علت برفک زدن یخچال فریزر

علت برفک زدن یخچال فریزر

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

برفک زدن یخچال فریزر از جمله مشکلات متداولی است که امکان دارد هر کسی با آن مواجه شود. این مساله سبب می‌شود تا راندمان یخچال فریزر پایین آمده و عملکرد سرمایشی دچار مشکل شود. در اولین مرحله شما باید بتوانید علت به وجود آمدن این اتفاق را شناسایی کرده و سپس آن را برطرف نمایید. به همین منظور تصمیم داریم در این نوشته از هوم کارا به بررسی کامل علت برفک زدن یخچال فریزر بپردازیم. دقت داشته باشید در صورت بی توجهی و درست نکردن به موقع مشکلات به وجود آمده در یخچال فریزر، این مشکلات تشدید شده و خسارات زیادی به وجود می‌آورند.

 تعمیر ساید بای ساید 

برفک زدن یخچال فریزر معمولی

علت برفک زدن یخچال فریزر معمولی

هوای سردی که در داخل یخچال وجود دارد، باید همواره در بین اجزای مختلف، در حال گردش و جریان باشد. اما در صورتی که هوای سرد داخل یخچال با هوای گرم و مرطوب بیرون برخورد داشته باشد، در محل تلاقی این دو جریان، برفک به وجود می‌آید. حال اگر این برفک آب نشود، آرام آرام سخت شده و تبدیل به یخ می‌شوند. بنابراین اگر به دنبال علت برفک زدن یخچال فریزر هستید و بخش‌هایی از یخچال شما یخ زده است، علت آن می‌تواند به خاطر دلایل زیر باشد.

  1. محل نصب یخچال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر این محل دارای رطوبت بالایی باشد، هر بار که درب یخچال را باز و بسته می‌کنید، این رطوبت به داخل یخچال رفته و سبب ایجاد برفک می‌شود؛ بنابراین بهتر است یخچال را در نزدیکی وسایل گرمایشی مانند اجاق گاز، سماور، آبگرمکن و یا حتی جلوی نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.
  2. همچنین در صورتی که لاستیک دور درب یخچال فریزر خراب شده باشد و یا به خاطر شل شدن، هوا به داخل یخچال نفوذ کند، در قسمت‌هایی از یخچال شاهد تشکیل برفک خواهید بود. به همین منظور بهتر است لاستیک دور درب را به طور کامل بررسی کرده و از سلامت آن مطمئن شوید. در صورت خراب شدن بهتر است از یک تکنسین بخواهید آن را تعویض کند.
  3. اگر از موارد ۱ و ۲ مطمئن هستید ولی باز هم یخچال برفک می‌زند، احتمالا علت مشکل به خاطر خراب شدن ترموستات است. از آنجایی که تعمیر و یا تعویض ترموستات نیاز به تخصص و مهارت زیادی دارد، بهتر است از یک متخصص بخواهید آن را بررسی کرده و در صورت نیاز تعمیر کند.

 تعمیر یخچال ساید ال جی در تهران و ایران 

آب کردن برفک یخچال فریزر با سشوار

چطور برفک های به وجود آمده را آب کنیم؟

برای اینکه برفک‌های به وجود آمده را آب کنید، ابتدا باید علت برفک زدن یخچال فریزر را پیدا کرده و سپس نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایید. اما قبل از آن و برای رفع موقت این مشکل می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید.

  • برای ایمنی بیشتر ابتدا یخچال را از برق بکشید.
  • سپس با استفاده از یک سشوار شروع به آب کردن برفک‌ها کنید.
  • دقت داشته باشید که نباید آب بر روی سشوار ریخته شود. چرا که امکان اتصالی و در نهایت برق گرفتگی وجود دارد.
  • بعد از اینکه برفک‌ها آب شد، آب حاصل از ذوب شدن برفک‌ها را جمع کنید.
  • بهتر است مدتی درب یخچال را باز بگذارید تا تمامی بخش‌ها خشک شوند.

دقت داشته باشید برای تمیز کردن برفک هیچگاه از وسایل نوک تیز مانند چاقو استفاده نکنید. با اینکار ممکن است بدنه یخچال سوراخ شده و مشکل دوچندان شود. اما اگر به هر دلیلی باعث سوراخ شدن یخچال شدید، می‌توانید مقاله تعمیر سوراخ شدن یخچال را مطالعه نمایید.

