شستن حوله در ماشین لباسشویی

شستن حوله در ماشین لباسشویی +نکات و تنظیمات

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

شستن حوله در ماشین لباسشویی شرایط و اصول خاص خود را دارد. به علت استفاده زیاد از آن‌ها و همچنین تماس مستقیمی که با پوست دارند، تمیز بودن حوله‌ها بسیار حائز اهمیت است. تار و پود حوله با پارچه‌های دیگر متفاوت است و برای سالم ماندن آن‌ها باید به نحوه شستشو بسیار توجه کرد. از این رو شستن حوله با ماشین لباسشویی شرایط خاص خود را دارد و اگر این شرایط رعایت نشود بافت آن آسیب خواهد دید.

۹ نکته درباره نحوه شستن حوله در ماشین لباسشویی

برای اینکه هنگام شستشو بافت حوله آسیب نبیند لازم است نکاتی را رعایت کنید. بنابراین برای شستن حوله در ماشین لباسشویی رعایت کردن نکات زیر الزامی است.

نکات شستن هوله در لباسشویی

۱- از هر ماده شوینده‌ای استفاده نکنید.

برای اینکه حوله‌ها پس از شستشو زبر نشوند، از هر ماده شوینده‌ای استفاده نکنید. بهتر است مواد شوینده پودری هنگام شستن حوله در ماشین لباسشویی استفاده نشود. شوینده‌های پودری پس از شستشو ممکن است بین الیاف‌های لباس باقی بماند و این موضوع می‌تواند باعث سفت و زبر شدن آن شود.

در استفاده از شوینده‌های مایع هم این نکته را در نظر داشته باشید که مقدار آن را کمتر بریزید. یعنی اگر شما برای شستشوی لباس‌های خود مخزن پودر را پر می‌کنید برای شستشوی حوله‌ها مخزن پودر را تا نیمه از مواد شوینده مایع پر کنید.

بیشتر بخوانیم: نحوه استفاده از مایع لباسشویی به چه شکل است؟

شستشوی حوله در لباسشویی با شوینده

۲- از نرم کننده‌ها استفاده نکنید.

این روزها استفاده از نرم کننده‌های مختلف برای شستشوی لباس و به‌خصوص حوله بسیار رایج شده است. اما این مواد پس از مدتی استفاده، برای حوله‌ها مضر خواهند بود. به این علت که نرم کننده‌ها مانع از رسیدن آب به الیاف آن خواهد شد و باعث می‌شود حوله‌ها به طور کامل شسته نشوند. در نتیجه بعد از چند بار شستشو خیلی زود نرمی خود را از دست خواهند داد و بافت آن‌ها سفت و زبر خواهد شد. اما اگر همچنان برای استفاده از نرم کننده مصمم هستید در زمان شتسشوهای خود یکی درمیان مقدار کمی از آن را استفاده کنید.

۳- از سفیده کننده یا وایتکس برای شستشوی حوله در ماشین لباسشویی خودداری کنید.

به هیچ عنوان برای شستشن حوله در ماشین لباسشویی از وایتکس استفاده نکنید. این کار باعث از بردن لکه‌ها یا تمیزی بیشتر حوله نمی‌شود. بلکه تنها باعث از بین رفتن تار و پود آن خواهد شد. همچنین استفاده از وایتکس می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و بجای از بین بردن لکه‌ها از روی حوله، لکه‌های دیگری به آن اضافه کند.

بجای استفاده از وایتکس می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. سرکه سفید به حفظ کیفیت و براق شدن رنگ حوله کمک می‌کند. برای استفاده از آن یک چهارم فنجان سرکه سفید را در جاپودری ماشین لباسشویی بریزید.

بیشتر بخوانیم: نحوه استفاده از جاپودری لباسشویی | ریختن پودر، درآوردن و تمیز کردن آن

asjk p,gi nv gfhsa,dd

۴- هوله‌ها را در ماشین لباسشویی به صورت تکی بشورید.

به این علت که هوله وسیله‌ای بهداشتی محسوب می‌شود بهتر است تنها در ماشین لباسشویی شسته شود. زیرا هنگام شستشوی همزمان حوله با لباس‌ها، آلودگی لباس به آن‌ها منتقل خواهد شد و باعث می‌شود به پوست شما آسیب برسد.

