نحوه تراز کردن یخچال

آموزش نحوه تراز کردن یخچال توسط خودتان!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

حتما شما هم وقتی یک یخچال را به تازگی می‌خرید، بیش از همه به این فکر می‌کنید که چگونه چیدمان داخل آن را انجام دهید. یا اینکه چگونه آن را نصب کنید تا همه چیز به درستی پیش برود. چیزی که شاید خیلی به آن توجه نکنید، تراز بودن یخچال است. اینکه یخچال صدای عجیب و غریب از خودش تولید می‌کند یا اینکه خنک کنندگی آن بعد از مدتی دچار مشکل می‌شود، همگی می‌تواند به خاطر تراز نبودن اتفاق بیفتد. به خاطر همین ما در این مقاله می‌خواهیم نحوه تراز کردن یخچال را به طور کامل برای شما توضیح دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

تعمیر ساید بای ساید در محل

نحوه تراز کردن یخچال

همانطور که گفته شد؛ یخچال یکی از مهمترین لوازم خانگی است که حتماً باید از آن مراقبت و نگهداری اصولی داشته باشید تا مشکلات مختلف اتفاق نیفتد. یکی از این مراقبت‌ها تراز کردن یخچال است. در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم که چگونه باید اقدام به تراز کردن این دستگاه مهم کنید.

آموزش ۰ تا ۱۰۰ تنظیم دمای یخچال فریزر {تمام برندها}

  • برداشتن شبکه جلوی یخچال

اولین قدمی که باید برای تراز کردن به انجام رسانید، این است که شبکه جلوی یخچال را بردارید؛ یعنی شبکه‌ای که در زیر یخچال قرار گرفته است.

همه چیز بستگی به مدل یخچال دارد. شبکه‌ها در یخچال‌های مختلف به گونه‌های متفاوت باز می‌شوند. خیلی از مدل‌ها هستند که روی آنها پیچ دارد که شما می‌توانید آن پیچ‌ها را باز کرده و شبکه جلوی یخچال را بردارید اما در بعضی از موارد زبانه وجود دارد. باید زبانه را بردارید تا بتوانید شبکه را خیلی راحت از یخچال جدا کنید‌.

اگر در این مورد مشکلی اتفاق بیفتد؛ حتماً باید از دفترچه راهنمای دستگاه خود کمک بگیرید.

دیفراست یخچال یا یخ زدایی یخچال چیست؟ +نشانه‌های خرابی

  • استفاده از پایه تراز

در مرحله بعدی از نحوه تراز کردن یخچال باید حواستان به پایه تراز باشد. پشت شبکه یخچال یک سری پایه‌ها برای تنظیم وجود دارد که شما می‌توانید آنها را برای تراز کردن استفاده کنید. در حقیقت با استفاده از این پایه‌ها می‌توانید ارتفاع را تنظیم کنید.

فقط کافی است که اقدام به چرخاندن آنها کنید. همچنین می‌توانید از یک فرد دیگر هم کمک بگیرید. به این صورت که نفر دیگر یخچال را به سمت عقب هول داده و خم کند و شما از این طریق بتوانید به پایه‌ها دسترسی داشته باشید. معمولاً پیچ داخل این پایه‌ها چپ گرد هستند. کافی است که شما یک آچار یا پیچ گوشتی بردارید و اقدام به بلند یا کوتاه کردن آنها کنید. سپس پایه‌ها را در جهت عقربه ساعت بچرخانید تا یخچال بلند شود. اگر هم می‌خواهید آنها را کوتاه کنید، در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.

راه اندازی یخچال ساید ال جی + نکات آن

  • استفاده از غلطک‌های تنظیم و نحوه تراز کردن یخچال

شما می‌توانید نحوه تراز کردن یخچال را با غلطک‌های تنظیم به انجام برسانید. یک سری از یخچال‌ها هستند به جای اینکه پایه تنظیمی داشته باشند؛ غلطک دارند. شما می‌توانید از طریق آنها اقدام به تنظیم کردن ارتفاع دستگاه کنید. پیچ‌هایی که داخل این غلتک‌ها وجود دارد را می‌توانید با استفاده از آچار در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. با انجام این کار قسمت جلوی یخچال ارتفاع بیشتری پیدا می‌کند. اگر آنها را شل کنید، قسمت جلوی یخچال کاهش ارتفاع خواهد داشت. اگر هم نتوانستید پروسه تراز کردن را درست انجام دهید، باید از یک سرویسکار با تجربه کمک بگیرید.

نحوه کار با پنل یخچال ساید | آموزش ۰ تا ۱۰۰

تراز کردن یخچال‌ها همراه با غلطک و پایه تنظیم

تعدادی از یخچال‌ها هستند که هم پایه تنظیم ارتفاع دارند و هم غلطک در آنها طراحی شده است. نحوه تراز کردن یخچال در چنین شرایطی به این صورت است که باید پایه‌ها را به قدری بالا ببرید تا بتوانند وزن دستگاه را تحمل کنند.

