علت نشت آب از اتو

علت نشت آب از اتو | بررسی ۷ دلیل مهم

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

اتو یکی از وسایلی است که به صورت روزانه از آن استفاده زیادی می‌شود. گاهی ممکن است هنگام کار با اتو با چکه کردن آب مواجه شوید. علت نشت آب از اتو بسیار متفاوت است. نشت آب باعث لک شدن لباس‌ها خواهد شد. برخی اوقات این نشتی چیز مهمی نیست. اما اگر علت نشت آب از اتو موضوع مهمی باشد حتما باید به فکر تعمیر آن باشید. در این مقاله درمورد علل نشت آب از اتو صحبت کرده‌ایم. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید این مطلب را مطالعه کنید تا علت آن را متوجه بشوید.

نشت آب از اتو

علت نشت آب از اتو چیست؟

از رایج‌ترین مشکلاتی که هنگام استفاده از اتو مشاهده می‌کنیم چکیدن آب از زیر آن است. این حالت باعث خیس شدن لباس‌ها و حتی لکه شدن آن‌ها خواهد شد. این مشکل عموما برای تمام اتوها پیش خواهد آمد. اگر برای شما هم سوال است که علت نشت آب از اتو چیست، خوب است بدانید که بررسی موارد زیر ضروری است.

  1. پر کردن بیش اندازه آب در مخزن
  2. تنظیم نبودن دمای اتو
  3. ضربه خوردگی یا آسیب دیدگی بدنه اتو
  4. جرم و رسوب گرفتگی
  5. باز بودن دریچه مخزن
  6. بیشتر بخوانید:دفترچه راهنما بوش| فر تو کار مدل HBA34B550
  7. خرابی و تنظیم نبودن ترموستات
  8. کثیف بودن کفی اتو

در ادامه به بررسی هر یک از این موارد می‌پردازیم.

تعمیر نشت آب از اتو

۱- پر کردن بیش اندازه آب در مخزن

یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین علت‌های نشت آب از اتو پر شدن بیش از حد مخزن آن است. مخزن آب اتو دارای ظرفیت مشخصی است که در کنار آن درجه‌بندی دارد. دقت کنید تا همان اندازه مخرن را پر کنید. اگر از این مقدار بیشتر آب بریزید هنگام استفاده از اتو نشتی خواهد داشت. به این نکته هم دقت کنید که پس از اتمام استفاده حتما مخزن اتو را خالی کنید.

۲- تنظیم نبودن دمای دستگاه، علت نشت آب از اتو

اگر درجه دمای اتو را درست تنظیم نکنید باعث نشت آب می‌شود. در واقع پایین بودن دمای دستگاه باعث این اتفاق می‌شود. دمای اتو را طبق جنس لباس و پارچه‌ای که قصد اتو کردن آن را دارید تنظیم کنید. درجه حرارت را می‌توانید از روی دفترچه راهنما بررسی کنید. اگر جنس پارچه‌ای که می‌خواهید آن را اتو کنید نازک است و باید درجه حرارت را روی کم بگذارید، سسیستم بخار اتو را خاموش کنید. در این حالت آب دیگر چکه نمی‌کند.

تنظیم نبودن دمای اتو

۳- ضربه خوردگی یا آسیب دیدگی بدنه اتو، عامل نشت آب

اگر اتو بر روی زمین افتاده باشد و به آن ضربه‌ای وارد شده باشد بدنه اتو دچار آسیب‌دیدگی خواهد شد. در این حالت با استفاده از آن شاهد نشتی آب خواهید بود و تنها راه این است که آن را حتما تعمیر کنید. برای تعمیر اتو می‌توانید از متخصصین هوم کارا کمک بگیرید.

۴- جرم و رسوب گرفتگی

رسوب گرفتگی یکی از چند علت نشت اب از اتو است. به مرور زمان و استفاده مکرر از اتو جرم در منافذ آن جمع می‌شود و مسیر خروجی بخار را می‌بندد. در این حالت فشار هوا داخل مخزن آب افزایش پیدا می‌کند و از مخزن بیرون می‌ریزد. همچنین وجود خرابی در لوله اسپری هم یک علت نشت آب از اتو است. فرسوده شدن عایق‌بندی مخزن آن و آسیب دیدن واشرها هم می‌تواند باعث چکه کردن شود.

اگر اتو را هر چند وقت یکبار جرم‌گیری کنید دیگر این مشکل به‌وجود نمی‌آید. برای جرم‌گیری اتو به طور یکسان آب و سرکه را با یکدیگر مخلوط کنید و درون مخزن آب بریزید. یک راه دیگر برای کم شدن جرم این است که مخزن را از آب جوشیده شده پر کنید.

ugj kaj Hf hc hj,

۵- باز بودن دریچه مخزن، دلیل نشتی اب از اتو

هر بار بعد از پر کردن مخزن مطمئن شوید که درب آن را درست بسته‌اید. اگر درب مخزن محکم بسته نشده باشد شاهد نشتی آب خواهید بود.

۶- خرابی و تنظیم نبودن ترموستات

در صورتی که ترموستات اتو درست تنظیم نشده باشد آب از آن نشت می‌کند. در این حالت آب موجود در مخزن به مقدار کافی گرم نمی‌شود و بخار نخواهد شد. در نتیجه آب از کف دستگاه چکه می‌کند. روی اتو یک اهرم مانند ولوم وجود دارد که برای تنظیم ترموستات است. جهت تنظیم و بالا رفتن دمای آن می‌توانید از این اهرم استفاده کنید. اگر با انجام این کار مجدد نشتی داشت باید آن را به یک متخصص نشان دهید.

۷- کثیف بودن کفی، یک علت نشت آب از اتو

بعد از مدتی استفاده شاید در کفی اتوی خود آهک‌های چسبیده شده را مشاهده کرده باشید. این کثیفی هم می‌تواند یک علت نشت آب از اتو باشد. برای تمیز کردن آن می‌توانید از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید. به این صورت که یک دستمال را به این مخلوط آغشته کنید و اتوی داغ را روی آن قرار دهید. اتو را روی پارچه بکشید تا کف دستگاه تمیز شود. بعد از بین رفتن آهک، کثیفی‌ها و سرد شدن اتو، حال باید یک دستمال خیس روی آن بکشید.


هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.