علت بسته نشدن درب یخچال

علت بسته نشدن درب یخچال |بررسی ۰ تا ۱۰۰

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یخچال قلب هر آشپزخانه‌ای است. بیشتر مواد غذایی در یخچال نگهداری می‌شود و به همین دلیل سالم بودن این وسیله برقی اهمیت بالایی دارد. یکی از علت‌های فاسد شدن مواد غذایی در یخچال بسته نشدن درب آن است. علاوه‌براین، اگر درب آن درست بسته نشود باعث آسیب رسیدن به کمپرسور، برفک زدن و گرم شدن هوای داخل این وسیله می‌شود. اگر به این مسئله بی‌توجه باشید خسارت‌های بیشتری به دستگاه شما می‌رسد. از این رو، به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله اطلاعات جامعی درمورد علت بسته نشدن درب یخچال به خوانندگان عزیز می‌کنیم.

کلیک کنید: تعمیر یخچال ساید ال جی

بسته نشدن درب یخچال

بررسی نکاتی در مورد علت بسته نشدن درب یخچال

در هنگام بررسی علت بسته نشدن درب یخچال موارد مختلفی وجود دارد که حتما باید بررسی شوند. برخی از این دلایل غیرفنی هستند و توسط هر فردی قابل شناسایی می‌باشند، اما برخی از آن‌ها فقط توسط تعمیرکاران قابل تشخیص و تعمیر است.

در ادامه این مقاله درباره تمام آن‌ها صحبت می‌کنیم.

کلیک کنید: تعمیر یخچال ساید بوش

۱- وجود مانع جلوی درب یخچال

رایج‌ترین دلیل برای بسته نشدن درب یخچال وجود مانع است. هنگام بستن درب حتما مطمئن شوید وسایل را طوری داخل آن گذاشته باشید که از طبقات بیرون نیامده باشد. چک کنید که کشوی جامیوه‌ای به طور کامل بسته شده باشد.

۲- سنگین بودن درب یخچال

از گذاشتن وسایل سنگین وزن در داخل درب یخچال خودداری کنید. بطری‌های نوشیدنی، شیشه مربا و ترشی را داخل طبقات جا دهید و آن‌ها را در درب این دستگاه نگذارید. این وسایل سنگین هستند و باعث افتادگی، خراب شدن لولا و در نتیجه بسته نشدن درب خواهند شد.

fsji kank nvf do]hg

۳- خرابی لاستیک درب، علت بسته نشدن درب یخچال

لاستیک درب یخچال به دلایل گوناگونی دچار خرابی می‌شود. هر کدام از این موارد می‌تواند علت بسته نشدن درب یخچال باشد.

  • برآمدگی یا سفت شدن درزگیر درب یخچال: برای رفع این مشکل می‌توانید با استفاده از صابون، وازلین و کمی آب یا با حرارت سشوار لاستیک را نرم کنید.
  • کثیف بودن لاستیک: با استفاده از یک مسواک و مقدار کمی آب و صابون، لاستیک را تمیز کنید. حتما دقت کنید که پس از تمیز کردن آن را با یک دستمال خشک کنید.
  • جداشدن لاستیک از درب یا فرسودگی آن: برای حل این مشکل راهی جز تعویض آن ندارید. برای اینکه از فرسودگی لاستیک مطمئن شوید، از یک کاغذ کمک بگیرید. کاغذ را لای درب بگذارید. بعد از بسته شدن درب یخچال اگر با کشیدن کاغذ از لای آن، بیرون آمد به معنی خرابی آن است و اگر با کشیدن کاغذ بیرون نیامد به معنی سالم بودن لاستیک است.

۴- از بین رفتن حالت مغناطیسی نوار دور درب یخچال

درون لاستیک دور درب یخچال آهنربا وجود دارد. این آهنربا با گذشت زمان ممکن است خاصیت مغناطیسی خود را از دست بدهد. پس، این مورد هم می‌تواند یک دلیل دیگر باشد.

در این حالت باید آهنربای آن را تعویض کنید.

کلیک کنید: علت برفک زدن یخچال فریزر

۵- وجود مانع برای چرخش لولای درب یخچال

اگر درب یخچال کامل بسته نمی‌شود، چیزی مانع چرخش لولای آن است. باید بررسی کنید که وسیله، کثیفی یا مواد غذایی مانع حرکت آن می‌شود یا خیر.

تراز نبودن یخچال و بسته نشدن درب آن

۶- تراز نبودن دستگاه

در هنگام نصب دستگاه توجه کنید که سطح زیر آن هموار باشد. در برخی موارد با گذشت زمان عوامل خارجی باعث می‌شوند یخچال از حالت تراز بودن خارج گردد. اگر جای این وسیله از حالت تراز خارج شود سنگینی آن بجای پایه‌ها روی درب وارد می‌شود. برای اینکه این مورد را بسنجید از ابزاری به نام ترازسنج باید استفاده کنید.

۷- خرابی استوپر درب یخچال

خرابی استوپر هم علت بسته نشدن درب یخچال است. استوپر یک قطعه‌ در قسمت پایینی یخچال است. این قطعه هنگام بسته شدن درب، آن را به سمت داخل می‌کشد تا به آرامی بسته شود. به وجود آمدن مشکل در این قطعه باعث می‌شود درب به راحتی باز و بسته نشود. تعمیر این قطعه را یک فرد متخصص باید انجام دهد. متخصصین ما در هوم کارا می‌توانند به راحتی استوپر یخچال شما را تعویض کنند.

تعمیر بسته نشدن درب یخچال

علت بسته نشدن درب یخچال ساید

تمامی مواردی که در بالا ذکر شد درمورد یخچال‌های ساید هم صدق می‌کند. علت بسته نشدن درب یخچال ساید هم مانند انواع دیگر است و فرقی با آن‌ها ندارد.

چرا باید دلیل بسته نشدن درب یخچال را هر چه زودتر پیدا کنید؟

اگر هر چه زودتر علت بسته نشدن درب یخچال را پیدا نکنید به قسمت‌های دیگر آن هم آسیب‌های جدی وارد می‌شود. در این صورت عمر یخچال شما تمام خواهد شد و باید آن را تعویض کنید. به همین علت بهتر است در کمترین زمان ممکن مشکل بسته نشدن درب یخچال خود را پیدا کنید تا قسمت‌های دیگر دچار مشکل نشود و مواد غذایی فاسد نشوند.


هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.