ساخت قرص ماشین ظرفشویی

روش ساخت قرص ماشین ظرفشویی خانگی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از اختراعات مهم بشر ماشین ظرفشویی است که با شستن ظروف کثیف کمک زیادی به خانم‌ها می‌کند. عملکرد کلی دستگاه به این صورت است که ظروف کثیف را به ترتیب و در جایگاه مخصوص به آن در داخل ماشین ظرفشویی می‌چینید و سپس مایع و یا قرص ظرفشویی را در مکان مورد نظر می‌ریزید. بعد از آن با روشن کردن دستگاه تمامی ظروف تمیز می‌شوند. اما یکی از دغدغه‌هایی که در این میان وجود دارد ساخت قرص ظرفشویی است. به همین خاطر قصد داریم در این نوشته به روش ساخت قرص ماشین ظرفشویی خانگی بپردازیم تا خودتان آن را در خانه درست کنید.

روش ساخت قرص ماشین ظرفشویی در خانه

روش ساخت قرص ماشین ظرفشویی محدود به ۱ مدل نیست. از این رو در ادامه شما را با هر ۳ مدل تولید آن در منزل آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه قرص ماشین ظرفشویی

– روش اول ساخت قرص ماشین ظرفشویی

در این روش به مواد زیر نیاز دارید.

  • اسید سیتریک: ۱ فنجان
  • جوش شیرین: ۱ فنجان
  • سرکه سفید: نصف فنجان
  • نمک: نصف فنجان
  • صابون کاستیل مایع: ۱ قاشق چای خوری
  • سدیم کربنات: ۲ فنجان (در صورتی که نتوانستید سدیم کربنات تهیه کنید، می‌توانید جوش شیرین را به مدت ۱.۵ ساعت در دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت بپزید تا این ماده درست شود).
  • قالب‌های یخ مکعبی شکل کوچک: بهتر است ۲ سینی داشته باشید.

روش ساخت قرص ماشین ظرفشویی به این شکل است که ابتدا باید همه مواد خشک را در داخل یک کاسه ریخته و آن‌ها را با هم مخلوط کنید. سپس سرکه سفید را به آرامی به مواد اضافه کنید. ممکن است در این مرحله گاز سفید رنگی تولید شود که یک امر طبیعی است.

بعد از آن باید صابون کاستل را به مواد اضافه کرده و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. اگر خواستید می‌توانید روغن‌های خوشبو مثل اسطوخودوس را نیز به مواد خود اضافه کنید.

در مرحله آخر نیز باید مخلوط به دست آمده را در قالب‌های یخ بریزید. سپس بین ۱ الی ۲ روز زمان دهید تا مواد خشک شوند. بعد از آن می‌توانید از قرص ماشین لباسشویی خانگی خود استفاده کنید.

نکته: چنانچه می‌خواهید قرص ظرفشویی عملکرد بهتری داشته باشد می‌توانید بعد از ریختن مواد در قالب یخ، آن‌ها را کامل فشار دهید تا به خوبی فشرده شود. این کار موجب می‌شود در زمان مصرف کارایی بیشتری داشته باشد.

آموزش ساخت قرص ظرفشویی

– روش دوم

روش بعدی برای ساخت قرص ظرفشویی استفاده از صابون سیاه و سدیم پرمنگنات است. برای این کار به مواد زیر نیاز دارید.

  • صابون سیاه مایع: ۴ قاشق غذا خوری
  • نوشابه: ۲ قاشق غذاخوری
  • پرمنگنات سدیم: ۴ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو: ۲۰ قطره
  • نمک دانه درشت: ۱ قاشق غذاخوری

برای تهیه این نوع قرص لباسشویی باید صابون سیاه، پرمنگنات سدیم و نمک را در کاسه‌ای ریخته و خوب به هم بزنید. سپس در یک ظرف دیگر بقیه مواد را با هم ترکیب کرده و در داخل کاسه بریزید. در آخر نیز این مواد را باید با هم ترکیب کنید تا به صورت خمیر دربیایند. بعد از اتمام کار مخلوط بدست آمده را در قالب بریزید و صبر کنید تا به خوبی خشک شود.روش ساخت قرص ماشین ظرفشویی خانگی

– روش سوم

این روش ساخت قرص ماشین ظرفشویی نسبت به سایر روش‌ها ساده‌تر بوده و اگر وقت کمی دارید برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.

برای این کار باید ۳ برابرِ ماده شوینده، جوش شیرین به آن اضافه کنید. سپس نسبت به مخلوطی که درست کردید باید مقداری مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا مخلوط شود.

بعد از آن به اندازه نصف ماده شوینده به مخلوط نمک اضافه کنید. وقتی که مخلوط آماده شد آن را در قالب بریزید تا خشک شود.

۴ نکته مهم در هنگام ساخت قرص ماشین ظرفشویی و روش‌های نگهداری آن

  1. اولین نکته‌ای که باید در هنگام تهیه قرص ماشین ظرفشویی رعایت کنید این است که مخلوط به دست آمده به خوبی خشک شود. در غیر این صورت استحکام کافی را نخواهد داشت و امکان دارد پودر شود.
  2. همچنین قرص را در ظرفی نگهداری کنید که درب محکمی داشته باشد تا رطوبت و نم وارد آن نشود. با ورود نم و رطوبت به داخل ظرف، قرص استحکام خود را از دست می‌دهد.
  3. اینکه در یک دور شستشو چند تعداد از این قرص‌ها را استفاده کنید بستگی به ابعاد آن‌ها دارد. در صورتی که ابعاد قرص کوچک باشد شاید مجبور باشید ۴ الی ۵ عدد از آن را برای ۱ بار شستشو استفاده کنید.
  4. بهتر است بدانید که طرز تهیه قرص ماشین ظرفشویی کاری زمانبر بوده و نیاز به حوصله و وقت دارد و باید در زمان‌هایی که فرصت و تایم خالی دارید، این کار را با دقت انجام دهید.

مطالعه این مقالات نیز توصیه می‌شود:


 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.