علت برفک زدن یخچال فریزر نوفراست

علت برفک زدن یخچال فریزر نوفراست

در یخچال‌های نوفراست لوله‌های خنک کننده در پشت یخچال فریزر قرار داشته و سرما به وسیله یک فن به داخل کابین هدایت می‌شود. در این مدل از یخچال‌ها رطوبت توسط لوله‌های خنک کننده (اوپراتور) جذب شده و توسط سیستم ذوب برفک آب می‌شود. سپس این آب از طریق مسیر تخلیه به کاسه‌ای که روی موتور قرار گرفته، هدایت می‌شود.

با این وجود باز هم ممکن است یخچال‌های نوفراست نیز با مشکل برفک مواجه شوند که از جمله علت‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. خراب شدن سنسور دیفراست
  2. خراب شدن ترموفیوز
  3. خراب شدن ترمودیسک
  4. خراب شدن المنت
  5. خراب شدن برد الکتریکی یخچال

دقت داشته باشید هنگامی که یخچال نوفراست دچار برفک می‌شود، این موضوع باعث گرم شدن یخچال شده و در نتیجه یخچال خنک نمی‌کند. برای حل این مساله باید موارد زیر را یک به یک بررسی کرده و در صورت وجود مشکل آن را برطرف نمایید.

  1. لاستیک دور درب
  2. قطعات مربوط به دیفراست
  3. قسمت فاضلاب و مسیر تخلیه آب: با آغاز شدن عملیات دیفراست و یخ شدن آب‌ها، این آب از مسیر فاضلاب خارج می‌شود. در صورتی که این مسیر مسدود شده باشد، آن قسمت دچار یخ‌زدگی شده و فرایند یخ‌زدایی را دچار اختلال می‌کند.

 تعمیر یخچال ساید بوش 

دلیل برفک زدن ساید

علت برفک زدن لوله‌های پشت یخچال فریزر

در واقع می‌توان گفت زیاد بودن گاز یخچال فریزر تنها دلیل یخ زدن و وجود برفک در لوله‌های پشت یخچال است. این مشکل زمانی به وجود می‌آید که از یک تکنسین غیر حرفه‌ای برای شارژ گاز یخچال استفاده کرده باشید. این افراد به میزان وزن گاز مندرج بر روی کمپرسور توجه نمی‌کنند و در نهایت با تزریق بیش از اندازه گاز باعث یخ زدن لوله‌ها می‌شوند.

در صورتی‌که دوست دارید اطلاعات کاملتری درباره خالی شدن یا نشت گاز یخچال داشته باشید توصیه می‌شود مقاله علت خالی شدن یا نشت گاز یخچال فریزر و نحوه تشخیص آن  را مطالعه فرمایید.

دلایل یخ زدن صفحه داخلی یخچال ساید بای ساید

یکی از مشکلاتی که ممکن است در تعمیر ساید با آن مواجه شوید، برفک زدن صفحه داخلی آن است که در صورت عدم پیگیری می‌تواند تبدیل به یخ شود. این مساله ممکن است به خاطر تنظیم دمای یخچال در درجه‌های بسیار پایین اتفاق افتاده باشد. در این حالت یخچال فرصت کافی برای از بین بردن رطوبت را نداشته و در نتیجه تبدیل به یخ می‌شود. بهترین دما برای بخش فریزر ۱۸- درجه و برای بخش یخچال ۳ درجه سانتی گراد است.

بنابراین اگر علت برفک زدن یخچال فریزر شما به خاطر تنظیم دمای اشتباه است، می‌توانید مقاله تنظیم دمای یخچال فریزرهای سامسونگ را مطالعه نمایید.

دلیل یخ‌زدگی در فریزر

وجود برفک و یخ‌زدگی در فریزر

اگر بخش فریزر دچار یخ‌زدگی شده باشد، علت آن می‌تواند به خاطر وجود مشکل در چرخه دیفراست باشد. به همین خاطر باید هیتر، بی متال، سنسور یخ‌زدایی، تایمر یخ‌زدایی و برد الکتریکی دستگاه بررسی شود.

علت برفک زدن یخچال فریزرهای سامسونگ، ال جی، امرسان، اسنوا و بوش

از آنجایی که یخچال فریزرهای برندهای مختلف از اجزا مشابهی تولید شدند و همگی آن‌ها عملکرد یکسانی دارد؛ بنابراین می‌توان گفت علت برفک زدن یخچال فریزر در تمام آن‌ها یکسان است. اما با این وجود تعمیر یخچال هر یک از این برندها نیازمند دانش و تخصص مخصوص به آن است. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر یخچال فریزر و یا یخچال ساید بای ساید از متخصصین مربوطه کمک بگیرید.


هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.