نکات مهم در تعمیرات لوازم خانگی برقی

نکات مهم در تعمیرات لوازم خانگی برقی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

در دنیای امروز، لوازم برقی در هر خانه‌ای حرف اول را می‌زند. این وسایل تنوع زیادی دارند و در سایزهای متفاوتی مشاهده می‌شوند. لوازم خانگی برقی باعث سهولت در انجام فعالیت‌های روزمره زندگی شده‌اند. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که به مرور زمان این لوازم ممکن است دچار خرابی شوند که برای درست کردن آن یکسری نکات مهم در تعمیرات لوازم خانگی برقی وجود دارد که حتما باید رعایت شود.

با مشاهده هر نوع ایراد یا خرابی در لوازم برقی نیاز به تعویض آن‌ها نیست. بهتر است در صورت مشاهده ایراد در این دستگاه‌ها ابتدا آن‌ها را به تعمیرکار ماهر نشان دهید تا نسبت به تعمیر آن اقدام کند. در این مطلب درمورد نکات مهم در تعمیرات لوازم خانگی برقی و مراقبت درست از آن‌ها صحبت کرده‌ایم. اگر شما حتی یکی از این وسایل را در محیط زندگی خود دارید، این مقاله را از دست دهید.

علت خراب شدن لوازم خانگی | بررسی ۰ تا ۱۰۰

تعمیر لوازم خانگی برقی

موارد مهم درباره لوازم خانگی برقی

لوازم خانگی عمدتا وسایلی الکتریکی هستند. با خرید این سری از لوازم انتظار می‌رود که تا چندین سال از آن‌ها در کارهای خانه استفاده شود. به همین علت تحقیق درمورد آن‌ها قبل از خرید بسیار مهم است. زیرا هر چقدر کیفیت لوازم خریداری شده بالاتر باشد ماندگاری بهتری خواهند داشت.

برندها و مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام داری ویژگی‌های خاصی هستند و کیفیت آن‌ها متفاوت است. با توجه به این ویژگی‌ها و کیفیت‌ها، قیمت آن‌ها نیز تغییر خواهد کرد. اگر شما قصد خرید وسیله‌ای مثل یخچال، ماشین لباسشویی، مایکروفر و… را دارید که به‌طور دائمی مورد استفاده قرار می‌گیرد بهتر است بهترین مارک‌ها را برای خرید انتخاب کنید. در این صورت احتمال خرابی آن‌ها کم‌تر است. اما به این معنی نیست که لوازم شما همیشه سالم باقی می‌مانند.

پس از آنجا که خراب شدن وسایل برقی غیرقابل پیشگیری هستند و تعمیر آن‌ها یک کار تخصصی است از این رو در این مقاله به نکات مهم در تعمیرات لوازم خانگی برقی می‌پردازیم.

کدام لوازم خانگی شما خراب شده است؟ جهت کسب اطلاعات، کلیک کنید.

تعمیر لباسشویی ال جی تعمیر ظرفشویی ال جی
تعمیر یخچال ساید ال جی تعمیر لباسشویی بوش در محل| گارانتی ۳۵۶ روزه
تعمیر یخچال ساید بوش تعمیر ظرفشویی بوش
تعمیر ساید بای ساید تعمیر ساید امریکایی
تعمیر کولر گازی  

نکات مهم در تعمیرات لوازم خانگی برقی

برای اینکه وسایل الکترونیکی منزل خود را تعمیر کنید نیاز است تا مواردی را درنظر بگیرید. برخی از این موارد در زیر آمده است.

  • مراجعه به تعمیرگاه‌های معتبر لوازم خانگی 

در صورت وجود خرابی در لوازم برقی خانگی شما بهتر است به تعمیرگاه‌های معتبر لوازم خانگی  مراجعه کنید. در این مراکز کارشناسان متخصص و مجربی استخدام شدند که کاملا با وسیله شما آشنایی دارند. همچنین به صورت روزانه تعداد زیادی از همان دستگاه را بررسی می‌کنند. در نتیجه تجربه بالایی خواهند داشت. می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید تا یک فرد متخصص را معرفی کنند و به منزل شما مراجعه نماید.

