علت صدای زیاد ظرفشویی

۶ علت صدای زیاد ظرفشویی + راهکارهای رفع آن

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

این روزها استفاده از ماشین ظرفشویی باعث می‌شود تا کمتر نگران کثیفی ظرف‌ها باشیم و با انبوهی از ظروف مواجه نشویم. هنگامی که این دستگاه کار می‌کند، سر و صداهای کمی از آن به گوش می‌رسد که طبیعی است. اما اگر صدا به حدی بلند باشد که باعث ایجاد مزاحمت شود، امکان دارد مشکلی برای ظرفشویی به وجود آمده باشد. در این نوشته از هوم کارا قصد داریم شما را با علت صدای زیاد ظرفشویی و راهکارهای آن آشنا کنیم.

مطالعه مقالات مفید: راهنمای تعمیر ظرفشویی ال جی | ۰ تا ۱۰۰

دلیل سرو صدای زیاد ظرفشویی

۶ علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی و راهکارهای آن

در صورتی که صداهای گوش‌خراشی مثل صدای سوت کشیدن یا صدای تکان خوردن از ظرفشویی می‌شنوید، می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل یا خرابی باشد. به همین خاطر باید این صدا را جدی گرفته و در سریع‌ترین زمان نسبت به درست کردن آن اقدام نمایید. از مهمترین علت صدای زیاد ظرفشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مطالعه مقالات مفید: تعمیر ظرفشویی بوش

خراب شدن پمپ تخلیه ظرفشویی

  • خراب شدن پمپ تخلیه

این قطعه وظیفه تخلیه آب کثیف در آغاز و پایان شستشو را بر عهده دارد. یعنی هنگامی که دستگاه را روشن می‌کنیم، پمپ تخلیه آب کثیف را از ظرفشویی بیرون می‌برد تا آب تمیز وارد دستگاه شود. از آنجایی که در داخل پمپ تخلیه، پروانه وجود دارد، ممکن است خرده شیشه، خرده‌های ظروف شکسته و اشیا دیگر در آن گیر کرده و باعث ایجاد صدا شود.

در این هنگام باید پمپ تخلیه را بیرون آورده و آن را تمیز کنیم. دقت کنید اگر پمپ، صدای تق تق می‌دهد ولی چیزی در آن گیر نکرده، احتمالا خراب شده و باید یک پمپ تخلیه جدید بخرید.

مطالعه مقالات مفید: ریست ماشین ظرفشویی ال جی | آموزش انواع روشها

  • علت صدای زیاد ظرفشویی به خاطر نصب اشتباه آن

ماشین ظرفشویی و سایر وسایل برقی برای درست کار کردن باید با زمین تراز باشند. در غیر اینصورت ممکن است باعث ایجاد صدا شوند. به عنوان مثال اگر ظرفشویی تراز نباشد، هنگام حرکت موتور، دستگاه از جای خود جابه‌جا شده و با برخورد به وسایل اطراف، صداهایی را ایجاد می‌کند. حتی این مساله ممکن است به قطعات دیگر دستگاه نیز صدمه وارد کند.

مطالعه مقالات مفید: تعمیر برد ظرفشویی ال جی در محل

خرابی بازوی آبپاش ظرفشویی، یک علت سرو صدای زیاد ظرفشویی

  • وجود مشکل در بازوی آبپاش

دیگر علت صدای زیاد ظرفشویی خوب نچرخیدن بازوی آبپاش است. اگر ظرف‌ها را به صورت نامناسب در دستگاه چیده باشید، بازوی آبپاش ممکن است در هنگام چرخش به ظروف برخورد کرده و باعث ایجاد سر و صدای زیادی شود.

مطالعه مقالات مفید: علت خرابی المنت ظرفشویی | آیا خودمان می‌توانیم آن را تعمیر کنیم؟

  • خراب شدن موتور ظرفشویی

هنگامی که موتور دستگاه خراب شده باشد، صدایی مانند جیغ و همهمه به گوش می‌رسد. شنیدن این صدا به معنای وجود مشکل در موتور بوده و باید هر چه سریع‌تر دستگاه را از برق بکشید. پس از آن از یک متخصص بخواهید اقدامات لازم برای حل مشکل را انجام دهد.

