ماشین ظرفشویی دوو خوبه؟

ماشین ظرفشویی دوو خوبه؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

شستشوی ظروف یکی از معظلات و دغدغه‌های بزرگ خانم‌ها است. ظرف شستن به غیر از مصرف زیاد آب، بسیار زمان‌بر نیز می‌باشد و باعث می‌شود تا خانم‌ها زمان بیشتری را در آشپزخانه سپری کنند. این زمان زیاد که همراه با سرپا ایستادن است، به مرور زمان باعث کمر درد، پا درد و خدایی نکرده آرتروز می‌شود. به همین دلایل اکثر خانواده‌های ایرانی به سمت استفاده از ماشین‌های ظرفشویی رفته‌اند.

ماشین‌های ظرفشویی محصولاتی بسیار پرکاربردی هستند که امروزه در اکثر خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حقیقت این محصول، در ابتدا بیشتر در رستوران‌ها، به علت حجم زیاد ظروف، یافت می‌شد؛ اما با گذر زمان و ماشینی شدن زندگی عموم مردم، به خانه‌ی اکثر ایرانیان راه یافت. به‌طوری که الان، ماشین‌های ظرفشویی جز اصلی‌ترین لوازم آشپزخانه می‌باشد.

با دیدن علاقه زیاد و تقاضای مردم به این محصولات، شرکت‌های زیادی، در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و وارد این بازار شدند؛ یکی از آن برندهای با کیفیت دوو بود. ماشین‌ ظرفشویی دوو جز محبوب‌ترین برندها بین مردم کشورمان می‌باشد که در ادامه به بررسی کامل این محصول می‌پردازیم.

معرفی برند دوو

برند دوو یکی از بهترین و پرمصرف‌ترین برندهای لوازم خانگی، نه تنها در ایران، بلکه در جهان شناخته می‌شود. کمتر خانه‌ی خانواده ایرانی را می‌توان یافت که حداقل یک محصول از این شرکت در آن وجود نداشته‌باشد. این خود نشان از کیفیت بالای محصولات مجموعه دوو می‌باشد.

این شرکت نخستین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی در شهر سئول کشور کره‌جنوبی فعالیت خود را در حوزه لوازم خانگی آغاز کرد. نام این مجموعه از دو بخش به معنای عالی و woo (نام مدیریت آن زمان شرکت) تشکیل شده‌است. شرکت دوو دارای بیش از ۲۰ زیرمجموعه و شرکت تابعی می‌باشد که امروزه تعدادی از آن‌ها در در دیگر حوزه‌های صنعتی، به‌صورت مستقل فعالیت می‌کنند؛ از جمله‌ی آن‌ها شرکت دوو الکترونیک می‌باشد.

این شرکت در حال حاضر در کشورهایی مثل کره، مکزیک، اسپانیا، ایران، چین، لهستان و… فعالیت می‌کند که خود نشانگر قدرت بالای رقابتی این برند در بازار جهانی می‌باشد. ماشین ظرفشویی دوو یکی از محصولات محبوب این شرکت می‌باشد که در جهان طرفداران زیادی دارد.

انواع ماشین‌های ظرفشویی دوو

به طور کلی ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار به دو دسته رومیزی و ایستاده یا همان مبلی تقسیم می‌شوند.
ماشین‌های ظرفشویی رومیزی، غالباً در طرح‌های چهار، پنج، شش و به ندرت هشت نفره ساخته می‌شوند. این مدل از ماشین‌های ظرفشویی مختص خانواده‌های کم جمعیتی که ظروف کمتری استفاده می‌کنند، می‌باشد. همانطور که از اسم آن‌ها مشخص است، آن‌ها را معمولا روی کابینت، در نزدیکی سینک ظرفشویی قرار می‌دهند.

 ماشین ظرفشویی دوو و انواع آن

مدل دیگر ماشین‌های ظرفشویی، ایستاده می‌باشند که برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب‌اند و معمولاً در قالب‌های دوازده تا شانزده نفر ساخته می‌شوند. این نوع از ماشین‌های ظرفشویی معمولا بین کابینت‌ها و زیر سینک قرار میگیرند. ماشین ظرفشویی دوو در مدل‌های ایستاده ساخته می‌شوند و در قالب‌های دوازده، چهارده و پانزده نفر می‌باشند.