  • استفاده از قطعات اورجینال

یکی از نکات مهم در تعمیرات لوازم خانگی برقی که بسیار اهمیت دارد، استفاده از قطعات اصلی است. در هنگام تعویض قطعات توسط تعمیرکاران دقت کنید که حتما از قطعه اورجینال استفاده کنند. به این علت که تقلبی بودن آن باعث می‌شود که لوازم برقی شما دچار آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری شود.

با قطعات تقلبی دستگاه به صورت درست تعمیر نخواهد شد و عملکرد آن مانند قبل نمی‌شود. همچنین پس از گذشت مدت زمان کوتاهی مجددا نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. به‌علاوه در صورت اصل نبودن می‌تواند به دیگر قطعات سالم هم آسیب وارد کند.

تعمیرکار لوازم خانگی برقی

  • خطرات پیش رو برای افراد غیر متخصص

بعضی از افرادی که درمورد مسائل فنی و ساختار لوازم برقی مقداری اطلاعات دارند، درصورت خرابی وسایل اقدام به تعمیر آن می‌کنند. تکنولوژی ساخت وسایل خانگی برقی در حال پیشرفت است، به همین علت برای تعمیر آن‌ها نیاز به دانش روز خواهد بود. همچنین بخاطر متصل بودن این وسایل به برق می‌تواند خطرات جانی برای افراد غیرمتخصص داشته باشد.

حتی اگر این دستگاه‌ها را از برق جدا کرده باشید، ممکن است مدتی جریان برق در آن‌ها وجود داشته باشد. درصورت نداشتن اطلاعات کافی ممکن است دچار برق‌گرفتگی و شوک الکتریکی شوید.

  • توجه به علایم و نشانه‌ها از نکات مهم در تعمیرات لوازم خانگی برقی

برخی مواقع در عملکرد وسایل خود مواردی را مشاهده می‌کنید که نشان‌دهنده زمان تعمیر آن است. برای مثال اگر از دستگاه خود سروصدای عجیب شنیدید، در هنگام کار کردن خاموشی مشاهده کردید، دستگاه جرقه زد یا لرزش‌های شدید داشت، از کار افتادن دکمه‌های دستگاه و… نسبت به تعمیر آن وسیله باید اقدام کنید.

کارشناسان لوازم برقی پیشنهاد می‌دهند که دستگاه‌هایی مانند یخچال، ماشین لباسشویی یا ظرفشویی و… که به طور دائمی از آن‌ها استفاده می‌شود را به صورت منظم سرویس کنید. در این صورت اگر عیب‌های کوچکی در وسیله شما مشاهده شود برطرف خواهد شد و از خرابی بیشتر جلوگیری می‌شود.

  • کارشناس حرفه‌ای و استفاده از ابزار مناسب 

عملکرد و ساختار هر دستگاه با دستگاه دیگر متفاوت است. به همین علت برای تعمیر هر وسیله نیاز به متخصص همان وسیله است. یک کارشناس یخچال نمی‌تواند ایراد ماشین ظرفشویی را برطرف کند. همچنین برای تعمیر هر کدام از این وسایل برقی نیاز به استفاده از ابزار خاص و مناسبی است. زیرا در صورت استفاده نکردن از ابزار مناسب به این لوازم آسیب‌های دیگری وارد خواهد شد. بنابراین این مورد هم یکی دیگر از نکات مهم در تعمیرات لوازم خانگی برقی محسوب می‌شود.

klhj juldv g,hcl ohk'd fvrd

نکات مهم در نگهداری صحیح لوازم خانگی برقی برای پیشگیری از خرابی

پس از گذشت مدت زمانی از استفاده‌ی وسایل خانگی، به وجود آمدن ایرادهایی در لوازم برقی خانگی کاملا طبیعی است. راه‌هایی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید این مشکلات را تا حد زیادی کاهش دهید. این روش‌ها بسیار ساده و بدون هزینه هستند اما عمر دستگاه شما را افزایش می‌دهند.

در ادامه این مطلب نکاتی برای استفاده صحیح از لوازم مختلف که به صورت روزمره از آن‌ها استفاده می‌شود می‌پردازیم.

