عیب یابی ماشین ظرفشویی ال جی و راهنمای نگهداری از آن

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

هنگام بروز مشکلات بزرگ و کوچک برای ماشین ظرفشویی، اطلاع از مشکل پیش آمده و توانایی عیب یابی دستگاه برای رفع خطا حائز اهمیت زیادی است. حتی در صورتی که خودتان از پس رفع معایب ماشین ظرفشویی ال جی برنیایید، انتقال این اطلاعات به تعمیرکار پیش از آنکه دستگاه را از نزدیک ببیند، کمک کننده است. در این مقاله از هوم کارا، راهنمای کاملی جهت عیب یابی ماشین ظرفشویی ال جی و نحوه نگهداری از آن را آماده کرده ایم.

باید اضافه کنیم که، هرچند خواندن این مطلب می تواند در عیب یابی ماشین ظرفشویی ال جی و رفع مشکل احتمالی آن کمک کننده باشد، اما دانش فنی و سالها تجربه لازم است تا به عنوان متخصص تعمیر ظرفشویی ال جی قادر به انجام عیب یابی دقیق و  برطرف نمودن مشکلات دستگاه باشید.

در صورتی که ظرفشویی شما دچار مشکل شده یا خطایی روی نمایشگر آن ظاهر شده است، ابتدا به دفترچه راهنمای ظرفشویی ال جی مراجعه کنید و راهنمایی های لازم را جهت اطلاع از مشکل رخ داده را بخوانید. جهت شناخت ارور یا کد خطایی که روی نمایشگر می بینید، لازم است به بخش کد خطا یا ارور ظرفشویی ال جی مراجعه نمایید.

کاملترین راهنمای تعمیر ظرفشویی ال جی

معایب ماشین ظرفشویی ال جی

برخی از مشکلات رایج و معایب ماشین ظرفشویی ال جی عبارتند از جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی ال جی، عدم تخلیه آب ظرفشویی ال جی، خشک نکردن ظرفشویی و گرم نشدن آب. این موارد و بسیاری دیگر را در ادامه مقاله خواهید دید. به علاوه، راهنمای حل هر یک از این مشکلات نیز در اختیارتان قرار می گیرد. پس از بررسی مشکل پیش آمده برای دستگاه تان، در صورت لزوم می توانید برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی خود توسط یک مرکز خدمات تعمیرات اقدام کنید.

جدول عیب یابی ماشین ظرفشویی ال جی

ایراد علت احتمالی راه حل

وقتی دستگاه روشن نمی شود، هیچ چراغی روشن نمی شود.

(معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی +تصویر آن)

 دو شاخه به درستی در پریز قرار ندارد. فیوز سوخته یا پریده است.برق منزل قطع است.  دو شاخه را بررسی کنید.بررسی کنید جریان برق برقرار باشد.
 ماشین ظرفشویی کار نمی کند.  در به طور کامل بسته نشده است. دکمه start فشار داده نشده است.  در را ببندید.دکمه start ظرفشویی را فشار دهید.
 چرخش نامناسب بازوهای آب پاش بازوی آب پاش در اثر تکه های غذا مسدود شده است.  روزنه های بازوی آب پاش را تمیز کنید.
وجود رسوب سفید رنگ در ماشین ظرفشویی پس از شستشو

میزان مواد شوینده یا براق کننده درست تنظیم نشده است.ظرف نمک خالی است. در ظرف نمک به خوبی بسته نشده است.

(روشن شدن علامت نمک ظرفشویی | بررسی ۷ علت مهم)

مواد شوینده یا براق کننده را بررسی کنید. محفظه نمک یا درپوش را بررسی کنید.

 رگه های باقی مانده بر روی ظروف بلوری

(علت کدر شدن، لک، خش و سفیدک زدن ظروف در ظرفشویی)

