مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی +بررسی علت های آن

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

آیا تا به حال با مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خود مواجه شده‌اید؟ در این مقاله قرار است در مورد علت رخدادن این اتفاق اطلاعات مفیدی بدست آورید. مهم نیست مدل دستگاه شما چیست این مطلب برای تمامی برند‌ها یکسان است.

همچنین بخوانیم: تعمیر ماشین لباسشویی بوش

چرا مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی در زمان خاموش بودن دستگاه به وجود می‌آید؟

همه مدل‌ها و تمامی برندها، لباسشویی را طوری طراحی می‌کنند که در زمان نصب دستگاه شیر آب به صورت باز به آن وصل شود. با اینکه شیر آب باز است اما تا زمانی که برنامه شستشو انتخاب نشود و دکمه استارت فشرده نشده باشد، آب وارد محفظه داخلی نخواهد شد. پس از فشردن دکمه شروع، برد به شیر الکترونیکی فرمانی جهت باز کردن دریچه توسط مگنت می‌دهد. در این زمان آب وارد مخزن شده و پس از پر شدن تا حد مجاز مجددا قطع می‌شود.

اگر زمانی شما مشاهده کردید که در حالت خاموشی دستگاه، داخل مخزن ماشین لباسشویی آب پر شده است، طبق توضیحات بالا این موضوع به هیچ عنوان طبیعی نیست. چنانچه با این حالت مواجه شدید ابتدا باید شیر آب ورودی را قطع کنید. بعد از آن باید آب جمع شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی مربوط به کدام قسمت است.

اگر آب جمع شده تمیز بود، مشکل از شیر برقی آن است. اما اگر آبی که باقی مانده است تمیز نباشد لوله فاضلاب آن دچار گرفتگی شده است.

همچنین بخوانیم: تعمیر لباسشویی ال جی

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

بررسی ۸ علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی به عوامل متعددی وابسته است که در ادامه این مطلب با این موارد آشنا خواهید شد.

  • ۱- خراب بودن شیر برقی ماشین لباسشویی

در مواقعی ممکن است قبل از انتخاب برنامه و زدن دکمه استارت، لباسشویی شروع به آبگیری کرده و متوقف نشود. همان طور که در قسمت قبل توضیح دادیم، آب توسط شیر الکتریکی یا همان شیر برقی وارد مخزن می‌شود. چنانچه در زمان خاموش بودن یا پس از فرآیند شستشو محفظه ماشین پر از آب شود، مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی مربوط به قطعه شیر برقی و تایمر شستشوی آن می‌باشد. در این حالت باید قطعه موردنظر تعویض گردد.

همچنین بخوانیم: تعمیر شیر برقی لباسشویی بوش + تعویض آن

گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی

  • ۲- گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی

گرفتگی فیلتر لباسشویی هم از عواملی است که باعث جمع شدن آب در دستگاه خواهد شد. در زمان مواجهه با این مشکل حتما فیلتر را بررسی کنید. اگر متوجه شدید آشغال یا کثیفی مانع درست فعالیت کردن آن می‌شود اقدامات لازم را انجام دهید. در این حالت باید این وسیله را تمیز کنید یا فیلتر را تعویض نمایید تا این مشکل برطرف شود.

همچنین بخوانیم: علت تخلیه نشدن آب لباسشویی

  • ۳- مسدود شدن لوله خرطومی زیر مخزن علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

لوله خرطومی در زیر دیگ لباسشویی قرار دارد. مسیر این لوله در اثر جمع شدن مواد زائد و کثیف لباس‌ها می‌تواند پس از مدتی استفاده مسدود شود. برای مطمئن شدن از این موضوع تمامی نقاط لوله را با دست خود فشار دهید و بررسی کنید که جایی از آن دچار رسوب و گرفتگی شده است یا خیر. در صورت بسته بودن داخل آن باید لوله خرطومی را تعویض کنید.

