نحوه کار با پنل یخچال ساید | آموزش ۰ تا ۱۰۰

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

نحوه کار با پنل یخچال ساید برای افرادی که به تازگی یخچال هوشمند خریداری کرده‌اند ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما در واقع اصلا این طور نیست. این پنل برخلاف ظاهر پیچیده‌ای که دارد، دارای عملکردی بسیار ساده است. اگر شما قصد دارید درمورد این قسمت از دستگاه اطلاعات جامعی داشته باشید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

محل قرارگیری پنل یخچال ساید و کاربرد آن

در دنیای امروزی با پیشرفت لوازم خانگی، دیگر مانند قدیم تنها به برق متصل کردن یخچال کافی نخواهد بود. این دستگاه‌ها هوشمند شده‌اند و پس از وصل شدن به برق نیاز است تا تنظیماتی بر روی پنل آن‌ها انجام گیرد. در این وسیله‌ها همان طور که می‌دانید یخچال و فریزر در کنار هم و چسبیده بهم هستند که دارای یک پنل مدیریت می‌باشند و به صورت یک صفحه نمایش بر روی درب قسمت فریزر آن تعبیه شدند.

در این بخش هر شخص می‌تواند متناسب با نیاز و شرایط زندگی خود تنظیمات دستگاه را مشخص کند. با پنل مدیریتی دستگاه قابلیت‌هایی مانند تنظیم دمای یخچال و فریزر، اعلام هشدارها، میزان سرما، قفل درب و… را می‌توانید مدیریت کنید. با درست انجام دادن این تنظیمات طول عمر یخچال ساید بای ساید خود را افزایش خواهید داد.

* راهنمای افزایش طول عمر ساید بای ساید و یخچال فریزر *

kp,i ;hv fh \kg do]hg shdn

نحوه کار با پنل دمای یخچال ساید

دمای یخچال از مواردی است که از قسمت پنل مدیریتی می‌توان آن را تنظیم کرد. برای این کار باید دکمه refrigerator از قسمت مدیریت را فشار داد. حال از این طریق می‌توانید میزان دمای دلخواه خود را برای آن تنظیم کنید. حالت استاندارد دمای یخچال ۳ درجه سانتی‌گراد است. اگر بعد از تنظیم این دما، بر روی میوه‌ها یا مواد غذایی شاهد یخ‌زدگی بودید دمای دستگاه را کمی افزایش دهید و بر روی ۵ تا ۷ درجه سانتی‌گراد بگذارید.

* تنظیم دمای یخچال فریزرهای سامسونگ *

نحوه کار با پنل دمای فریزر ساید

برخی از مواد غذایی مانند انواع گوشت مصرفی، فاسد شدنی هستند به همین علت باید آن‌ها را درون فریزر نگه‌داری کرد. این مواد در دمای بالا خراب شده و در دمای خیلی کم هم ویتامین و پروتئین مفید خود را از دست خواهند داد. به همین علت باید در دمای مناسبی نگه‌داری شوند. همان طور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم یخچال‌های ساید دارای دو قسمت هستند که برای هر بخش باید تنظیمات آن را جداگانه انجام دهید.

برای تنظیم دمای قسمت فریزر باید دکمه Freezer را بزنید. حالا دمای این بخش را بر روی منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد قرار دهید که دمای استانداردی می‌باشد. در این دمای هوا خوراکی‌های این قسمت دچار خرابی نخواهند شد.

فعال کردن فیلتر هوای تازه در یخچال فریزر ساید بای ساید

در ساید بای سایدها وسیله‌ای تعبیه شده است که از پیچیدن بوی بد درون آن جلوگیری خواهد کرد. با فیلتر هوای تازه امکان رشد باکتری یا قارچ درون یخچال وجود نداشته، همچنین باعث افزایش عمر میوه و سبزیجات نیز خواهد شد. حال برای اینکه چگونگی نحوه کار با پنل یخچال ساید برای روشن کردن این فیلتر را بدانید باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا دکمه fresh air filter را از روی صفحه نمایش فشار دهید.
  2. حال گزینه‌هایی در نمایشگر ظاهر می‌شود که نشان دهنده دو حالت برای استفاده از فیلتر است. این دو حالت شامل auto و power است. در حالت Auto، فیلتر به مدت ۱۰ دقیقه روشن شده سپس برای ۱۱۰ دقیقه آینده خاموش می‌شود. در حالت بعدی که Power می‌باشد، فیلتر به مدت زمان ۴ ساعت و ۱۰ دقیقه روشن خواهد شد سپس ۵ دقیقه خاموش می‌شود و بعد از آن در حالت Auto قرار می‌گیرد.

بهتر است اگر در یخچال خود بوی بدی استشمام نمی‌کنید فیلتر را بر روی حالت Auto قرار دهید. اما اگر بوی بد حس می‌کنید گزینه بعدی را فعال کنید تا بوی بد داخل دستگاه از بین برود.

* ۶ علت یخ زدن وسایل و مواد غذایی داخل یخچال و راهکارهای آن *

تعویض فیلتر هوای تازه با استفاده از پنل مدیریتی

پس از مدتی استفاده از فیلتر هوای تازه، این وسیله، بر اثر تجمع آلودگی یا استفاده مداوم نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کند. در این صورت چراغ مربوط به آن روشن خواهد شد. اگر با اخطاری مبنی بر این موضوع مواجه شدید باید برای تعویض فیلتر یخچال ساید گزینه replace filter را انتخاب کنید. به این ترتیب امکان عوض کردن آن را خواهید داشت. ممکن است بعد از تعویض همچنان با این اخطار روبرو شوید که کافی است دکمه replace filter را به مدت ۳ ثانیه نگه‌دارید تا هشدار از بین برود.