ماشین‌های ظرفشویی این برند، به دلیل بزرگ بودن مخزن و فضای داخلی آن، آب و برق بیشتری نسیت به مدل‌های رومیزی، مصرف می‌کنند اما در مقابل، شما تعداد بیشتری از ظروف و قابلمه‌های با ابعاد بزرگ‌تر را می‌توانید در آن‌ها قرار دهید.

ماشین ظرفشویی دوو ایستاده


پس اگر شما خانواده‌ای پرجمعیت هستید که تعداد ظروف زیادی استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما به شما، ماشین‌های ظرفشویی ایستاده دوو می‌باشد.

امکانات ماشین ظرفشویی دوو

• در طراحی ماشین ظرفشویی دوو از دو طبقه مجزا استفاده شده که طبقه بالا مختص لیوان و استکان‌ها است که می‌توان ارتفاع آن را به صورت دستی تغییر داد. از سبد پایین هم برای بشقاب و ظروف بزرگ و بلند استفاده می‌شود؛ همچنین قسمت مخصوصی برای شستشوی قاشق و چنگال‌ها تعبیه شده‌است.

• از دیگر نکات مثبت و حائز اهمیت این برند، مصرف پایین انرژی و گرید A++ می‌باشد. همچنین در زمینه شستشو و خشک‌کن، گرید A را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید:ترفندهایی برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی

• از دیگر راه‌های کاهش مصرف آب و انرژی در این دستگاه‌ها، استفاده از ظرفیت بخشی از دستگاه که ظروف در آن قرار گرفته‌اند، است.

• دستگاه‌های این شرکت دارای فناوری نیم‌شور می‌باشند که در مواقعی که تعداد ظروف کم است، می‌توان از آن استفاده کرد.

• ماشین ظرفشویی دوو دارای هفت نوع برنامه شسشتشو هستند که تنوع آن‌ها کارایی دستگاه را چندین برایر می‌کند.

• هنگامی ظروف شما خیلی چرب هستند و نیاز دارند که با قدرت بیشتری شسته شوند، از برنامه intensive کمک می‌گیریم. وظیفه این قابلیت، شستشو با قدرت بیشتر است.

• برای شستشوهای معمولی می‌توانید از سیستم Normal دستگاه استفاده کنید.

• همچنین ماشین ظرفشویی دوو قابلیتی به نام Eco دارند که شستشویی به صرفه از لحاظ اقتصادی می‌باشد.

• برای شسشوی ظروفی که شیشه‌ای بوده یا شما حساسیت بیشتری نسبت به آن‌ها دارید، از سیستم Glass می‌توانید استفاده کنید.

• در مواقعی که زمان‌تان برای شستشو کم است و عجله دارید، با فعال کردن قابلیت Rapid، ظرف‌های شما سریع‌تر شسته می‌شوند.

• از دیگر امکانات این ظرفشویی‌ها، سیستم به تاخیر انداختن زمان شستشو از یک تا بیست‌و‌چهار ساعت می‌باشد.

• صدا و لرزش بسیار کم دستگاه از دیگر قابلیت‌های مهم ماشین ظرفشویی دوو می‌باشد.

محبوب‌ترین مدل‌های ماشین ظرفشویی دوو

• مدل M1411

یکی از محبوب‌ترین و بهترین مدل‌های این شرکت، مدل M1411 می‌باشد که در کنار امکانات زیاد، قیمت مناسبی نیز دارد. این دستگاه ۱۴ نفره بوده و برای مصارف خانگی نیز مناسب می‌باشد. این ماشین ۴۰ کیلوگرمی، دارای ۶۰ سانتی‌متر پهنا، ۵۹.۸ سانتی‌متر عمق و ۸۴ سانتی‌متر ارتفاع می‌باشد. این ابعاد مناسب و استاندارد، این امکان را به شما می‌دهد تا به راحتی در هر مکانی آن را جای دهید.

