کرک گرفتن لباس در ماشین لباسشویی چه دلایلی دارد؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

بهتر است بدانید که بسیاری از افراد با مشکل کرک گرفتن لباس پس از شستشو با ماشین لباسشویی مواجه هستند. موقعی که لباس کرک بگیرد ممکن است کیفیت لباس‌ها پایین بیاید و کهنه به نظر برسد. موقع شست‌و‌شو ممکن است لباس‌هایی مانند حوله و یا بافت باعث ایجاد کرک بر روی لباس‌های دیگر شوند.

هنگام شست‌و‌شوی لباس با ماشین لباس‌شویی حواستان باشد که در جیب‌های لباس‌های دیگر وسایلی مانند دستمال کاغذی و کاغذ نباشد زیرا در این صورت به کرک گرفتن لباس شما کمک کرده و پاک کردن آن نیز دشوار خواهد بود.

تاثیر دمای آب در کرک گرفتن لباس

دمای آبی که با آن لباس‌ها را می‌شوید و در ماشین لباس‌شویی می‌ریزید نباید بیشتر از ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد باشد و همینطور آب اگر سرد نیز باشد ممکن است لکه ها و چربی ها از روی آن‌ها پاک نشوند. بهتر است که از مقدار کافی پودر لباس‌شویی استفاده کنید. معمولا بر روی این مایع‌ها و پودرها میزان استفاده هنگام شست و شو با توجه به جنس پارچه به کمک ماشین لباس‌شویی ذکر می‌شود.

اگر آبی که برای شست‌وشو استفاده می‌کنید سرد باشد پودر لباسشویی حل نخواهد شد. بهتر است بر روی ماشین لباس‌شویی خود از برنامه‌های نرمال استفاده کنید. برنامه هایی که سرعت بالایی دارند و می‌توانند الیاف پارچه را از هم جدا کرده و در واقع باعث ایجاد پرز و کرک بر روی لباس شما شوند.

لباس‌های نخی ممکن است بیشتر از سایر لباس‌ها که جنس‌های دیگری ماند نایلون و ریون دارند کرک بگیرند و زیبایی وکیفیت خود را از دست دهند زیرا موقعی که به بدنه‌ی فلزی ماشین لباس شویی برخورد می‌کنند اصطحکاک و الکتریسیه ممکن است باعث ایجاد این مشکل شود.

بیشتر بخوانید:دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی در حالت روشن

لباس‌های نخی، قالیچه، پادری، هنگام شست‌وشو باید جدا شوند. جدا نکردن آنها با لباس‌هایی که مستعد پرز گرفتن هستند نه تنها کار درستی نیست بلکه دلیل محکمی برای کرک گرفتن آن‌ها به حساب می‌آید.

همینطور لباس‌هایی که از الیاف مصنوعی یا پارچه‌های لینون باشند آنها را باید جدا بشویید زیرا رعایت نکردن نکات شست‌وشو هنگام انداختن آن‌ها در ماشین لباسشویی می‌تواند باعث پوست انداختن آنها و کرک گرفتن شود.

همچنین لباس‌هایی که بافتنی هستند و پارچه‌هایی که به راحتی پرز می‌گیرند، پیشنهاد می‌کنیم که به صورت پشت و‌ رو در ماشین لباس‌شویی بشویید زیرا وقتی که پارچه با بدنه لباسشویی برخورد می‌کنند، اصطحکاک ایجاد شده به بدنه الیاف پارچه را جدا می‌کند و باعث ایجاد کرک می‌شود.

هنگام خرید ماشین لباس‌شویی به بدنه‌ی فلزی این وسیله دقت کنید زیرا هرچه شیارها بر روی بدنه زیاد باشد لباس‌ها بیشتر با این شیارها برخورد می‌کند و در نتیجه لباس بیشتر کرک خواهد گرفت و مقاومت و زیبایی خود را از دست خواهد داد.

همینطور هرچه این شیارها بیشتر باشد پرز لباس‌های دیگر در آن جمع شده و هنگام شست‌وشو به لباس‌های دیگر می‌چسبد. شستن لباس‌ها و پارچه‌ها با یک پودر و مایع‌ شست‌و‌شو صحیح نیست، زیرا این مسئله از مهم‌ترین دلایل کرک گرفتن لباس‌ها در ماشین لباس‌شویی می‌باشد در نتیجه با تحقیق می‌توانید مایع شست‌وشو مناسب با توجه به جنس لباستان را پیدا کنید.

استفاده از یک شست‌وشوی مناسب به همراه جدا‌سازی لباس‌ها و به همراه آب ولرم می‌تواند از کرک شدن لباس‌هایتان جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:انواع موتور ماشین لباسشویی

حتی پارچه‌ها و لباس‌هایی در بازار موجودند که به خاطر کیفیت پایین جنسشان ممکن است همان بار اول که با ماشین لباس‌شویی شسته می‌شود کرک بگیرد در نتیجه از خرید این اجناس تا حد ممکن خودداری کنید مگر آنکه مجبور شوید به کمک دست آن‌ها را بشویید.

برای آنکه لباس‌هایی که مستعد کرک گرفتن هستند را بشویید نیاز نیست تا چندین دقیقه در ماشین لباس‌شویی بر روی دور سرعت قرار بگیرند، زیرا باعث می‌شود پارچه لباس خیلی زود پرز‌دار و کرک‌دار شوند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.