بهترین محل نصب کولر گازی

بهترین محل نصب کولر گازی {قبل از نصب حتمااا بخوانید!}

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

همانطور که می‌دانید کولر گازی جزو یکی از وسایل مهم در هر خانه‌ای محسوب می‌شود. برای نصب کولر گازی باید به موارد مهمی توجه داشت تا کولر بتواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد. یکی از این موارد مهم، انتخاب محل درست برای نصب کولر گازی است. نصب کولر در محل درست می‌تواند روی عملکرد، بازدهی و هزینه‌های مربوط به آن تاثیر بگذارد. علاوه بر این می‌دانید که کولرهای گازی نیاز به سرویس ماهانه نیز دارند و این کار باید توسط افراد متخصص انجام شود. در صورتی که محل نصب دستگاه مناسب نباشد، سرویس دستگاه به سختی انجام می‌شود. با توجه به اهمیت انتخاب بهترین محل برای نصب کولر گازی، تصمیم گرفتیم در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از شما نیز دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چه عواملی روی انتخاب محل نصب کولر گازی تأثیر می گذارند؟

در انتخاب محل نصب کولر گازی، باید به عوامل مختلفی توجه کرد تا بتوان بازدهی و کارایی کولر را افزایش داد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • جهت باد: محل نصب کولر گازی باید در جهتی باشد که باد خنک از آن به سمت داخل اتاق‌ها جریان داشته باشد. بنابراین، باید به جهت باد در منطقه توجه کرد.
  • نور آفتاب: نصب کولر گازی در معرض نور آفتاب مستقیم می‌تواند باعث افزایش دمای داخل کولر شود و در نتیجه مصرف انرژی بیشتری نیز داشته باشد. بنابراین، بهتر است محل نصب کولر گازی در معرض نور آفتاب نباشد.
  • ارتفاع: محل نصب کولر گازی باید در ارتفاع مناسبی باشد. در محیط‌هایی که دما بالا و هوا خشک است، بهتر است کولر گازی در ارتفاع بالاتری نصب شود تا هوای خنک بهتری به اتاق‌ها تامین شود.
  • منابع حرارتی: محل نصب کولر گازی نباید در نزدیکی منابع حرارتی مانند اجاق گاز و شومینه باشد. زیرا در غیر این صورت، کولر گازی برای دستیابی به دمای مطلوب، بیشتر کار خواهد کرد و مصرف انرژی بیشتری دارد.
  • منبع برق: محل نصب کولر گازی باید در نزدیکی منبع برق باشد تا احتمال خرابی کمتر شود و همچنین صرفه جویی در هزینه‌های نصب باشد.
  • ایمنی: محل نصب کولر گازی باید از نظر ایمنی مناسب باشد و از دسترس کودکان و حیوانات خانگی خارج باشد.

با توجه به این عوامل، می‌توان بهترین محل نصب کولر گازی را انتخاب کرد که باعث بهبود کارایی و بازدهی کولر گازی و همچنین کاهش هزینه‌های نصب و مصرف انرژی آن خواهد شد.

بخوانیم: سرویس کولر گازی را چه زمانی انجام دهیم؟ | آموزش قدم به قدم

کولر را در کجای اتاق نصب می کنند

کولر را در کجای اتاق نصب می کنند چرا؟ (انتخاب بهترین مکان برای نصب کولرگازی)

کولر گازی باید در مرکز اتاق یا محلی که قرار است نصب شود قرار گیرد تا هوا به خوبی در داخل اتاق جریان پیدا کند. علاوه بر این، بهتر است کولر گازی در مکانی نصب شود تا بتوان به سرعت از سرمای آن بهره‌مند شد.

در نصب کولر گازی، با توجه به جهت باد در منطقه، باید دریچه‌های کولر به گونه‌ای تنظیم شوند که باد مستقیماً به شما برخورد نکند. این امر می‌تواند باعث خشک شدن عضلات و سرماخوردگی شود.

در کل، باید گفت که برای انتخاب محل مناسب برای نصب کولر گازی، باید به عوامل مختلفی همچون جهت باد، نور آفتاب، منابع حرارتی، منبع برق، ارتفاع، و ایمنی توجه کرد. با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توان بهترین محل نصب کولر گازی را انتخاب کرد. همچنین باعث بهبود کارایی و بازدهی کولر گازی و همچنین کاهش هزینه‌های نصب و مصرف انرژی آن شد.

بخوانیم: تنظیم بهترین دما برای گرمایش و سرمایش کولر گازی در زمستان و تابستان

نصب کولر گازی در اتاق خواب

بهتر است که کولر گازی اتاق خواب در محلی قرار داده شود که باد آن مستقیماً به شما نخورد. بسیاری از افراد از برخورد باد مستقیم دستگاه احساس ناراحتی می‌کنند و گاهاً ممکن است سرمای دستگاه باعث سرماخوردگی شود. بهتر است کولر گازی در دیوار پشت تخت خواب نصب شود تا به جای وزش مستقیم به شما، سرمای خود را در جهت مخالف شما آزاد کند.

