علت سرد نکردن آبسردکن یخچال و ساید بای ساید + دیگر مشکلات آبسردکن

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال پیش بیاید، کار نکردن آبسردکن است. در برخی از مواقع این مشکل می‌تواند به خاطر خرابی قطعات یخچال و در برخی دیگر به خاطر اختلال در آبرسانی به سردکن اتفاق بیفتد. در این نوشته قصد داریم به دلایل سرد نکردن آبسردکن یخچال و ساید بپردازیم و بررسی کنیم که چرا از آبسردکن آب خارج نمی‌شود و یا اینکه چرا آب را خنک نمی‌کند؟ پس در ادامه همراه ما باشید.

کلیک کنید: تعمیر یخچال ساید بوش

بررسی دلایل سرد نکردن آبسردکن یخچال

اگر مشکل یخچال شما سرد نکردن آبسردکن یخچال است، بهتر است موارد زیر را بررسی کنید.

  • ممکن است ترموستات دمایی یخچال تنظیم نباشد و یا دچار خرابی شده باشد.
  • در برد کنترلی آبسردکن و یا دیسپنسر مشکلی به وجود آمده باشد.

کلیک کنید: تعمیر ساید بای ساید

آبسردکن یخچال

علت قطع شدن و نیامدن آب از سردکن

مشکل بعدی که ممکن است برای آبسردکن به وجود بیاید، نیامدن آب از آن است. به عبارت دیگر آبسردکن آب نمی‌دهد. برای حل این مشکل باید موارد زیر را بررسی کنید.

  • فشار آب را بررسی کنید و مطمئن شوید که فشار کم نباشد.
  • امکان دارد لوله انتقال آب یخ زده باشد.
  • شیر ورودی آب و یا شیر برقی ایراد دارد.
  • وجود ایراد در فیلتر آب
  • وجود ایراد در سوئیچ درب یخچال
  • خراب بودن سوئیچ آبسردکن و یا دیسپنسر
  • وجود ایراد در برد کنترل آبسردکن

معمولا ایراداتی که برای یخچال و ساید بای ساید به وجود می‌آید دارای علت‌های مختلفی هستند. برای اینکه به صورت کامل با این مشکلات آشنا شوید، می‌توانید به مقاله تعمیر یخچال ساید ال جی بخش مربوط به “علت خارج نشدن آب از آبریز ساید بای ساید ال جی” مراجعه کنید.

سرد نکردن آبسردکن ساید بای ساید

بررسی دلایل کار نکردن یا سرد نکردن آبسردکن ساید و یخچال

همانطور که در بالا اشاره کردیم، کار نکردن آبسردکن ساید بای ساید دلایل مختلفی دارد. در ادامه قصد داریم هر یک از دلایل را به طور کامل بررسی کنیم.

کلیک کنید: طرز کار یخساز و نحوه راه انداری یخساز یخچال

۱- یخ زدن لوله انتقال آب

متداول‌ترین دلیل نیامدن آب از سردکن یخچال، یخ زدن لوله انتقال آب است. برای اینکه بدانید مشکل از این لوله است یا خیر، باید آن را از پشت یخچال جدا کرده و درون آن فوت کنید. در صورتی که لوله یخ زده باشد هوا از طرف دیگر آن خارج نمی‌شود.

برای حل این مشکل باید دمای یخچال را به صورت صحیح تنظیم کنید. این دما باید همواره بین -۱۲ تا -۱۸ درجه باشد.

۲- خراب بودن برد کنترلی آبسردکن و یا دیسپنسر

در صورتی که این قطعه خراب شده باشد، بسیاری از بخش‌های یخچال و آبسردکن دچار اختلال خواهند شد. این بخش وظیفه کنترل و تامین ولتاژ الکتریکی لازم برای کارکرد صحیح آبسردکن را برعهده دارد. برای حل این مشکل ابتدا باید مجموعه دیسپنسر را بررسی کنید و اگر این بخش از کار افتاده باشد باید به سراغ برد کنترلی بروید و اطمینان حاصل کنید که اتصال کوتاه نداشته باشد. دقت داشته باشید که تشخیص محل دقیق مشکل نیاز به یک فرد متخصص و حرفه‌ای می‌باشد.

۳- وجود خرابی در شیر برقی و یا شیر ورودی

شیر برقی، آب را به یخساز و آبسردکن می‌رساند و اگر مشکلی برای این قطعه به وجود بیاید، با مشکل کار نکردن آبسردکن مواجه خواهید شد. ممکن است سلنویدهای شیر ورودی دچار آسیب شده باشند که باید توسط یک مولتی متر آن را بررسی کنید. همچنین امکان دارد دچار مسدودی شده باشد. در این مواقع شیر برقی باید توسط یک تکنسین بررسی و در صورت نیاز تعویض گردد.

۴- پایین بودن فشار آب منزل

فشار آب لازم برای کارکرد صحیح آبسردکن حدود ۲۰ PSI است و اگر فشار از این مقدار پایین‌تر باشد با مشکل کار نکردن آبسردکن مواجه خواهید شد.

۵- وجود ایراد در فیلتر آب و سرد نکردن آبسردکن ساید

اگر فیلتر آب دچار گرفتگی شده باشد، جریان آّب به آبسردکن با اختلال مواجه می‌شود. بهتر است هر ۶ ماه یکبار نسبت به تعویض فیلتر آب اقدام کنید تا جریان آب دچار مشکل نشود.

کلیک کنید: علت کار نکردن یخساز ساید سامسونگ و راه حل آن

۶- وجود خرابی در میکروسوئیچ و کلیدهای دیسپنسر

یکی دیگر از مواردی که ممکن است باعث کار نکردن آبسردکن یخچال شود، خراب بودن میکروسوئیچ و یا کلیدهای دیسپنسر است. این دو قطعه به صورت اتوماتیک عملیات خروج آب و یخ از آبسردکن و یخساز را کنترل می‌کنند و اگر دچار ایراد شده باشند آبسردکن به خوبی کار نمی‌کند.

برای برطرف کردن این مشکل باید کلیدها و اتصالات بررسی شوند. ممکن است اتصالات دچار سوختگی شده و یا از فریم و بدنه خارج شده باشند.

دلایل سرد نکردن آب سرد کن

آیا دلایل دیگری نیز برای سرد نکردن آبسردکن یخچال و ساید وجود دارد؟

پاسخ قطعی به این پرسش را فقط پس از بررسی دقیق دستگاه می‌توان گفت زیرا به طور حتم سرد نکردن آبسردکن یخچال و ساید دلایل بسیاری دارد.

البته جای نگرانی نیست و شما می‌توانید از طریق تماس با شرکت هوم کارا و گرفتن مشاوره رایگان در این زمینه و با پاسخ دادن به سوالات کارشناسان، جواب این سوال را با توجه به مدل یخچال خود بگیرید.

 


مطالعه این مقالات نیز توصیه می‌گردد:


 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.