چرا بعد از روشن کردن ظرفشویی فیوز میپرد؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از سوالاتی که اغلب افراد در هنگام کار با ماشین ظرفشویی با آن مواجه می شوند این است که علت پریدن فیوز پس از روشن کر ن ظرفشویی چیست؟ همانطور که می دانید، فیوز یکی از اجزای مهم کولرگازی است که به عنوان محافظ در دستگاه عمل می کند. پریدن یا سوختن فیوز ممکن است باعث خراب شدن دستگاه و کم شدن امنیت آن و همینطور خاموش شدن ناگهانی ظرفشویی شود. به همین علت باید به بررسی اینکه چه دلایلی موجب  پریدن فیوز بعد از روشن کردن ظرفشویی می شود؟ بپردازیم. قطعاً تشخیص علت پریدن فیوز بعد از روشن کردن ظرفشویی موضوعی است که باید توسط متخصصان و کارشناسان حرفه ای مورد بررسی قرار بگیرد به همین علت ما در این مطلب تنها به توضیح علت های پریدن فیوز ظرفشویی می پردازیم.

بخوانیم: راهنمای تعمیر ظرفشویی ال جی | ۰ تا ۱۰۰

۶ دلیل از کار افتادن فیوز بعد از اتصال ظرفشویی به برق

 دلایل زیادی برای از کار افتادن فیوز دستگاه وجود دارد. اگر مایل به رفع مشکل سوختن یا پریدن فیوز هستید، بهتر است در ابتدا باید به بررسی علت های از کار افتادن ظرفشویی بپردازید. دلایل پریدن فیوز بعد از روشن شدن ظرفشویی عبارت است از؛:

  1. خراب شدن المنت ظرفشویی
  2. خرابی فیلتر برق ظرفشویی
  3. خراب شدن برد ظرفشویی
  4. استفاده از ظرفشویی در زمان اوج مصرف
  5. استفاده از فیوز و سیم های بی کیفیت و غیر استاندارد
  6. خراب شدن کمپرسور و دیگر قطعات ظرفشویی

بخوانیم: تعمیر ظرفشویی بوش

خراب شدن فیلتر برق ظرفشویی

فیلتر برق که در اکثر موارد به عنوان نویزگیر دستگاه شناخته می شود، با جلوگیری از تداخل مدارهای الکتریکی از خراب شدن دستگاه جلوگیری می کند. چنانچه فیلتر برق یا نویزگیر ماشین ظرفشویی‌تان خراب شده است، ممکن است موجب پریدن فیوز حین روشن شدن ظرفشویی شود. بنابراین بهتر است فیلتر برق قدیمی را با فیلتر جدیدی جایگزین کنید.

بخوانیم: تعمیر ظرفشویی ال جی در تهران +گارانتی

خراب شدن برد ظرفشویی

موضوع دیگری که برای پریدن فیوز باید مورد بررسی قرار بگیرد، برد ماشین ظرفشویی است. برد در تمام دستگاه ها و لوازم خانگی به عنوان مغز دستگاه عمل کرده و وظیفه فرمان و کنترل دستگاه را بر عهده دارد‌ هرگونه اختلال در برد ظرفشویی ممکن است باعث اختلال در عملکرد دستگاه شود. همچنین اگر برد دستگاه ظرفشویی شما خراب باشد، ممکن است موجب اتصالی در برق ورودی شده و باعث پریدن فیوز شود. بنابراین بهتر است تعمیرات برد را به تعمیرکار ظرفشویی معتبر بسپارید تا بتوانید با تخصص و دانشی که دارد، برای رفع مشکل پریدن فیوز بعد از روشن شدن ظرفشویی اقدام کند.

بخوانیم: تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش +هزینه تعمیر یا تعویض

بخوانیم: تعمیر برد ظرفشویی ال جی در محل

استفاده از ظرفشویی در زمان اوج مصرف باعث پریدن فیوز میشود!

برای تشخیص علت پریدن فیوز بعد از روشن کردن ظرفشویی بهتر است به بررسی زمان استفاده از ظرفشویی بپردازید. چه ساعاتی از روز یا شب از ظرفشویی استفاده می کنید؟ در صورتی که زمان روشن کردن ظرفشویی در زمان اوج مصرف باشد، ممکن است برق به اندازه کافی به ظرفشویی وارد نشود و باعث خاموش دستگاه و از کار افتادن فیوز برق ظرفشویی شود. بنابراین بهتر است ظرفشویی خود را در ساعت آخر شب و ساعت اول روز روشن کنید زیرا در این ساعت میزان مصرف برق نسبت به روزهای دیگر کمتر است.

استفاده از فیوز و سیم های بی کیفیت و غیر استاندارد

یکی از علت های پریدن فیوز ظرفشویی این است در برق کشی ساختمان از فیوز و سیم های غیراستاندارد استفاده می شود. استفاده از فیوز و سیم های بی کیفیت و غیراستاندارد نه تنها باعث پریدن فیوز بلکه باعث خراب شدن ظرفشویی و احتمال آتش سوزی نیز می شود. بنابراین بهتر است برای حل مشکل پریدن فیوز در هنگام روشن کردن ظرفشویی سیم کشی های فرسوده را تعویض کنید و از فیوزهای استاندارد که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، استفاده کنید

خراب شدن موتور و دیگر قطعات ظرفشویی منجر به پریدن فیوز میشود!

خراب شدن موتور یکی از دلایل اصلی پریدن فیوز در حین روشن کردن ظرفشویی است. در ابتدا باید از تعمیرکار بخواهید تا برای تعمیرات ظرفشویی در محل حاضر شود. تشخیص خرابی کمپرسور و قطعات ظرفشویی موضوعی است تخصصی و افراد عادی توانایی تشخیص علت خراب شدن کمپرسور را نمی دانند. اما در اکثر مواقع استفاده بی رویه از دستگاه و قدیمی شدن آن موجب سوختن کمپرسور و در نتیجه پریدن فیوز می شود. بنابراین برای رفع علت پریدن فیوز در زمان روشن کردن ظرفشویی، از تعمیرکار بخواهید تا به عیب یابی ظرفشویی شما بپردازد.

بخوانیم: سرویس ماشین ظرفشویی ال جی شامل چه مواردی است؟

چه راه حلی برای رفع مشکل پریدن فیوز حین روشن کردن ظرفشویی وجود دارد؟

در این مطلب به بررسی علت پریدن فیوز برق هنگام کار کردن ظرفشویی پرداختیم. دلیل پریدن فیوز برق حین کار کردن با ظرفشویی به عوامل متعددی چون سیم کشی برق، نوع سیم، نوع فیوز و … بستگی دارد. پریدن  فیوز ظرفشویی به هر علتی که باشد باید هرچه سریع تر تعمیر شود. زیرا ممکن است باعث خراب شدن ظرفشویی شما شود. حال اگر علت پریدن فیوز هنگام روشن کردن ظرفشویی مربوط به کمپرسور یا اجزای ماشین ظرفشویی باشد، می توانید برای تعمیرات ظرفشویی به تیم هوم کارا مراجعه کنید.

هوم کارا یکی از تعمیرگاه های مجاز و معتبر در کشور ایران است که تعمیرات انواع لوازم خانگی را با کیفیت بالایی و به صورت تخصصی انجام می دهد. شما می توانید با مراجعه به شرکت هوم کارا درخواست تعمیر ظرفشویی را در محل داشته باشید. هوم کارا برای خدمات رسانی به مشتریان عزیز، هزینه تعمیرات ظرفشویی را ۷۵ درصد کاهش می دهد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.