با توجه به اینکه اتاق خواب مکانی است که در آن برای خوابیدن و استراحت کردن قرار می‌گیرید، می‌توانید با تنظیم درست دمای کولر گازی، محیطی راحت و دلپذیر برای خوابیدن و استراحت داشته باشید. همچنین، می‌توانید از تایمر کولر گازی استفاده کنید تا در زمانی که شما در حال خوابیدن هستید، کولر خاموش شود و مصرف انرژی را کاهش دهید.

بخوانیم: آموزش نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی در خانه

نصب کولر گازی در پذیرایی

برای نصب کولرگازی در اتاق پذیرایی بهتر است که آن را روی دیوار نصب کنید و دریچه‌های آن به گونه‌ای تنظیم شود که باد به طور مستقیم به محلی که می‌نشینید، هدایت شود. برای این که هوای سرد تولید شده در همه‌ فضای خانه به طور یکنواخت پخش شود، بهتر است کولر در ارتفاع بالاتری نصب شود.

باید محل نصب یونیت داخلی کولر گازی را با دقت انتخاب کنید. آن را در نزدیکی منابع گرد و غبار نصب نکنید زیرا فیلترهای هوا زودتر کثیف می‌شوند و نیاز به تمیز شدن و یا تعویض دارند. در نتیجه، برای استفاده بهینه از کولر گازی و کاهش هزینه‌های نگهداری، بهتر است یونیت داخلی را در محل مناسب و دور از منابع گرد و غبار نصب کنید.

یونیت خارجی کولر گازی در چه مکانی باید نصب شود؟

نصب یونیت خارجی کولر گازی در محل مناسب، از اهمیت بسیاری برخوردار است. یونیت خارجی باید در فضای آزادی نصب شود تا ارتعاشات آن باعث تولید صداهای بلند نشود. همچنین، حتما باید فضای کافی برای گردش هوا در اطراف یونیت وجود داشته باشد تا هوا به بهترین شکل در محیط پخش شود و احتمال آسیب رسیدن به یونیت کمتر شود.

برای نصب یونیت خارجی در نظر داشته باشید که  نزدیک آن‌ها نباشد تا صدای آن موجب ناراحتی شما نشود. توصیه می‌شود که یونیت خارجی را روی یک ورق بتنی نصب کنید تا از لرزش آن در هنگام فعالیت و ایجاد سر و صدا جلوگیری شود. باید به این نکته توجه کنید که یونیت خارجی باید در محلی نصب شود که در معرض تابش مستقیم خورشید نباشد؛ زیرا در این صورت میزان کارایی کولر گازی کاهش پیدا می‌کند.

بخوانیم: راهنمای خرید کولر گازی ۲۰۲۳ {پیش از خرید حتما بدانید!

نکات مهم

  1. ارتفاع مناسب: بخش داخلی کولر گازی باید در ارتفاع حدود ۲ الی ۲.۵ متر بالاتر از سطح زمین نصب شود تا به بهترین شکل هوای داخل اتاق را خنک کند. همچنین، فاصله کولر گازی با سقف نباید خیلی کم باشد و باید حداقل ۴۰ الی ۵۰ سانتی‌متر باشد.
  2. تست لوله تخلیه آب: برای جلوگیری از نشت آب به داخل خانه، لوله تخلیه آب باید به درستی نصب شود و توسط نصاب تست شود.
  3. طول لوله کندانسور: طول لوله کندانسور که یونیت داخلی و خارجی را به همدیگر متصل می‌کند، باید کوتاه باشد تا کمپرسور به بهترین شکل عمل کند و مصرف انرژی کولر گازی کاهش یابد.
  4. مقاومت دیواری: دیواری که کولر گازی روی آن نصب می‌شود باید محکم و مقاوم باشد تا بتواند وزن کولر را تحمل کند.
  5. فضای باز و گردش هوا: یونیت داخلی و خارجی کولر گازی باید در فضای باز و به فاصله استاندارد از دیوار نصب شوند تا هوای بهتری در اطراف آن‌ها گردش داشته باشد.
  6. سیم‌کشی درست: سیم‌کشی کولر گازی باید به درستی انجام شود تا عملکرد آن بهینه باشد. برای این منظور، بهتر است از یک نصاب کولر گازی حرفه‌ای و مجاز برای نصب کولر گازی استفاده کرد.
  7. نصب مناسب محافظ: برای کاهش خطرات احتمالی، باید محافظ برای کولر گازی نصب شود. این محافظ می‌تواند یک کاور ضد آب و گرد و غبار باشد که به صورت درست روی بخش خارجی کولر گازی قرار می‌گیرد.
  8. نصب فیلتر: نصب فیلتر در کولر گازی به عنوان یکی از موارد حائز اهمیت می‌باشد. این فیلترها هوای ورودی را تصفیه کرده و عمر کولر گازی را بالا می‌برد.
  9. نصب با زاویه شیب مناسب: براکت آلومینیومی یونیت داخلی باید با زاویه شیب مناسب به دیوار وصل شود تا آب به درستی از دستگاه خارج شود.
  10. سیم‌کشی درست: نصاب باید سیم‌کشی کولر گازی را به درستی انجام دهد تا عملکرد بهینه و یکنواخت کولر گازی حفظ شود. بهتر است از نصاب حرفه‌ای و مجاز برای نصب کولر گازی استفاده کنید.
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.