دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی در حالت روشن

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

در حال حاضر مکانیسم کاشر تمامی ماشین های لباس شویی در برند های مختلف یکسان است. زیرا اجزا ماشین لباسشویی مشابه است و تسلط کامل بر نحوه عیب یابی و تعمیرات آن ها کمک می کند ایرادات احتمالی تمامی ماشین های لباسشویی در برند های مختلف را رفع کنید.

بررسی و عیب یابی کار نکردن ماشین لباسشویی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام بازگشت از مسافرت در حالی که هیچ لباس تمیزی ندارید قصد روشن کردن ماشین لباس شویی را داشته باشید و یا این که در طول هفته لباس هایتان را نشسته باشید و در آخر هفته با کوهی از لباس های کثیف مواجه شوید و اقدام به روشن کردن ماشین لباس شویی کنید. در این موقعیت متوجه شوید که ماشین لباس شویی خراب است و با وجود روشن شدن دستگاه، برنامه را اجرا نمی کند.

در این موقعیت اولین راهی که به ذهنتان می رسد سرچ کردن علت مشکل در اینترنت و رفع آن بدون کمک تعمیرکار است. اما متاسفانه این امر امکان پذیر نیست چرا که عوامل زیادی منجر به این اتفاق می شود و اگر بدون دانش و مهارت بخواهید مشکل را رفع کنید نه تنها موفق نمی شوید بلکه مشکلات بزرگتری نیز ایجاد می کنید.

در حیقت روشن نشدن ماشین لباس شویی دلایل زیادی دارد که برخی از آن ها ساده هستند و خودتان به تنهایی می توانید مشکل را رفع کنید اما برخی دیگر پیچیده هستند و شما بدون دانش و مهارت کافی از عهده آن بر نمی ایید و نیاز به بررسی متخصص تعمیرات ماشین لباس شویی دارد.

برق ماشین های لباسشویی

اولین مسئله ای که باید بررسی کنید برق ماشین لباس شویی است. باید اطمینان حاصل کنید که برق به دستگاه می رسد و قطعی جریان برق یا ایرادی در سیم های برق وجود نداشته باشد. پس همیشه پیش از هر اقدامی برق دستگاه را چک کنید.

موتور ماشین های لباس شویی

چرخش دیگ دستگاه بر عهده موتور است. گاهی ممکن است علا رقم روشن شدن ماشین لباس شویی دیگ دستگاه نچرخد و صدا های زیادی مانند وز وز از موتور دستگاه به گوش برسد که نشان دهنده مشکلی در موتور ماشین لباس شویی است. در این موقعیت لازم است از یک تعمیرکار متخصص و با سابقه یا نمایندگی های مجاز کمک بگیرید تا موتور را چک کنند و در صورت مشاهده مشکل، نسبت به رفع آن اقدام کنند.

در صورتی که موتور ماشین لباس شویی در اثر استفاده بیش از حد یا قرار دادن آن در موقعیتی که جریان هوا وجود ندارد بیش از حد گرم شود لازم است دستگاه را برای مدتی خاموش کنید تا ماشین لباس شویی به حالت اولیه برگردد. اما اگر این اتفاق به طور مداوم رخ دهد  لازم است از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا موتور دستگاه را عیب یابی کند و مشکلات آن را بر طرف کند.

بیشتر بخوانید:کرک گرفتن لباس در ماشین لباسشویی چه دلایلی دارد؟

چرخ دنده های ماشین لباس شویی

خرابی چرخ دنده ها یکی دیگر از دلایل عدم کارکرد ماشین لباس شویی است. در حقیقت دستگاه روشن است اما حرکت محور موتور به محور تایمر منتقل نمی شود و سیکل عملکرد دستگاه شروع نخواهد شد. در این صورت لازم است چرخ دنده را بررسی کنید و در صورت نیاز آن ها تعویض کنید.

آب ورودی ماشین های لباس شویی

گاهی ممکن است ماشین لباسشویی روشن شود اما آب وارد آن نشود در این صورت لازم است ابتدا ورودی آب را چک کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید چرا که ممکن است شیر آب ورودی و یا لوله های آب به دلایلی مسدود باشد یا دچار ایراد شده باشد و نیاز به تعمیرات دارد. همچنین فیلتر ورودی شیر الکتریکی را نیز بررسی کنید چرا که کثیف بودن آن مانع ورود آب به درون دستگاه می شود و لازم است تمیز شود. خرابی تایمر نیز یکی دیگر از دلایل عدم ورود آب به درون ماشین لباس شویی است که باید از سلامت تایمر اطمینان حاصل کنید و در صورت خرابی نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

خرابی شیر برقی باعث عدم ورود آب به درون ماشین لباس شویی می شود. در این صورت لازم است دو شاخه ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید و شیر برقی را تست کنید در صورت وجود هر گونه مشکلی لازم است نسبت به تعمیر و تعویض ان اقدام کنید.

معیوب شدن هیدرواستارت نیز از دلایل وارد نشدن آب به درون دستگاه است. باید با دمیدن در لوله ورودی هیدرواستات عملکرد پلاتین های هیدرواستارت را چک کنید. در صورتی که ایراد بر طرف نشد لازم است برای رفع مشکلات آن هیدرواستارت را تعویض کنید.