این مدل از ماشین‌های ظرفشویی دوو، ۶ برنامه شستشویی دارند. این دستگاه نیز مانند اکثر مدل‌های برند دوو دارای قابلیت شستشو با نصف ظرفیت دستگاه را نیز دارد. چنانچه تعداد ظروف کثیف شما کم باشد و به هر دلیلی بخواهید آن‌ها را با ماشین ظرفشویی خود بشویید، می‌توانید آن‌ها را در دستگاه چیده و با فعال کردن برنامه شستشو با نصف ظرفیت، با ماده شوینده و آب مصرفی کمتری، ظروف خود را بشویید.

خیلی‌ها وقتی متوجه می‌شوند که ماشین ظرفشویی M1411، ۱۴ نفره می‌باشد، تصور می‌کنند که مصرف آب و برق این دستگاه خیلی بالا است اما این دستگاه در هر چرخه شستشو فقط ۱۱ لیتر آب مصرف می‌کند که در کنار گرید A++ در مصرف انرژی، دستگاه را جز کم مصرف‌ترین ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار قرار می‌دهد.

دکمه‌های دستگاه بسیار واضح و مشخص هستند و علاوه‌بر آن‌ها صفحه نمایشی دارد که جزئیات مراحل شستشو مثل زمان باقیمانده تا اتمام آن مرحله را نشان می‌دهد.

• مدل DWK-2562

یکی دیگر از جدیدترین ماشین ظرفشویی دوو، مدل محبوب DWK-2562 می‌باشد که تکمیل شده و ارتقا یافته مدل قدیمی‌تر DWK-1560 می‌باشد. این دستگاه پانزده نفره بوده و برای خانواده‌های پرجمعیت بسیار مناسب است. از ویژگی‌های بسیار خوب این دستگاه، شسشتوی سریع ظروف‌های روزانه شما که کثیفی قابل قبولی دارند، در ۳۴ دقیقه می‌باشد.

مصرف فقط ۱۲ لیتر آب در هر شستشو سبب شده تا خیلی از خانواده‌ها از این دستگاه برای ظروف کثیف روزانه خود استفاده کنند. سیستم هوشمند عیب‌یابی و کنترل نشتی آب از دیگر تکنلوژی‌های پیشرفته‌ی استفاده شده در این مدل می‌باشد.

مقاله: بهترین محل برای نصب ظرفشویی

خرابی‌های رایج در ماشین‌های ظرفشویی دوو

ماشین‌های ظرفشویی برند دوو معمولاً طول عمر بالایی داشته و کمتر دچار خرابی می‌شوند اما به هر حال ما تعدادی از خرابی‌هایی که ممکن است برای دستگاه شما پیش آید را گفته و تا حدالامکان علت آن را نیز یادآوری کرده‌ایم.

• عدم تخلیه آب

یکی از مشکلاتی که ممکن است صاحبان ماشین ظرفشویی دوو با آن مواجه شوند، تخلیه نکردن آب داخل دستگاه می‌باشد. در اکثر موارد شاهد هستیم که متاسفانه عدم توجه به آشغال‌هایی که به ظروف می‌چسبد، سبب می‌شود تا یک شی خارجی مثل هسته خرما و یا دستمال کاغذی داخل پمپ تخلیه دستگاه برود.

در این مواقع پیشنهاد می‌دهیم تا فیلترهای کف دستگاه را خارج کرده و تمیز کنید. در صورتی که مشکل حل نشود، احتمال قطع شدن اتصالات و یا نقص در سیم‌کشی دستگاه وجود دارد. در نتیجه بهتر است با نمایندگی تماس گرفته و یک تکنسین دستگاه شما را بررسی کند.

• آب وارد دستگاه نمی‌شود.

عدم ورود آب به داخل دستگاه علل مختلفی از جمله مسدود شدن فیلتر شیر برقی دستگاه، بسته بودن شیر آب ورودی به دستگاه و پایین بودن فشار آب در منزل شما، دارد.

• صدای غیرطبیعی

در اکثر موارد صدای بلند و غیرطبیعی ناشی از خرابی موتور شستشو (جت پمپ) می‌باشد و برای تعمیر نیاز است تا تعمیرکار دستگاه شما را ببیند.

• ظرف‌ها تمیز شسته نمی‌شوند.