مطالعه مقالات مفید: علت ارور E15 ماشین ظرفشویی بوش و نحوه رفع آن

صدای زیاد ظرفشویی به خاطر بالا بودن فشار آب

  • علت صدای زیاد ظرفشویی به خاطر بالا بودن فشار آب

اگر فشار آب خانه به صورت ناگهانی زیاد شود، این فشار باعث می‌شود لوله‌ها شروع به تکان خوردن کرده و با برخورد به اطراف صدای زیادی ایجاد کنند. برای حل این مشکل کافی است یک نگهدارنده چکش آبی بخرید.

مطالعه مقالات مفید: روشن شدن علامت نمک ظرفشویی | بررسی ۷ علت مهم

  • خراب شدن یاتاقان‌ها

علت بعدی صدای زیاد ظرفشویی خراب شدن یاتاقان‌ها و بلبرینگ‌ها است. این قطعات پس از مدتی فرسوده شده و در نتیجه به دلیل کهنه بودن یاتاقان‌ها ممکن است باعث صدا دادن ظرفشویی شوند.

مطالعه مقالات مفید: معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

  • وجود ظروف شکسته در داخل ظرفشویی

گاهی مواقع ممکن است علت صدای زیاد ظرفشویی به خاطر ظروف شکسته باشد. به همین خاطر بهتر است از قرار دادن ظروف لب‌پر، شکسته و ترک‌دار در این دستگاه خودداری نمایید. چرا که اینکار باعث شکستن آن‌ها شده و در نتیجه با برخورد کردن به بدنه و فیلتر ممکن است به ظرفشویی صدمه بزنند.

مطالعه مقالات مفید: علت کدر شدن، لک، خش و سفیدک زدن ظروف در ظرفشویی

گرفتگی فیلتر ظرفشویی

چه نوع صداهایی از ظرفشویی می‌شنوید؟

صداهایی که از این دستگاه به گوش می‌رسد بسیار متفاوت بوده و هر کدام نشان دهنده یک مشکل خاص هستند.

  • صدای سوت: اگر حجم آب ورودی به ظرفشویی بیشتر باشد، صدای سوت شنیده می‌شود.
  • صدای تکان خوردن: اگر فیلتر کف ظرفشویی دچار گرفتگی شده باشد، صدای تکان خوردن به گوش می‌رسد.
  • صدای غرغر کردن: این صدا مربوط به مکیدن هوا است. زمانی که برنامه شستشوی سریع را انتخاب ‌می‌کنید، این صدا به گوش می‌رسد.
  • صدای بوق هنگام باز کردن درب: این صدا مربوط به هشدار دمای بالا است. یعنی اگر بلافاصله بعد از برنامه بخار یا برنامه شستشو با آب گرم، درب ظرفشویی را باز کنید، صدای بوق شنیده می‌شود.

مطالعه مقالات مفید: نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی و تفاوت ژل، پودر و قرص ماشین ظرفشویی

رفع صدای ظرفشویی

نکات مهم در رابطه با علت صدای زیاد ظرفشویی

  • اگر مدت زمان زیادی است که از ظرفشویی استفاده می‌کنید، بهتر است سرویس دوره‌ای را جدی بگیرید.
  • چیدمان ظروف در ظرفشویی اهمیت زیادی در کاهش صدای تولیدی از این دستگاه دارد که در مقاله نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی آن را به طور کامل توضیح دادیم.
  • هنگام تخلیه آب ممکن است صدای شیر برقی به گوش برسد که کاملا طبیعی است.
  • ممکن است این صدا به خاطر قرارگیری اشتباه شلنگ تخلیه نیز اتفاق بی‌افتد.
  • اگر از مواد شستشویی استفاده کنید که کف زیادی می‌کند، ممکن است این کف در سیکل شستشو باعث ایجاد صدا کند.

مطالعه مقالات مفید: نصب صحیح شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی + آموزش کامل

هر صدای غیر عادی که از ظرفشویی به گوش می‌رسد یک زنگ خطر بوده و باید آن را جدی بگیرید. در نوشته علت صدای زیاد ظرفشویی و راهکارهای آن سعی کردیم مواردی که باعث ایجاد صدا در این دستگاه می‌شود را به طور کامل توضیح دهیم. بنابراین اگر این صداها را از ماشین ظرفشویی شنیدید، بهتر است از یک متخصص بخواهید آن را بررسی کند.

مطالعه مقالات مفید: ریست ماشین ظرفشویی بوش به ۵ روش!

مطالعه مقالات مفید: تعمیر ظرفشویی ال جی در تهران +گارانتی

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.