنا خواهیم شد.

مطالعه بیشتر: برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی |آموزش ۰ تا ۱۰۰

سبد بالایی ماشین ظرفشویی و نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی

در این بخش از ظرفشویی معمولا ظروفی مثل لیوان، کاسه‌های کوچک، پیش دستی، فنجان و سایر موارد را به صورت برعکس قرار می‌دهند. دقت داشته باشید که نباید ظرف‌ها به یکدیگر بچسبند. چرا که امکان دارد آّب نتواند بین آن‌ها نفوذ کند و در نتیجه ظرف‌ها کثیف بمانند.

سبد پایینی ماشین ظرفشویی

این بخش مختص ظروف بزرگتر است؛ ظروفی مثل بشقاب‌ها و غذاخوری‌ها. همچنین امکان قرار دادن برخی از قابلمه‌ها نیز در این قسمت وجود دارد.

۳ نکته مهم چیدن ظروف در سبد پایین ظرفشویی

  1. قابلمه‌ها را رو به پایین و در جهت بازوی اسپری قرار دهید.
  2. بشقاب‌ها را طوری قرار دهید که روی آن‌ها به سمت وسط محفظه ظرفشویی باشد. به این خاطر که آبپاش و سایر قطعات چرخشی بتوانند تمام قسمت‌های ظرف را به خوبی تمیز کنند.
  3. نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی این گونه است که ظروف گود را باید به صورت مورب قرار دهید تا آب داخل آن‌ها به خوبی تخلیه شود.

سبد مخصوص قاشق و چنگال

 قاشق و چنگال‌ها را طوری قرار دهید که دسته آن‌ها رو به پایین باشد. اما بهتر است دسته چاقوها رو به بالا باشد. سعی کنید قاشق‌ها و چنگال‌ها را دو به دو و روی به روی هم قرار دهید تا تمیز شسته شوند.

قرار دادن اصولی ظروف در ظرفشویی

روش اصولی چیدن ظروف مختلف در ماشین لباسشویی

در ماشین ظرفشویی هر ظرف جایگاه مخصوص به خود را دارد. به همین خاطر در ادامه‌ی بحث نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی، این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

  • بشقاب: این مدل از ظرف را باید در طبقه پایین دستگاه قرار دهید به طوری که طرف گود آن‌ها به سمت وسط ظرفشویی باشد. همچنین سعی کنید بشقاب‌ها را از بزرگ به کوچک تا مرکز ماشین ظرفشویی بچینید.
  • لیوان و فنجان: جایگاه لیوان و فنجان در طبقه بالای ظرفشویی است و باید آن‌ها را به صورت برعکس قرار دهید. سعی کنید لیوان و فنجان را با فاصله از یکدیگر قرار دهید و به هم نچسبانید.
  • تابه و قابلمه: این موارد را رو به پایین و در طبقه پایین بچینید طوری که در جهت بازوی آبپاش باشند. دقت داشته باشید که چینش اشتباه تابه و قابلمه ممکن است به بازوی آبپاش آسیب وارد کنند.
  • ظروف بزرگ: این ظروف را باید در قسمت کناره‌ها و یا در انتهای ماشین ظرفشویی و در سبد پایین قرار دهید. تخته‌های آشپزی و دیس‌ها را نیز باید مانند ظروف بزرگ در ظرفشویی قرار دهید.
  • ظروف پلاستیکی: قبل از قرار دادن ظروف پلاستیکی در ظرفشویی بهتر است از قابل شستشو بودن آن‌ها مطمئن شوید. معمولا از روی تصویری که روی آن‌ها هک شده می‌توان این موضوع را متوجه شد. در صورتی که امکان شستشو داشتند آن‌ها را در سبد بالا و دور از المنت قرار دهید.

نتیجه گیری از نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی

در این نوشته سعی کردیم تا نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی را به طور کامل به شما آموزش دهیم. اگر نکات کاربردی را که در این مقاله و سایر مقالات برای استفاده از ماشین ظرفشویی مطرح کردیم رعایت کنید قطعا نیاز کمتری به تعمیرات خواهید داشت. اما اگر به هر دلیلی ماشین ظرفشویی ال جی و یا بوش شما دچار مشکل و خرابی شد، می‌توانید مقاله تعمیر ظرفشویی ال جی یا تعمیر ظرفشویی بوش را مطالعه نمایید.



 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.