 محلول براق کننده کمی مصرف می شود.  محفظه مواد براق کننده را پر کنید.میزان ارتفاع محفظه براق کننده را تنظیم کنید.
شستشو رضایت بخش نیست.  میزان مواد شوینده نامناسب است. ظروف درست چیده نشده و یا بیش از اندازه در ماشین ظرفشویی قرار گرفته است. فیلترها مسدود شدند. روزنه های بازوی آب پاش مسدود شده است. ظروف مانع از گردش بازوی آب پاش شده اند. برنامه نادرستی انتخاب شده است.  
 عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی ال جی گرفتگی و انسداد فیلتر ظرفشویی، گرفتگی و انسداد شیلنگ تخلیه آب ظرفشویی، تا شدن، پیچ خوردگی و نصب اشتباه شیلنگ تخلیه،ایراد پمپ تخلیه تمیز کردن فیلترتمیز کردن شیلنگ تخلیهبازدید از شیلنگ تخلیه و نصب اصولی آنتعیر یا تعویض پمپ تخلیه
خشک نکردن ماشین ظرفشویی ال جی انتخاب برنامه بدون خشک کن (سریع، پیش شستشو)، چیدمان اشتباه ظروف، استفاده نکردن از مایع جلا دهنده (کمک شستشو)، ایراد پمپ حرارتی ظرفشویی، ایراد دریچه های هوا به برنامه انتخابی توجه کنیداز مایع جلا دهنده استفاده کنیدظروف را به دقت در داخل ظرفشویی بچینیدتعمیر یا تعویض پمپ حرارتیتعمیر دریچه های هوای ظرفشویی
سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی  معیوب بودن پمپ ظرفشویی، ایراد در حلقه یاتان و بست بازوی آبپاش، معیوب بودن بازوهای آبپاش، چیدمان اشتباه ظروف تعمیر یا تعویض پمپ ظرفشوییتعویض حلقه یاتاقان و بست بازوهابررسی بازوهای آبپاش و تعمیر یا تعویض آنانچینش ظروف به گونه ای که برخورد نداشته باشند

 نشتی آب ماشین ظرفشویی ال جی

(علت نشت آب یا علت آب دادن ماشین ظرفشویی و راهکارهای رفع آن)

 ایراد در شیر برقی ظرفشویی، مسدود بودن لوله تخلیه ظرفشویی، استفاده از مواد شوینده مایع و جوش شیرین و… – ایراد پمپ تخلیه ظرفشویی، ایراد واشر یا لاستیک دور درب ظرفشویی، شناور و سوئیچ شناور معیوب تعمیر یا تعویض شیر برقی، بررسی لوله تخلیه و اتصالات شیلنگ های دستگاه، استفاده از مواد شوینده مجاز،تعمیر یا تعویض پمپ تخلیه،تعویض واشر یا لاستیک دور درب ظرفشویی،تعمیر یا تعویض شناور و سوئیچ شناور
روشن نشدن ماشین ظرفشویی ایراد قفل درب و سوئیچ قفل درب، ایراد تایمر یا برد الکترونیکی ظرفشویی، معیوب بودن رله استارت موتور، ایراد موتور ظرفشویی بررسی مجموعه قفل درب و تعویض آن در صورت لزوم تعمیر یا تعویض تایمر یا برد الکترونیکی ظرفشویی،بررسی رله استارت و تعویض آن در صورت نیاز تعمیر یا تعویض موتور ظرفشویی
گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی ال جی ایراد در پمپ حرارتی ظرفشویی، معیوب بودن المنت حرارتی ماشین ظرفشویی، ایراد در برد الکترونیکی ظرفشویی، معیوب بودن سنسور دمایی ظرفشویی بررسی پمپ و حرارتی و تعمیر یا تعویض آن، بررسی المنت و تعویض آن، در صورت نیاز بررسی برد و تعمیر یا تعویض آن، بررسی سنسور دمایی و تعویض آن در صورت لزوم 

بازوی آبپاش فوقانی

  • طبقه فوقانی را به طرف جلو بكشید.
  • از مسدود نبودن روزنه های خروج آب اطمینان حاصل کنید.
  • در صورت نیاز به تمیز کردن، مهره را باز کرده و بازویی را در آورید.
  • بازویی آب پاش را تمیز کرده و پس از قرار دادن در محل آن را به طرف پایین فشار دهید.

ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی

ورودی آب

یك فیلتر در اتصال شیر واقع برروی شلنگ ورودی آب قرار دارد.

در صورتی که میزان آب ورودی به دستگاه کم باشد فیلتر را از لحاظ نداشتن گرفتگی بررسی کنید.

تمیز کردن فیلتر

ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی

– آب اصلی دستگاه را قطع کنید. دستگاه را خاموش کرده و دو شاخه را از پریز بیرون بكشید.

– شیر اب را ببندید.

– شلنگ ورودی آب را باز کنید.

– فیلتر را از اتصال جدا کنید.

– فیلتر را زیر شیر آب بشویید.

– فیلتر را به طور صحیح در محل قرار دهید.

– شلنگ آب را به شیر دوباره وصل کنید.

– شیر آب را باز کنید.

در صورت وجود نشتی یا شلنگ درست بسته نشده است یا به طور نادرست و کج بسته شده است. شلنگ را باز کرده و آن را دوباره به شیر آب وصل کنید. دستگاه را به برق وصل کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.