علت عرق کردن داخل یخچال

علت عرق کردن داخل یخچال

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

همانطور که می‌دانید یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال‌ها به وجود بیاید، عرق کردن و شبنم زدن داخل یخچال است. در نگاه اول ممکن است این موضوع مشکلی ایجاد نکند. اما لازم است بدانید که در دراز مدت این موضوع می‌تواند باعث وارد شدن خسارات زیادی شود. از این رو نباید به برفک زدن داخل یخچال بی توجه بود. با توجه به اهمیت این موضوع، تصمیم گرفتیم در ادامه این مطلب به بررسی علت عرق کردن داخل یخچال بپردازیم و راهکارهایی برای رفع آن پیشنهاد دهیم. اگر شما هم این مشکل را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مطالعه بیشتر: چرا رطوبت داخل یخچال زیاد است؟ |بررسی کامل مشکل

آیا میدانید علت عرق کردن داخل یخچال چیست؟

همانطور که گفتیم وجود رطوبت در داخل یخچال می‌تواند مشکلات جدی‌ و خسارات زیادی را به بار آورد. ایجاد رطوبت در داخل یخچال باعث برفک زدگی یخچال می‌شود و می‌تواند باعث خرابی مواد غذایی در داخل یخچال شود. در صورتی که برفک‌های یخچال آب شود، می‌تواند باعث زنگ زدن بخش‌های فلزی دستگاه شود. در نهایت زنگ زدن بخش‌های فلزی باعث می‌شود که کارایی و عملکرد یخچال کاهش پیدا کند. با توجه به مواردی که گفته شد، بهتر است پس از ایجاد برفک، هر چه سریع‌تر برای رفع آن اقدام کرد.

برخی از دلایل شبنم زدن داخل یخچال عبارتند از:

  • تراز نبودن یخچال
  • نصب نادرست دستگاه
  • خرابی لوله تخلیه
  • تنظیم نامناسب دمای یخچال
  • باز و بسته کردن زیاد درب یخچال
  • اختلاف دمای داخل و بیرون یخچال
  • استفاده نادرست از وسایل سرمایشی رطوبت‌زا
  • قرار دادن یخچال در محیط با دمای بالا یا رطوبت زیاد
  • پر کردن بیش از اندازه یخچال
  • گذاشتن غذاهای داغ درون یخچال
  • قرار ندادن مواد غذایی مانند سبزیجات و کاهو در ظرف مخصوص درب‌دار
  • خرابی لاستیک دور درب یخچال که می‌تواند باعث نفوذ هوا و رطوبت به داخل یخچال شود.

در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص این موارد (علت عرق کردن داخل یخچال) در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

مطالعه بیشتر: تعمیر یخچال ال جی

۱- تراز کردن یخچال

یخچالی که تراز نباشد به درستی کار نخواهد کرد. در بسیاری از مدل‌ها، آب آن طور که باید به سمت درین یا همان فاضلاب جریان نمی‌یابد. در نتیجه، ممکن است در پایین دستگاه باقی بماند، بدون این که مورد توجه قرار گیرد، زیرا غذاها و ظرف‌های موجود در یخچال مانع دید شما در قسمت پایینی یخچال می‌شود. در نهایت، وجود این آب می تواند در جای دیگری رطوبت ایجاد کند و موجب عرق کردن یخچال شود. بنابراین، برای جلوگیری از این مشکل، یخچال را تراز کنید و همیشه مطمئن شوید که آب به درستی به درین جریان دارد.

مطالعه بیشتر: تعمیر یخچال ساید بوش {مشاوره رایگان} [تیر ۱۴۰۲]

۲- نصب نادرست، یک علت عرق کردن داخل یخچال

محل قرارگیری یخچال عاملی موثر در ایجاد شبنم درون آن است. در مواردی ممکن است یخچال شما در جایی قرار داشته باشد که حجم زیادی از گرما در اطراف آن جمع می‌شود و با بازکردن درب یخچال، گرمای زیادی وارد آن شده و باعث ایجاد رطوبت درون دیواره و درب آن می‌شود. معمولاً یخچال‌هایی که در کنار سماور، اجاق گاز، شوفاژ و وسایل گرمایشی دیگر قرار دارند، بعد از مدتی دچار برفک می‌شوند.

برای رفع مشکل رطوبت درون یخچال، می‌توانید جای آن را تغییر دهید و در سردترین نقطه آشپزخانه قرار دهید. با این کار، می‌توانید از ورود حجم زیادی از گرما به داخل یخچال جلوگیری کنید.

مطالعه بیشتر: تعمیر ساید بای ساید در محل

 ۳- بررسی مسیر لوله فاضلاب

گاهی اوقات ممکن است، لوله تخلیه یا فاضلاب یخچال مسدود شود. این انسداد می‌تواند عاملی برای عرق کردن یخچال باشد. برای رفع این مشکل، لوله فاضلاب را با دقت بررسی کرده و در صورت لزوم تمیز کنید.