از طرفی غلطک‌ها باید از زمین فاصله داشته باشند. شما در حالت عادی باید پایه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که ۱۳ میلی‌متر ارتفاع یخچال از سطح زمین را شاهد باشید. اگر این ارتفاع بیشتر از این مقدار شد، باید اقدام به بررسی پایه‌های تنظیم عقبی کنید.

چرا رطوبت داخل یخچال زیاد است؟ |بررسی کامل مشکل

آموزش نحوه تراز کردن یخچال در آشپزخانه‌های شیبدار

اگر آشپزخانه شما شیب دارد، تمامی موارد بالا را باید رعایت کنید. در کنار آن‌ها باید موارد زیر را هم مد نظر قرار دهید.

  • کافی است که زیر یک پایه یخچال یا هر دو پایه آن یک قطعه قرار دهید. قطعه‌ای که کاملاً مسطح باشد تا بتواند شیب زیر یخچال را به حالت خنثی در بیاورد. شما باید مطمئن شوید که یخچال از لحاظ فیزیکی با استفاده از این قطعات مسطح کاملاً تراز شده است.
  • اگر آشپزخانه‌تان شیب دارد، حتماً در تراز کردن یخچال باید به سراغ دستگاه تراز هم بروید. یعنی ابزار تراز را خریداری کنید. می‌توانید آن را بالای دستگاه روی یکی از طبقات یخچال بگذارید. اگر متوجه شدید مایع محفظه میانی یا وسطی به سمت جلو تمایل پیدا کرده است، یعنی باید دستگاه را تراز کنید. در این مرحله باید اقدام به شل یا سفت کردن غلطک با پایه‌های تنظیم کنید. آنقدر این کار را انجام دهید تا مایع دقیقاً به حالت متعادل در وسط محفظه یخچال برسد تا متوجه شوید که تراز به طور کامل انجام شده است.
  • در روش دوم می‌توانید به سراغ یک لیوان بروید؛ لیوانی که داخل آن آب بریزید. البته لیوان نباید خیلی پر شده باشد. سپس آن را بالای سقف یخچال بگذارید. اگر متوجه شدید سطح آبی که داخل لیوان وجود دارد، به اندازه کافی صاف است، یعنی تراز یخچال شما درست انجام شده اما اگر به اندازه کافی صاف نبود، یعنی شما باید پروسه تراز کردن را انجام دهید.
  • در روش سوم می‌توانید تست را به گونه دیگری انجام دهید. به این صورت که درب یخچال را باز کنید، سپس به آرامی آن را رها کنید. اگر متوجه شدید که درب کاملاً به آرامی و خود به خود بسته می‌شود، یعنی دستگاه به طور کامل تراز شده است. اگر این اتفاق نیفتاد، باید دوباره تراز کردن یخچال را پیاده کنید.

علت خاموش شدن و روشن نشدن لامپ یخچال و نحوه تعویض آن

اهمیت تراز بودن یخچال

سوالی که برای خیلی از شما هم پیش می‌آید، این است که اگر یخچال تراز نباشد، چه مشکلی پیش می‌آید و چه پیامدهایی در پی دارد؟!

در حقیقت یکسری لوله‌های فلزی در قسمت پشت یخچال وجود دارد که مایعی هم در آنها حرکت می‌کند و به آن مایع سردساز یا گاز گفته می‌شود. اگر شما نتوانید دستگاه خود را تراز کنید، جریان این مایع به درستی اتفاق نمی‌افتد. حرارت داخل آن هم به طور کامل از بین نمی‌رود و یخچال داغ می‌کند. همچنین عملکرد یخساز یخچال هم به طور کامل دچار مشکل شده و مشکلاتی هم در سیستم ضد برفک به وجود می‌آید. با وجود همه این‌ها، به موتور هم فشار خیلی زیادی وارد می‌شود و شما شاهد صدای غیر طبیعی و زیاد از یخچال خواهید بود. همچنین ممکن است لرزش هم در دستگاه اتفاق بیفتد.

علت برفک زدن یخچال فریزر

جمع‌بندی

نحوه تراز کردن یخچال جزو مباحث مهمی است که حتماً باید آن را یاد بگیرید، زیرا اگر یخچال‌تان تراز نباشد، مشکلات زیادی اتفاق می‌افتد. مشکلاتی که به سیستم داخلی یخچال هم آسیب وارد می‌کند و ممکن است هزینه گزافی را برایتان به همراه داشته باشد. در نتیجه در این مقاله به طور کامل راجع به این موضوع صحبت کردیم و جزئیات این کار را نیز برایتان توضیح دادیم تا بتوانید به درستی کارتان را پیش ببرید.

تعمیر ساید

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.