* تعویض فیلتر یخچال ساید ال جی | آموزش کامل *

نحوه کار با پنل یخچال ساید در قسمت یخساز و آبسردکن

از مهم‌ترین قسمت‌هایی که به وسیله پنل مدیریتی ساید می‌توان آن را تنظیم کرد قسمت یخساز و آبسردکن آن است. بر روی صفحه نمایش چند گزینه برای استفاده از از یخ و آب وجود دارد که این گزینه‌های شامل موارد زیر هستند.

  • ice/water

با انتخاب کردن دکمه ice/water که روی صفحه نمایش وجود دارد، می‌توانید یخ و آب را به طور همزمان درون ظرف مدنظر بریزید.

  • Ice off

این گزینه در تمام سایدها وجود ندارد. کاربرد Ice off که در برخی از انواع ساید بای ساید وجود دارد به این صورت است که با انتخاب آن، قسمت یخساز خاموش می‌شود.

  • Ice maker lock

با این دکمه یخساز برای مدت زمان مشخصی خاموش خواهد شد. با استفاده از این مورد، در مصرف برق صرفه‌جویی خواهید کرد. زیرا این قسمت برق زیادی مصرف می‌کند.

  • Ice type

از این قسمت می‌توانید اندازه یخ مورد نیاز را انتخاب کنید. این بخش شامل دو حالت است که عبارتند از crushed ice (یخ خرد شده) و cubed ice (یخ قالبی). با انتخاب هر کدام، یخ‌ها در اندازه و شکل‌های متفاوت خارج خواهند شد.

  • Ice pluse

این گزینه برای مواقعی است که شما نیاز دارید در مدت زمان کوتاهی تعداد یخ بیشتری داشته باشید. با انتخاب ice pluse به مدت ۲۴ ساعت یخ بیشتری ساخته خواهد شد و بعد از آن به صورت خودکار غیرفعال می‌شود. این گزینه را نباید به صورت مدوام روشن کنید زیرا می‌تواند برای موتور مشکل‌ساز شود. اگر قبل از گذشت ۲۴ ساعت قصد خاموش کردن آن را داشتید مجددا دکمه ice pluse را فشار دهید.

* علت سرد نکردن آبسردکن یخچال و ساید بای ساید + دیگر مشکلات آبسردکن *

نحوه کار با قسمت تنظیمات امنیتی ساید بای ساید

تنظیمات امنیتی ساید بای سایدها شامل چند قسمت هستند، که به تمامی آن‌ها را در زیر اشاره کردیم.

  • door Alarm

یخچال‌های ساید، لوازمی هوشمند هستند و اگر درب آن‌ها بیش از اندازه باز بماند با صدای آلارم، اطلاع خواهند داد. اگر شما قصد دارید این صدا را قطع کنید؛ باید دکمه Door alarm را به مدت زمان ۳ ثانیه نگه‌دارید. بعد از آن شاهد غیرفعال شدن آلارم خواهید بود.

  • lockیا child lock

کارایی این دکمه به این صورت است که پنل مدیریتی را قفل می‌کند. اگر این گزینه را فعال کنید تا زمان غیرفعال شدن آن امکان استفاده از پنل را نخواهید داشت. این دکمه زمانی استفاده می‌شود که شما می‌خواهید دمای انتخاب شده به هیچ عنوان تغییر نکند. در حالت دیگر ممکن است شما فرزند کوچک در منزل داشته باشید و برای عدم دسترسی کودک خود آن را فعال کنید.

  • energy saver

با فعال کردن این گزینه، استفاده از برق یخچال ساید کاهش پیدا می‌کند و بازدهی این دستگاه بهینه‌سازی خواهد شد.

  • Vacation

از دکمه vacation در صورتی استفاده کنید که قصد رفتن به مسافرت را دارید. در این مواقع بهتر است بعضی از قابلیت‌ها مانند یخساز یا عمل سردسازی دستگاه غیرفعال شوند. با این کار در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی خواهید کرد.

آشنایی با تنظیمات نور صفحه نمایش پنل یخچال ساید

برای آشنایی با نحوه کار با پنل یخچال ساید در زمینه روشنایی آن تنظیمات خاصی وجود دارد. در این قسمت به تنظیم این موارد خواهیم پرداخت تا بهترین استفاده را از صفحه نمایش دستگاه داشته باشید.

  • Display off mode: با این دکمه می‌توانید پنل مدیریتی را خاموش یا روشن کنید. این قسمت برای بهترین استفاده از نور در طول شبانه روز می‌باشد.
  • Lighting: اگر می‌خواهید میزان نور قسمت یخساز یا آبسردکن را در صفحه نمایش کم و زیاد کنید باید از این گزینه استفاده کنید.
  • Sleep: با این دکمه، یخچال در حالت خواب قرار خواهد گرفت. یعنی در این حالت سر و صدای کمتری از آن شنیده خواهد شد. این قابلیت ۱۲ ساعت پس از فعال شدن به صورت خودکار غیرفعال خواهد شد.

سخن پایانی در مطلب نحوه کار با پنل یخچال ساید

در کنار مطالعه مقاله نحوه کار با پنل یخچال ساید بهتر است دفترچه راهنمای دستگاه خود را هم مطالعه کنید. زیرا در این دفترچه به صورت اختصاصی تمامی قابلیت‌های صفحه نمایش ساید شما توضیح داده شده است.

* بهترین یخچال از نظر تعمیرکاران چه ویژگی هایی دارد؟ *


 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.