همچنین بخوانیم: تست قطعات ماشین لباسشویی | بررسی تمام قطعه‌ها

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

  • ۴- خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

در صورت خراب بودن قطعه پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، آب داخل مخزن آن تخلیه نخواهد شد. اگر تمام موارد بالا را بررسی کردید و موردی پیدا نشد؛ علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی این قطعه می‌باشد. در صورت مشاهده خرابی در آن از یک متخصص بخواهید پمپ تخلیه را تعویض کند.

همچنین بخوانیم: تعمیر لباسشویی بوش در تهران

  • ۵- خرابی هیدروسنسور ماشین لباسشویی

میزان سطح آب پر شده در مخزن لباسشویی توسط سنسوری به نام هیدروسنسور اندازه‌گیری می‌شود. اگر این قطعه دچار خرابی شود اطلاعات اشتباه از میزان سطح آب ارسال خواهد کرد. در این صورت شما شاهد پر شدن آب درون ماشین لباسشویی خاموش خود خواهید بود.

همچنین بخوانیم: علت توقف یا خاموش شدن ناگهانی لباسشویی در حین کار+ پیشگیری

[lu ank hf nv gfhsa,dd

  • ۶- خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

در ماشین‌های لباسشویی قطعه‌ای به نام برد الکترونیکی وجود دارد. این برد تمام قطعات را کنترل می‌کند و فرمان شستشو را برای آن‌ها صادر می‌کند. یکی از دستوراتی که ارسال می‌کند، دستور قطع و وصل کردن آب در زمان شستشو است. زمانی که این برد با مشکل مواجه شود فرمان‌های اشتباه در زمان‌های نامناسب صادر می‌کند. این قطعه یکی دیگر از عواملی است که باعث ایجاد مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خواهد شد.

همچنین بخوانیم: تعمیر برد لباسشویی ال جی | بررسی+ هزینه

  • ۷- شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی

وجود ایراد در شلنگ تخلیه هم می‌تواند علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی باشد. این وسیله در پشت دستگاه قرار دارد و باید تا نصف ارتفاع دستگاه بالا باشد تا عمل تخلیه را به درستی انجام دهد. گاهی ممکن است شلنگ جدا شده و بر روی زمین افتاده باشد، یا دچار پارگی و خمیدگی شده باشد. با مشاهده هر کدام از این ایرادات باید آن را تعویض نمایید.

همچنین بخوانیم: تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

چرا آب در لباسشویی جمع می شود؟

  • ۸- بررسی کردن پروانه پمپ ماشین لباسشویی

وجود  اشیایی مثل پوست پسته، دکمه، کش و… درون لباس‌ها می‌تواند باعث گرفتگی در پروانه پمپ شود. در این حالت عملکرد این قطعه دچار اختلال خواهد شد و آب درون ماشین لباسشویی خاموش جمع می‌شود.

همچنین بخوانیم: علت روشن نشدن ماشین لباسشویی و کار نکردن آن

زمانی که با مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی مواجه شدیم چه کاری انجام دهیم؟

اگر با مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی مواجه شدید، با روشی که در این مطلب گفته شده می‌توانید آب آن را تخلیه کنید. با این کار می‌توانید در زمان مناسب مشکل پیش آمده را برطرف نمایید.

در قسمت پایینی دستگاه یک درپوش وجود دارد که نام آن فیلتر پمپ تخلیه است. با باز کردن آن اهرمی شبیه پیچ مشاهده خواهید کرد. حالا باید آن را باز کنید، برای این کار باید اهرم را به سمت چپ بچرخانید. بعد از باز شدن این قسمت تمام آب جمع شده تخلیه خواهد شد. به همین علت حتما یک ظرف زیر آن قرار دهید تا آب بر روی زمین نریزد. حالا می‌توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی خود با تیم هوم کارا تماس بگیرید تا متخصصین ما علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی شما را به طور دقیق تشخیص دهند و نسبت به تعمیر آن اقدام کنند.

همچنین بخوانیم: مقدار مصرف آب ماشین لباسشویی

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.