۵- هنگام شستن هوله در ماشین لباسشویی، آن را سنگین نکنید.

حوله مقدار آب زیادی را به خود جذب می‌کند و در زمان شستشو بسیار سنگین خواهد شد. اگر تعداد زیادی حوله را باهم در ماشین بریزید و ظرفیت ماشین لباسشویی را پر کنید به دستگاه آسیب جدی وارد خواهد شد. به همین خاطر موقع شستن این دست از لباس‌ها فقط نصف ظرفیت ماشین لباسشویی را پر کنید.

۶- حوله را در لباسشویی با آب گرم بشوئید.

همیشه شنیدیم که آب سرد باعث حفظ کیفیت تار و پود پارچه‌ها می‌شود اما هدف از شستن حوله‌ها تمیزی آن‌ها است. به همین علت بجای استفاده از آب سرد بهتر است از آب گرم استفاده شود. آب گرم باعث از بین رفتن باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شود.

شستن حوله با توپ تنیس

۷- از توپ تنیس استفاده کنید!

از توپ تنیس در هنگام شستن حوله در ماشین لباسشویی استفاده کنید. این کار به نرم شدن حوله کمک خواهد کرد. همچنین باعث می‌شود در زمان کوتاه‌تری نیز خشک شوند.

۸- تکان دادن حوله پس از شستن آن در لباسشویی

حوله‌ها بخاطر ضخامت و جنسی که دارند موقع شستن در لباسشویی بسیار چروک خواهند شد. به همین علت پس از شستشو لازم است آن‌ها را تکان دهید.

بیشتر بخوانیم: علت چروک شدن لباس در لباسشویی چیست؟

خشک شدن حوله در خشک کن

۹- خشک شدن به اندازه حوله در خشک کن ماشین لباسشویی

پس از اتمام کار ماشین لباسشویی توجه کنید که حوله‌ها به اندازه کافی خشک شده باشند. زیرا اگر بیش از اندازه نمناک باشد محل مناسبی برای رشد قارچ‌ها خواهد بود. از طرف دیگر، اگر پس از اتمام کار ماشین لباسشویی بیش از اندازه نیز خشک شده باشد، نرمی و یکپارچگی بافت حوله از بین خواهد رفت. به همین خاطر حتما به مدت زمان فرآیند خشک‌کن لباسشویی دقت کنید.

بیشتر بخوانیم: چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

تنظیمات ماشین لباسشویی برای شستن حوله

تنظیمات ماشین لباسشویی برای شستن حوله

برای شستن حوله در ماشین لباسشویی تنظیمات خاصی باید رعایت شود تا کاملا کثیفی‌ها و آلودگی‌ها از بین بروند. از این رو در ادامه مطلب به تنظیمات ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت.

  • از برنامه مخصوص شستشوی حوله در ماشین لباسشویی استفاده کنید.
  • اگر قصد شستن حوله به صورت مداوم را دارید از گزینه cotton، برای شستن حوله در لباسشویی استفاده کنید.
  • اگر پوست شما حساس است از برنامه Skin care استفاده کنید.
  • در بعضی از ماشین‌های لباسشویی برنامه Duvet Program وجود دارد، که برای شستن حوله در ماشین لباسشویی مناسب است.
  • از برنامه‌هایی که باعث تولید کف زیاد می‌شوند استفاده نکنید.
  • دمای آب را خیلی زیاد نکنید. دمای ۳۰ تا ۴۰ درجه برای شستن حوله در ماشین لباسشویی بسیار مناسب است.
  • برای خشک کردن حوله در ماشین لباسشویی از دور عادی دستگاه استفاده کنید. فرآیند عادی شستن حوله بین ۴۰ تا ۵۰ دقیقه طول خواهد کشید.

کلام آخر در مورد شستن حوله در ماشین لباسشویی

نکات گفته شده در این مقاله در مورد شستن حوله در ماشین لباسشویی، باعث حفظ کیفیت حوله‌ها خواهد شد. همچنین رعایت این نکات به ماندگاری بهتر ماشین لباسشویی نیز کمک خواهد کرد. خوب است بدانید که فرقی نمی‌کند مدل ماشین لباسشویی شما چیست زیرا این نکات در مورد تمامی لباسشویی‌ها صدق می‌کند.


هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.