تمیز کردن فیلتر کولر گازی

چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز و یا تعویض کنیم؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

این مقاله جهت تمیز کردن فیلتر کولر گازی و یا تعویض فیلتر کولر گازی برای انواع برندها نوشته شده است و محدود به مارک خاصی نمی‌باشد.


 

فیلترهای کولر گازی یکی از اجزای مهم این دستگاه است که وظیفه آن تصفیه کردن هوا می‌باشد. از این رو تمیز کردن آن‎ها بسیار حائز اهمیت است.

همانطور که پیش‌تر در بحث تعمیر کولر گازی صحبت کردیم، کثیف بودن فیلترهای کولر سبب می‌شود تا دمای خروجی از دستگاه مطلوب نباشد زیرا هنگامی‌که هوای گرم وارد دستگاه می‌شود و از روی کویل‌های خنک عبور می‌کند تا بتواند باد خنک را تولید کند باید ابتدا از طریق فیلتر کولر گازی تصفیه شود در غیر این صورت نمی‌تواند هوای خنکی را خارج ‌کند.

خارج کردن فیلتر کولر گازی

مراحل تمیز کردن فیلتر کولر گازی

اگر شما نیز به دنبال رفع مشکل باد کولر خود و تمیز کردن فیلتر کولر گازی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم تمام این مراحل را با دقت و به ترتیب انجام دهید.

  1. دستگاه را خاموش کنید.
  2. با در دست گرفتن هر ۲ طرف دستگاه، حال باید پنل جلو را باز کنید.
  3. بخش جلویی فیلتر را آزاد و سپس به آهستگی فیلتر را خارج کنید.

(نکته: باید هر ۲ طرف فیلتر را خارج کنید.)

  1. در هنگام تمیز کردن فیلتر کولر گازی باید آن را با استفاده از یک برس که زبر و خشن نباشد به آهستگی بشورید.
  2. در این مرحله، اجازه دهید به طور کامل خشک شود.
  3. حال، ابتدا بخش عقبی و سپس بخش جلوی آن را در سر جای خود قرار دهید.
  4. در این مرحله که مرحله آخر است پنل کولر را ببندید.

بیشتر بخوانیم: نحوه کار کولر گازی + انیمیشن

چگونه فیلتر را عوض کنیم؟

تعویض فیلتر کولر گازی زمانی انجام می‌شود که آن‌ها پاره و یا شکسته شده باشند.

مراحل عوض کردن این فیلتر، چندان سخت و دشوار نیست و تقریبا شبیه به مرحله تمیز کردن فیلتر کولر گازی می‌باشد. تنها تفاوتی که دارد این است که وقتی به گام ۴ یعنی شستشو رسیدید دیگر نیازی به این کار نیست و باید آن را با فیلتر جدید تعویض کنید.

بیشتر بخوانیم: ۱۲ علت خنک نکردن و باد گرم کولر گازی و راه حل های رفع هر یک

تعویض فیلتر کولر

نکته خرید

خوب است پیش از خرید، فیلتر قدیمی را با خود به همراه داشته باشید و یا مدل دقیق و برند کولر را بدانید تا بتوانید یک خرید مناسب و صحیح داشته باشید.

بیشتر بخوانیم: علت انواع صدا در کولر گازی + ۴ راهکار رفع آن

آیا نحوه تعویض فیلتر کولر گازی هر برند متفاوت است؟

روال تعویض فیلتر کولر گازی سامسونگ، اجنرال، تراست، LG و… همگی شبیه به هم است. تنها تفاوتی که ممکن است وجود داشته باشد در نحوه باز کردن پنل است که برای این کار نیز بهتر است به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

توجه: برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی که در مکان‌های عمومی و بدون فرش نصب شده است باید هر ۲ روز یکبار تمیز گردند اما اگر این دستگاه برای مصارف خانگی است بهترین زمان، بین ۱ الی ۳ هفته می‌باشد.


هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.