مطالعه بیشتر: علت چشمک زدن درجه یخچال فریزر {بررسی تمام برندها}

۴- تنظیم دمای محیط بیرون و یخچال

 دمای بیرون می‌تواند مانع از عملکرد صحیح دستگاه شما شود. بنابراین، اگر فکر می‌کنید ممکن است این مشکل علت شبنم زدن یخچال شما باشد، دستگاه را در محیطی با دمای مناسب قرار دهید. همچنین، با استفاده از کولر گازی و بسته نگه داشتن پنجره‌ها، می‌توانید سطح رطوبت آشپزخانه و داخل یخچال را کاهش دهید.

سعی کنید دمای یخچال را به صورت مناسب تنظیم کنید. اگر دمای یخچال بسیار پایین باشد، ممکن است باعث شبنم زدن دیواره‌های کابین شود. دمای مناسب برای یخچال بین ۴-۵ درجه سانتی‌گراد است.

مطالعه بیشتر: پاک كردن رسوب آب از یخچال

۵- کاهش زمان باز بودن درب یخچال

 باز بودن زیاد درب یخچال و خرابی لاستیک آن باعث عرق کردن یخچال می‌شود. می‌توانید با کاهش زمان باز بودن درب یخچال و بررسی وضعیت لاستیک درب، این مشکل را برطرف کنید. تمیز کردن لاستیک درب یخچال با آب ولرم نیز به کاهش عرق کردن یخچال کمک می‌کند.

مطالعه بیشتر: علت برفک زدن یخچال فریزر

۶- اختلاف دمای داخل و بیرون یخچال، علت عرق کردن داخل یخچال

اختلاف دما عاملی است که بیشتر در فصل‌ گرم تابستان باعث ایجاد رطوبت درون یخچال می‌شود. زمانی که اختلاف دما بین هوای بیرون و داخل یخچال زیاد باشد، بعد از هر بار باز شدن آن، حجم زیادی از گرما وارد دستگاه می‌شود. این عامل طی زمان کوتاهی باعث ایجاد رطوبت درون یخچال شده و قطره‌های ریز و درشتی را روی بخش‌های مختلف یخچال ایجاد می‌کند.

برای رفع این مشکل، بهتر است از وسایل سرمایشی مانند پنکه و … استفاده کنید تا اختلاف دمای داخل و بیرون یخچال را کم کنید. همچنین، می‌توانید میزان دمای یخچال را کمی پایین آورده و از تنظیمات مربوط به رطوبت در داخل یخچال استفاده کنید تا میزان رطوبت درون آن کاهش یابد.

مطالعه بیشتر: راهنمای افزایش طول عمر ساید بای ساید و یخچال فریزر

۷- استفاده از مواد غذایی خشک و خنک

 مواد غذایی تازه و گرم را نباید داخل یخچال قرار دهید. زیرا باعث عرق کردن یخچال و برفک زدن می‌شود. بهتر است برای قرار دادن مواد غذایی گرم چند ساعتی صبر کنید و پس از رسیدن به دمای اتاق آن را داخل یخچال قرار دهید.

مطالعه بیشتر: ۶ علت یخ زدن وسایل و مواد غذایی داخل یخچال و راهکارهای آن

۸- جایگذاری مایعات و غذاهای حاوی مایع

 مایعات یا غذاها ممکن است باعث ایجاد رطوبت و شبنم زدن در یخچال شوند. بنابراین، بهتر است برای جلوگیری از این مشکل، این گونه مواد غذایی را در حوله‌های کاغذی بپیچید یا در ظروف در بسته، نگهداری کنید.

مطالعه بیشتر: علت خاموش شدن و روشن نشدن لامپ یخچال و نحوه تعویض آن

۹- جلوگیری از بسته شدن دریچه‌های هوای یخچال

 بسته‌بندی و ظرف‌های بیش از حد در یخچال می‌تواند منجر به مسدود شدن دریچه‌های هوا در محفظه‌های مختلف شود. هنگامی که دریچه‌ها مسدود می‌شوند، هوای سرد ممکن است نتواند به راحتی وارد این محفظه‌ها شود و در نتیجه ممکن است رطوبت به شکل شبنم ظاهر شود. بنابراین، این امر به ویژه در صورتی صادق است که بسیاری از اقلام یخچال شما پلاستیکی و مربع شکل باشند. برای جلوگیری از این مشکل، توجه کنید که دریچه‌های هوای یخچال همیشه باز باشند.

تعمیر ساید

کلام آخر درباره علت عرق کردن داخل یخچال

در این مقاله به طور کامل به بررسی علت عرق کردن داخل یخچال پرداختیم. در صورتیکه هر سوالی درباره شبنم زدن یخچال و یا موارد مشابه دارید می‌توانید با کارشناسان هوم کارا تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر: بهترین مرکز تعمیر ساید


مطالعه بیشتر: http://cantastechnic.com/solve-refrigerators-internal-external-sweating/

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.