  • نشستن بدنه وسایل برقی

یکی از نکات مهم در نگهداری لوازم برقی این است که به هیچ عنوان بدنه آن‌ها با آب شسته نشود. این وسایل با جریان الکتریکی کار می‌کنند و شستشو همراه با آب می‌تواند منجر به برق‌گرفتگی شود. همچنین موتور آن‌ها در تماس با آب ممکن است دچار آتش‌سوزی گردد یا موتور وسایل از کار خواهد افتاد.

  • جدا کردن دوشاخه وسایل از پریز برق

پس از اتمام کار لوازم خانگی برقی، حتما دوشاخه آن‌ها را از پریز برق جدا کنید. اگر این کار را انجام ندهید جریان برق به قسمت‌های داخلی وسایل برقی آسیب‌های جدی می‌رساند.

پس از استفاده از وسیله، حتماً باید سیم آن را از پریز برق خارج نمود. در مورد ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی، اتصالات لوله کشی آب و برق باید به درستی انجام شود. اگر لوله‌های آبرسانی وسیله به درستی انجام نشود، ممکن است آب از محل اتصالات، نشت پیدا کند.

  • تمیز کردن انواع لوازم خانگی

در برخی موارد که برای تعمیر وسیله‌ای مانند یخچال یا مایکروویو به یک کارشناس مراجعه کردید، ممکن است تمیز نبودن دستگاه را عامل خرابی آن بداند. وسایلی که درون آن‌ها موادغذایی زیادی قرار می‌گیرد، باید به صورت مرتب از هر گونه چربی و باقی‌مانده موادغذایی پاک شوند.

این نکته برای دستگاه‌هایی مانند مایکروفر، سولاردم و… صدق می‌کند. در صورت باقی‌ماندن ذرات موادغذایی درون این لوازم، ممکن است امواج دستگاه با آن‌ها برخورد کند که این موضوع باعث اختلال در عملکرد آن‌ها خواهد شد.

  • بررسی مسیر تخلیه ماشین لباسشویی و ظرفشویی

اگر ماشین‌های شما در هنگام کار کردن در هر زمانی دچار نشتی آب شد، فرآیند آبگیری را به درستی انجام نداد یا آب از داخل ظرفشویی یا لباسشویی خارج نشد، علت آن در مسیر ورودی و خروجی آب است. در این صورت باید شلنگ‎‌‌های آب و مسیر تخلیه آن را بررسی کنید.

ممکن است نشتی آب بخاطر وجود ترک یا سوراخ در شلنگ باشد. در برخی موارد مسیر تخلیه آب دچار گرفتگی شده است. برای جلوگیری از بروز این مشکل می‌توانید هر از گاهی مسیر تخلیه آب را کنترل کنید.

  • تعویض قطعات شکسته در داخل لوازم خانگی

ممکن است دستگاهی که کار می‌کند یکی از قطعات آن شکسته باشد. در این مواقع باید هر چه سریع‌تر نسبت به تعمیر دستگاه خود اقدام کنید. در غیر این صورت سایر اجزای آن نیز دچار آسیب خواهند شد.

سرویس های دوره ای لوازم خانگی

برای اینکه از ایرادات و خرابی‌های جدی در لوازم برقی منزل خود جلوگیری کنید می‎توانید از سرویس‌های دوره‌ای شش ماهه یا یک ساله استفاده کنید. بهتر است در مدت زمان مشخص از سرویس‌کاران لوازم خانگی بخواهید لوازم برقی منزل شما را کنترل کنند. در این صورت با پرداخت هزینه‎های کم از خرابی و پرداخت هزینه‌های بالاتر جلوگیری خواهید کرد.

سخن پایانی درمورد نکات مهم در تعمیرات لوازم خانگی برقی

یکسری نکات مهم در تعمیرات لوازم خانگی برقی را در این مقاله بررسی کردیم. زمانی که شما در وسایل برقی خود یک تغییر هر چند کوچک را مشاهده کردید سریعا برای عیب‎یابی آن اقدام کنید. رفع سریع ایرادات لوازم خانگی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد. همچنین اگر به نکاتی که درمورد نحوه نگهداری این وسایل اشاره کردیم توجه کنید عمر دستگاه‌های خود را افزایش خواهید داد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.