مشکلات تمیز نکردن فیلتر کولر گازی

مشکلات تمیز نکردن فیلتر کولر گازی + زمان و نحوه نظافت

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

اگر کارکرد و عملکرد کولر گازی به درستی انجام نشود، قطعاً پروسه خنک سازی هم پیش نخواهد رفت. اگر شما به نظافت و نگهداری فیلتر کولر گازی اهمیت ندهید، این اختلالات به وجود می‌آید. از آنجایی که کولر گازی مدام روشن و خاموش می‌شود، در نتیجه نظافت و تمیزکاری فیلتر مورد نیاز است. زیرا اگر کثیفی و آلودگی داخل فیلتر وجود داشته باشد، تناوب دستگاه افزایش پیدا می‌کند. همین می‌تواند عاملی برای هدر رفت انرژی و ایجاد دمای نامناسب مشکلات تهویه باشد. در ادامه به طور مفصل‌تر برایتان توضیح خواهیم داد که مشکلات تمیز نکردن فیلتر کولر گازی چه مواردی را شامل می‌شود.

 مقاله: تعمیر کولر گازی 

مزایای تمیز کردن فیلتر کولر گازی

بهتر است به جای اینکه راجع به مشکلات تمیز نکردن صحبت کنیم، مزایای این کار را برای شما توضیح دهیم.

از جمله مزایای نظافت فیلتر کولر گازی این است که شما می‌توانید از یخ زدن شبکه‌های داخل فیلتر جلوگیری کنید. وقتی که فیلتر تمیز باشد، هوا خیلی راحت داخل پنل دستگاه جابجا می‌شود. همین باعث می‌شود که خنک‌سازی هم بهتر اتفاق بیفتد. اما اگر فیلتر هوا کثیف باشد، جریان هوای سرد ثابت می‌ماند و همین محدودیت باعث می‌شود که عملکرد دستگاه دچار مشکل شود.

یکی دیگر از مزایای تمیز کردن فیلترها این است که دیگر مشکلات حاصل از کثیفی اتفاق نمی‌افتد. از مشکلات تمیز نکردن فیلتر کولر گازی می‌توانیم به آسیب دیدگی اجزای داخلی و اختلال در کارکرد صحیح دستگاه اشاره کنیم.

در واقع در چنین حالتی کارایی کلی دستگاه افت می‌کند و شما نمی‌توانید حداکثر خنکی و هوای مطبوع را تجربه کنید. اگر هم دستگاه مانند همیشه کار کند، باز به خاطر کثیفی فیلتر مجبور می‌شود که از برق بیشتری استفاده کند و همین باعث افزایش هزینه‌ها و نیاز به تعمیرات در آینده خواهد بود.

 مقاله: آموزش نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی در خانه 

چند وقت یکبار فیلتر را تمیز کنیم؟

همه چیز بستگی به میزان استفاده شما از کولر گازی دارد. اگر جزو افرادی هستید که خیلی استفاده زیادی از دستگاه ندارید و در طول روز به صورت دائمی از کولر گازی استفاده نمی‌کنید، نیاز به نظافت زیاد نیست. در چنین حالتی می‌توانید تنها یک بار در هر فصل یا ابتدای شروع هر دوره فیلتر را تمیز کنید.

اما اگر جزو افرادی هستید که در طول روز به طور میانگین بیشتر از ۶ ساعت از کولر گازی استفاده می‌کنید، بهتر است که هر سه هفته یک بار اقدام به تمیز کردن فیلتر کنید تا مشکلات تمیز نکردن فیلتر کولر گازی را تجربه نکنید.

اگر کولر گازی را در جایی گذاشته‌اید که جزو مکان‌های مسکونی و اداری به حساب نمی‌آید، باید بیشتر فیلتر را تمیز کنید. مثلاً اگر کولر گازی در محیطی مثل کارگاه یا فضای بیرون قرار گرفته که گرد و غبار و آلودگی بیشتری را جذب می‌کند، باید هر هفته نظافت فیلتر را انجام دهید.

 مقاله: طریقه باز کردن پنل کولر گازی اسپلیت ال جی (LG) 

la;ghj jldc k;vnk tdgjv ;,gv 'hcd

مراحل تمیز کردن فیلتر کولر گازی

قبلا در مقاله چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز و یا تعویض کنیم؟ به طور مجزا به این مبحث پرداختیم اما اگر بخواهیم در اینجا نیز به طور خلاصه به این موضوع اشاره کنیم می‌توانیم مراحل زیر را شرح دهیم.

  1. اولین مرحله‌ای که باید انجام دهید، این است که اقدام به خاموش کردن دستگاه کنید. با خاموش کردن دستگاه تسلط شما افزایش پیدا می‌کند. اگر کولر گازی در ارتفاع بالا نصب شده، حتماً باید از یک چهارپایه استفاده کنید تا پروسه تمیز کاری را راحت‌تر انجام دهید.
  2. در مرحله بعد باید اقدام به باز کردن قاب بدنه خارجی کولر گازی کنید. در خیلی از کولر گازی‌ها تعدادی ضامن و قفل در سمت راست و چپ دستگاه تعبیه شده که باید اقدام به باز کردن آنها کنید.
  3. بعد از اینکه آنها را باز کردید، احتمالاً شاهد گرد و غبار زیادی روی فیلتر دستگاه باشید. در چنین شرایطی برای جلوگیری از مشکلات تمیز نکردن فیلتر کولر گازی باید آن گرد و غبارها را به طور کامل از بین ببرید.
  4. در مرحله بعدی باید یک برس نرم و مقداری آب بردارید و نظافت را شروع کنید. شوینده‌های معمولی می‌تواند گزینه بهتری برای تمیزکاری در این مرحله باشد.
  5. بعد از اینکه فیلتر را شستشو دادید؛ حتماً آن را در محیطی بگذارید که آب داخل آن به طور کامل از بین برود و خشک شود. خیلی از افراد از دستگاه بخارشور برای خشک کردن سریع و یا شستشوی فیلتر کولر گازی استفاده می‌کنند. بعد از اینکه این مراحل به اتمام رسید، قسمت‌های عقبی فیلتر را سر جای خودشان بگذارید و بعد قسمت جلویی را جا بیاندازید.

 مقاله: سرویس کولر گازی را چه زمانی انجام دهیم؟ 

نکات مهم در تمیزکاری فیلتر کولر گازی

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای جلوگیری از مشکلات تمیز نکردن فیلتر کولر گازی رعایت کنید، این است که قسمت‌های برقی دستگاه هرگز نباید داخل آب، خیسی و رطوبت قرار گیرند. بنابراین قبل از اینکه فیلترها را جا بیندازید، حتماً اطمینان حاصل کنید که تمامی قسمت‌ها به طور کامل خشک شده‌اند و قطعات را بیش از حد جابجا نکنید.

 مقاله: تنظیم بهترین دما برای گرمایش و سرمایش کولر گازی در زمستان و تابستان 

جمع‌بندی

تمیز کردن فیلتر دستگاه نیازمند این است که شما در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید، زیرا قطعاً فیلتر کولر گازی جزو آن دسته از مواردی است که همه با آن آشنایی ندارند. بدین منظور به طور کامل در این مقاله مرحله به مرحله برایتان توضیح دادیم که چگونه فیلتر را تمیز کنید. اگر طبق چیزهایی که گفتیم، عمل کنید دیگر مشکلات تمیز نکردن فیلتر کولر گازی را تجربه نخواهید کرد.

 مقاله: لیست بهترین مرکز تعمیر کولر گازی 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.