علت بخار دادن کولر گازی

علت بخار دادن کولر گازی چیست| بررسی ۰ تا ۱۰۰

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از مشکلات رایجی که در کولرهای گازی وجود دارد، خروج بخار از آن است. لازم است بدانید که بخار دادن کولر همیشه به خاطر خرابی دستگاه نبوده و اکثر مواقع این یک امر طبیعی است. چرا که ممکن است این بخار به خاطر حالت ضد یخ زدگی کولر اتفاق بیفتد که هدف آن جلوگیری از یخ زدگی کولر گازی است. اما با این وجود امکان دارد یکی از قطعات دستگاه دچار نقص فنی شده و یا اتفاق دیگری افتاده باشد. به همین خاطر تصمیم داریم در این نوشته به علت بخار دادن کولر گازی بپردازیم.

توجه: توصیه ما به شما این است که اگر دانش و تخصص کافی در زمینه تعمیر کولر گازی را ندارید، به هیچ وجه آن را دستکاری نکنید. زیرا امکان دارد در هنگام وارسی آسیب بیشتری به دستگاه وارد کرده و متحمل خسارات زیادی شوید.

بخار دادن انواع کولر گازی

بخار دادن کولر گازی معمولا در چه فصل‌هایی اتفاق می‌افتد؟

عده‌ای بر این باورند که بخار دادن کولر گازی معمولا در فصل زمستان اتفاق می‌افتد در حالی این یک باور اشتباه است. در واقع می‌توان گفت فرقی نمی‌کند در کدام فصل از سال قرار دارید؛ فصل تابستان یا زمستان و یا هر فصل دیگری. چرا که این مشکل می‌تواند در همه زمان‌ها گریبان شما را بگیرد. پیشنهاد ما به شما این است که حداقل سالی یکبار نسبت به سرویس کولر گازی اقدام نمایید تا با شروع فصل گرم و استفاده از کولر گازی با چنین مشکلاتی مواجه نشوید و در هزینه‌های خود صرفه جویی نمایید.

کلیک کنید: سرویس کولر گازی را چه زمانی انجام دهیم؟ | آموزش قدم به قدم

خروج بخار در کدام بخش رخ می‌دهد؟

بخار دادن کولر گازی معمولا در بخش یونیت خارجی دستگاه اتفاق می‌افتد. اما ممکن است این مشکل در یونیت داخلی نیز اتفاق بیفتد که در ادامه هر دو مورد را بررسی خواهیم کرد.

یونیت خارجی کولر گازی

علت خارج شدن بخار از یونیت خارجی کولر گازی چیست؟

بهتر است بدانید که کمپرسور و کندانسور کولر گازی در یونیت خارجی دستگاه قرار گرفته است. زمانی که در یونیت خارجی یخ وجود داشته باشد، بازدهی دستگاه کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر کولر حالت ضد یخ زدگی یا همان دیفراست را فعال می‌کند تا یخ‌های یونیت خارجی آب شوند. در این زمان از یونیت خارجی به خاطر آب شدن یخ‌ها، بخار خارج می‌شود.

نکته: بخش‌های مختلفی در کولر گازی وجود دارد و ممکن است دچار یخ زدگی شوند که دلایل آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. یخ زدگی گاهی مواقع طبیعی بوده و گاهی مواقع به خاطر وجود مشکل در کولر گازی است. به همین خاطر اگر می‌خواهید با دلایل یخ زدن کولر آشنا شوید می‌توانید به مقاله علت یخ زدن کولر گازی مراجعه نمایید.

حال که به دیفراست اشاره کردیم بهتر است با مراحل کار آن نیز آشنا شوید.

دیفراست کولر

آشنایی با مراحل کار دیفراست یا همان ضد یخ زدگی در کولر گازی

  • ابتدا فن یونیت خارجی خاموش می‌شود تا دمای موتور کولر گازی بالا برود و این گرما یخ به وجود آمده را آب کند.
  • سپس حالت کولر گازی توسط شیر برقی تغییر پیدا می‌کند تا یونیت خارجی نقش یک تبخیر کننده را ایفا کند.
  • گازهایی که در مبرد گرم کولر وجود دارند به سمت کویل‌ها حرکت کرده و با ایجاد گرما به آب شدن یخ‌های یونیت خارجی کمک می‌کنند.

با انجام این مراحل یخ‌های موجود در یونیت خارجی تبخیر شده و از آن خارج می‌شوند؛ بنابراین اگر در این حالت شاهد بخار دادن کولر گازی بودید، این یک امر طبیعی است. اما اگر متوجه شدید که یخ‌ها آب شدند ولی باز هم از کولر بخار خارج می‌شود، بهتر است کولر را خاموش کرده و از یک تکنسین کمک بگیرید.

یونیت داخلی کولر

علت بخار دادن کولر گازی از یونیت داخلی چیست؟

همانطور که گفتیم در بیشتر مواقع بخار دادن کولر گازی از یونیت خارجی طبیعی بوده و نگرانی ندارد. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا بخار دادن یونیت داخلی کولر گازی نیز یک امر عادی است؟ به همین خاطر در ادامه این مساله را نیز بررسی خواهیم کرد.

در حالت کلی می‌توان گفت علت این مساله می‌تواند یکی از ۲ مورد زیر باشد:

  1. اختلاف دمای زیاد بین یونیت داخلی با هوای اتاق
  2. وجود رطوبت بیش از اندازه در هوای محیط و انتقال آن به کویل‌های پنل کولر گازی

بنابراین خروج بخار از یونیت داخلی نیز می‌تواند یک امر طبیعی باشد و نباید نگران باشید. البته توصیه ما به شما این است که سعی کنید از دستگاه‌های تولید بخار در نزدیکی کولر گازی استفاده نکنید.

همچنین لازم است بدانید تنها زمانی خروج بخار از کولر می‌تواند نگران کننده نباشد که این کار تکرار نشود. اما اگر شاهد تکرار این مساله بودید بهتر است هر چه سریع‌تر با یک تکنسین تماس بگیرید. چرا که امکان دارد قطعه‌ای از کولر گازی دچار آسیب شده باشد.

سخن آخر از علت بخار دادن کولر گازی

در این مقاله سعی کردیم جواب سوال علت بخار دادن کولر گازی چیست را به طور کامل بررسی کنیم. پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید سرویس کولر را جدی گرفته و از وقوع مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید.

اگر جهت رفع مشکل کولر گازی به کمک تعمیر کار نیاز داشتید، می‌توانید درخواست خود را با کارشناسان هوم کارا مطرح کنید تا در سریعا متخصص مربوطه را به محل اعزام کنند.

 



 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.