تعمیر سوراخ شدن یخچال

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یخچال وسیله بسیار پرکاربردی است که در هر خانه‌ای حداقل یک دستگاه وجود دارد. یخچال فریزر همیشه در حال کار کردن است و شب و روز و تابستان و زمستان نمی‌شناسد. همین مساله سبب می‌شود که درخواست تعمیر یخچال فریزر نسبت به سایر لوازم خانگی بیشتر باشد. از جمله مشکلاتی که ممکن است به مرور زمان در این دستگاه به وجود بیاید و آن را از بین ببرد، سوراخ شدن یخچال است. بنابراین در این مقاله تصمیم داریم به دلایل به وجود آمدن این موضوع و تعمیر سوراخ شدن یخچال بپردازیم.

بیشتر بخوانیم: تعمیر یخچال ساید ال جی

قطعات یخچال که امکان سوراخ شدن دارند.

قطعات یخچال فریزر هنگامی که سوراخ می‌شوند ممکن است هیچ نشانه قابل توجهی نداشته باشند و در مدت زمان کوتاهی خسارات زیادی را به دستگاه وارد کنند. برخی از قطعات که امکان سوراخ شدن آن‌ها وجود دارد عبارت است از:

  • سوراخ شدن لوله گاز یخچال و در نتیجه خالی شدن گاز مبرد
  • سوراخ شدن لوله تخلیه آب یخچال
  • سوراخ شدن فریزر یخچال

بیشتر بخوانیم: تعمیر یخچال ساید بوش

تعمیر سوراخ شدن لوله گاز یخچال

لوله گاز یخچال و نحوه تعمیر سوراخ شدن آن

اگر به هر دلیلی گاز مبرد یخچال تخلیه و یا کم شود، عملکرد کلی دستگاه دچار اختلال می‌شود. این مساله می‌تواند به خاطر سوراخ شدن لوله گاز یخچال به وجود بیاید. برای تعمیر سوراخ شدن یخچال ابتدا باید محل نشتی گاز را پیدا کرده و سپس نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

از آنجایی که پیدا کردن سوراخ‌های ریز کار بسیار سختی است، باید یک تکنسین با استفاده از ابزار مخصوص آن را بررسی و پیدا کند. برخی از نشانه‌هایی که در هنگام سوراخ شدن لوله گاز یخچال به وجود می‌آید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کم شدن سرمای یخچال
  • یکسره کار کردن کمپرسور
  • یخ زدگی لوله اوپراتور
  • بیشتر شدن صدای کمپرسور
  • خارج شدن روغن از محل نشتی گاز مبرد

در صورتی که متوجه هر کدام از نشانه‌های بالا شدید باید هر چه سریع‌تر از یک متخصص بخواهید آن را بازدید کند. چرا که در برخی موارد شاید مجبور شوید کلاً یخچال را عوض کنید.

لوله تخلیه آب یخچال

نحوه تعمیر سوراخ شدن لوله تخلیه آب یخچال

امکان دارد یک روز که به سراغ یخچال می‌روید تا چیزی از آن بردارید، متوجه ریخته شدن آب بر روی کف زمین شوید. در این حالت احتمال دارد که لوله تخلیه آب دستگاه سوراخ شده باشد که باید فورا نسبت به تعمیر سوراخ شدن یخچال اقدام نمایید.

علت بروز این مشکل می‌تواند به خاطر مسدود شدن لوله تخلیه آب توسط گرد و غبار و یا مواد غذایی باشد. همچنین امکان دارد سینی تخلیه نیز ترک خورده باشد. در هر صورت باید لوله و سینی توسط یک متخصص بررسی شده و در صورت نیاز تعویض و یا تعمیر شوند.

نکته: اگر یخچال فریزر آمریکایی شما دچار مشکلاتی شده است، پیشنهاد ما به شما این است که مقاله تعمیر ساید امریکایی را مطالعه نمایید.

سوراخ شدن فریزرِ یخچال

نحوه تعمیر سوراخ شدن فریزر یخچال

هنگامی که قصد تمیز کردن برفک یخچال را دارید هیچوقت از وسایل نوک تیز و برنده مثل چاقو استفاده نکنید. چرا که امکان دارد هنگام تراشیدن یخ‌ها محفظه یخچال سوراخ شده و گاز مبرد نشت کند. این مساله موجب می‌شود فضای داخلی یخچال گرم شده و کمپرسور برای کاهش دما مجبور شود به صورت یکسره کار کند. در نتیجه فشار زیادی را تحمل کرده و حتی ممکن است بسوزد.

در صورتی که به هر دلیلی یخدان و یا سردخانه یخچال سوراخ شده و گاز مبرد نشت می‌کند، باید هر چه سریع‌تر نسبت به تعمیر ساید اقدام نمایید. چرا که اگر این کار را به تاخیر بیندازید خسارات جبران ناپذیری به یخچال وارد خواهد شد.

سخن آخر درباره تعمیر سوراخ شدن یخچال

تعمیر سوراخ شدن یخچال یک کار کاملا تخصصی بوده و نیاز به تجهیزات خاص دارد؛ بنابراین اگر دانش و تجربه کافی در این زمینه را ندارید به هیچ عنوان به سراغ تعمیر آن نروید تا به خودتان و یخچال صدمه‌ای وارد نشود.


مطالعه مقالات زیر نیز توصیه می‌گردد:

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.