لرزش ماشین های لباس شویی

احتمالا بار ها مشاهده کرده اید که ماشین لباسشویی روشن می شود اما در حین کار آبکشی و خشک کردن لباس ها شروع به لرزش می کند. در این صورت اولین ایرادی که به ذهن افراد می رسد و بار ها مطرح کرده اند تراز نبودن دستگاه است اما دلایلی بسیاری باعث لرزش دستگاه می شود که لازم است پیگیری شود تا از بروز مشکلات جدی تر و پر هزینه تر جلوگیری شود. خراب شدن کمک فنر ها و تسمه دستگاه باعش لرزش ماشین لباسشویی در حین آب کشی و خشک کردن لباس ها می شود که لازم است نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کرد. همچنین ایراداتی که در شفت و بلبرینگ ماشین لباس شویی به وجود می اید ممکن است از دلایل این لرزش باشد که در این صورت لازم است حتما به یک تعمیرکار متخصص و یا نمایندگی مجاز مراجعه کنید و از آن ها کمک بگیرید چرا که تعمیر یا تراشکاری این قطعه کاری تخصصی است و شما بدون دانش و مهارت کافی نمی توانید به درستی انجام دهید.

خرید یک ماشین لباس شویی جدید و یا تعویض قطعات خراب آن هزینه بالایی را متحمل مشتریان می کند از این رو معمولا ترجیح می دهند حد الامکان با تعمیرات مشکل را رفع کنند. در حقیقت لرزش و تکان خوردن ماشین لباس شویی از رایج ترین ایرادات است که معمولا بسیار آزار دهنده و نگران کننده می باشد. گاهی این مشکل در اثر استفاده بیش از حد از ماشین لباس شویی به وجود می اید. در ماشین لباس شویی های درب از جلو قطعه ای به نام کمک فنر قرار داده می شود تا از حرکت بیش از حد دیگ دستگاه  جلوگیری کند. حال اگر مدت زمان زیادی است که از ماشین لباس شویی خود استفاده می کنید و تا به حال این قطعه را تعویض نکرده اید لازم است نسبت به تعویض آن اقدام کنید تا از این لرزش ها و تکان خوردن های آزار دهنده خلاص شوید.

 

ظرفیت مخزن ماشین های لباس شویی

ظرفیت مخزن ماشین های لباس شویی متفاوت است و لازم است به اندازه ظرفیت آن ها لباس درون دستگاه قرار دهید. حال اگر مقدار این لباس ها بیشتر از ظرفیت دستگاه باشد در این صورت دستگاه نمی تواند شروع به کار کند و برنامه را اجرا کند در این صورت لازم است از حجم لباس ها کم کنید.

بسته شدن درب ماشین های لباس شویی

در صورتی که درب ماشین های لباس شویی به طور کامل بسته نشده باشند دستگاه شروع به کار نمی کند. زیرا یک قطعه پلاستیکی به نام سوئیچ زیر درب دستگاه تعبیه شده است که بسته شدن کامل درب باعث فعال شدن آن می شود. لازم است سوئیچ درب را به صورت دوره ای بررسی کنید و در صورتی که دچار مشکل شده باشد لازم است نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کنید.

برد کنترل اصلی ماشین های لباس شویی

در ماشین های لباسشویی با قابلیت کنترل الکترونیکی تمامی اجزا دستگاه توسط برد کنترل می شود. حال اگر برد نتواند ولتاژ مورد نیاز برای موتور دستگاه، موتور تخلیه ماشین لباس شویی، قفل درب دستگاه و شیر پر کن آن را تامین کند ماشین لباسشویی روشن می شود اما شروع به کار نمی کند. در این صورت لازم است برد کنترل دستگاه بررسی شود اما لازم به ذکر است که بررسی و تعمیر و تعویض این قطعه باید حتما توسط تعمیرکار مجرب و یا نمایندگی های مجاز انجام شود زیرا این قطعه بسیار حساس و پیچیده است و نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد.

کلید استارت ماشین های لباس شویی

خرابی کلید استارت دستگاه نیز یکی از دلایل عدم کارکرد ماشین لباس شویی است. کلید استارت روی برد تعبیه شده است و اگر خراب شود ماشین لباس شویی روشن می شود اما کلید عمل نمی کند یعنی دستور شروع کار به برد کنترل ارسال نمی شود در نتیجه ماشین لباسشویی شروع به کار نمی کند. در این صورت لازم است کلید استارت دستگاه بررسی شود

ولوم تایمر ماشین های لباس شویی

در برخی مدل های ماشین لباسشویی سوئیچ استارت قسمتی از تایمر دستگاه محسوب می شود در این صورت لازم است ولوم استارت را چک کنید تا اطمینان حاصل کنید شفت برای فعال کردن سوئیچ دچار مشکل نشده باشد. در صورتی که از ماشین های لباس شویی مداوم و زیاد استفاده شود ممکن است ولوم روی شفت هرز شود در این صورت نمی تواند مکانیسم سوئیچ را تغییر دهد. از این رو لازم است ولوم استارت تایمر را تعویض کنید

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.