تنظیم دمای یخچال فریزرهای سامسونگ

تنظیم دمای یخچال فریزرهای سامسونگ

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

تنظیم دمای یخچال یکی از کارهای مهمی است که تاثیر زیادی در طول عمر دستگاه و مصرف انرژی آن دارد. همچنین این کار باعث می‌شود تا مواد غذایی داخل یخچال سالم بمانند. دقت داشته باشید که دمای مناسب برای فصل تابستان با فصل زمستان فرق دارد و تنظیم نادرست دما باعث به وجود مشکلات زیادی برای دستگاه می‌شود. به همین خاطر تصمیم داریم در این مقاله به روش تنظیم دمای یخچال فریزرهای سامسونگ (Adjusting the temperature of Samsung refrigerators) پرداخته و اهمیت این موضوع را بررسی کنیم.

دلیل اهمیت تنظیم دمای یخچال فریزرهای سامسونگ

بعد از نصب یخچال اولین کاری که باید انجام دهید، تنظیم دمای آن است. بهتر است بدانید که این دما با توجه به شهر و مدل دستگاه می‌تواند متفاوت از یکدیگر باشد. البته شهرهای کشور ما تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و می‌توان آن را نادیده گرفت. اما مدل دستگاه، دور موتور و ظرفیت آن در تنظیم دمای یخچال فریزرهای سامسونگ تاثیر بسیاری دارد و بهتر است دفترچه راهنمای دستگاه را یکبار مطالعه کنید.

در صورتی که دما نامناسب باشد مواد غذایی داخل یخچال خیلی زود خراب شده و یا حتی ممکن است دچار یخ‌زدگی شوند. همچنین کمپرسور یخچال نیز در دمای نامناسب عملکرد صحیحی نخواهد داشت و ممکن است دچار خرابی‌هایی شود.

در برخی موارد ممکن است شما دما را به صورت صحیح و طبق دفترچه راهنما تنظیم کرده باشید اما باز هم مواد غذایی داخل یخچال خیلی زود فاسد ‌شوند. در این مواقع معمولا مشکل از نشان‌دهنده دمای یخچال است. برای تست آن می‌توانید یک دماسنج را داخل یخچال قرار دهید. اگر دمای نشان داده شده در دماسنج با دمایی که تنظیم کردید متفاوت بود باید از یک تعمیرکار بخواهید یخچال را بررسی کرده و مشکل را برطرف نماید.

دقت داشته باشید که برای تنظیم دمای یخچال فریزرهای سامسونگ ابتدا باید دماسنج را به مدت ۱۲ الی ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از آن می‌توانید دمای دقیق داخل دستگاه را متوجه شوید. همچنین بهتر است دماسنج را در طبقه میانی قرار دهید.

تعمیر یخچال فریزر ساید

تنظیم دمای یخچال سامسونگ قدیمی

مزایای این کار

قبل از هر چیزی لازم است بدانید که دمای بهینه یخچال در فصول مختلف سال با یکدیگر فرق می‌کند و نباید یک دمای ثابت برای ۱۲ ماه سال در نظر داشته باشید. هنگامی که فصول گرم سال از راه می‌رسند، کمپرسور برای رساندن دمای داخل یخچال به دمای مطلوب باید مدت زمان بیشتری کار کند اما در فصول سرد سال این اتفاق نمی‌افتد. بنابراین باید تنظیم دمای یخچال سامسونگ در تابستان با دمای زمستان متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید:تعمیر ظرفشویی بوش در شیراز

اصلی‌ترین فایده‌ای که تنظیم دمای یخچال دارد این است که از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کرده و آن‌ها را سالم نگه می‌دارد. به همین خاطر می‌توانید مواد غذایی از جمله گوشت، میوه، سبزیجات و… را در داخل فریزر قرار داده و به مدت طولانی نگهداری کنید.

همچنین قارچ‌ها و باکتری‌ها در محیط‌هایی که دمای بالاتری دارند، بهتر رشد می‌کنند؛ بنابراین با تنظیم دمای بهینه از رشد این موجودات نیز جلوگیری می‌شود. علاوه بر موارد بالا هنگامی که دمای یخچال فریزر را بر روی عدد مناسب و بهینه تنظیم می‌کنید، عملکرد موتور دستگاه نیز بالا می‌رود و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود. در ادامه قصد داریم به روش تنظیم دمای یخچال فریزرهای سامسونگ و دیگر یخچال‌ها بپردازیم.

