طریقه باز کردن پنل کولر گازی اسپلیت ال جی

طریقه باز کردن پنل کولر گازی اسپلیت ال جی (LG)

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

شکل ظاهری تمام کولرهای گازی تفاوت زیادی با هم ندارند و نحوه باز کردن قطعات آن‌ها به صورت کلی یکی است اما در جزئیات اختلاف‌هایی دارند. ما در این مقاله قرار است به صورت اختصاری در مورد طریقه باز کردن پنل کولر گازی اسپلیت ال جی صحبت کنیم.

در موارد گوناگونی نیاز به باز کردن پنل خواهد بود. برخی از این موارد شامل تمیز کردن فیلترها، تمیز کردن پنل داخلی و انجام سرویس‌های دوره‌ای می‌باشد. برای هر کدام از این موارد نیاز است که تا حد مشخصی آن را باز کنید که به بخش‌های موردنظر دسترسی پیدا کنید.

همان طور که گفتیم ظاهر این دستگاه‌ها یکی است، اما تعداد و محل پیچ‌ها از تفاوت‌های اصلی کولرها هستند. که در زمان باز کردن یونیت باید به آن توجه کرد. اگر قصد دارید کولر گازی ال جی خود را باز کنید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

 کلیک کنید: تعمیر کولر گازی

xvdri-fhc-;vnk-;,gv-'hcd-lg

نکته مهم در طریقه باز کردن پنل کولر گازی اسپلیت ال جی

اغلب در زمان سرویسِ این دستگاه‌ها، به باز کردن پنل آن‌ها نیاز خواهد بود. بهتر است این کار را یک تعمیرکار حرفه‌ای انجام دهد. اگر در زمان باز کردن پنل این وسیله دقت نکنید یا بدون داشتن اطلاعات دقیق و ابزار مناسب این کار را انجام دهید باعث آسیب رسیدن و شکستگی قاب پنل کولر ال جی خود خواهید شد. در این صورت قاب آن به درستی بسته نشده و زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهد. برای این کار متخصصین ما در هوم کارا می‌توانند به شما کمک کنند.

در ادامه مطلب مراحل و طریقه باز کردن پنل کولر گازی اسپلیت ال جی را خواهید دید.

کلیک کنید: علت چکه کردن آب از کولر گازی – چراپنل كولر اسپيلت اب ميدهد؟

آموزش طریقه باز کردن پنل کولر گازی اسپلیت ال جی

آموزش طریقه باز کردن پنل کولر گازی اسپلیت ال جی

۱- باز کردن قاب جلویی پنل کولر گازی

بر روی قاب صفحه نمایشگر این وسیله، سه پیچ وجود دارد که یک پیچ در سمت راست، یک پیچ در قسمت وسط و یکی دیگر در سمت چپ قرار دارد. با باز کردن آن‌ها قاب جلویی آزاد خواهد شد.

کلیک کنید: علت نرفتن کولر دو تیکه روی موتور |بررسی تمام دلایل

۲- جدا کردن قسمت بالایی و پایینی قاب

قسمت بالایی قاب کولر را به سمت بیرون بکشید. دقت کنید که این قسمت به وسیله چند خار به بدنه اصلی این وسیله متصل شده است و باید ابتدا آن‌ها را باز کنید. این کار را با احتیاط کامل انجام دهید. سپس قسمت پایینی قاب را با احتیاط به سمت بیرون بکشید و به نقطه اتصال آن به پنل نیز توجه کنید.

همچنین دو پیچ در دو طرف پنل این دستگاه وجود دارد که باید در زمان جدا کردن قطعات به آن‌ها هم دقت نمایید تا دچار شکستگی نشود.

کلیک کنید: علت انواع صدا در کولر گازی + ۴ راهکار رفع آن

قاب جلویی پنل کولر گازی ال جی

۳- خارج کردن قاب جلویی پنل کولر گازی ال جی

پس از خارج کردن قسمت‌های بالا و پایین نوبت به قاب جلوی آن می‌رسید. دو پیچ که در دو طرف قاب وجود دارد آن‌ها را با احتیاط باز کنید. حالا قاب به طور کامل آزاد شده و می‌توانید آن را خارج کنید.

نکته مهم: روی قاب جلویی اسپلیت ال جی دو علامت فلش وجود دارد. که این فلش‌ها جهت آزاد کردن را نشان می‌دهند. مطابق جهت فلش‌های مشخص شده باید به آن نیرو وارد کنید تا قاب به صورت کامل آزاد شود. سپس در محل علامت فلش‌ها دستان خود را قرار دهید و قاب جلویی اسپلیت را به آرامی از کولر خارج کنید.

کلیک کنید: علائم سوختن کمپرسور کولرگازی

کلام پایانی طریقه باز کردن پنل کولر گازی اسپلیت ال جی

اگر دانش، مهارت و تجربه لازم و کافی را در زمینه باز کردن پنل کولر گازی ندارید این کار را به یک متخصص بسپارید. زیرا اسپلیت‌های ال جی بسیار حساس هستند و با توجه به هزینه بالای تجهیزات و قطعات یدکی آن، یک اشتباه کوچک ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد. برای این کار ما در هوم کارا افراد متخصص و کار بلدی داریم که می‌توانند طریقه باز کردن پنل کولر گازی اسپلیت ال جی و تعمیر آن را به درستی انجام دهند.

کلیک کنید: نحوه شارژ گاز کولر گازی با ترازو

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.