زود اتومات کردن یخچال

چرا یخچال زود اتومات می کند؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یخچال جزو ملزومات اصلی هر خانه است و نمی‌توان خانه‌ای را بدون این دستگاه تصور کرد، دستگاهی که بیست و چهار ساعت شبانه‌روز در حال کار است و لحظه‌ای استراحت ندارد. یکی از دلایلی که درخواست‌های تعمیر یخچال نسبت به سایر لوازم خانگی بیشتر است، همین کارکرد مداوم آن‌هاست. یکی از مشکلاتی که به مرور زمان ممکن است برای یخچال ایجاد شود، این است که چرا یخچال زود اتومات می کند؟ متاسفانه در بیشتر مواقع، دیر از این مشکل باخبر می‌شویم و کمتر به آن توجه می‌کنیم.

در این مقاله از هوم کارا قصد داریم تا اطلاعات شما را در مورد اینکه چرا یخچال زود اتومات می‌ کند، افزایش دهیم تا بتوانید از وقوع چنین مشکلی پیشگیری کرده و نشانه‌های بروز آن را نیز بشناسید تا بتوانید به موقع درصدد رفع این مسئله بربیایید و از بروز خسارات بعدی جلوگیری کنید.

اگر جهت برطرف کردن مشکل یخچال خود به کمک تعمیرکار نیاز دارید، همین حالا درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا متخصصان حرفه ای و با تجربه هوم کارا در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل فرمایند.

بخوانیم: تعمیر ساید

زود اتومات کردن یخچال به چه معناست؟

اصولا یخچال پس از ۴۵ دقیقه فعالیت و رساندن دمای یخچال به دمای تنظیم شده توسط شما، باید ۱۵ دقیقه استراحت کند؛ اگر یخچال پیش از به پایان رسیدن ۱۵ دقیقه استراحت، دوباره شروع به کار کرد، یعنی زود اتومات کرده است و باید فورا در پی این باشید که چرا یخچال زود اتومات می کند.

بخوانیم: تعمیر یخچال ساید ال جی

به چه دلیلی یخچال زود اتومات می کند؟

دلایل مختلفی برای زود اتومات کردن یخچال وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  1. دمای تنظیمی شما، به هر دلیلی، زودتر از زمان مشخصی تغییر کند.
  2. درب یخچال به خوبی بسته نشده و به همین علت دمای داخل یخچال مدام در حال تغییر باشد.
  3. محل قرارگیری دستگاه مناسب نبوده و در معرض تابش نور مستقیم آفتاب یا گرمای اجاق گاز و یا پکیج است.

بخوانیم: نحوه کار با پنل یخچال ساید | آموزش ۰ تا ۱۰۰

نکته:

پیش از هرگونه تلاشی برای بررسی اینکه چرا یخچال زود اتومات می کند، یخچال فریزر را از برق بکشید. این کار از وارد شدن آسیب های جدی به یخچال و در مواردی از صدمه دیدن خودتان جلوگیری می‌کند و بروز خسارات بعدی را نیز به تاخیر خواهد انداخت.

بهتر است پس از این کار با تکنسین مجرب جهت تعمیر یخچال تماس بگیرید. برای این کار می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت هوم کارا درخواستتان را ثبت کنید و هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

خاموش روشن شدن یخچال

چرا یخچال مدام روشن و خاموش می شود؟

ترموستات یخچال زمانی که دمای دستگاه، به حد تنظیم شده توسط شما می‌رسد، فرمان قطع کار را به یخچال صادر کرده و برای مدتی مشخص و تا تغییر دمای تعیین شده، فعالیت دستگاه را متوقف می کند. به محض اینکه دمای درون یخچال تغییر کرد، ترموستات فرمان فعالیت مجدد را صادر کرده، و یخچال شروع به کار می کند. یکی از دلایل اینکه چرا یخچال زود اتومات می کند، حساسیت بیش از حد ترموستات به دمای یخچال بوده که در چنین حالتی، بهتر است این قسمت از دستگاه توسط تکنسین بررسی شود.

بخوانیم: تعمیر یخچال ساید بوش

اتومات کردن یخچال چه مزایایی دارد؟

  • باعث تازه ماندن مواد غذایی درون یخچال می‌شود.
  • دمای دستگاه با توجه به دمای انتخابی شما ثابت می‌ماند.

بخوانیم: ۶ علت یخ زدن وسایل و مواد غذایی داخل یخچال و راهکارهای آن

یخچال هر چند دقیقه یک بار باید اتومات می‌کند؟

در پاسخ به این سوال باید یگوییم برند یخچال، دمای تنظیم شده برای دستگاه و سایر شرایط محیط پیرامون آن می‌تواند در زمان اتومات کردن یخچال شما موثر باشد. اما در کل، به ازای هر ۴۵ دقیقه کار کردن باید ۱۵ دقیقه استراحت کند و بعد از آن مجددا آغاز به کار نماید.

بخوانیم: چرا رطوبت داخل یخچال زیاد است؟| بررسی کامل مشکل

کلام پایانی

بررسی دلیل اینکه چرا یخچال زود اتومات می کند، امری تخصصی بوده و تکنسین‌های ماهر هوم کارا، با توجه به برند یخچال شما، با استفاده از ابزار و تجربه‌ای که دارند، مشکل را برطرف خواهند کرد. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان شخصا وارد عمل نشوید، چراکه تشخیص اشتباه و نیز دستکاری یخچال، می‌تواند شما را دچار خساراتی کند که جبران برخی از آن‌ها ممکن نخواهد بود.

آنچه باید در این مورد بیش از هرچیز دیگری به خاطر داشته باشید این است که به عملکرد یخچال توجه کنید تا بتوانید به موقع متوجه مشکل زود اتومات کردن یخچال بشوید و از بروز خسارات بیشتر پیشگیری کنید.

تا به حال پیش آمده که با این مشکل مواجه شود و ندانید که چرا یخچال زود اتومات می کند؟ مشکلات متداول دستگاهتان را با ما مطرح کنید تا کارشناسان هوم کارا هرچه سریع‌تر پاسخگوی شما باشند.


مطالعه این مقالات توصیه می‌شود:


 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.