تعمیر یخچال ساید ال جی

آموزش تنظیم دمای یخچال فریزر

روش تنظیم دما در یخچال‌ها مختلف متفاوت از یکدیگر است. در یخچال‌های قدیمی این کار توسط یک قطعه ولومی (دایره‌ای) و یا قطعه کشویی (خطی) انجام می‌گیرد. اما در مدل‌های جدید و یخچال‌های ساید بای ساید، تنظیم دما توسط پنل لمسی صورت می‌پذیرد. قطعه ولومی و یا کشویی در داخل یخچال و معمولا کنار لامپ قرار دار‌د ولی پنل لمسی بر روی بدنه یخچال تعبیه شده است.

  • روش تنظیم دمای یخچال در مدل کشویی

در این مدل تنظیم دما به صورت خطی انجام می‌شود. به این صورت که اگر دستگیره پلاستیکی را به سمت راست بکشید، دمای یخچال پایین‌تر می‌آید و اگر آن را به سمت چپ بکشید، دما بالاتر می‌رود. معمولا در سمت راست کلمه Colder و یا کلمه Coldest (سردتر) نوشته شده است.

آموزش تصویری تنظیم دمای یخچال سامسونگ

  • روش تنظیم دمای یخچال در مدل ولومی

در مدل ولومی برای تنظیم دمای یخچال یک کنترلر به شکل دایره در داخل یخچال تعبیه شده است که اگر آن را روی Minimum قرار دهید، یخچال خاموش می‌شود و اگر آن را روی Maximum تنظیم کنید، دمای یخچال بالاتر می‌رود. معمولا بین این دو اعداد ۱ تا ۹ قرار دارد که می‌توانید روی آن‌ها تنظیم کنید.

تعمیر یخچال ساید بوش

  • روش تنظیم دمای یخچال در مدل دیجیتالی

تنظیم دما در یخچال‌های امروزی از طریق پنل لمسی که روی بدنه تعبیه شده انجام می‌گیرد. برای این کار کافی است انگشت خود را به مدت ۳ ثانیه روی گزینه Unlock نگه دارید تا قفل کودک یخچال غیرفعال شود. بعد از آن با انتخاب گزینه Cooling Temperature می‌توانید دمای دستگاه را تنظیم کنید.

چرا رطوبت داخل یخچال زیاد است؟ |بررسی کامل مشکل

بهترین دما برای هر یک از مدل‌ها چند درجه است؟

در صورتی که یخچال شما از مدل قدیمی یعنی ترموستاتی است، بهترین دما برای فصل تابستان ۴ یا ۵ درجه و در زمستان ۲ یا ۳ درجه است.

اما اگر یخچال از نوع دیجیتالی است، بهترین دما در فصل تابستان ۳ یا ۴ و برای فریزر ۱۸- تا ۲۰- است. در فصل زمستان نیز می‌توانید دمای یخچال را روی ۴ یا ۵ و دمای فریزر را روی ۱۶- تا ۱۹- تنظیم کنید.

نحوه تنظیم دمای یخچال ساید سامسونگ

تنظیم دما در اکثر یخچال‌های ساید سامسونگ به صورت دیجیتالی انجام می‌گیرد. اگر می‌خواهید دمای یخچال را تنظیم کنید، باید گزینه Fridge را فشار دهید و اگر قصد تنظیم دمای قسمت فریزر را دارید، می‌توانید گزینه Freezer را فشار دهید.

در این یخچال‌ها معمولا دما برحسب درجه فارنهایت (F) نمایش داده می‌شود. برای تبدیل درجه فارنهایت به درجه سانتی‌گراد، ابتدا عدد نمایش داده شده به صورت فارنهایت را منهای عدد ۳۲ کرده سپس عدد به دست آمده را بر ۱/۸ تقسیم کنید. عدد نهایی بر حسب سانتی‌گراد خواهد بود.

در مقاله تنظیم دمای یخچال فریزرهای سامسونگ سعی کردیم تمام موارد مهم و ضروری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. رعایت این نکات می‌تواند طول عمر دستگاه را بیشتر کرده و در مصرف انرژی آن صرفه‌جویی نماید.



 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.