برای از بین بردن این مشکل شما باید قرص یا مواد شوینده استفاده شده را چک کنید که فاسد یا غیر استاندارد نباشد، نمک ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید که تمام نشده باشد، آبفشان‌های دستگاه مسدود نباشند، آب توسط المنت دستگاه به خوبی گرم شود و‌مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی به اتمام نرسیده باشد. عمده دلایل عدم رضایت شما از تمیزی ظروف، موارد گفته شده‌است.

• نشتی آب از دستگاه

چنانچه این نشتی داخلی و از اتصالات درونی دستگاه باشد، ماشین ظرفشویی ارور می‌دهد و فرآیند شستشو متوقف می‌شود. حال در صورتی که نشتی خارجی باشد، دلایل آن می‌تواند پارگی شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بوده و یا اتصالات شیرآلات دستگاه دچار عیب شده‌باشند.

• آب داخل دستگاه گرم نمی‌شود.

ماشین ظرفشویی دوو را باید به شیر آب سرد متصل کنید. چرا که آب گرم باعث خرابی در ظرف نمک و اتصالات درونی دستگاه می‌شود. پس ماشین را به آب سرد متصل کنید تا این آب توسط المنت، داخل دستگاه گرم شود. حال این عدم گرم شدن میتواند به دلیل وجود نقص در مجموعه المنت یا ترمیستور و یا سوییچ اطمینان هیتر باشد.

تعمیر ماشین ظرفشویی deawoo

پیشنهاد ما این است که در صورت وجود این عیب، می‌توانید به تکنسین های مجرب ما تماس بگیرید.

نکاتی برای عمر بیشتر ماشین ظرفشویی

رعایت نکات ریز و بسیار ساده، می‌تواند عمر دستگاه شما را چندین برایر کند؛ لذا در این قسمت نکاتی را می‌گوییم تا عمر ماشین‌های ظرفشویی دوو شما بیشتر شود.

  • نظافت درونی دستگاه

عده‌ای از خانواده‌ها فقط به نظافت بیرونی و ظاهری ماشین ظرفشویی خود اهمیت می‌دهند؛ چرا که تمیزی آن بیشتر به چشم می‌آید. در صورتی که نظافت داخلی دستگاه نیز به همان اندازه مهم است و عدم رسیدگی به آن ممکن است باعث خرابی دستگاه شود. برای این کار سبدهای داخل دستگاه را به آرامی خارج کنید و داخل دستگاه را به خوبی نظافت کنید. همچنین برای ضدعفونی کردن دستگاه می‌توانید از سرکه سفید نیز استفاده کنید.

  • تمیز کردن فیلتر

برای بهبود عملکرد تمام ماشین‌های ظرفشویی، لازم است تا ماهی یک بار حداقل فیلتر دستگاه خود را تمیز کنید. چنانچه متوجه سوراخ و یا هر آسیب دیگری بر روی فیلتر خود شدید، حتماً آن را تعویض کنید .

  • استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

آب‌های شهری همیشه دارای سختی هستند که این سختی باعث می‌شود تا عمل شستشو به راحتی انجام نشود. در ماشین ظرفشویی دوو فیلتری به نام رزین وجود دارد که سختی آب را می‌گیرد تا عمل شستشو به راحتی انجام شود. وقتی به مراحل پایانی شستشو می‌رسیم، دستگاه از نمک برای تمیز کردن فیلتر رزین استفاده می‌کند و دستگاه را برای دور بعدی آماده می‌کند. عدم استفاده از نمک سبب جمع شدن این سختی‌ها در رزین شده و طول عمر دستگاه را کم می‌کند.

ظرفشویی دوو ، نکاتی برای نگهداری
  • رعایت چیدمان ظروف در دستگاه

نکته ساده اما بسیار مهم دیگر، نوع چیدمان ظروف در دستگاه می‌باشد. حتما ظروف را در سبدهای مخصوص به خود قرار دهید. ظروف بزرگ مثل ماهی‌تابه‌ها را کنار هم قرار دهید و دقت کنید که ظروف بیشتر از ظرفیت دستگاه را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید.
با رعایت نکات ساده بالا، عمر ماشین‌ ظرفشویی دوو خود را بیشتر کنید و از صرف زمان‌های طولانی و بیهوده در آشپزخانه، پرهیز کنید.


سایر مقالات:

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.