تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش

تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش +هزینه تعمیر یا تعویض

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از وسایل مهمی که این روزها در اکثر آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود، ماشین ظرفشویی است. این دستگاه توسط برندهای مختلفی تولید می‌شود که بوش یکی از بهترین آن‌ها به شمار می‌رود. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای ماشین ظرفشویی بوش به وجود بیاید، خرابی برد آن است. به همین خاطر در ادامه قصد داریم به مساله تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش (Repairing the board of the Bosch dishwasher) بپردازیم.

برد ماشین ظرفشویی بوش چه وظایفی دارد؟

ماشین ظرفشویی از قطعات مختلفی تشکیل شده است. این قطعات برای اینکه هماهنگی کاملی با یکدیگر داشته باشند، از یک قطعه به نام برد الکترونیکی دستور می‌گیرند. در واقع می‌توان گفت که مغز ماشین ظرفشویی همان برد اصلی است و بدون آن دستگاه هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. در نتیجه اگر کوچکترین مشکلی برای این قطعه به وجود بیاید، عملکرد کلی دستگاه دچار اختلال می‌شود. به عنوان مثال برد اصلی با ارسال دستور به بازوهای آبپاش، فرمان آغاز عملیات شستن ظروف را صادر می‌کند.

بخوانیم: نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش تهران

علایم و نشانه ‌های خراب شدن برد ماشین ظرفشویی بوش

یکی از سوالات مهمی که برای افراد به وجود می‌آید این است که از کجا بفهمیم برد ماشین ظرفشویی بوش دچار مشکل شده است؟ آیا نشانه خاصی دارد؟ در ادامه با برخی از مهمترین علایم خرابی برد اصلی آشنا خواهیم شد.

  1. در صورتی که برد اصلی ظرفشویی بوش خراب شده باشد، خطای ۲۴ بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود. البته این خطا ممکن است به خاطر خرابی پمپ تخلیه و یا خرابی سنسور نیز نمایش داده شود. بررسی این مورد نیاز به تخصص و تجربه دارد و باید از یک تکنسین کمک بگیرید.
  2. نشانه بعدی در هنگام خراب شدن برد اصلی این است که ماشین ظرفشویی روشن نمی‌شود. اما اگر ظرفشویی به صورت مقطعی روشن می‌شود، برد اصلی نیاز به تعمیر دارد.
  3. ماشین ظرفشویی آبگیری نمی‌کند.
  4. آب دستگاه گرم نمی‌شود.
  5. آب ماشین ظرفشویی بوش تخلیه نمی‌شود.

علاوه بر خراب شدن برد اصلی ممکن است مشکلاتی دیگر نیز برای ماشین ظرفشویی بوش به وجود بیاید. برای آشنایی با دیگر مشکلات رایج ظرفشویی بوش می‌توانید مقاله آموزش تعمیر ظرفشویی بوش را مطالعه فرمایید.

دلایل و علت خراب شدن برد ماشین ظرفشویی بوش

برای اینکه به درستی تعمیر برد ظرفشویی بوش انجام شود باید تمامی دلایل آن را یک به یک بررسی کنید. دلایلی که می‌تواند باعث خراب شدن برد ظرفشویی شود، زیاد هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

  1. از کار افتادن و یا آسیب دیدن یکی از بخش‌های برد که در نتیجه عملیات آبگیری با مشکل مواجه می‌شود و یا دستورالعمل تایمر ایراد پیدا می‌کند.
  2. نیم سوز شدن خازن‌ها که از اصلی‌ترین دلایل خرابی و تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش به شمار می‌روند.
  3. اتصالی در سیم پیچی دستگاه.
  4. سوختن خازن برد و یا فیوزهای آن به خاطر نوسانات برق.
  5. نیم سوز شدن برد ماشین ظرفشویی.
  6. وجود مشکل در سیم پیچی ماشین ظرفشویی.
  7. رسیدن آب به برد اصلی دستگاه و آسیب دیدن آن.
  8. قرار داشتن ماشین ظرفشویی در محیط مرطوب و گرم. چرا که رطوبت و گرما دو عامل مخرب هستند که می‌توانند عملکرد برد را دچار اختلال کنند.
  9. استفاده اشتباه و غیر اصولی از دستگاه نیز یکی دیگر از عوامل خرابی برد ماشین ظرفشویی بوش به شمار می‌رود. به عنوان نمونه می‌توان به پر کردن بیش از حد ظرفیت دستگاه، استفاده پشت سرهم و بدون وقفه از ظرفشویی و قراردادن ظروف به صورت غیر صحیح اشاره کرد.
  10. خرید ماشین ظرفشویی تقلبی! ( در صورتی که از اصل بودن ظرفشویی خود مطمئن نیستید، توصیه می‌شود به مقاله تشخیص ظرفشویی بوش اصل از نمونه های تقلبی رجوع کنید.)

