نحوه فعال کردن قفل کودک ظرفشویی

نحوه فعال کردن قفل کودک ظرفشویی {آموزش برندهای مختلف}

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

قفل کودک یکی از امکانات ماشین ظرفشویی به حساب می‌آید و همه شرکت‌هایی که لوازم خانگی تولید می‌کنند، سعی دارند که این مورد را پیاده سازی نمایند، زیرا می‌تواند باعث افزایش سطح ایمنی شود و از دستگاه هم حفاظت بیشتری داشته باشد. در واقع وقتی که قفل کودک فعال می‌شود، کودک شما یا هر کسِ دیگری با فشردن دکمه‌‌های روی دستگاه نمی‌تواند حالت عملکرد ظرفشویی را تغییر دهد. بدین منظور در ادامه می‌خواهیم به طور کامل‌تر راجع به نحوه فعال کردن قفل کودک ظرفشویی با شما صحبت کنیم.

توضیحاتی در مورد قفل کودک

همانطور که در بالا گفتیم، اگر قفل کودک فعال باشد، نمی‌توانید عملکرد ظرفشویی را با هیچ دکمه‌ای تغییر دهید. زمانی قادر به تغییر حالت در کار ظرفشویی هستید که قفل کودک را غیر فعال کنید. قفل کودک این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که خیالتان از ایمنی دستگاه راحت باشد. از طرفی مطمئن باشید که فرزندتان هم آسیب نمی‌بیند چرا که نمی‌تواند کاری با دستگاه داشته باشد. پس باید نحوه فعال کردن قفل کودک ظرفشویی را یاد بگیریم.

علت قفل نشدن درب ظرفشویی | بررسی ۰ تا ۱۰۰

نحوه فعال کردن قفل کودک ظرفشویی سامسونگ

اگر می‌خواهید با نحوه فعال کردن این قفل‌ها آشنا شوید، باید بدانید که چگونه این اتفاق رخ می‌دهد. لوازم خانگی که از برند سامسونگ هستند، همیشه پرطرفدار بوده و کیفیت بالایی را ارائه می‌دهند. به خاطر همین است که همیشه برند سامسونگ جزو برندهای پرفروش است.

اگر شما ماشین ظرفشویی سامسونگ دارید، برای فعال کردن قفل کودک آن باید این چنین اقدام کنید.

  • یک دکمه روی دستگاه وجود دارد که علامت قفل روی آن طراحی شده است. آن دکمه را فشار دهید و ۳ ثانیه نگه دارید. در چنین حالتی قفل ظرفشویی سامسونگ به طور کامل فعال می‌گردد.
  • اگر بتوانید قفل ظرفشویی سامسونگ را فعال کنید، نوشته cl روی دستگاه ظاهر می‌شود. حال اگر می‌خواهید قفل را غیر فعال کنید، دوباره باید همان دکمه قفل را به اندازه ۳ ثانیه نگه دارید. در چنین حالتی قفل به طور کامل غیر فعال می‌شود. در نتیجه اگر دکمه‌های دیگر را بفشارید، می‌توانید شاهد عملکرد آنها در دستگاه باشید.

۹ علت روشن نشدن و کار نکردن ظرفشویی بوش

نحوه فعال کردن قفل کودک در ظرفشویی ال جی

اگر می‌خواهید با نحوه فعال کردن قفل کودک ظرفشویی ال جی آشنا شوید، بهتر است که اطلاعات کلی در مورد این برند داشته باشید. ال جی یکی از برندهای قدیمی و محبوب در کل دنیا به حساب می‌آید. افراد متخصص و حرفه‌ای این لوازم را طراحی کرده و آنها را تولید و عرضه می‌کنند. فناوری جدید و پیشرفته‌ای در این نوع از ظرفشویی‌ها استفاده شده است که یکی از آن ها نیز قفل کودک است.

قفل کودک این ویژگی را دارد که شما از امنیت فرزندانتان کاملاً مطمئن باشید و خیلی راحت بتوانید به کارهای دیگر خود برسید.

  • برای فعال کردن این قفل اول باید دو دکمه با عنوان‌های Spray و Rinse را به صورت همزمان در کنسول کنترل ظرفشویی فشار دهید. البته ممکن است در مدل‌های مختلف ال جی روش روشن کردن این قفل‌ها کمی با یکدیگر تفاوت داشته باشند اما در اکثر موارد از این طریق می‌توانید قفل را فعال کنید.

برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی |آموزش ۰ تا ۱۰۰

نحوه فعال کردن قفل کودک ظرفشویی بوش

بوش هم یکی از برندهای معروفی است که در آلمان تولید می‌شود. خیلی از کشورهای دنیا بوش را به عنوان با کیفیت‌ترین لوازم خانگی می‌شناسند.

زیرا همیشه قطعات درجه یک و با کیفیت در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این محصولات طول عمر بسیار طولانی دارند و جزو برندهای پر قدرت در سطح جهان به حساب می‌آیند که امکانات زیادی در آنها وجود دارد. این برند معتبر هم مانند برند سامسونگ و ال جی امکان قفل کودک را طراحی کرده است. در مورد نحوه فعال‌سازی قفل کودک ظرفشویی در برند بوش باید بگوییم بستگی به این دارد که شما چه مدل و چه سری از برند بوش را خریداری کرده باشید.

  • برای اینکه بتوانید قفل کودک را فعال کنید، اگر دستگاه شما از برند بوش در سری ۶ و ۸ باشد، باید دکمه‌ای با عنوان control lock را بفشارید. سپس ۳ الی ۵ ثانیه این دکمه را نگه دارید.

غير فعال كردن قفل كودك ماشين ظرفشویی بوش

اگر می‌خواهید قفل کودک را غیر فعال کنید، باز هم باید همان دکمه را فشار دهید تا غیر فعال شود که معمولا روی آن علامت قفل هم طراحی می‌شود.

تشخیص ظرفشویی بوش اصل از نمونه های تقلبی

نحوه فعال کردن قفل کودک برای ظرفشویی دوو

دوو هم جزو محصولاتی است که همیشه عملکرد عالی را ارائه می‌دهد و قیمت آن هم مقرون به صرفه است. در نتیجه شاید در بین خرید برندهایی مانند سامسونگ، ال جی، بوش و غیره، خرید مارک دوو به خاطر کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه کمی عقلانی‌تر باشد. امکانات زیادی در این دستگاه وجود دارد. در مورد نحوه فعال کردن قفل کودک ظرفشویی در برند دوو در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم.

روشن شدن علامت نمک ظرفشویی | بررسی ۷ علت مهم

راهنمای فعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی دوو

  • برای فعال کردن قفل کودک این دستگاه‌ها شما باید دو دکمه drying و delay timer را به طور همزمان فشار دهید. سه ثانیه در همان حالت دکمه‌ها را نگه دارید. بعد از اینکه قفل کودک را فعال کردید، دیگر نمی‌توانید از سایر دکمه‌ها استفاده کنید. اگر نیاز به تنظیمات جدید دارید، قبل از فعال کردن قفل ظرفشویی دوو این کار را به انجام برسانید.

غير فعال كردن قفل كودك ماشين ظرفشویی دوو

  • درصورتیکه می‌خواهید قفل را غیر فعال کنید، دوباره دو دکمه drying وdelay timer را بفشارید. اگر با دکمه‌های قبلی نتوانستید قفل کودک را فعال کنید، حتماً باید دکمه‌های option و temp را بفشارید.

معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی +تصویر آن

مزیت فعال کردن قفل کودک در ظرفشویی چیست و چگونه باید این کار را در برندهای مختلف به انجام برسانیم؟

توضیح در مورد نحوه فعال کردن قفل کودک ظرفشویی به این دلیل است که اگر شما از این آپشن استفاده کنید، دیگر کسی نمی‌تواند اطلاعات نادرست به دستگاه بدهد. یعنی کودک‌تان نمی‌تواند دکمه‌ها را پشت سر هم فشار دهد و تنظیمات دستگاه را به هم بریزد. از طرفی هم به این نکته دقت داشته باشید که با وجود فعال کردن قفل کودک باز هم کودک اجازه ندارد نزدیک به دستگاه شود. فعال کردن این قفل در برندهای متفاوت و دستگاه‌های مختلف نیز با یکدیگر فرق دارد.

دلیل طولانی شدن شستشوی ماشین ظرفشویی

جمع‌بندی

قفل کودک در ماشین ظرفشویی یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی است که باعث می‌شود تنظیمات دستگاه توسط کودک به هم نریزد. در نتیجه وجود این ویژگی در برندهای معتبر جزو ضروری‌ترین مواردی است که همیشه به آن توجه می‌کنند. ما در این مقاله به طور کامل راجع به نحوه فعال کردن قفل کودک ظرفشویی در برندهای مهم، پرفروش و پرطرفدار با شما صحبت کردیم تا بدانید که چگونه باید از این آپشن استفاده کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.