تست برد ماشین ظرفشویی بوش

تست برد ماشین ظرفشویی بوش

با توجه به اینکه برد ماشین ظرفشویی بوش از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، نحوه عیب‌یابی و تست آن یک کار کاملا تخصصی است. به همین خاطر تعمیر آن را باید به فردی بسپارید که تجربه کافی در این زمینه داشته باشد. تعمیرکاران برای تست برد ماشین ظرفشویی بوش معمولا از مولتی متر استفاده می‌کنند تا بتوانند قسمت‌های مختلف آن را بررسی کنند.

همچنین یکی دیگر از روش‌های تست برد ظرفشویی بوش بررسی کد خطاهای روی صفحه نمایش است که باعث می‌شود تعمیرکاران سریع‌تر محل خرابی را تشخیص دهند.

بخوانیم: ۹ علت روشن نشدن و کار نکردن ظرفشویی بوش

نکات مهم جهت مراقبت از این قطعه

با اینکه برد ماشین ظرفشویی بوش طول عمر مشخصی دارد ولی می‌توان با انجام برخی کارها، طول عمر آن را افزایش داد تا دیرتر خراب شود. در ادامه با برخی از این موارد آشنا خواهیم شد.

  • سعی کنید از یک محافظ برق برای ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
  • دستگاه را دور از وسایل گرمازا و مکان‌های رطوبت‌دار قرار دهید.
  • از مواد شوینده با کیفیت استفاده کنید.
  • ظروف را به صورت صحیح و استاندارد در داخل ظرفشویی بچینید. برای آشنایی بیشتر می‌توانید مقاله نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.
  • تعداد ظروفی که در دستگاه قرار می‌دهید باید به اندازه ظرفیت ظرفشویی باشد.

هزینه تعمیر و یا تعویض برد ماشین ظرفشویی بوش

هزینه تعمیر و یا تعویض برد ماشین ظرفشویی بوش به مدل و تکنولوژی مورد استفاده در آن بستگی دارد. یعنی هر چقدر تکنولوژی مورد استفاده در برد پیشرفته باشد، هزینه تعمیر و یا تعویض آن نیز به مراتب بالا خواهد بود. برای آگاهی از قیمت دقیق تعویض و یا تعمیر برد بهتر است با کارشناسان هوم کارا تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه بعد از بررسی مشکل، قیمت آن را با شما در میان می‌گذارند و اگر نیاز به تعویض و یا تعمیر قطعه بود، تکنسین مربوطه به محل اعزام می‌شود.

۴ نکته مهم

از آنجایی که قیمت برد ماشین ظرفشویی بالا است، پس باید در هنگام خرید به نکاتی که در ادامه می‌آید توجه داشته باشید.

  1. قطعه را سعی کنید از نمایندگی‌های معتبر خریداری کنید.
  2. برندی که انتخاب می‌کنید از برندهای معروف و باکیفیت باشد.
  3. قطعه‌ای را خریداری کنید که کارت گارانتی داشته باشد.
  4. برای تعویض قطعه از یک متخصص کمک بگیرید و هرگز خودتان اینکار را انجام ندهید. چرا که یک اشتباه می‌تواند آسیب زیادی به ظرفشویی وارد کند.

سخن آخر در رابطه با تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش

در صورتی که ماشین ظرفشویی بوش دچار مشکل شده بود، اولین کاری که باید انجام دهید خارج کردن آن از برق است. بعد از آن باید با یک مرکز معتبر تعمیر ظرفشویی بوش تماس بگیرید تا آن‌ها کار عیب‌یابی و تعمیر دستگاه را انجام دهند. ما در مقاله تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش سعی کردیم تمام نکات مهم و ضروری را ذکر کنیم. با این وجود اگر باز هم نیاز به کمک داشتید، می‌توانید درخواست خود را در هوم کارا ثبت کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۴۵۲۷۵۱ تماس بگیرید.


هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.